penkkiä!! taas...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hölkkääjä sanoi:
ikä14
pituutta 165.
paino 43kg.

kiva ois selvittää tää ongelma:eek:

Kuuleppas, olet varmaan aika lapsen ruumiissa vielä. Kun sen 4 vuotta vielä kasvat/miehistyt niin eiköhän tuo rautakin rupea nousemaan. Todennäköisesti ens kesän jälkeen olet ihan eri tuloksissa. Ota ihan rauhallisesti ja jaksa odottaa. Ehkä kannattaa lykätä sitä salilla käyntiäkin, kunnes olet tehnyt sen kasvu pyrähdyksen. (joojoojooo, saa siellä salilla käydä jos haluaa se oli vaan minun mielipiteeni ja ehdotukseni)

J_mp sanoi:
Kuuleppas, olet varmaan aika lapsen ruumiissa vielä. Kun sen 4 vuotta vielä kasvat/miehistyt niin eiköhän tuo rautakin rupea nousemaan. Todennäköisesti ens kesän jälkeen olet ihan eri tuloksissa. Ota ihan rauhallisesti ja jaksa odottaa. Ehkä kannattaa lykätä sitä salilla käyntiäkin, kunnes olet tehnyt sen kasvu pyrähdyksen. (joojoojooo, saa siellä salilla käydä jos haluaa se oli vaan minun mielipiteeni ja ehdotukseni)

höpöhöpöä, vaikka nää onkin yksilöllisiä niin kyllä 14vuotias on mun mielestä tarpeeks vanha treenaamaan tosissaan, poislukien tietty kasvua mahdollisesti haittaavat raskaat kyykyt ja mavet. 95% 14vuotiaista on varmasti hormonitoiminta käynnissä ja testoa kulkee suonissa.

jos painoa on todellakin vaan 43 kiloa niin toi penkin kehittymättömyys johtuu melkein varmasti tosta mitä aikasemminkin selitin.

hölkkääjä sanoi:
enhän mä mikään luikku ole! kyllä 15 painoindeksiin mahtuu lihaa aivan helvetisti jos niikseen tuleee :)
edit: ja kun sanoit ''kasvu'' niin tarkoithan myös painojen nousua, tarkoitithan??

Mun 7v broidi painaa saman verran ku sä ;) pituttaa ehkä metri

Kyllä se treeni kannattaa aloittaa just siinä murkkuiässä kun se lihan tarttuminen kunnolla alkaa. Tsemppiä vaan sen penkin kanssa ja muista treenata tasapainoisesti. Koko kropan lihaksiston tuki auttaa penkissä, ilman kaartakin.

moon varhais mulkku.
kaikki muut tullu paitti se painon nousu.. puoles vuodes tullu 10 senttii PITUUTTA lisää jne.

Timba79 sanoi:
Kerroppa minulle miten tehdään ojentajapunnerrusta vapailla painoilla?

Ja se on tosiaan TÄYSIN taljasta kiinni paljonko tuo vastus on. Ristitalja yleensä puolittaa tuon pakan painon, mutta ylätaljasas ainakin meidän salilla ne kilot täsmää täysin siihen paljonko pitää tangosta vetää. Ja tuo on helppo todeta, pistä pakkaan 10 kg yli oma paino ja jos roikkumalla ilman minkäänlaista riuhtasua ei pakka lähde liikkelle, niin sitten se paino pitää paikkansa. Eli eipä nyt aleta sanomaan näkemättä paljonko jonkun taljan vastus on.

Ja hölkkääjälle senverran, että älä siitä penkistä huoli, treenaa se siinä muun kropan mukana. Olet todellakin vielä niin nuori, että murrosikä ei välttämättä täydellä teholla ole vielä käynnistynyt. Mutta nyt kun treenailet tekniikkaa panostaen ja syöt hyvin, niin kehitys tulee todennäköisesti olemaan kovaa kun kropan omat hormonitasot pärähtää tappiin.

Mä vaan tarkotin että se ei vastaa suoraan vapaita painoja, ja esim. ranskalaisessa punnerruksessa minä ainakin käytän levypainoja.

hölkkääjä sanoi:
moon varhais mulkku.
kaikki muut tullu paitti se painon nousu.. puoles vuodes tullu 10 senttii PITUUTTA lisää jne.

