Penkki perkele ei nouse

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mätä vaan ruokaa naamariin niin paljon ku uppoaa ja tee 2x6 sarjat ja itse oon vedelly jollain 60kg:lla alkulämpöö ja loppuverryttelyt. Kehitystä on ainakin mulle tullu muutamassa kuukaudessa ja sarjapainot 2x6:ssa noussu 12½kg.

No mutta ku 2x6 tuntuu hirveen vähältä.Millasilla painoilla pitäs tehä sit noi 2x6 jos mun maximi on 60 ja monestikko viikossa pitäs penkkii silloin treenata???

tee vaikka 4x5 50kg:llä ja sitten muita lihasalueita mitä liikkeessä käytetään
eikä se kaikilla penkistä nouse heti ;)

taikka sitten alotat jostain 45kg ja kasvatat joka sarjalle pikkasen lisää

mulla on penkkimaksimi 85kg niin olisko paras keino nostaa maksimia semmonen että laittaa 70% maksimista ja tekee sillä 10x 3 ?

mulla on penkkimaksimi 85kg niin olisko paras keino nostaa maksimia semmonen että laittaa 70% maksimista ja tekee sillä 10x 3 ?

No tosta voi lähteä, mutta ylöspäin tossa pitää mennä kuitenkin. Kolmoset 70% kuormalla on jo enemmäkin kevyttä treeniä kuin mitään muuta, mutta toki kannattaa aloittaa kevyemmin ja lisätä kuormaa vaikkapa 5% aina seuraavaan treeniin. Lopussa voi sitten vähän pudottaa sarjamääriäkin. No tämä oli jo mutuilua, mä en oo koskaan tehnyt itse 10x3, mutta mitä mä siitä luin, niin aika kovilla raudoilla sitä kuitenkin oli tarkoitus tehdä.

Minun neuvoni aloitteleville penkkituloksen kasvattajille:
-Aluksi noin kolme tai yli sarjoja, toistot päälle kympin, kymmenisen treenikertaa
-Ekan vaiheen jälkeen tekniikan luulisi olevan kohdallaan ja omat voimatasot selvillä joten mielestäni voisi siirtyä simppeliin 2*6:seen:
-Joka treenikerran tavoitteena on saada kuusi toistoa molemmissa sarjoissa, ei yli, jos menee alle niin ensi kerralla sama paino
-Jos menee kaksi kutosen sarjaa niin ensi kerralla 2,5-5kg lisää kiekoista riippuen
-Jos teet kaksi kertaa viikossa penkkiä ja tökkii kolmannen kerran samalla painolla(=ei mene kaksi kutosta), tiputa kymmenen kiloa sarjapainoista ja nosta sarjapainot kerta kerralta tökkimispisteeseen ja yli
-Jos ei vieläkään mene, on vika luultavimmin syömisessä tai levossa (huom.tämä osa tekstistä mutuilua eikä varmaa tietoa, muut omasta kokemuksesta poimittuja pointteja)
-Maksimiykkösen tietää suunnilleen testaamattakin kutosia tehdessä:2*6 sarjapainoihin 10-20 kg päälle, riippuu tyypistä(itellä 15)
-Tekniikkaneuvoja penkkiin: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40462

mä oon itselleni ainakin huomannut toimivan niin sanotun pyramidin jonka teen
10 kertaa 80kg
8 kertaa 85kg
6 kertaa 90kg
4 kertaa 95kg
ja aina silloin tällöin viällä perään jos on hyvä päivä niin
2 kertaa 100kg

Nyt on kyllä jämähtänyt kehitys penkissä. Jotain täytyy keksiä!

Olen siis viime aikoina vetänyt 1-jakoisella 3 kertaa viikossa. Penkkiä olen tehnyt joka toinen kerta, joka toinen kerta vinopenkkiä. Sarjoja on ollut 1 tai 2 per treeni, toistoja sarjassa 8-10. Ennen on kyllä tuolla tavoin nousseet sarjapainot ja maksimi ihan hyvässä tahdissa, mutta sitten se pysähtyi.

Olin nostanut sarjapainoja 56,5 kilosta 58 kiloon (joo, noi painot ei mene ihan 2,5 kg:n välein, kun on kotona 25 mm tanko ja kiekkoja siihen jos jonkinlaisia), kun 56,5 kg:lla meni 10 toistoa suht helposti. 58:lla meni sitten 8 toistoa. Ja ei se määrä siitä alkanut nousta. Aina oli 8. toisto vaikea. Tekniikkakin alkoi tuntua kärsivän kun yritti saada tankoa ylös keinolla millä hyvänsä. Niinpä jonkun viikon ählättyäni pudotin painon takaisin 56,5 kiloon. Muttä järkytyksekseni sillä ei enää mennytkään kuin 9 toistoa! Eilenkin jäi kymmenes rinnalle kun luulin vielä jaksavani. Kyllä tuollainen masentaa. Alkaa tässä jo vihata koko penkkiä.

Mutta nyt jotain neuvoja, jotta saisin tuon surkean penkkini kasvuun. Pitäisikö koittaa tuota 2*6 -systeemiä? Kuinka usein, ottaen huomioon 1-jakoisen treeniohjelmani?

Muissa liikkeissä ei ole kehityksen pysähtymistä tai takapakkia ollut havaittavissa.

Pitäisikö koittaa tuota 2*6 -systeemiä? Kuinka usein, ottaen huomioon 1-jakoisen treeniohjelmani?

Muissa liikkeissä ei ole kehityksen pysähtymistä tai takapakkia ollut havaittavissa.

Hermoston puutumista tai jotain varmaan jos muissa liikkeissä on kehitystä havaittavissa. Suosittelen 2*6 tasapenkkiä kahdesti viikossa ja jätät vinopenkin kokonaan pois vaikka jos tosiaan haluat tasapenkkitulosta kasvattaa.

Hermoston puutumista tai jotain varmaan jos muissa liikkeissä on kehitystä havaittavissa. Suosittelen 2*6 tasapenkkiä kahdesti viikossa ja jätät vinopenkin kokonaan pois vaikka jos tosiaan haluat tasapenkkitulosta kasvattaa.

Hmh.. :rolleyes: En tiedä puhummeko nyt samasta treenitavasta, mutta itse olen saanut tuosta 2x6 systeemistä, josta täällä pakkiksella on paljonkin juttua, käsityksen, että normipenkki tehtäisiin siinä kerran viikossa ja toisena päivänä esim. kapea penkki. Tasapenkin kanssa samana päivänä moni on tehnyt myös vinopenkin ja/tai muita liikkeitä rinnalle. Kannattaa lukea 2x6:n threadia, niin pääsee asioista hyvin selville.

Myös voimapuolelta löytyy hyviä ohjelmia, jotka on nimenomaan tehty maksimituloksen nostamiseen. Aloittelijan ei tosin ole järkevää alkaa tekemään mitään venäläisten rääkkiohjelmaa heti täysillä...

Hmh.. :rolleyes: En tiedä puhummeko nyt samasta treenitavasta, mutta itse olen saanut tuosta 2x6 systeemistä, josta täällä pakkiksella on paljonkin juttua, käsityksen, että normipenkki tehtäisiin siinä kerran viikossa ja toisena päivänä esim. kapea penkki. Tasapenkin kanssa samana päivänä moni on tehnyt myös vinopenkin ja/tai muita liikkeitä rinnalle. Kannattaa lukea 2x6:n threadia, niin pääsee asioista hyvin selville.

Myös voimapuolelta löytyy hyviä ohjelmia, jotka on nimenomaan tehty maksimituloksen nostamiseen. Aloittelijan ei tosin ole järkevää alkaa tekemään mitään venäläisten rääkkiohjelmaa heti täysillä...

Jep, niinhän siellä lukee että kerran viikossa 2*6 ja toisella kerralla kapea tai nopea. Mä kerroin vain et miten ite treenaan aloittelijana :rolleyes:. Oon kyllä sitä mieltä että vinopenkkiä ei kannata tehdä jos haluaa maksimitulosta kasvattaa, bodailutarkotukseen tokii sopii. Joku tais sanoa että teki vinopenkkiä kun tasapenkki vitutti ja kun rupes taas reenaan tasapenkkiä niin tulokset oli vaan tippuneet..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen siis viime aikoina vetänyt 1-jakoisella 3 kertaa viikossa. Penkkiä olen tehnyt joka toinen kerta, joka toinen kerta vinopenkkiä. Sarjoja on ollut 1 tai 2 per treeni, toistoja sarjassa 8-10. Ennen on kyllä tuolla tavoin nousseet sarjapainot ja maksimi ihan hyvässä tahdissa, mutta sitten se pysähtyi.

Jätä se penkki ja vinopenkki yhden kerran viikossa tekemättä. Ja tee ne molemmat vaikka maanantaina ja perjantaina. jossain treenissä toistomäärät voi olla paljon pienempiä, ja kehität räjähtävää voimaa.. negatiivinen vaihe hidas, mutta nosto räjähtää PAM ylös. älä pompauta. Voit harjotella vaikka 40-50kg painoilla tota räjähtävää.

Eli siis jättäisin rinnan yhtenä päivänä viikossa tekemättä? Voisihan tuota alkaa kokeilemaan vaikka tuossa parin viikon päästä, kun muutenkin muuntelen vähän ohjelmaani.

Voimatreenijutut on itselleni vielä vähän hämäriä, kun tuota treeniä on aina tullut tehtyä enemmän bodauspohjalta. Mutta olisi se kiva sitä voimaakin saada ylöspäin. Vaikka totta kai se nyt tuossa bodailussakin on kasvanut kun sarjapainoja nostaa.

Hmm..pitää varmaan muuttaa reeniä hieman kahdesta 2*6:sesta viikossa vaihtelevampaan. Meinaa ruveta tökkimään: tein kympin tiputuksen, tein kolme normaalia kevyempää treeniä ja tänään meni tavoitepainoilla 6+5+pakkotoisto. Vielä kerran kokeilen meneekö (viime kerralakin vaati kaksi yritystä tukon ohi menemiseen) ja sitten vähän vaihdellen:
ma/ti: 2*6 normiote/raskas
to/pe: 4*2 nopeus/kevyt ja vuoroviikoin 2*4-6 kapea/raskas
Olisko järkeä? Meinaa olla loppuojennuksessa vielä parannettavaa, rinnalta lähtee yleensä nopeasti jos on lähteäkseen :D.

olen 174,5 ja joku 60 kg eli helvetin laiha. sanokaas joku hyvä punttiohjelma minulle. aikaa riittää minulle toki vetämään punttia että siitä ei estettä olisi. olen jo vetänyt pienillä painoilla ja pitkillä sarjoilla. haluan nostaa painoani roimasti mutta kun en oikeen tiedä minkälaista ohjelmaa tekisin :wall

olen 174,5 ja joku 60 kg eli helvetin laiha. sanokaas joku hyvä punttiohjelma minulle. aikaa riittää minulle toki vetämään punttia että siitä ei estettä olisi. olen jo vetänyt pienillä painoilla ja pitkillä sarjoilla. haluan nostaa painoani roimasti mutta kun en oikeen tiedä minkälaista ohjelmaa tekisin :wall

Kuten sinulle jo toisaallakin sanottiin, niin katso aloittelijoiden osiolta ne tärkeäksi merkityt viestiketjut - siellä on ohjelmaesimerkkejä sekä ruokavaliota ja lisäravinteita käsitteleviä ketjuja.

minkälainen penkkiohjelma olis hyvä ku vedän 60kg penkistä ja painan sama verra. tuntuu että se vaan sutii paikoillaan. oon vetänyt jotain 3x8 ja jotai tollassii ku oon alottelija niin en oikee tiiä millasta sarjaa vois alkaa tehdä :)

Kertokaapas vinkkejä mitä treenata penkkiin kun..
Tanko lähtee rinnalta vähän matkaa, meinaa pysähtyä ja kun paine tulee taas ojentajille nousee kevyesti..

Eli ojentajisssa olisi ainakin ruutia isompiin rautoihin, rinnaltakin vielä lähtee mutta tuo väli?
Kapean ja normaalipenkin ero painoissa onkin aika pieni ja sen kyllä huomaa..

Millä apuja tuohon?
Vinopenkki, lattiapenkki?
Rintaa, olkapäitä?

minkälainen penkkiohjelma olis hyvä ku vedän 60kg penkistä ja painan sama verra. tuntuu että se vaan sutii paikoillaan. oon vetänyt jotain 3x8 ja jotai tollassii ku oon alottelija niin en oikee tiiä millasta sarjaa vois alkaa tehdä :)
Ala tekemään vaikka tuota Miken 2x6:sta. Siitä on täällä oma ketjunsa, lue se.

Jäbä sanoi:
Kertokaapas vinkkejä mitä treenata penkkiin kun..
Jatka vaan sitä penkin tahkomista normaalisti jos se kuitenkin vielä liikkuu. Välillä voisit tehdä lankkupenkkiä eri paksuisilla lankuilla ja vähän vaihtelevilla oteleveyksillä. Voit koittaa myös tuota 2x6 -tsydeemiä.

Hmm..pitää varmaan muuttaa reeniä hieman kahdesta 2*6:sesta viikossa vaihtelevampaan. Meinaa ruveta tökkimään: tein kympin tiputuksen, tein kolme normaalia kevyempää treeniä ja tänään meni tavoitepainoilla 6+5+pakkotoisto. Vielä kerran kokeilen meneekö (viime kerralakin vaati kaksi yritystä tukon ohi menemiseen) ja sitten vähän vaihdellen:
ma/ti: 2*6 normiote/raskas
to/pe: 4*2 nopeus/kevyt ja vuoroviikoin 2*4-6 kapea/raskas
Olisko järkeä? Meinaa olla loppuojennuksessa vielä parannettavaa, rinnalta lähtee yleensä nopeasti jos on lähteäkseen :D.

Juu ei lähtenyt toinen kutonen. Pakkikseks meni taas. Voi paska. No nyt vaihdan tohon yllä olevaan systeemin, treenipäivät ma ja to (työntävät siis). Olisko tohon jotain muutettavaa vielä?

Juu ei lähtenyt toinen kutonen. Pakkikseks meni taas. Voi paska. No nyt vaihdan tohon yllä olevaan systeemin, treenipäivät ma ja to (työntävät siis). Olisko tohon jotain muutettavaa vielä?

Mitä varten menit tekemään pakkotoiston TAAS.. Olisit jättänyt 4-5 toistoon sen sarjan.

Back
Ylös Bottom