Pax Americanan lopullinen päämäärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PeteH78
  • Aloitettu Aloitettu
Jutku kiihkoilijat nappasivat syötin taas.... Ei tarvitse kuin mainita taikasana, niin mage ja akv peruvat synagoogan toorarullien vartiovuoron ja näpyttelevät aamutuimaan tekstiä... Juutalaiset myrkyttää kaivoja...

Muistathan tuon muka-humoristisen aivopierun jälkeen sitten itkeä vielä tästä:

iso-erno sanoi:
Nyt alat jo väittämään minua rasistiksi

Ylläpidolle terkut:

Tämän

- Kaikki rasistiset ja kansaa kiihottavat kommentit ovat kiellettyjä

voisi varmaan poistaa tuolta forumin ohjeista. Kun ei sillä näytä mitään käytännön merkitystä olevan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin tuo sääntöhän koskee mielestäsi ainoastaan juutalaisia, mm. näitä tummaihoisia serkkujammehan on sinun mukaasi "jo nimitelty niin paljon ettei sillä ole enää mitään väliä".

Veikkaanpa AKV:n tarkoittaneen palstalla käytännössä toimivaa linjaa. Eli kun modet on sallinut sen tähänkin asti niin asia tuskin muuttuu. Elä riehu. :)

Rasistisia viestejä katotaan kyllä aika paljon läpi sormien.

Niin tuo sääntöhän koskee mielestäsi ainoastaan juutalaisia, mm. näitä tummaihoisia serkkujammehan on sinun mukaasi "jo nimitelty niin paljon ettei sillä ole enää mitään väliä".

Kova on sinulla halu rakennella olkinukkeja. Jos olisit lukenut tämänkin kohdan vastauksestani iso-ernolle

AKV sanoi:
Plus sen lisäksi suhtautumisesi erivärisiin ihmisiin on niin ikään käynyt selväksi.

En varmaan koskaan väsy kummastelemaan tuota ilmiötä että kun rasistisia viestejä suoltavaa ihmistä kutsuu rasistiksi hän alkaa vinkumaan sitä sun tätä. Ja heti perään tulee samanlaista matskua. Olisit jumalauta edes rehellinen sen suhteen mitä olet.

niin olisi jäänyt tämäkin olkinukke pykäämättä.

Ollaan muuten jo suhteellisen kaukana alkuperäisestä aiheesta (okei, pax americanaa lukuunottamatta..):D

Niin siis missä iso-erno on puhunut "erivärisistä ihmisistä"? Juutalaisethan ovat yleensä aika samanvärisiä kuin mekin.

:offtopic:

Ei taida rasismi liittyä aina vain ja ainoastaan ihonväriin: "Rasismi eli rotusyrjintä on ideologia tai toiminta, jossa ihmisten ulkonäön, fyysisten piirteiden, "kansanluonteen", kielen tai kulttuurin erilaisuus oikeuttaa myös eriarvoisen kohtelun eli syrjinnän." Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi

Eiköhän juutalaisuuskin mene tuohon kansanluonteen, kielen ja kultuurin alle.

Niin _minä_ puhuin mutta AKV mainitsi tuon "eriväriset ihmiset" aiemmin jossain toisessa yhteydessä. Se tässä kiinnosti että mihin hän mahtoi viitata.

tbj,

no joo mutta en silti pitäisi juutalaisia keskimäärin kovin paljon erivärisinä kuin esim. suomalaiset noin yleisesti.

Kiistelty my ass. Shebaan alue on vain Hizbollahin mielestä sille kuuluva, Syyrian kanta alueeseen vaihtelee (joskus haluaa itselleen, joskus Libanonille, nyt viimeisin tieto asiasta se ettei Syyria haluaisi alueelle Libanonin joukkoja). Libanonin nykyhallitus (poislukien H) ei aluevaateita ole esittänyt. YK hyväksyi v. 2000 Israelin vetäytyessä nykyjärjestelyn.

En tiedä mikä sinun näkemyksesi kiistasta on, mutta minun mielestä kiistelty on aika hyvä sana kuvaamaan Shebaan aluetta. :rolleyes:

Kyseessä ei ole olkinukke vaan se perustuu ihan omiin sanoihisi.

Kuten mihin? Tässäkin ketjussa olen kirjoittanut esim. tuosta ns. tieteellisen rasismin turhuudesta. Joten pistäpä tänne lainaus minun viesteistäni joissa sanon että on ok syrjiä muita paitsi juutalaisia. Jos sinä sitä tarkoitit. Olet aika usein sellainen semanttinen velmu, että väännät asian kuin asian mihin muotoon hyvänsä.

