penkkiä!! taas...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Directions^ sanoi:
Alappas alkuunsa syömään PALJON lisää. 43kg, haha. Tohon pituuteen katottuna semmonen 20-30kg lisää ni on hyvä.

Sitten kannattaa tosiaan opetella kaikkien liikkeiden tekniikka. itte oon semmonen 1½-2v treenaillut luulin aikasemmin osaavani tekniikat, mutta nyt sitä alkaa oikeasti vasta tajuamaan miten nostot tehdään.

Penkissä. Laitappas pikkurilli aluks sinne tangossa olevien merkkien kohdalle. Sitten noston alussa nostat koko kropan vaikka ilmaan pitäen tangosta kiinni, sitten eka hartiat penkkiin kiinni, sen jälkeen perse. Vedä jalat mahd. taakse että voit puristaa jaloilla ja saat hartioitten ja perseen väliin kaaren. Sitten töytäset tangon telineestä, keuhkot täyteen ilmaa, että painetta on kanssa sisällä. Lasket tangon HITAASTI tohon nännien kohdalle ja siitä puristat kaikilla voimillas ylös päin. Laskun voit tehdän niin, että alussa lasket suoraan alas päin ja sitten kaarrat tangon rinnalle ja siitä takas samalla kaarella ylös, ettei nosto ole aivan tikku suora. KAto myös ettei tanko tule liian "ylös" tohon melkeen kaulalle.

Ja sinä päivänä kun teet penkin, tee se ekana liikkeenä. Pidä sopivat palautus ajat sarjoilla, semmonen 1-1½ min. Ykkösiä koittaessa enemmänkin. Kokeile tehdä paljon nostoja eripainoinoilla, eri määrä sarjoja, eri määrä toistoja. Ei aina kannata samalla hinkuttaa ellei se toimi niinku miken 2x6.

Ja treenaa oikeastikkin sitten muutakin kuin penkkiä. Ja opettele muutkin liikkeet, koska penkki on yläselän lihaksistakin riippuvainen. Kannattaa lukea esim. täältä pakkikselta tuo miken tekaisema ala ja ylätalja topikki.

Ja jos painot ei nouse, mene treenaamaan äläkä ihmettelemään tänne..

joo mä treenaan kyllä muutakin kuin penkkiä. treenaan pohkeet reidet esestä takaa, selän ylhäältä ja alhaalta, hauikset, ojentajat, forkut, tissit ja vatsat :david:

ja se että laitoin tänne kyselyä penkki tuloksen nostamisesta ei tarkoita sitä että en treenaa muuta kuin penkkiä vaan sitä että mulla on ongelmia tuon penkki tuloksen nostamisen kanssa.:thumbs:

...

edit: voisi vaikka kuukauden ajan kokeilla tuota että tekee 25kg:lla 3x niin monta kuin menee ja ellei siinä ajassa nouse sen 12 kertaa niin poimin jonkun toisen täältä :)

en nimittäin pysty kaikkia neuvoja noudattamaan samaa aikaa.. ilman yli kuntoa ainakaan :/

littledragon67 sanoi:
Sitä suuremmalla syyllä tsemppiä matkaan :kippis1:
Ja ota käyttöön kevyt perodisointi, vaihtele toistomääriä vaikka kuukausittain. Esim. ensimmäinen kuukausi toistot välille 10-12 ja seuraava välille 6-8. Tai jos tahdot nopeampirytmisempää vaihtelua niin
viikko 1: 15 toistoa
viikko 2: 10-12 toistoa
viikko 3: 8-10 toistoa
viikko 4: 6-8 toistoa
...Ja muista, että nuo toistomäärät eivät ole missään ohjelmassa puhdasta Jumalan sanaa, anna myös fiilikselle ja treenaamisen hauskuudelle tilaa.

Muuten hyvä, mutta eikös se ole aika universaali totuus että lineaarinen periodisointi on aikansa elänyt ja surkea menetelmä? Eli mielummin vaikka:

viikko 2: 6-8 toistoa
viikko 3: 10-12
viikko 4: 8-10 toistoa

Siitä, onko tällä _MITÄÄN_ väliä alottelijalla voi toki olla montaa mieltä. :D

Habankorppu sanoi:
Muuten hyvä, mutta eikös se ole aika universaali totuus että lineaarinen periodisointi on aikansa elänyt ja surkea menetelmä? Eli mielummin vaikka:

viikko 2: 6-8 toistoa
viikko 3: 10-12
viikko 4: 8-10 toistoa
Saattaa pitää täysin paikkaansa. Itse minulle tuota systeemiä suositteli kolmisen vuotta sitten eräs suomalainen fittness-kilpailijatar (ja minä uskon kaiken mitä kauniit naiset sanovat :) ). En ole aikoihin seurannut teoriaa 1- ja 2-jakoisten ohjelmien ulkopuolelta, joten tietoni saattaa olla aikansa elänyttä :nolo:

Tärkein pointti on mielestäni se, että kun ohjelma tai kehitys jää jumittamaan paikalle niin uskaltaa rohkeasti lähteä hakemaan uutta ja vaihtaa systeemiään; kuunnella kroppaansa ja hakea oikeaa tapaa juuri omaan kehitykseensä. Tänä viikonloppuna olen ihan omaksi ilokseni rikkonut kaikkia mahdollisia sääntöjä ja tehnyt HST-treenin 15-sarjoilla sekä lauantaina että sunnuntaina vain liikkeitä vaihtaen. Anarkia on kivaa; kroppa saattaa paukahtaa kataboliaan mutta pää viihtyy :kippis1:

Voit myos kokeilla tehda vahemman salia, ja vedella etunojapunnerruksia.
Mites dippeja ja leukoja tulee ? Naillakin saat voimaa eika haloo paikat.
Sali on hyva aloittaa juuri tuossa iassa, toivottavasti salilta loytyy joku joka tietaa asioista ja silloin talloin katsoo tekniikoita kuntoon.
Ja sitten tietysti sita ruokaa, maitoo, rahkaa... luut viela vahvistuvat vauhdilla.

rahkaa tulee vedettyä purkki pari päivässä ja maitoo litrallinen.. raejuustoo oliivi öljyy tonnikalaa, kanaa, munakasta.. sen sellasta. dippejä tulee 5 ehkä.. leukoja en oo kokeillukkaa

Itsella aikonaan nousi penkki aina paljon noilla dipeilla. Ota leuanveto mukaan ohjelmaan, sen tehokas liike. Vahva selka auttaa myos penkkipunnerukseen.

Älä väännä sarjoja loppuun asti. Jätä aina yksi toisto varaa. Ihan tosi, tiedän kyllä kuinka vaikeeta se on. Ite en junnuna tuntenut että treenaan kovaa ellen joka sarjassa vetänyt pakkotoistojakin, mutta totuus on toisenlainen.

noniin :) nyt meni eilen helppo kakstoista 20kg:lla :) 4 toistoo tuli lisää. perjantaina sit nostellaan huimiin 22.5kg:hen :)

onkohan ihan kohtuutuon toive jos vuoden treenin jälkeen (nyt olen treenannut 3vko) niin tekisin sarjaa 50kg:lla? tai onko se toden näköistä edes?

hölkkääjä sanoi:
onkohan ihan kohtuutuon toive jos vuoden treenin jälkeen (nyt olen treenannut 3vko) niin tekisin sarjaa 50kg:lla? tai onko se toden näköistä edes?

sanoisin, että 4kk ja pitäs jo sarjat mennä 50kg+, kun muistat syödä ja nukkua.

hölkkääjä sanoi:
noniin :) nyt meni eilen helppo kakstoista 20kg:lla :) 4 toistoo tuli lisää. perjantaina sit nostellaan huimiin 22.5kg:hen :)

Sulla vaikuttaa toi sarjojen paino olevan aika etusialla, ei ei ei ! :D

Ei vaan, menikö ne 2-3 sarjaa 20:lla ? ei sun tarvi joka kerta lisää sitä painoo sinne pänkkiin. Rauhassa hyvä tulloo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Helvata.

joulukuun lopussa(24pv) nousi penkistä 75kg,sit joskus tammikuun 14pv ei noussut 74kg vaikka oon treenannut n.jokatoinen viikko..
Ja nyt ei noussut 76kg :D :urjo:

Kun teen samaa ohjelmaa mitä kaverikin eli nyt 2x1.
Pitäskö tehä silleen että kokeilis semmosella painolla että sais sen 2x1 kohtuu hyvin,ja siihen sit aina hiukan lisää?

sfl sanoi:
Sulla vaikuttaa toi sarjojen paino olevan aika etusialla, ei ei ei ! :D

Ei vaan, menikö ne 2-3 sarjaa 20:lla ? ei sun tarvi joka kerta lisää sitä painoo sinne pänkkiin. Rauhassa hyvä tulloo.

miten sit pitäs tehä?? tai mikä pitäs olla etu sijalla?
ei ku tein kaks ekaa sarjaa 25kg 5 toistoo.. sit meni helppo 12

Aloittelijaaa sanoi:
Helvata.

joulukuun lopussa(24pv) nousi penkistä 75kg,sit joskus tammikuun 14pv ei noussut 74kg vaikka oon treenannut n.jokatoinen viikko..

Pitäskö tehä silleen että kokeilis semmosella painolla että sais sen 2x1 kohtuu hyvin,ja siihen sit aina hiukan lisää?

tee vaikka 2x6 varmasti paljon tehokkaampaa kun 2 ykköstä.

hölkkääjä sanoi:
pitäskö munki alottaa tekee jotai 2x6? mitä mieltä

Tuskin kannattaa ellet totaalisesti kyllästy kaikkeen muuhun. ehit tehä sitä sit ku saat sarjapainot sinne 40kg nurkille

Aloittelijaaa sanoi:
Helvata.

lasketko tosissas jotain penkkitulosta puolen kilon tarkkuudel?

tee mielummin vaikka 2x4-6 ni olkapääs kestää ehjänä ees puol vuotta ja auttaa varmaanki paremmin siihen penkkitulokseen. nimim. kokemusta on

kaNi- sanoi:
lasketko tosissas jotain penkkitulosta puolen kilon tarkkuudel?

tee mielummin vaikka 2x4-6 ni olkapääs kestää ehjänä ees puol vuotta ja auttaa varmaanki paremmin siihen penkkitulokseen. nimim. kokemusta on

Joo olen ihan samaa mieltä. Sitäpaitsi, tommoset kilon parin vaihtelut voi johtua vaikka huonoista yöunista tai syömisistä.

Sitte asiaan: hölkkääjä, sulla saattaa olla sama juttu ku mulla joskus sun ikäsenä (tai vuoden nuorempana, mut enivei). Eli vaikka karvat kasvaa jo, mutta lihakset ei silti oo vielä voimistunu. :D Muistan joskus 13-veenä kun en saanut 20kg:lla kuin muutaman hassun toiston. Siitä sitten pari kuukautta eteenpäin, niin yllätykseksi menikin jo melkein 20 toistoa. Eli älä ole yhtään huolissasi, jos painot eivät nouse (vaikka nyt nousikin :)), olet vielä kasvavassa iässä. Joku päivä huomaat, että se 25kg nousee tosi kevyesti ja sarjapainoja saa nostaa joka viikko.

Tää on ihan ihmiskohtaista, mutta tunnen sellaisia henkilöitä, joilla on murrosikä alkanut vasta esim. 16-vuotiaana, joten ei se testosteroni välttämättä kaikilla 14-vuotiailla jyllää täysillä. en puhu hölkkääjä susta, vaan ihan yleisesti. Ja itsestäni, kun olin sinun ikäinen. :)

hölkkääjä sanoi:
veikkaisin että ei siihen mene sitä vuottakaan :whip:

hölkkääjä sanoi:
miten sit pitäs tehä?? tai mikä pitäs olla etu sijalla?
ei ku tein kaks ekaa sarjaa 25kg 5 toistoo.. sit meni helppo 12

Tekisin sinuna 3x12 @ pelkkä tanko puhtaita toistoja. Voi tehä tiukkaa ekalla kerralla, mutta seuraavalla onkin jo eri juttu :) Tanko alkaa liikkumaan vaivattomasti ja tekniikkakin hioutuu mukavasti matkan aikana. Sitten vasta lähtisin lisäämään painoja.

Minä tein itse tuollalailla sekaohjelmassani, (peruskunto ensin kohilleen, sitten vasta jaoin reenin) kun aloitin käymään salilla.

Pitää tosin muistaa, että tämä on vaan yksi mielipide\reenitapa monista :p

Kokeile vaikka kerran ja tuumaile fiilistä sarjojen jälkeen. Kyl se siitä lähtee nousee, lähti se mullaki :p

kylläpä tullu yyber paljon vastauksia. kiitos kaikille ;) kyllähän ne tästä nousuun lähtee :) on jo lähtenyt.

Back
Ylös Bottom