penkkiä!! taas...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lätkäsen tän kyssärin vaikka tänne. Luultavasti saattaa olla jo täällä, muttei silmään osunut.

Mites tota penkin (kuollutta kohtaa?) eli about 7-10 cm rinnasta kannattaisi vahvistaa vai pitäskö vaan keskittyy normaaliin penkkaamiseen ku tulos on niinkin miehekkäät kun 85kg? Vai pitäisikö kokeilla jotain lankkupenkiä?

Edit: ei kellään ois laittaa linkkiä johonki työnnön tekniikka videoon.

ai sitä 7-10 senttiä rinnasta vai vikat 7-10 senttiä koko nostosta?

oletan että rinnalta lähtö on heikko kohta ja sitä ei lattia penkillä treenata.

voit tehdä penkkiä niin että lasket tangon rinnalle ja nostat sen siihen 10 sentin korkeuteen siitä ja taas alas ja uudelleen.

edit:osaan lukea... :jahas:

Vissiin ilmasin itteäni epäselvästi. Rinnalta painot nousee suht hyvin mut ne pysähtyy kanssa aika äkäseen siihen 10 cm rinnasta ylöspäin. loppuojennus kanssa melko vahva.

ile123 sanoi:
Vissiin ilmasin itteäni epäselvästi. Rinnalta painot nousee suht hyvin mut ne pysähtyy kanssa aika äkäseen siihen 10 cm rinnasta ylöspäin. loppuojennus kanssa melko vahva.

eiköhän se lattiapenkki oo mikä tohon auttaa. tosin tolla tuloksella en alkais turhaa hinkkaamaan mitään "erikoistekniikoita" vaan tekisin sitä penkkiä.

Et Ile ole "lankkupenkkiä" ikinä kokeillut? Meidän salilta löytyy semmonen 50cm pitkä kakkosnelosen pätkä, minkä avustaja voi laittaa aina rinnalle ku ite laskee tankoa alas(eli tanko koskee lankkuun, ei punnertajan rintaan).
Itse suosittelen kapeaa penkkiä kaikille penkin kanssa tuskailijoille;saa paremman tuntuman rintaan, säästää olkapäitä ja saa ennenkaikkea TULOKSET NOUSUUN!:rock: Rohkeasti vaan kyynärpäät kylkiin ja etusormet parin-kolmen sentin päähän "karhean puolelle" tangossa!:lol2:

cybershaman sanoi:
Itse suosittelen kapeaa penkkiä kaikille penkin kanssa tuskailijoille;saa paremman tuntuman rintaan, säästää olkapäitä ja saa ennenkaikkea TULOKSET NOUSUUN!:rock: Rohkeasti vaan kyynärpäät kylkiin ja etusormet parin-kolmen sentin päähän "karhean puolelle" tangossa!:lol2:
Itellä ainakin toimii parhaiten ojentajaliikkeenä...

cybershaman sanoi:
Itse suosittelen kapeaa penkkiä kaikille penkin kanssa tuskailijoille;saa paremman tuntuman rintaan, säästää olkapäitä ja saa ennenkaikkea TULOKSET NOUSUUN!:rock: :

joo saat tehä kyllä liikkeen aika väärin,että se rintaan ottais,ku itellä ei meinaa normipenkkikää ottaa rntaan saatikka kapea.:D

cybershaman sanoi:
Itse suosittelen kapeaa penkkiä kaikille penkin kanssa tuskailijoille;saa paremman tuntuman rintaan, säästää olkapäitä ja saa ennenkaikkea TULOKSET NOUSUUN!:rock:

Juu.. pakko itsekin vielä kommentoida tuohon.
Itse kun teen kaposta penkkiä, niin kyllä ne on ne ojentajat jotka siinä kärsii. Tissit saa korkeintaan jotain epäsuoraa treeniä, jos sitäkään.

ile123 sanoi:
Lätkäsen tän kyssärin vaikka tänne. Luultavasti saattaa olla jo täällä, muttei silmään osunut.

Mites tota penkin (kuollutta kohtaa?) eli about 7-10 cm rinnasta kannattaisi vahvistaa vai pitäskö vaan keskittyy normaaliin penkkaamiseen ku tulos on niinkin miehekkäät kun 85kg? Vai pitäisikö kokeilla jotain lankkupenkiä?

Edit: ei kellään ois laittaa linkkiä johonki työnnön tekniikka videoon.

no uskoisin tohon 85 tulokseen kattoen, että sun kannattaa vielä jatkaa vaan peruspenkkaamista.Olettaen tietenkin ettet itse paina alle 50 kiloa, sillonhan toi on jo kova tulos... No joo, mut yleisesti ottaen kun puhutaan alle puoltoista kertaa oman painonsa penkkaamisesta niin olen ite sitä mieltä ettei ihan hirveesti kannata vielä päätään vaivata erikoistekniikoilla kuin korkeintaa treenivaihtelu mielessä.Kyllä niillekin lopulta toki aikansa koittaa.Lisää voimaa vaan siihen peruspunnerrukseen.
Kannattaa sitten vielä oikeasti,nyt ja jatkossa miettiä ja vähän tunnustella missä se oma "heikko" kohta on. Kun tuo korkeus jonka mainitsit on juuri se kohta jota kaverit useimmin kiroaa.Eli pyöritään aikalailla siinä vaiheessa punnerrusta, jossa suurin rasitus siirtyy rinnalta olkapäiden kautta ojentajille.Ja tää vaihe kysyy myös sitä tekniikkaa siihen nostoon,siis kokonaisuuden oltava kasassa: rinnalta lähdön,nopeuden ja kyvyn ottaa voimaa irti oikein ja ehtiä mukaan nostoon täysillä.Ja oman oikean tekniikkashan sä löydät tietenkin perus penkkaamisella.Kun kuljet koko matkan niin kehität myös voimaasi koko matkalle.
Heitän nyt tähän vielä sellaisen ajatuksen, että kokeilisit ottaa maksimisi merkistä (oletan ettei toi 85 ole se), ihan vain nähdäksesi mikä todella on se tiukin kohta nostoa itsellesi. omaan todelliseen voimatasoon nähden liian suurenkin raudan saa nimittäin nousemaan aika helposti tuon vajaan kymmenen senttiä jos vain käyttää momentumia hyväkseen kun liike kääntyy rinnalla laskusta nostoksi.
Ja ettei nyt ihan penkkisaarnaajalta alkais kuulostaa, niin laitetaan nyt tähän sitten sulle yksi liikekin mukaan mistä voi olla apua jos todella uskot/tulet treeni treenin jälkeen samaan lopputulokseen, että kyseessä on todella ongelmakohta jonka vahvistamiseen tarvitset lisää paukkuja:matalalla lankulla (max se kakkosnelonen) penkkiä omalla oteleveydellä tai vain aavistuksen kapeammalla.Ja vain kevyesti hipaisten lankkua.Jos annat pompata menee noston idea hukkaan. Tätä ehkä kerta kuukauteen, pääliikkeenä penkkipäivänä ja raskaita,lyhyitä sarjoja esim 2-4toistoa 4-8sarjaa, ja päälle joku raskas apuliike jos vaan paukkuja vielä riittää.
Että näin..Varmaa on ainakin että ihan peruspenkillä tulet vielä kehittymään pitkään ja haalit paitsi sitä perusvoimaa, myös hyvän tekniikan ennenpitkää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pavlov sanoi:
No joo, mut yleisesti ottaen kun puhutaan alle puoltoista kertaa oman painonsa penkkaamisesta niin olen ite sitä mieltä ettei ihan hirveesti kannata vielä päätään vaivata erikoistekniikoilla kuin korkeintaa treenivaihtelu mielessä.

MITÄ IHMETTÄ?????Mun mielest on ainaki järkevää,että just alussa hommataa kaikki osaalueet kuntoon.Itellä ainaki on ojentajat onkelmana penkistä ja jos en ois kapeet penkkii ottanu mukaa ni varmaa nousis alle 70 % nykysest maximist nii huono loppuojennus oli.Et kyl mun mielest ojentajille kapee penkki mukaa jos loppuojennuksesta kärsii;) ja jos rinnalta lähtö kuse ni sitte joku muu erikois juttu

En usko, et hirveen moni laskee kapeenpenkin erikoistekniikaksi. Ennemminkin juuri toi lankkupenkki on sellanen...

Hallo16 sanoi:
En usko, et hirveen moni laskee kapeenpenkin erikoistekniikaksi. Ennemminkin juuri toi lankkupenkki on sellanen...

Jep, ihan perusliikehän se kapeapena on. Erikoistekniikka nimitys samassa lauseessa sen kanssa hiukan hymyilyttää :D ojentajat dikkaaa hyvää.

Näin juuri. Eli esim. nopeuspenkki on sanottu olevan turha aloittelijalle, että se on turhaa hifistelyä;) Ennemminkin kehittyneille tarkoitettu erikoisteknikka. Kapeapenkki on kyllä perusliike.:jahas:

Niin mulla kapea penkki kyllä ottaa rintaan paremmin kuin leveä penkki. Ojentajapenkissä mulla on ainakin kädet melkeen yhdessä.

cybershaman sanoi:
Niin mulla kapea penkki kyllä ottaa rintaan paremmin kuin leveä penkki. Ojentajapenkissä mulla on ainakin kädet melkeen yhdessä.

mäki saan semmosella melkokapeella penkillä rinnan todella kipeäksi. noin 2 kämmentä normaalia leveyttä kapeemmalla.

Ja teinpäs tänään uuden maksimiykkösen penkissä KAPEALLA otteella(122,5kg)ja rinta otti osumaa niin perkeleesti!:rock:

Kiitos erittäin paljon hyvistä ja pitkistä vastauksista. Tosiaan peruspenkkiä olen jauhanu sekä satunnaisesti kapeeta (+ ranskikset, viparit ja pystypunnerrukset päälle) ja kehitys kuitenki ihan hyvää. Otan käyttöön ton "kakkosnelos lankkupenan" kerran kuussa.
En ole merkistä lähiaikoina maksimia testannut täyttyy koittaa ja katella mitä se sanoo.

Mites hölkkääjällä kehittyy penkitulokset tällä hetkellä? Mulla itellä suurinpiirtein 2 viikkoa/1 toisto lisää, joskus hyvinä viikkoina tulee 1 toisto/viikko lisää.. :) Itelläki tahtonu olla ongelmaa tossa penkin tekniikassa mutta kehitystä hurjasti on tapahtunu, kun tekniikan sain kuntoon.. :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom