penkkiä!! taas...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsekin olen lähtenyt suunnilleen samoista asemista liikkeelle kuin hölkkääjä, aluksi en edes kehdannut tehdä penaa koska ego ei kestänyt pieniä painoja. (aivan kuin ne nyt edes olisi isoja) Tulokset alkoi nousemaan nopeata kun ymmärsin levon ja syömisen merkityksen. Oli se kiva, kun tajusi että saa mässätä hyvällä omatunnolla. :)

ruokaa syön noin 500 yli kulutuksen ja vain kolmesti viikossa käyn salilla :)
kyllä se tästä! perjantaina taas penkkivä.

hölkkääjä sanoi:
ruokaa syön noin 500 yli kulutuksen ja vain kolmesti viikossa käyn salilla :)
kyllä se tästä! perjantaina taas penkkivä.

Kyllä sä kuule kesällä kiskot ihan kunnioittavilla painoilla ton ikäiseksi, jos tota tahtia jatkuu. :whip:

nojoo aika jännää on ettei painot nouse.....ja ei sen tekniikankaa pitäis vielä noin mahottomasti vaikuttaa noissa painoissa...mutta sanoisinpa että käsket jonku kokeneemman kattoa sitä sun tekniikkaa siellä salilla ja uskonpa että hän huomaa mikä mahollisesti siinä mättää. yleensä penkki tulos nousee aika nopeeta alkuvaiheessa.

Teenköhän mä penkkipunnerrusta ihan oikein kun sitä tehdessä kädet ja erityisesti hauikset tuntuvat nostavan koko painon? Rinnassa ei tunnu minkäänlaista venytystä tai mitään. Ote on hieman hartioita leveämpi ja leveämpääkin otetta olen koittanut, mutta silti paino tuntuu kasautuvan pelkästään käsille.

erkjetter sanoi:
nyt sulla on liikkeet tai lihakset pahasti sekasin jos hauis tekee duunia penkissä.

No käsissä vaan tuntuu kun nostaa, rinnassa ei tunnu minkäänlaista venytystä yms. Penkkiä ei mun mielestä niin pahasti voi väärin nostaa, ja kyllä se tekniikka omasta mielestä menee ihan oikein. Voisiko se johtua siitä, että lasken painot liikaa kohti napaa..eli pitäis tohon nännien kohtaalle laskea ? :D

about siihen joo ja lavat kiinni penkkiin, mutta perse penkissä, eli syntyy pienoinen kaari.

hölkkääjä sanoi:
noniin :) nyt meni eilen helppo kakstoista 20kg:lla :) 4 toistoo tuli lisää. perjantaina sit nostellaan huimiin 22.5kg:hen :)

onkohan ihan kohtuutuon toive jos vuoden treenin jälkeen (nyt olen treenannut 3vko) niin tekisin sarjaa 50kg:lla? tai onko se toden näköistä edes?

Luultavasti vuoden päästä, kun otetaan huomioon, että painat todella vähän ja sinua ei haittaa vaikka vuoden aikana tulisi 20+ kg lisää painoa, niin veikkaan, että voisit nostaa vuoden päästä jonkun 12x60-70, koska aloittelija kehittyy vaan niin jumalauta kovaa vauhtia.

Itse kun alottelin niin painoin 115 kg ja penkistä nostin tangolla jonkun 5xtanko ja 1,5 vuoden päästä nostin 6x70 ja paino oli tippunut 75 kiloon :)

Ja kun sinun todellakaan tarvitse mistään laihduttamisesta huolehtia pariin vuoteen niin anna palaa vaan ja raportoi ihmeessä tänne :rock:

Ja minulla tuo treeni oli vielä kaikkea muuta kuin oikeata ...penkki, haukka, penkki, yläselkä joskus harvoin :D

ja kävin salillakin ekana vuonna vain 2 krt viikos

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ainiin ja yksi erittäin tärkeä neuvo tulevaisuutta kohti varsinkin penkissä, jos siellä sun salillas on joku personaltrainer tai vastaava niin kato penkkitekniikkasi kuntoon ajoissa eli selkäpikkasen kaarella lavat yhteen niin sekin auttaa kasvattamaan jo PALJON penkkitulosta, koska itse tein monia vuosia ns. lahnana penkin ja ihmettelin, että on se perkele, kun ei nouse enempää kuin 100 kg penkistä, kunnes eräs voimanostaja tuli neuvomaan minulle tekniikan kuntoon noin 7 kk sitten ja tällä hetkellä penkistä nouseekin sitten jo noin 140 kg :)

Pistänpäs tänne kun en jaksa uutta threadia tehdä.

Jouduin pitämään jonkun viikon treenitauon tossa flunssan takia ja eilen sitten tein kädet. Kapean penkin takia vissiinkin jumittaa alaselkä nyt, ja kun äsken koitin tehdä kyykkyä niin selkä väsyi helvetin nopeesti verrattuna normaaliin. Tuntuu että välillä aina käy näin. Jumittaako muilla koskaan penkin jälkeen? ja tosiaan tein vaan 3 kovaa sarjaa.

Ribee sanoi:
Pistänpäs tänne kun en jaksa uutta threadia tehdä.

Jouduin pitämään jonkun viikon treenitauon tossa flunssan takia ja eilen sitten tein kädet. Kapean penkin takia vissiinkin jumittaa alaselkä nyt, ja kun äsken koitin tehdä kyykkyä niin selkä väsyi helvetin nopeesti verrattuna normaaliin. Tuntuu että välillä aina käy näin. Jumittaako muilla koskaan penkin jälkeen? ja tosiaan tein vaan 3 kovaa sarjaa.

Kyllähän tuo jumittaa jos oikein tiukkoja tekee isoilla painoilla, kovasti selkää jännittäen. siihen kun lisää vielä jotkut mave treenit muutaman päivän sisällä niin olo on aika tuskainen muutaman päivän.

Moro!

Hiukan haluaisin kysyä tosta 5*5 systeemistä, mutta kerrotaan nyt hiukan taustaa ensin: Eli treeniä takana vajaa pari kk, joista ensimmäisen kk tein penkkiä 3*8 ja maksimi nousi vaan 10kg, joka ei mielestäni ole kauheasti, kun kerran ihan aloittelija olen, ja pohjalta (45kg :nolo: ) aloitin. Sitten kk treenin jälkeen luin täältä pakkiselta tosta 5*5 systeemistä, ja ajattelin kokeilla. Toimii maksimin nostamiseen kuin tauti, 3vko ja maksimi parantunut 12,5 kg, ja saa vielä paljon paremman tuntuman/ pumpin, niin ojentajiin kuin rintaankin. Tänään on siis tasan 3vko tehty tota 5*5, ja tänään meni penkistä suht helppo 67,5kg joten ensi perjantaina vedetään 70kg. Tuntuu pirun hyvältä toi 5*5.

Ja nyt kysymyksiä:

1. Miten on, kun tuo 5*5 on kuitenkin voimanosto ohjelma, niin kait siitäkin silti tulee massaa? Ja kuinka paljon huonompi tuo on massan kehityksee verrattuna esim. 3*8 systeemiin?

2. Koska on odotettavissa kehityksen hidastumista, ja kuinka paljon kehitys hidastuu?

3. Onko kehitys ollut ton 5*5 systeemin aikana hyvää, keskinkertaista, vain heikkoa? Ja rehellinen vastaus.. :jahas:

4. Kun tavoitteena on kehittää voimatasoja ja lihasta aikalailla tasapuolisesti, niin onko tuo 5*5 ollenkaan tähän tarkoitukseen sopiva systeemi?

Tiedän kyllä, ettei noihin vastata ihan tarkasti, mutta sanokaa edes jotain ympäripyöreitä arvioita.

Kiitos:worship:

Pikku-Arska sanoi:
Teenköhän mä penkkipunnerrusta ihan oikein kun sitä tehdessä kädet ja erityisesti hauikset tuntuvat nostavan koko painon? Rinnassa ei tunnu minkäänlaista venytystä tai mitään. Ote on hieman hartioita leveämpi ja leveämpääkin otetta olen koittanut, mutta silti paino tuntuu kasautuvan pelkästään käsille.

Kyllä siinä joku voi olla pielessä jos PELKÄSTÄÄN hauikset tuntuu nostavan koko painon. Se on kuitenkin fakta, että hauiksetkin tekevät työtä penkatessa, lähinnä stabiloivat loppuojennuksessa. Tai noin mä olen käsittänyt. :D Kyllä itselläkin hauiksiin tulee tuntumaa pidemmissä sarjoissa.

henkka. teetkö siis tuon 5x5 nostaen painoa joka kerta vai teetkö prosenttien mukaan. kyllä vitosillakin varmasti massaa tulee kunhan on ruokailut kunnossa. kuitenkin tuo saamasi kehitys on hyvää ja jatkuu varmasti vielä kauan. kehityksen pysähtymistä ei kannata odotella vaan pistää se jatkumaan treenaamalla kovaa ja syömällä reilusti :evil:

teetkö siis tuon 5x5 nostaen painoa joka kerta vai teetkö prosenttien mukaan.
Kannattaako aloittelijan seurata niitä prosentteja, jos tuntuu että rautaa saa lisätä joka treeniin? Tai kyllähän ne raudat niissä prosenteissakin lisääntyy, mutta ehkä hitaammin, kuin mihin olisi edellytyksiä aloittelijalla.

Ja kyllähän noilla vitosillakin massaa saa, varsinkin jos niillä saat vielä paremman tuntuman. Apuliikkeissä voisi sitten tehdä vaikka lähemmäs 10 toiston sarjoja.

Mikä toi 2x6 on mistä kaikki hössöttää? Mitä tapahtuu jos tekee 2x7? Tekeeks joku muka rinnalle noin vähän sarjaa? En ymmärrä, anteeksi.

Bodaaja sanoi:
Mikä toi 2x6 on mistä kaikki hössöttää?
miken (tai oikestaan weiderin) 2x6, tuo voimaa ihan hyvin.
bodaaja sanoi:
Mitä tapahtuu jos tekee 2x7?
ei kai mitään erikoista verrattuna 2x6, sama juttu kuin että jos tekee esim. 3x11 3x10 tilalle
bodaaja sanoi:
Tekeeks joku muka rinnalle noin vähän sarjaa?
itse teen kaksijakoisessa 2x10 penaa ja 2x10vinopenaa/buttelflytä (riippuu fiiliksestä), mutta joskus tein 2x6 penaa ja 2x10 vinopenaa
bodaaja sanoi:
En ymmärrä, anteeksi.
ei se mitään, ei ole eka kerta ja tuntuu että pakkiksen väki on tottunut jo sinuun ja omasta puolestani saat anteeksi:piis: . ja isäsikin voisi tietää tästä enemmän, kysy vaikka
weiderin 2x6 systeemistä

Back
Ylös Bottom