Kotipohja
VIP
Kyllä mie sen tiiän ettei kukaan mitään "pahaa" noilla kirjoituksillaan tarkoita eikä lähde neuvomaankaan vaan tuodaan pointteja esiin.En nyt tuota tarkoittanut. Ei liikaa kuormaa, mutta kuitenkin riittävästi. Luulen, että sinäkin olet valtaosan lihasmassastasi rakentanut aika paljon isompia kuormia käyttäen. Tuolla videolla taisi olla 90 kg Smith-kulmasoudussa. Sun tasoinen kaveri pystynee halutessaan tekemään esim. kulmasoutua 140+ kg kuormilla ja varmasti ihan riittävän puhtaasti. Se on sitten eri asia onko se aiempien selkämurheiden vuoksi enää mahdollista tai järkevää loukkaantumisriskin takia. Mikäli isommat kuormat eivät ole em. syiden johdosta enää mahdollisia niin asia pitää toki vain hyväksyä ja treenit suunnitellaan sen mukaan. Halusin vain oikaista tuon enthyn väitteen kovasta treenistä. Tarkoitukseni ei ollut vähätellä tai mollata sinun tekemistäsi. Todellakin minun silmään nuo selkätreenin sarjat vain näyttivät enemmänkin lämmittelysarjoilta kuin oikeilta työsarjoilta. Jokainen tehköön kuitenkin omalla tyylillään ja onhan se mielenkiintoista seurata minkälaistä kehitystä näillä metodeilla saadaan aikaiseksi.
Mun mielestä Dorian Yates sai aika hyvää kehitystä aikaan näillä "metodeilla". Ensimmäinen toisto ensimmäisestä lämmittelysarjasta viimeisen sarjan viimeiseen toistoon oli liki pitkälti samanlainen.