BB Pekka Kotipohja

Onneksi reilusti isompi osa näki mun selkävideon, eikä tee sitten niitä virheitä jotka ehkäisee kaikki kuormat ja selän kasvamisen. Ihan vaan yleisen hyvän vuoksi, älkää vaan tuhlatko vuosia kehityksessä olemalla paikallaan selkäliikkeissä. Harmittaa sit vaan vuosien päästä kun tajuaa, eikä sillon auta geenejä syyttää jos on treenannut aivan väärin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

View: https://www.instagram.com/p/CpzxU75oG6r/

Minulla ei nyt mikään mahtavin selkä ole, mutta ylipuhtaasti tehtynä selkäni on aina lähtenyt pienenemään. Yhdyn kyllä täysin Miken joustamiseen souduissa ja olenkin tätä painottanut, että luonnollinen jousto mukaan! Tarkasti saa tietenkin tehdä, mutta tulee myös käyttää sitä voimaa mitä lihaksista löytyy eikä vain hakea "tuntumaa". Minulla menee hauis ainakin pumppiin jo hampaiden pesusta, mutta ei oo tainnu kummoisia gainzzeja vielä tuoda.
 

View: https://www.instagram.com/p/CpzxU75oG6r/

Minulla ei nyt mikään mahtavin selkä ole, mutta ylipuhtaasti tehtynä selkäni on aina lähtenyt pienenemään. Yhdyn kyllä täysin Miken joustamiseen souduissa ja olenkin tätä painottanut, että luonnollinen jousto mukaan! Tarkasti saa tietenkin tehdä, mutta tulee myös käyttää sitä voimaa mitä lihaksista löytyy eikä vain hakea "tuntumaa". Minulla menee hauis ainakin pumppiin jo hampaiden pesusta, mutta ei oo tainnu kummoisia gainzzeja vielä tuoda.

Tolla tavalla sitä pitää joustaa souduissa. Ja Sami olisit voinut piruuttas tossa näyttää samalla kuormalla, miten se ei liiku sentiäkään jos ei pudota 40% kuormista. Ja kun taas pudotetaan, ollaan jo liian alhaalla, että mekaanista rasitusta saatais isolle vahvalle lihasryhmälle tarpeeksi. Mä toivoisin että mahdollisimman moni kisaaja nyt tulisi sanomaan jotain järkeä tähän touhuun, koska mua ei ainakaan uskota missään treenijutuissa.
 
Tolla tavalla sitä pitää joustaa souduissa. Ja Sami olisit voinut piruuttas tossa näyttää samalla kuormalla, miten se ei liiku sentiäkään jos ei pudota 40% kuormista. Ja kun taas pudotetaan, ollaan jo liian alhaalla, että mekaanista rasitusta saatais isolle vahvalle lihasryhmälle tarpeeksi. Mä toivoisin että mahdollisimman moni kisaaja nyt tulisi sanomaan jotain järkeä tähän touhuun, koska mua ei ainakaan uskota missään treenijutuissa.
Joku muu kisaaja kuin Pekka siis? Harmillisesti melko harva kisaaja tuntuu tänne kirjoittelevan, aiemmin taisi enemmän aktiivisia kisaajia olla pakkiksella?
 
Itsekin olen hieman ronskimman tekniikan ystävä, mutta pari hyvää tekniikkaan ja asentoon liittyvää asiaa tuossa silti tuli, mitä täytyy kokeilla.
Etenkin itsellä tuonne ihan yläselkään tarvitsee sitä paksuutta ja yksityiskohtaa, niin en ihmettele yhtään miksi sitä ei ole sinne kertynyt kun ei ole osannut yksinkertaisesti puristaa loppuun saakka. Ja videolla nimenomaan käydään minulle niitä ratkaisuja mitä tulee lähteä viemään progressiivisesti eteenpäin ja jos joku kokee niistä itselleen myös apuja niin se on vaan todella hyvä juttu.
 
Kiitos infopläjäyksestä.
Olisi ylimielistä väittää, etteikö aina voisi oppia jotain lisää, oli sitten mitä mieltä vain suoritustekniikoista tai aiheista. Näin ollen kaikki tämmöinen teknisempi materiaali on ainakin omaan makuuni, vaikka vähän enemmän ryskäämisen ystävä olenkin.

Omalla salilla ne isoimmat kaverit tuntuvat olevan avoimempia ja nöyrempiä uuden suhteen, varsinkin ne jotka joutuvat vammojen takia keksimään uusia lähestymistapoja treeneihin.
 
Kiitos infopläjäyksestä.
Olisi ylimielistä väittää, etteikö aina voisi oppia jotain lisää, oli sitten mitä mieltä vain suoritustekniikoista tai aiheista. Näin ollen kaikki tämmöinen teknisempi materiaali on ainakin omaan makuuni, vaikka vähän enemmän ryskäämisen ystävä olenkin.

Omalla salilla ne isoimmat kaverit tuntuvat olevan avoimempia ja nöyrempiä uuden suhteen, varsinkin ne jotka joutuvat vammojen takia keksimään uusia lähestymistapoja treeneihin.

Kyllähän tälläsistä videoista saa ajatusta ja mietteitä siihen omaan tekemiseen oli se tyyli tehdä mikä vaan
 
Kyllähän tolla Uusitalolla on tietotaitoa vaikka muille jakaa. Varmaan yksi parhaista ja arvostetuimmista toimijoista Suomessa.
Tuntuu että täällä ei joillain ole älliä ymmärtää tai sitten ei haluta ymmärtää mikä tossa hänen tekniikkajutussa on edes pointti.
Sitten se menee tuntumapumppaus vs. repiminen väittelyksi näin kärjistetysti.
Aivoihin sattuu kun väitellään jostain mikä ei liity edes aiheeseen.
 

View: https://youtu.be/5EGaE6ZKqzc


Mähönen myös puhuu osittain tästä samasta asiasta kohdassa 37min 28s. Ja siitä miten erityisesti Suomessa, verrattuna muihin maihin oli tai on vieläkin vallalla tapa treenata jotain muuta kun puhtaasti kehonrakennusta. Muualla ihmetellään Miksi Suomipojat treenaavat noin isoilla painoilla?

Tuli tuon asian jälkeen juttua syömisestä ja puhdas ruoka vs lisäravinteet. Mielenkiintoista settiä. Täytyy kuunnella ajan kanssa kokonaan. Mähöstä on aina mukava kuunnella, kun osaa perustella asiansa hyvin.
 

View: https://youtu.be/5EGaE6ZKqzc


Mähönen myös puhuu osittain tästä samasta asiasta kohdassa 37min 28s. Ja siitä miten erityisesti Suomessa, verrattuna muihin maihin oli tai on vieläkin vallalla tapa treenata jotain muuta kun puhtaasti kehonrakennusta. Muualla ihmetellään Miksi Suomipojat treenaavat noin isoilla painoilla?

Ja sitten salilla laitetaan Artturi tekemään melkein 600 kilolla prässiä. Aina koitetaan erottua jotenkin ja tehdä niin vitun vaikeeta kaikesta.
 
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö Mike se sun opettama tapa tehdä esim. rintaa ole aika lähellä tätä Uusitalon tapaa? Eli rauhallisella tahdilla ja jopa pysäytetään rinnalle.

Selästä tässä on pitkälti aikaisemmin keskusteltu ja sen suhteen mielipiteet selvät, mutta mites sitten muun treenauksen suhteen? Ja ei nyt jäädä jumiin niihin 4kg käsipainoihin, eihän se Pekkakaan sellaisia painoja käyttänyt tuossa aikaisemman videon rintatreenissä.
 
Back
Ylös Bottom