BB Pekka Kotipohja

Kyllä se on taas kerran Mike Siren joka ei ymmärrä
Kerro tarkalleen mitä en ymmärrä siinä kun tehdään paikallaan selkäliikkeitä? Älä vain huutele, vaan kerro. Se loppuu just nyt se päänaukominen jos ei ole mitään perusteita.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oot oikeasti tässä pahasti väärässä jos sä luulet, että se noston alkupää kulmasoudussa on tärkeempi kuin supistus.

Mike....

Se yks kommentti, minkä joku kirjoitti, ja jonka sinä(?) poistit oli erittäin hyvin sanottu. Sie haluat keksimällä keksiä sen vihollisen joka nyt on tässä kontekstissa se ajatusmaailma missä sinä kuvittelet minun olevan. Nyt varmaan 5 kerran, katso se video ja kuuntele mistä siellä puhutaan ja painotetaan tärkeimpänä asiana. En sano sitä. Voit sen kirjoittaa tänne.

Jos sinä tekniikkaharjoitteluvideoon viittaat noilla 40 kilon kulmasouduilla. Niin haloo. Ne on opetusvideoita. Mutta tykkäät selvästi takertua niihin lukemiin siinä levykiekossa myös tekniikkavideoissa, niin täytyy sensuroida seuraavista treenitreenivideoista ne painolukemat niistä kiekoista pois ja sitten ei tarvitse seurata kuin sitä intensiteettiä ja lihaksen toimintaperiaatetta. Jokainen saa arvuutella sen lukeman siinä kiekon/kiekkojen kyljessä.
 
Jos sinä tekniikkaharjoitteluvideoon viittaat noilla 40 kilon kulmasouduilla
Mutta miksi niissä ollaan paikallaan? Miksi tehdään opetusvideoita tommoisilla painoilla ja sitten netissä vielä vahvistat sitä sanomalla että muut ryskää liian isoilla. Etkö nyt itse nää mitä signaalia annat? Sä oletat että kaikki jotka tekee isommilla, tekee liian isoilla eikä aktivoi selkää, ei pidä paikkaansa, ne tekee tarpeeksi isoilla selkää. Teeppä video, jossa veivaat selkä paikallaan 130kg kulmasoutua, niin josko sitten aukeaa muillekin, et pysty, koska se on saatanallinen kuorma repiä paikaltaan. Mä vaan toivon helvetisti sun takia, koska oot mun mielestä aivan saatanan upealla fysiikalla varustettu äijä, studiolla kun kuvasin, niin ohan toi upee paketti, ettet sä ehkäise sen kasvamista isoksi ja upeaksi tekemällä treenejä liian alhaisilla painoilla. Ettet sitten vuosien päästä sano, että voi perse, tein virheen. Koska isommilla et ainakaan pienene, se on 100% varma tie, toi nykyinen tapa tehdä paikallaan liikkeitä, on hyvin epävarma tapa treenata niiden kuormien alhaisuuden takia. Eikä toi nyt taas tarkoita, että pitäis repiä kovia kolmosia miten sattuu, mutta että ei ole liikaa voimiin verrattuna alhaisella tasolla.

Ja te muut, älkää saatana tehkö paikallaan niitä selkäliikkeitä, kenenkään selkä ei hajoa järkevällä joustamisella, sen takaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ja te muut, älkää saatana tehkö paikallaan niitä selkäliikkeitä, kenenkään selkä ei hajoa järkevällä joustamisella, sen takaan.
Sitten kun sullakin alkaa välilevyt oireilemaan ja vetämään suojakramppiin, niin saatat muuttaa mielipidettäsi.
Mä en uskalla yhtään tehdä kulmasoutua järkevälläkään joustamisella. Mut sitten taas pendlay-tyylillä onnistuu ihan hyvin.
 
Sitten kun sullakin alkaa välilevyt oireilemaan ja vetämään suojakramppiin, niin saatat muuttaa mielipidettäsi.
Mä en uskalla yhtään tehdä kulmasoutua järkevälläkään joustamisella. Mut sitten taas pendlay-tyylillä onnistuu ihan hyvin.
No kulmasoudussa normaalisti tehtäessä ei välilevyt miksikään mee, joten kommenttisi on aika turha. Ja ohan tässä soudeltu jo 20 vuotta ja selkä ihan normaalissa kunnossa. Jos taas välilevyt on paskana, niin kai sä nyt ymmärrät, että mä en neuvoja niille anna jotka eivät vamman takia jotain voi tehdä, vaan niille, jotka on kunnossa.

Vai onko sun viestin pointti se, että lopettakaa kaikki kulmasoutaminen kun sulla on mennyt välilevyt? Näinkö asia on?
 
Täällä on moni muukin jo sanonut samasta asiasta, mutta mikä helvetti siinä on, että sä käännät sen niin, että ne tekee sitten hallitsemattomasti. Paino nimenomaan pitää saada liikkeelle ja supistus on se mikä merkitsee selätreeneissä. Oot oikeasti tässä pahasti väärässä jos sä luulet, että se noston alkupää kulmasoudussa on tärkeempi kuin supistus. Ja tolla ajattelumallilla sä määrität ne kuormat sen mukaan miten jaksat paikallaan liikuttaa sitä kuormaa, sitten siellä ei ole tarpeeksi enää mekaanista kuormaa supistuksessa kun ehdollistat sen noston alkuvaiheeseen, väärin.


View: https://youtu.be/cHVZ8ogAvQA

Videolla oli hyvin selitettynä ja demonstoituna selkätreenin perusteet. Tuossa on se tekemisen kulmakivi. Treeniin tietenkin haetaan sopivaa vaihtelua aina tarpeen vaatiessa, mutta ei kannata eksyä liian kauas siitä yksinkertaisesta perustekemisestä.
 
No kulmasoudussa normaalisti tehtäessä ei välilevyt miksikään mee, joten kommenttisi on aika turha. Ja ohan tässä soudeltu jo 20 vuotta ja selkä ihan normaalissa kunnossa. Jos taas välilevyt on paskana, niin kai sä nyt ymmärrät, että mä en neuvoja niille anna jotka eivät vamman takia jotain voi tehdä, vaan niille, jotka on kunnossa.

Vai onko sun viestin pointti se, että lopettakaa kaikki kulmasoutaminen kun sulla on mennyt välilevyt? Näinkö asia on?
Ei ole. Rauhoitu.
Mulla itsellä on alaselän kanssa ongelmia. Ne on tulleet vuosien raskaasta tehdastyöstä, ei kulmasoudusta. Mutta kulmasoutu on ainut liike jossa se vaivaa.
Oot kyllä ollu harvinaisen känkkäränkkä viime päivinä.
 
Mutta miksi niissä ollaan paikallaan? Miksi tehdään opetusvideoita tommoisilla painoilla ja sitten netissä vielä vahvistat sitä sanomalla että muut ryskää liian isoilla. Etkö nyt itse nää mitä signaalia annat? Sä oletat että kaikki jotka tekee isommilla, tekee liian isoilla eikä aktivoi selkää, ei pidä paikkaansa, ne tekee tarpeeksi isoilla selkää. Teeppä video, jossa veivaat selkä paikallaan 130kg kulmasoutua, niin josko sitten aukeaa muillekin, et pysty, koska se on saatanallinen kuorma repiä paikaltaan. Mä vaan toivon helvetisti sun takia, koska oot mun mielestä aivan saatanan upealla fysiikalla varustettu äijä, studiolla kun kuvasin, niin ohan toi upee paketti, ettet sä ehkäise sen kasvamista isoksi ja upeaksi tekemällä treenejä liian alhaisilla painoilla. Ettet sitten vuosien päästä sano, että voi perse, tein virheen. Koska isommilla et ainakaan pienene, se on 100% varma tie, toi nykyinen tapa tehdä paikallaan liikkeitä, on hyvin epävarma tapa treenata niiden kuormien alhaisuuden takia. Eikä toi nyt taas tarkoita, että pitäis repiä kovia kolmosia miten sattuu, mutta että ei ole liikaa voimiin verrattuna alhaisella tasolla.

Ja te muut, älkää saatana tehkö paikallaan niitä selkäliikkeitä, kenenkään selkä ei hajoa järkevällä joustamisella, sen takaan.
Pitäisikö niissä videoissa sitten hyppiä sillä 40 kilolla ja oikein korostaa sitä pomppimista, että varmasti pompit sitten jatkossa ainakin entistä hirveämmin...

Mie otan sitten sen videon sillä 130 kilolla, kun tuo selän ja keskivartalon lihaksisto on sen veroinen että se jaksaa puristaa niin isoa kuormaa hallitusti niin syvälle kuin se lihas antaa puristua enkä jätä sitä puristusta vajaaksi. Toki tuo elopaino saattaa tehä siinä sitten fysiikan lakien mukaisesti pienimuotoista horjahtamisefektiä jos mie sen 90 kiloa painan, mutta mahdollisimman tarkasti on tarkoitus tehdä sen hetken lihasten ja tämän myötä voimien mukasesti. Ilmottelen sitten, saattaa parisen vuotta vielä mennä mutta tulee se sieltä.
 
On ja se tässä hölmöä onkin, että se 150kg kaveri tekee 9kg kässäreillä vinopenkkiä jossa koitetaan jotenkin demonstroida nostoa, vaikka se ei vastaa millään tasolla miltään osin sitä korkeaa oikeaa työpainoa. Tekniikkaharjoitukset monessa liikkeessä pitäis tehdä hieman alle painoilla, jossa se tekniikka hajoaa, silloin ollaan realistisesti harjoittamassa sitä lihasta, eikä vaan nostella ilmaa. Painonnostoa ei kannata tähän mainita, siinä ei harjoiteta lihasta, vaan räjähtävyyttä teknisesti pikku painoilla.
Tuohon painonnostoon kommentti näin entiseltä nostajalta. Tekniikkaa harjoitellaan aluksi kepillä, pikkutangolla jne. Mutta räjähtävyyttä harjoitellaan 70-100% maksimista. Toistot tunnetusti pyörivät alueella 1-5.

Kaikki (varsinkin Suomalaiset) oli ihmeissään kun Bulgarian päävalmentaja Ivan Adabjev aikoinaan sanoi, ”nostaja oppii nostamaan oikein, kun se nostaa koko ajan maksimeja 90-102%. Jos nosto epäonnistuu, yritetään uudestaan niin kauan että se onnistuu”.

Toinen Adabjevin kommentti liittyy tuohon räjähtävyyteen. ”Räjähtävyyttä ei voi kehittää pienillä/kevyillä (30-50%) painoilla, vaan se kehitetään 90-102% painoilla”.

Joo ei liittynyt ihan suoraan tähän aiheeseen, mutta tässäkin mielenkiintoista on tuo kuorman merkitys vs. yleinen olettamus, pienillä painoilla kehitetään räjähtävyyttä.
 
Juuri näin. Se, että mennään todella rajusti alle voimien, ei voida enää demota liikeratoja tai lihaksen aktivointia hyödyllisesti. Joo siinä voidaan harjoitella 30kg penkin liikerataa, mutta ei se kanna millään tasolla sinne 160kg punnerruksiin. Tämä siksi juuri, että liian alhaisilla painoilla esim penkissä, ei selän tuella ole merkitystä, siellä ei tartte jännittää tai edes pysty kunnolla jännittään oikeita paikkoja koska siellä ei ole vastakuormaa.

Kun pistätte ne realistiset painot tankoon, se selkä junttaa sinne penkkiin joka on elinätärkeää noston kannalta.

Itse en penkissä alle 100kg kuormalla edes saa itseäni samaan asentoon jolla isommat raudat nostan, olisi aivan mahdotonta harjoitella tekniikkaa liian pienillä painoilla.
Sitten kun sullakin alkaa välilevyt oireilemaan ja vetämään suojakramppiin, niin saatat muuttaa mielipidettäsi.
Mä en uskalla yhtään tehdä kulmasoutua järkevälläkään joustamisella. Mut sitten taas pendlay-tyylillä onnistuu ihan hyvin.

Samalla salilla jossa itse käyn käy kaveri jolta vajaa vuosi sitten leikattiin selästä pullistuma ja kaksi murtunutta nikamaa. Reilu pari viikkoa sitten sama kaveri veti 340kg Maasta.
Kyllä se selkä kestää kun tuki lihakset on tarpeeksi vahvat.
 
täisikö niissä videoissa sitten hyppiä sillä 40 kilolla ja oikein korostaa sitä pomppimista, että varmasti pompit sitten jatkossa ainakin entistä hirveämmin...
Mistä oot saanut käsityksen että heti pompitaan jos on enemmän painoa kun sulla?
 
Tarkottaakohan levytankokulmasoutua, joka on kyllä ainakin mulle ollut selkäleikkauksen jälkeen aivan mahdoton liike suorittaa.
Mulle ei, koska olen tietosesti vahvistanut ryhtiä harjoittelemalla sitä joka ikisessä treenissä ja tätä myötä keskivartalon pito, syvien vatsojen hallinta ja selkälihaksiston kasvaminen on mahdollistanut sen että teen sen kulmasoudun selkälihaksilla enkä roikota pelkästään rangan varassa. Vahva selän ja keskivartalon lihaksisto mahdollistaa tankosoudun tekemisen ja olen siitä elävä esimerkki. Ja kyllä, kulmasoutu on ylivoimasesti parhaimpia ellei paras selkälihaksiston kokonaisvaltainen liike. Vähän kuin rinnalle penkkipunnerrus muodossa missä hyvänsä.
 
Mulle ei, koska olen tietosesti vahvistanut ryhtiä harjoittelemalla sitä joka ikisessä treenissä ja tätä myötä keskivartalon pito, syvien vatsojen hallinta ja selkälihaksiston kasvaminen on mahdollistanut sen että teen sen kulmasoudun selkälihaksilla enkä roikota pelkästään rangan varassa. Vahva selän ja keskivartalon lihaksisto mahdollistaa tankosoudun tekemisen ja olen siitä elävä esimerkki. Ja kyllä, kulmasoutu on ylivoimasesti parhaimpia ellei paras selkälihaksiston kokonaisvaltainen liike. Vähän kuin rinnalle penkkipunnerrus muodossa missä hyvänsä.
Ja kyykkäämällä vapaata saa kyllä melkoista tukea soutuliikkeisiin kun harva nyt omaa välityskset että aivan pystyssä ollaan. Tai sitten rajumpi etukyykky.
 
Mulle ei, koska olen tietosesti vahvistanut ryhtiä harjoittelemalla sitä joka ikisessä treenissä ja tätä myötä keskivartalon pito, syvien vatsojen hallinta ja selkälihaksiston kasvaminen on mahdollistanut sen että teen sen kulmasoudun selkälihaksilla enkä roikota pelkästään rangan varassa. Vahva selän ja keskivartalon lihaksisto mahdollistaa tankosoudun tekemisen ja olen siitä elävä esimerkki. Ja kyllä, kulmasoutu on ylivoimasesti parhaimpia ellei paras selkälihaksiston kokonaisvaltainen liike. Vähän kuin rinnalle penkkipunnerrus muodossa missä hyvänsä.
Hyvin oot sitten kulmasoudun kanssa pärjännyt👍 mulla toki urheilu toista maata, vanha äijä silloin tällöin jotain jossain heiluttaa. Jos heiluttaa.
 
Tämä on totta. Sen takia teenkin vapaata kyykkyä nyt melko ahkeraan, että saan etenkin ton perseen ja keskivartalon parempaan jamaan. Julkaisen tuostakin videota.

Toi vapaa kyykky on todella tehokas keskivartaloa vahvistava liike.

Vajaa pari vuotta sitten kun vaihdoin bodailusta voimanostoon ja aloin tosissaan kyykkäämään, niin ensimmäiset pari kuukautta oli vatsat ja kyljet semmosilla domsseilla että ei bodailu aikoina oo ikinä vastaavaa ollu.

Kyykkäämällä myös perse kasvanut aikaisemmasta selvästi.
 
Mutta miksi niissä ollaan paikallaan?
Sä oletat että kaikki jotka tekee isommilla, tekee liian isoilla eikä aktivoi selkää, ei pidä paikkaansa, ne tekee tarpeeksi isoilla selkää. Teeppä video, jossa veivaat selkä paikallaan 130kg kulmasoutua, niin josko sitten aukeaa muillekin, et pysty, koska se on saatanallinen kuorma repiä paikaltaan.

nykyinen tapa tehdä paikallaan liikkeitä, on hyvin epävarma tapa treenata niiden kuormien alhaisuuden takia. Eikä toi nyt taas tarkoita, että pitäis repiä kovia kolmosia miten sattuu, mutta että ei ole liikaa voimiin verrattuna alhaisella tasolla.

Ja te muut, älkää saatana tehkö paikallaan niitä selkäliikkeitä, kenenkään selkä ei hajoa järkevällä joustamisella, sen takaan.
Vielä teki mieli tässä syödessä puuttua.



8:40 kohdasta eteenpäin.

"Älkää saatana" tehkö paikallaan niitä selkäliikkeitä. Mr Olympia ja maailman parhain kehonrakentaja ei saanu selkään yhtään lihasta viime vuosina kuten muistatte. :censored:
 
Back
Ylös Bottom