BB Pekka Kotipohja

Joko et ymmärrä tai ymmärrät tahallaan väärin. Vai triggeröidyit :D


Tätä yllä olevaa on kyllä tosi vaikea tulkita kuten teit. Eli paljon penkkaaminen ei automat tarkoita valmennusosaamista, mitä taas ruipelolla voi olla. Mutta kyllä minäkin pidän todennäköisempänä, että tuo ensin mainittu heppu homman hanskaa paremmin.
Ei vaan tiedän penkaamisesta teitä kumpaankin enemmän ja olen nostanut moninverroin mitä te. Mä osaan katsoa penkkaamista teknisesti paremmin kuin te, ihan vain kokemuksesta, tiedän myös mitä se vaatii kun sitä voimatasoa aletaan nostamaan.

Ja jalkapallolla ei ole mitään tekemistä penkkipunnerruksen kanssa, joten aika turha alkaa tuomaan tänne jalkapallovalmentajia, jotka osaavat pelisysteemit.

Mutta kuten huomataan, Pakkotoistolla arvostetaan niitä kellä ei ole omaa kokemusta eivätkä omaa mitään tuloksia, se on tullut nyt hyvin selväksi ja voin ainakin itse edelleen pysyä vitun kaukana penkkikeskusteluista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja helpoksi on mennyt valmennusten hommaaminen. Kadulta vaan joku jantteri ja pyytää, että voitko vähän lueskella penkistä, niin ostan valmennuksen. Tai salilla kattoo kuka penkkaa ja jos on mahdollisimman pienet painot eikä lihaksia niin valmennusta kyselemään. Sit jos siellä on joku voimanostaja, joka pukkaa 200kg sarjaa, niin pysykää kaukana, se ei penkistä osaa mitään sanoa. On tää maailma mennyt hulluksi, kova penkkaaja ei voi valmentaa ketään koska joku jalkapalloilijan isä osas valmentaa poikaansa, vittu mikä aasinsilta.

En ihmettele enää miten PT-kirjekurssin käyneet vetää asiakkaita ja salilla sitten näkee kun tehdään liikkeitä miten sattuu. Jos ajatusmalli on toi, että lihakset, voimat ja kokemus ehkäisee valmentamisen, niin aika monella on ovet auki penkkivalmentajaksi. Höpöttelee vain jotain kivaa ja nettisivut pystyyn, ite ei tartte penkata kiloakaan.

Onko tosiaankin niin, että monet täällä valitsisi valmentajakseen 60 kiloa penkkaavan tyypin? Miten ihmeessä se voi tietää mitään penkistä penkaten samalla vain 60kg? Jotenkin järjetön yhtälö. Mistä tommoisen tyypin edes löytää joka penkkaa noin vähän, mutta on pätevä penkkivalmentaja?
 
Ja helpoksi on mennyt valmennusten hommaaminen. Kadulta vaan joku jantteri ja pyytää, että voitko vähän lueskella penkistä, niin ostan valmennuksen. Tai salilla kattoo kuka penkkaa ja jos on mahdollisimman pienet painot eikä lihaksia niin valmennusta kyselemään. Sit jos siellä on joku voimanostaja, joka pukkaa 200kg sarjaa, niin pysykää kaukana, se ei penkistä osaa mitään sanoa. On tää maailma mennyt hulluksi, kova penkkaaja ei voi valmentaa ketään koska joku jalkapalloilijan isä osas valmentaa poikaansa, vittu mikä aasinsilta.

En ihmettele enää miten PT-kirjekurssin käyneet vetää asiakkaita ja salilla sitten näkee kun tehdään liikkeitä miten sattuu. Jos ajatusmalli on toi, että lihakset, voimat ja kokemus ehkäisee valmentamisen, niin aika monella on ovet auki penkkivalmentajaksi. Höpöttelee vain jotain kivaa ja nettisivut pystyyn, ite ei tartte penkata kiloakaan.
Tosiaan minäkin väitin, että lihakset voima ja kokemus estävät valmennuksen. Väitin vielä, että sohvaperunat on parempia valmentajia kuin itse ptvatanen! Hölmö minä!
 
Ei vaan tiedän penkaamisesta teitä kumpaankin enemmän ja olen nostanut moninverroin mitä te. Mä osaan katsoa penkkaamista teknisesti paremmin kuin te, ihan vain kokemuksesta, tiedän myös mitä se vaatii kun sitä voimatasoa aletaan nostamaan.

Ja jalkapallolla ei ole mitään tekemistä penkkipunnerruksen kanssa, joten aika turha alkaa tuomaan tänne jalkapallovalmentajia, jotka osaavat pelisysteemit.

Mutta kuten huomataan, Pakkotoistolla arvostetaan niitä kellä ei ole omaa kokemusta eivätkä omaa mitään tuloksia, se on tullut nyt hyvin selväksi ja voin ainakin itse edelleen pysyä vitun kaukana penkkikeskusteluista.
Ei. Vaikka miten olisit palstan omistaja, niin et päätä todellisuuden kulkua. Fakta on se, että olet kasannut valtavan olkinuken, jolle nyt raivoat. Tämän voi jokainen lukutaitoinen todentaa.
 
Ei. Vaikka miten olisit palstan omistaja, niin et päätä todellisuuden kulkua. Fakta on se, että olet kasannut valtavan olkinuken, jolle nyt raivoat. Tämän voi jokainen lukutaitoinen todentaa.
Asia selvä, poistun tästä keskustelusta. Turhaa tässä on vääntää kun en ite edes valmenna. Joten pitäkää toi.
 
Kyllä. Riittää myös, että vain katsoo ketä valmentaa kirkkaimmalla huipulla joukkoe ja yksilölajeissa. Esimerkiksi Jukka Jalonen taisi olla keskinkertainen divaripelaaja ja kukaan tuskin silti hänen valmennustaitojaan kiistää. Tai Niskasen valmentaja taisi hiihtää omalla uralla ynnä muita sijoja jne...
10 kautta maailmancupia ja olympiaedustaja kuitenkin.
 
Ja kun vedetään ääripäähän keskustelut niin täysin teoreettinen kysymys.

Kummat valitset valmentajaksi:
Henkilö 1 penkkaa 40kg, mutta on saannut useamman henkilön valmennettua huipulle penkkipunnerruksessa.

Vai

Henkilö 2 kuka penkkaa 200kg salilla, mutta ei ole ikinä valmentanut ketään.
Ottasin valmentajaks 160kg penkkaavan Markku Tikan kuin 300kg penkkaavan Larry Wheelsin
 
Ei vaan tiedän penkaamisesta teitä kumpaankin enemmän ja olen nostanut moninverroin mitä te. Mä osaan katsoa penkkaamista teknisesti paremmin kuin te, ihan vain kokemuksesta, tiedän myös mitä se vaatii kun sitä voimatasoa aletaan nostamaan.
Tiedät ja olet kyllä nostellut reiluja rautoja penkkikisoissa, ei sitä ole kukaan ottamassa sinulta pois. Se toki on hiukan eri laji kuin kehonrakennus.

Miksi se ottaa niin koville jos jossain on joku joka tietää/osaa itseä enemmän?
 
Ja helpoksi on mennyt valmennusten hommaaminen. Kadulta vaan joku jantteri ja pyytää, että voitko vähän lueskella penkistä, niin ostan valmennuksen. Tai salilla kattoo kuka penkkaa ja jos on mahdollisimman pienet painot eikä lihaksia niin valmennusta kyselemään. Sit jos siellä on joku voimanostaja, joka pukkaa 200kg sarjaa, niin pysykää kaukana, se ei penkistä osaa mitään sanoa. On tää maailma mennyt hulluksi, kova penkkaaja ei voi valmentaa ketään koska joku jalkapalloilijan isä osas valmentaa poikaansa, vittu mikä aasinsilta.

En ihmettele enää miten PT-kirjekurssin käyneet vetää asiakkaita ja salilla sitten näkee kun tehdään liikkeitä miten sattuu. Jos ajatusmalli on toi, että lihakset, voimat ja kokemus ehkäisee valmentamisen, niin aika monella on ovet auki penkkivalmentajaksi. Höpöttelee vain jotain kivaa ja nettisivut pystyyn, ite ei tartte penkata kiloakaan.

Onko tosiaankin niin, että monet täällä valitsisi valmentajakseen 60 kiloa penkkaavan tyypin? Miten ihmeessä se voi tietää mitään penkistä penkaten samalla vain 60kg? Jotenkin järjetön yhtälö. Mistä tommoisen tyypin edes löytää joka penkkaa noin vähän, mutta on pätevä penkkivalmentaja?
Mä en ikinä maksais sellaiselle, joka ei ite oo saanut mitään aikaiseksi. Oli sitten kyse penkkaamisesta, voimanostosta, bodauksesta tai vaikka vahvamieslajeista.
 
Mä en ikinä maksais sellaiselle, joka ei ite oo saanut mitään aikaiseksi. Oli sitten kyse penkkaamisesta, voimanostosta, bodauksesta tai vaikka vahvamieslajeista.
Siis siitäkin riippumatta mitä ansioluettelosta löytyisi?
Jos Sibil Peeters sanoisi että valmentaa sua kehonrakennuksessa 50€/kk, niin ottaisit silti mieluummin jonkun joka on itse kisannut, mutta ei valmentanut?

1676363086677.png
 
Kyllä mä ennemmin ottaisin sellaisen PT:n, jonka oma fysiikka on kohdillaan. Tietenkin pullavampi versio voi omata enemmän tietotaitoa kuin kreikkalaista patsasta muistuttava, mutta ainakin itse olen sen verran biased, että miettisin väkisinkin miksei omia oppeja ole viety käytäntöön. Toki monia vaihtujia, esim. oma laji/PT:n erikoisosaamisalue.
 
Kyllä mä ennemmin ottaisin sellaisen PT:n, jonka oma fysiikka on kohdillaan. Tietenkin pullavampi versio voi omata enemmän tietotaitoa kuin kreikkalaista patsasta muistuttava, mutta ainakin itse olen sen verran biased, että miettisin väkisinkin miksei omia oppeja ole viety käytäntöön. Toki monia vaihtujia, esim. oma laji/PT:n erikoisosaamisalue.
Hyvä fysiikkahan on todella hyvä markkinointikeino.
 
Itse haluaisin valmentajan, joka aidosti osaisi huomioida mun yksilölliset ominaisuudet, tavoitteet ja myös mieltymykset. Hyvä pedagoginen ote hommaan ja kyky sopeuttaa treenejä kulloiseenkin elämäntilanteeseen olisi plussaa. Lisäksi olisi tietysti kiva, jos valmentajalla olisi jotain näyttöä valmennusosaamisestaan. Hänen omat tuloksensa ei kiinnostaisi minua pätkääkään.

En muuten usko, että Boris Sheiko on koskaan penkannut 200kg.
 
Kyllä mä ennemmin ottaisin sellaisen PT:n, jonka oma fysiikka on kohdillaan. Tietenkin pullavampi versio voi omata enemmän tietotaitoa kuin kreikkalaista patsasta muistuttava, mutta ainakin itse olen sen verran biased, että miettisin väkisinkin miksei omia oppeja ole viety käytäntöön. Toki monia vaihtujia, esim. oma laji/PT:n erikoisosaamisalue.

Näin ajattelee myös suurin osa muista. Tämän takia moni varmasti vähemmän pätevä "valmentaja" myy moninkertaisesti valmennuksia esim. Uttiin, Murtosen Juhoon tai JTO verrattuna. Tuossa kun on yksi monen mielestä merkityksetön muuttuja mukana..
 
Kamaaaann!! Mulla on hei pian 54v ukoksi fysiikka ihan hyvässä ja toimivassa kunnossa 😄 Viivalle voi samoin specsein lähteä, jos haluaa, vaikkei tää elämä kisa lienekään (?).

Vaikka mä en oo 23 vuoteen enää näyttäny mieheltä, vaan muikunruodolta, kukaan mun voimamörkövalmennettava ei oo koskaan mun osaamista kyseenalaistanut. Mitaleita on ropissut muutaman kontillisen verran, vaikken mä niitä vahvempi oliskaan.

Kyllä se oma lajitausta tuo uskottavuutta ainakin vähintään, vaikkei se lainkaan kerro, olisko se tyyppi hyvä valmentaja. Missään nimessä kova urheilullinen osaaminen ei poissulje pedagogista osaamista, vaikka eri lahjakkuusalueita ovatkin.
 
Itse sanoisin että hyvän valmentajan yksi ominaisuus on se että mikäli asiakas kyseenalaistaa jotain asiaa niin hän ei siitä vedä melonia perseeseen vaan osaa selittää ja perustella oman kantansa rauhallisesti

Toisaalta jos valmennettava haluaa tuloksia ja parhaan mahdollisen vastineen palvelusta, niin täytyy hänen olla valmennettavissa ja noudatettava ohjeita. Muuten molemmat hukkaa vain arvokasta
aikaa.

Jos valmennussuhde menee joksikin väittelyksi ja rautalangasta vääntämiseksi, niin silloin on ihan hyvä jo valmentajan sanoa, että kiitos tämä oli tässä. Hyvä valmentaja tietysti kuten sanoitkin osaa kuunnella asiakasta ja käsittelee erimielisyydet, mutta kyllä se edelleen edellyttää, että asiakkaan on oltava valmennettavissa.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom