penkkiä!! taas...

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
3-4 kertaa viikossa muuten on aika paljon penkkiä.. 1-2 riittäis mainiosti ja seki voi olla syy tohon ojentajien kipeytymiseen :)

hölkkääjä sanoi:
3-4 kertaa viikossa muuten on aika paljon penkkiä.. 1-2 riittäis mainiosti ja seki voi olla syy tohon ojentajien kipeytymiseen :)
Joo alussa teinkin 1-2 kertaa viikossa,mutta jostain syystä tuntui,että se ei olisi kehittänyt maksimia. Tosin taitaa vain olla kärsivällisyyden puutetta.

Ensikertalainen sanoi:
Aivan, päin vastoin... Koetappa: Juokse aamulla pari kilometriä (tai kilometri) ja juokse sama lenkki aamupäivällä, kyllä silloinkin tuntuu jaloissa.
Taitaa kuitenkin penkkipunnerrus olla vähän eri laji kuin lenkkeily...

Mulla on penkki kerran viikossa lauantaina, mutta teen yleensä keskiviikkona sellasen "alustavan" penkki treenin pikkupainoilla. Ihan vaan pari sarjaa, ja sitten lauantaina on se kova treeni, en tiedä onko mitään hyötyä, mutta ei ainakaan haittaakaan;)

Näihin keskusteluihin osallistuminen alkaa mennä minulta yhä vaikeammaksi koska tuntuu, että kaikki lainalaisuudet, jotka toimivat muilla menevät itselläni päinvastoin. Esim. penkkini on lähtenyt nousuun kun olen ryhtynyt treenaamaan sitä täysin lahnana, ainoastaan lavat yhteen vedettynä (OK, lattiapenkin mukaan otto ojentajaliikkeeksi on myös varmasti auttanut asiaan). Tuossa lahnana makailussa on vielä sekin hyvä puoli, että kun tekee tuolla tekniikalla perussarjat, niin on täyttä juhlaa välillä hemmotella itseään ja nostaa painoja lievää kaarta käyttäen.

Lisäksi olen tehnyt syksystä saakka penkkiä (kuten myös kyykkyä, leaunvetoja, dippejä ja kulmasoutua) kolme kertaa viikossa, tosin vain hyvin vähän sarjoja per treenipäivä. Ainoastaan maastavetoa olen tehnyt vain yhtenä päivänä viikossa. Reilu viikko sitten päätin HST:n vitoset, jonka jälkeen alkuperäinen suunnitelmani oli palata 5x5 systeemiin 3 kertaa viikossa. Hommaan jäi kuitenkin kipinä päälle ja nyt olen tekemässä ilmeisesti elämäni suurinta typeryyttä ja kokeilen kuinka käy jos HST:n vitosia vetää parin viikon ajan joka toinen päivä ilman perusHST:ssä tulevaa kahden päivän lepoa (eli kroppa läpi viikolla 1. 3 kertaa ja viikolla 2. neljä kertaa). Hullustihan tässä varmasti käy, mutta tämänkaltainen kokeilu ja ohjelmien räjäyttäminen on vain pirun kivaa... Ja omalta kohdaltani tuloksekasta.

Tämä kaikki säläily on vain vakuuttanut minua siitä, että en pysty suosittelemaan kenellekään mitään tiettyä ohjelmaa tai antamaan treenivinkkejä. Voin ainoastaan kehoittaa kuuntelemaan omaa kehoa ja etsimään itselle sopivaa systeemiä; fiilis on tärkeämpi opastaja kuin ohjelmien ja maagisten lukusarjojen orjallinen seurailu. Anarkia on kivaa :)

Ja palaan takaisin häntä koipien välissä kun jos/kun nämä kokeilut menevät metsään... Ja silloin lupaan ottaa käyttöön jonkun fiksun monijakoisen ohjelman.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos tekee sellaisia sarjoja/toistoja, että voi tehdä hyvinkin 4krt/viikko, ilman että tulee ylimääräistä kipua, voiko tehdä sen 4krt/viikko (tai jopa useammin) ilman suuria riskejä?

no jaa.. tuskin siitä suurempaa hyötyäkään on jos esim penkkiä tekee 4-5 kertaa viikossa kuten jo tässä tredissä on todettukkin :)

Ensikertalainen sanoi:
Jos tekee sellaisia sarjoja/toistoja, että voi tehdä hyvinkin 4krt/viikko, ilman että tulee ylimääräistä kipua, voiko tehdä sen 4krt/viikko (tai jopa useammin) ilman suuria riskejä?

Jos nyt teet vaan kerran kaks viikossa. Mikä ihme siinä penkissä oikein on, kun sitä pitäis koko ajan päästä tekee? Liike se vaan on muitten joukossa.

erkjetter sanoi:
unohtakaa se penkki muutamaksi viikoksi kokonaan. varmasti on taas uus puhti penkissä kun pääsee tekemään.

Hyvä vinkki! Mä jätän tasapenkin tangolla kokonaan pois kun alan dieetille. Dieetillä ei ole mitään toivoa että tulokset nousisi ja on taas ihan eri into penkkailla dieetin jälkeen. Bodarille se penkki ei mikään välttämätön liike ole, hyvä sitäkin tehdä, mutta ei tarvitse olla ympäri vuoden ohjelmassa.

Voisi itsekkin jättää tuon penkkipunnerruksen tangolla hetkeksi pois ohjelmasta. Kuten yllämainittiin että ei sitä paljoa dietillä kehitetä, ja dietillähän tässä ollaan, varmaankin vielä parisen kuukautta. Täytynee tehdä tuon sijaan vaikka käsipainoilla ja sitten vaikka yhden tai kaksi sarjaa ristikkäistaljaa lisää, nykyisten kahden sarja lisäksi.

Joka kerta ku oon jättäny penkin pois vähäks aikaa ni maximi laskenu 10-20kg, vaikka oon tehny kässäreil ja muit rintaliikkeit ja ojentajii tietty kans :hyper: :(

Aina kun on penkkipunnerrus tai muuten vaan liikkeet alkanu tökkimään, oon pitäny 3-7pvä tauon kokonaan salilta. Jokakerta on uudestaan salille mennessä tehty uusi sarjaennätys penkkipunnerruksessa.

Tämä vain oma kokemus aiheeseen liittyen :)

miQ sanoi:
Joka kerta ku oon jättäny penkin pois vähäks aikaa ni maximi laskenu 10-20kg, vaikka oon tehny kässäreil ja muit rintaliikkeit ja ojentajii tietty kans :hyper: :(

Ihan normaalia, penkkitulos kehittyy vain penkkaamalla. Mutta tuo tiputus kuroutuu takasin parissa viikossa, joten eipä ole kuin ihan tilapäistä tiputusta. Näin ainakin itsellä.

Se että huhtikuun puolessa välissä saisi 60kg, uskoisin että nousee jo maalis-huhtikuu vaihteessa. 2x6 menee 33kg:llä, mutta toisessa sarjassa täytyy laittaa melkein parasta (ei ihan) että saa 6. Eli ensikerralla vielä 33kg, sitten nostaa 35.5kg:hen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom