Penkki perkele ei nouse

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hmm..Luultavasti, riippuu miten oot treenannut ja syönnyt ja levännyt (eli yleiset kehitykseen vaadittavat tekijät). Jos noi oli mielestäs kunnossa niin olisi pitänyt nousta enemmän. Itellä nousi aikoinaan kovaa tahtia tulokset paskalla treenilläkin..

No on syömiset ja levot ihan kunnossa mielestäni.Mutt pitäskö penkkii treenata useemmin ku 1 kerta viikossa???
Ja sit taas kysymys ett onko mitään järkee treenata vaik silleen et 3 treenit viikossa ja joka treenissä treenaa kaikki lihasryhmät?

No, mitä tuohon penkkiin tulee niin kyllä sitä vois useemminkii treenata ku kerran viikossa jos haluat sitä parantaa. 2-3 kertaa vois olla ihan hyvä, kuhan muistaa ettei joka sarjaa vie loppuun, niin hyvää tulee.
Ja ne päivän syömiset voisit postata tänne nii jotkut paremmin tietävät vois katella tuleeko tarpeeks ravintoa.

No alan sit treenann penkkii ma ja keskiviikkona.
Ja sit syomiset:
Aamulla:Puuroa/muroja,1-2ruisleipää joihin päälle juustoa makkaraa salaattia kurkkua,pari lasia maitoa
Koulussa iso annos sitä mitä on tarjolla ka pari lasia maitoa sekä näkkileipä/ruisleipä
koulun jälkeen hedelmä tai pari ja salille ja kun tulen salilta kotona lämmin ruoka ja sen kanssa ruisleipää ja maitoa.
Illalla leipää,maitoa ja joskus raejuustoa.

Siinä ne on suurin piirtein.En sit tiiä onko toi kuitenkaa kovin hyvä ruoka valio mutta sanokaa te se:

No alan sit treenann penkkii ma ja keskiviikkona.
Ja sit syomiset:
Aamulla:Puuroa/muroja,1-2ruisleipää joihin päälle juustoa makkaraa salaattia kurkkua,pari lasia maitoa
Koulussa iso annos sitä mitä on tarjolla ka pari lasia maitoa sekä näkkileipä/ruisleipä
koulun jälkeen hedelmä tai pari ja salille ja kun tulen salilta kotona lämmin ruoka ja sen kanssa ruisleipää ja maitoa.
Illalla leipää,maitoa ja joskus raejuustoa.

Siinä ne on suurin piirtein.En sit tiiä onko toi kuitenkaa kovin hyvä ruoka valio mutta sanokaa te se:

Laitan jotain, mutta asiantuntijat kertokoot tarkemmin:
-syö mieluummin murojen sijaan puuroa, niinkuin usein taidat tehdäkin, muttet aina
-koulun jälkeenkin voisi syödä edes vähän proteiinia, mielestäni kätevä ja hyvänmakuinen välipala on pinaattiletut raejuustolla
-päivällisen kanssa raejuustoa (pienistä puroista kasvaa iso joki)
-illalla kanssa ei joskus, vaan aina proteiinia, jotkut kiskoo rahkaa (jos saa alas niin hyvä homma), mutta itse suosin tonnikalaa, siitä on hyvä väsätä maukkaat lämpimät leivät=proteiinia tulee iltapalasta siten jopa 60g

Etkö juo palautusjuomaa? Ei tietenkään ole pakko ottaa, jos saa nopeasti salin jälkeen ravintoa, mutta onhan se kieltämättä aika näppärä tapa..

Laitan jotain, mutta asiantuntijat kertokoot tarkemmin:
-syö mieluummin murojen sijaan puuroa, niinkuin usein taidat tehdäkin, muttet aina
-koulun jälkeenkin voisi syödä edes vähän proteiinia, mielestäni kätevä ja hyvänmakuinen välipala on pinaattiletut raejuustolla
-päivällisen kanssa raejuustoa (pienistä puroista kasvaa iso joki)
-illalla kanssa ei joskus, vaan aina proteiinia, jotkut kiskoo rahkaa (jos saa alas niin hyvä homma), mutta itse suosin tonnikalaa, siitä on hyvä väsätä maukkaat lämpimät leivät=proteiinia tulee iltapalasta siten jopa 60g

Etkö juo palautusjuomaa? Ei tietenkään ole pakko ottaa, jos saa nopeasti salin jälkeen ravintoa, mutta onhan se kieltämättä aika näppärä tapa..

No itelläni ei ole mitään tuloja ni en saa rahaa mistään et voisin ostaa mitään kunnon palkkarii eikä äiti ja isä suostu vielä ostaan mulle sitä.

No itelläni ei ole mitään tuloja ni en saa rahaa mistään et voisin ostaa mitään kunnon palkkarii eikä äiti ja isä suostu vielä ostaan mulle sitä.

Hera maustamattomana ja malto on jopa halvempaa kun ruoka, eikä sheikkerikään maksa paljoa mitään.. Toi ei ole mitään herkkua, mutta totuttelujakson jälkeen ei luulisi olevan ongelmia juomisessa, palautumisen kannalta tuo on ihan vastaavaa, kuin kalliimmatkin juomat (ellei oteta laskuihin mukaan hifijuomia, joissa on jo valmiina kreatiinit ym. ylellisyydet). Mutta kuten sanottu, välttämätöntä se ei ole.

tuntuu että penkissä heti ekojen toistojen jälkeen lavat lähtevät sivuille ja nostot menee ihan päin persettä ja painot tuntuu vaa entistä raskaammilta. hyviä tekniikkaneuvoja kaipailisin ja mahdollisesti idioottivarmaa ohjelmaa jolla saisin penkkituloksen nousuun. oon treenannut noin 13kk ja sarjapainot on olleet samat oikeastaan keväästä asti..oon välissä vaihdellut ohjelmia eikä mikään tunnu auttavan :(

Suosittelisin itse ainakin että siinä vaiheessa kun tulee ns. raja vastaan että monta treeniä putkeen menee aika samoilla painoilla ilman mitään kehitystä niin vaihtaisit vähän tyyliä.

Itsellä oli pitkään 95kg 2x6:na jumikohta. Vaihdoin 3x4:een ja tarkkailin syömisiäni samalla vähän paremmin ja aloitin tekemään 90:stä kilosta sarjoja. Aika suoraviivaisesti sarjapainot nousivat tuosta 90:stä 110:een. Kerran viikossa tuli siis reenailtua ja nostelin sen 2.5kg kerta sarjapainoja.

Tekniikasta en itse kehtaa neuvoa pahemmin koska itselläkin tahtoo kovemmissa sarjoissa levitä asento. Kunnon tukeva kaari, lavat taakse, perse penkissä ja mikäli on treenikaveria niin pyydä auttamaan tanko käsille ettei asento leviä.

Etin tuolta pari penkkitrediä ja lueskelin niitä hätäseen läpi, mut missään ei tarkasti kerrottu käsien oteleveydestä? Onko souttupenkin oteleveys tuuman päälle hartialeveys? Ja millä leveydellä normi penkkiä? Jos vaikka selvittäisitte niitten merkkien avulla mitä siihen on laitettu tai sitten vaikka senttimetreinä.

Ja sitte jaloista, saako niitä pitää alle 90 asteen kulmassa polvista katsottuna ja sitte työntää melkeen varpailla (perse pysyy penkissä..), niin mä saan parhaan kaaren, tai oikeestaan se on ainoo tapa millä saan sellasen mitä kaareksi voi kutsua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Etin tuolta pari penkkitrediä ja lueskelin niitä hätäseen läpi, mut missään ei tarkasti kerrottu käsien oteleveydestä? Onko souttupenkin oteleveys tuuman päälle hartialeveys? Ja millä leveydellä normi penkkiä? Jos vaikka selvittäisitte niitten merkkien avulla mitä siihen on laitettu tai sitten vaikka senttimetreinä.

Ja sitte jaloista, saako niitä pitää alle 90 asteen kulmassa polvista katsottuna ja sitte työntää melkeen varpailla (perse pysyy penkissä..), niin mä saan parhaan kaaren, tai oikeestaan se on ainoo tapa millä saan sellasen mitä kaareksi voi kutsua.

Itse teen normi penkkiä pikkurillit merkeissä, jotkut tekevät etusormet merkeissä jolloin rasitus menee suurimmalta osalta rinnalle. Etusormet merkeissä on myös käsittääkseni maksimi ote penkkikisoissa(eli siis ei saa ottaa sitä leveämpää). Kannattaa koittaa jokin sormi merkeissä ja nostaa siltä leveydeltä mikä tuntuu itsestä parhaalta.

Tohan nyt toki riippuu täysin yksilön pituudesta ja välityksistä. Perus-Weidermäinen neuvo on oteleveys jossa olkavarsien ollessa vaakatasossa kyynärvarsi on pystysuorassa, eli ne muodostavat 90 asteen kulman. Ja tässäkin taas vaikuttaa se mihin kohtaan lasket tangon:D ! Helpoin tapa selvittää oikea leveys on se mikä tuntuu parhaalta ja vahvimmalta.

NOJOO ei mulla ole penkki noussut yhtään kun en oo koittanu sitä nostaa, se on nii että jossei treenaa voimaa ni ei se oikee nouse vaikka lihaksia tuliski.. ja niihä niitä on tullu, tosin se rinta on mulla ongelmallisin treenattava alue.... Johonki pitäis saada täydelliset neuvot

Mä sain tämmösen neuvon yheltä ystävältäni joka on nuorempana treenannu penkkiä ja saanu tällein tulokset nouseen nopeesti:

Ma penkki vaikka 5x10 + max

Pe penkki lämmittely kevyillä painoilla + yhellä keskiraskaalla ja sitten maximi yhen kerran ja sitten 15min tauko ja taas max yhen kerran ja sit 15min tauko ja kerran vielä max jos menee.
Mitä mieltä ootte?

kuulostaa aika hullulta tommonen maximien hinkuttelu, paikatkin menee vaan hajalle... 15min tauot, no huhu penkki ei ole edes niin kauheen raskas liike jos vertaa maveen ja siinäkään en pidä lähellekkään noin pitkiä taukoja... Niin kun moneen kertaan on todettu että alussa treeni painot kasvaa nopeesti oli sitten ohjelma lähes mikä tahansa...

Aika hurjalta tuntuvat nuo neuvot,heh! Voisi toimia itsellänikin jos yrittäisin kisata kumpi pettää ennemmin; paikat vai keskushermosto..

Mulla penkki lähti heti nousuun kun jätin maksimien mittailut tykkänään ja vedin ensin progressiot 5x5:llä ja sitten piikkaus 3x3:lla siihen päälle.

Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

no miten kannatas treenaa penkkii 2xviikossa niinku millasii sarjoja ja toisto määriä??? Jos teen esim maanantaina 5x6-8 ja perjantaina 6x10 ni nouseeko penkki tulos ku se ei oikeen oo noussu vaikka kaikki sanoo et alussa se nousee vaikka ohjelma ois peestä?!:lol2:

Yleensä kehityksen pysähtymin johtuu ihan muusta kuin siitä että teenkö 3x3 vai
2x6 eli voisit alkaa tutkimaan että onko ruokailu ja lepo kunnossa, koska tuntuu että se kiikastaa nyt sieltä

no miten kannatas treenaa penkkii 2xviikossa niinku millasii sarjoja ja toisto määriä??? Jos teen esim maanantaina 5x6-8 ja perjantaina 6x10 ni nouseeko penkki tulos ku se ei oikeen oo noussu vaikka kaikki sanoo et alussa se nousee vaikka ohjelma ois peestä?!:lol2:

Mätä vaan ruokaa naamariin niin paljon ku uppoaa ja tee 2x6 sarjat ja itse oon vedelly jollain 60kg:lla alkulämpöö ja loppuverryttelyt. Kehitystä on ainakin mulle tullu muutamassa kuukaudessa ja sarjapainot 2x6:ssa noussu 12½kg.

Back
Ylös Bottom