Ei kannata siihen penkkiin kyrpiytyä, jos se ei heti nousekaan. Muistat vaan monipuolisesti treenata ja syödä kunnolla niin kyllä se kasvu alkaa väkisinkin. Sulla menee vielä niin julmetusti energiaa ja voimia tuohon pituuskasvuun, että leveyskasvu ei pysy perässä, vaikka kuinka vääntäisi. muutaman vuoden päästä pituuskasvusi alkaa olla rauhoittunut ja joudut ruveta katsomaan mitä suuhusi laitat. Silloin viimeistään alkaa se leveyskasvukin näkyä. Tuossa iässä saattaa tulla vielä odottamattomia kipujakin luustoon, varsinkin mikäli tuo sun kasvuvauhti on oikein mitattu.

Susta tulee vielä miehen mittainen, hope so!:rock:

2kk tullu painoo lisää 4kg :) kyl tää salil käynti kannattaa vaik ei kaikki sitä mieltä ole. ja siis en mä penkkii pelkästää treenaa.. koko kropan

Aloitin penkkaamisen 20kg:lla ja vasta sitten lisäsin 2x2,5kg limppua, kun alkoi menemään vaivatta ja 25 meni sen 3x12 ilman suurempia mutinoita.

Eli mielestäni teet 20kg:lla jahka saat kehitystä aikaiseksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ööööö... millä näist tekisit?
sillä et 25kg ja sillä 3-4 toistoo ja siit joka kerta nostaa toiston pari vai niinku sfi sanoi? tolla 25kg tuntuis ainaki et sil tulis nopeemmi kehityst

hölkkääjä sanoi:
sillä et 25kg ja sillä 3-4 toistoo ja siit joka kerta nostaa toiston pari vai niinku sfi sanoi? tolla 25kg tuntuis ainaki et sil tulis nopeemmi kehityst

Kokeile, sillaihan sen parhaiten huomaa mikä tuottaa tulosta. Tulet vielä huomaamaan että maailman on pullollaan erillaisia treeni keinoja, mutta itse sen kuitenkin huomaa mikä parhaiten toimii. Mutta jos jotain kokeilet, niin tee sillä keinolla ainakin sen kuukauden verran ja sen jälkeen kokeilet jotain toista tyyliä.

Bodaaja sanoi:
Mä vaan tarkotin että se ei vastaa suoraan vapaita painoja, ja esim. ranskalaisessa punnerruksessa minä ainakin käytän levypainoja.

Kyseessä nyt kuitenkin on kaksi täysin eri liikettä vaikka samaa lihasta treenataankin molemmilla. No se siitä offtopikista mun osalta.

kaNi- sanoi:
Mun 7v broidi painaa saman verran ku sä ;) pituttaa ehkä metri

selvyyden vuoksi sanon nyt että olen 7 vuotta elämästäni ollut sen verta sairas että en ole voinut esimerkiksi liikauttaa käsiä tahi nousta sängystä kun lyö kivut päälle. :rolleyes:

hölkkääjä sanoi:
selvyyden vuoksi sanon nyt että olen 7 vuotta elämästäni ollut sen verta sairas että en ole voinut esimerkiksi liikauttaa käsiä tahi nousta sängystä kun lyö kivut päälle. :rolleyes:
Sitä suuremmalla syyllä tsemppiä matkaan :kippis1:
Ja ota käyttöön kevyt perodisointi, vaihtele toistomääriä vaikka kuukausittain. Esim. ensimmäinen kuukausi toistot välille 10-12 ja seuraava välille 6-8. Tai jos tahdot nopeampirytmisempää vaihtelua niin
viikko 1: 15 toistoa
viikko 2: 10-12 toistoa
viikko 3: 8-10 toistoa
viikko 4: 6-8 toistoa
...Ja muista, että nuo toistomäärät eivät ole missään ohjelmassa puhdasta Jumalan sanaa, anna myös fiilikselle ja treenaamisen hauskuudelle tilaa.

Alappas alkuunsa syömään PALJON lisää. 43kg, haha. Tohon pituuteen katottuna semmonen 20-30kg lisää ni on hyvä.

Sitten kannattaa tosiaan opetella kaikkien liikkeiden tekniikka. itte oon semmonen 1½-2v treenaillut luulin aikasemmin osaavani tekniikat, mutta nyt sitä alkaa oikeasti vasta tajuamaan miten nostot tehdään.

Penkissä. Laitappas pikkurilli aluks sinne tangossa olevien merkkien kohdalle. Sitten noston alussa nostat koko kropan vaikka ilmaan pitäen tangosta kiinni, sitten eka hartiat penkkiin kiinni, sen jälkeen perse. Vedä jalat mahd. taakse että voit puristaa jaloilla ja saat hartioitten ja perseen väliin kaaren. Sitten töytäset tangon telineestä, keuhkot täyteen ilmaa, että painetta on kanssa sisällä. Lasket tangon HITAASTI tohon nännien kohdalle ja siitä puristat kaikilla voimillas ylös päin. Laskun voit tehdän niin, että alussa lasket suoraan alas päin ja sitten kaarrat tangon rinnalle ja siitä takas samalla kaarella ylös, ettei nosto ole aivan tikku suora. KAto myös ettei tanko tule liian "ylös" tohon melkeen kaulalle.

Ja sinä päivänä kun teet penkin, tee se ekana liikkeenä. Pidä sopivat palautus ajat sarjoilla, semmonen 1-1½ min. Ykkösiä koittaessa enemmänkin. Kokeile tehdä paljon nostoja eripainoinoilla, eri määrä sarjoja, eri määrä toistoja. Ei aina kannata samalla hinkuttaa ellei se toimi niinku miken 2x6.

Ja treenaa oikeastikkin sitten muutakin kuin penkkiä. Ja opettele muutkin liikkeet, koska penkki on yläselän lihaksistakin riippuvainen. Kannattaa lukea esim. täältä pakkikselta tuo miken tekaisema ala ja ylätalja topikki.

Ja jos painot ei nouse, mene treenaamaan äläkä ihmettelemään tänne..

Directions^ sanoi:
Ja jos painot ei nouse, mene treenaamaan äläkä ihmettelemään tänne..

Jees sillähän ne asiat ratkeaa kun ei kysy keneltäkään mitään ja treenaa salilla 8 tuntia päivässä :jahas:

Ihan fiksuakin asiaa sulla on postissasi mutta voisit jättää nuo naureskelut vähän vähemmälle. Nytkin kyseessä on 14v kaveri jolla on takanaan ilmeisen vakava sairaus. Muutenkin teini-ikäisten treenaus on eri asia kuin fyysisesti aikuisten...

Hölkkääjälle kovasti tsemppiä. Ei kysyvä tieltä eksy, klisee, mutta niin se menee.

erkjetter sanoi:
höpöhöpöä, vaikka nää onkin yksilöllisiä niin kyllä 14vuotias on mun mielestä tarpeeks vanha treenaamaan tosissaan, poislukien tietty kasvua mahdollisesti haittaavat raskaat kyykyt ja mavet. 95% 14vuotiaista on varmasti hormonitoiminta käynnissä ja testoa kulkee suonissa.

jos painoa on todellakin vaan 43 kiloa niin toi penkin kehittymättömyys johtuu melkein varmasti tosta mitä aikasemminkin selitin.

Mä teorioitsisin silleen, että ei salitreenistä sinänsä ole kasvulle haittaa. Innokas nuori treenailija saattaa kuitenkin vetää itsensä liian piippuun eli ylikuntoon, jolloin kehossa katabolisten hormonien määrä kasvaa rankasti. Mä veikkaan että tällainen tila saattaa sitten haitata kasvua. Toisaalta, nuorenahan on kuitenkin anapoolisija hormooneja myös aika tavalla, mutta ei niitäkään loputtomiin riitä..
Syödä nyt pitää ainakin paljon ja kyllä nuorena sitä peruskuntoakin kannattaisi kehittää...

e: ilmaisu

No tuskin se salitreeni siihen ylikuntotilaan sen helpommin kuitenkaan ajaa mitä esim. joku lätkänpeluu jota harrastetaan käytännössä joka päivä ja pelejä on usein jne. Eli ruokaa vain tarpeeksi ja ne maksimikokeilut vähemmälle, niin hyvin voi treenata jo varhaisessa teini-iässäkin.

hölkkääjä sanoi:

Jos ei 20kg liiku kunnolla, se 25 liikkuu vielä huonommin :/

Tee vaan pelkällä tangolla jahka menee ilman suurempia ongelmia 3x12. Muista myös puhtaat toistot.

Sitten ko tuo menee ja mielestäsi on tarvetta lisätä vaikka viis kiloa, niin lisää ja koita meneekö 3x12.

Muista se, että muitten painoilla ei ole mitään väliä sun reenis kannalta. Sä olet sä, muut on muita ja niiden ei tule vaikuttaa sun reenaamiseen :thumbs:

Kyllä se siitä kehittyy, rauhassa vaan sen kanssa, niin johan alkaa rauta liikkumaan.

Tsemit.

Back
Ylös Bottom