Ja luin kyllä tuon lainaamasi pätkän. Missä kohtaa tässä ketjussa on puhuttu "erivärisistä ihmisistä"?

Ei missään. Viittasin siihen, että aiempien muissa ketjuissa postaamiensa aivopirujen pohjalta iso-erno on selkeä rasisti. Mikä sinullekin selviää jos miehen juttuja viitsit lukea.

En tiedä mikä sinun näkemyksesi kiistasta on, mutta minun mielestä kiistelty on aika hyvä sana kuvaamaan Shebaan aluetta. :rolleyes:

Niin. Tarkoitin lähinnä sitä, että jos konfliktissa Israelin ja Libanonin välillä yksi vähemmistöä edustava taho (Hizbollah) riittää oikeutettuun kiistelyyn, niin sitten varmaan esim. Suomen asema itsenäisenä valtiona on kiistanalainen Venäjällä koskapa esim. Zhirinovski on aikoinaan esittänyt että Suomi kuuluu Venäjään. Minusta Shebaan alueen asemassa ei ole kv-oikeudellisesti mitään epäselvää, koskapa Libanon, Israel ja YK eivät asiaa sellaisena pidä.

Kuten mihin? Tässäkin ketjussa olen kirjoittanut esim. tuosta ns. tieteellisen rasismin turhuudesta. Joten pistäpä tänne lainaus minun viesteistäni joissa sanon että on ok syrjiä muita paitsi juutalaisia. Jos sinä sitä tarkoitit. Olet aika usein sellainen semanttinen velmu, että väännät asian kuin asian mihin muotoon hyvänsä.

Olet aiemmin kirjoittanut että antaa tuon mustiin kohdistuvat nimittelyn mennä kun sitä on niin paljon. En jaksa alkaa etsiä siteerausta mutta oli jossain ketjussa.

Ei missään. Viittasin siihen, että aiempien muissa ketjuissa postaamiensa aivopirujen pohjalta iso-erno on selkeä rasisti. Mikä sinullekin selviää jos miehen juttuja viitsit lukea.

Juutalaisuus on kuitenkin uskonto ja käsittääkseni iso-erno puhui nimenomaan juutalaisista. Jotenkin tuntuu että täällä on tuo tummaihoisiin/muslimeihin kohdistuva rasismi sallittua ja juutalaisten kohdalla pitäisi noudattaa sääntöjä, ei oikein tunnu järkevältä. Mutta enivei.

Olet aiemmin kirjoittanut että antaa tuon mustiin kohdistuvat nimittelyn mennä kun sitä on niin paljon. En jaksa alkaa etsiä siteerausta mutta oli jossain ketjussa.

Jaa? No, tarkennetaan: en minä hyväksy minkäänlaista rasismia. Ja olen siitä kyllä huomautellut. En pidä antisemitisteistä enkä tavan rasisteista. Juutalaiset nousivat esille tässä siksi, että kommentoin iso-ernon viestejä. Kuten olen kommentoinut muissa ketjuissa esim. mustiin kohdistuvia rasistisia juttuja. Lue ne ketjut. Tai jos olet ne jo lukenut mutta sinua vain kiinnostaa vinkua tyhjästä, niin voinhan minä jättää ne vinkunasi tästä lähtien lukemattakin.

Juutalaisuus on kuitenkin uskonto ja käsittääkseni iso-erno puhui nimenomaan juutalaisista. Jotenkin tuntuu että täällä on tuo tummaihoisiin/muslimeihin kohdistuva rasismi sallittua ja juutalaisten kohdalla pitäisi noudattaa sääntöjä, ei oikein tunnu järkevältä. Mutta enivei.

Tällä forumilla on oikeastaan rasismi sallittua. Vaikka toisin ohjeissa väitetään.

..
Tällä forumilla on oikeastaan rasismi sallittua. Vaikka toisin ohjeissa väitetään.

Ei täällä forumilla ole rasismia sallittu siinä muodossa kuin useimmat sen käsittävät. Täällä on ainoastaan hienolla tavalla ymmärretty että parasta keskustelua asioista syntyy kun puhutaan asioista "niiden oikeilla nimillä", sellaisina kuin ne on.

Ei täällä forumilla ole rasismia sallittu siinä muodossa kuin useimmat sen käsittävät. Täällä on ainoastaan hienolla tavalla ymmärretty että parasta keskustelua asioista syntyy kun puhutaan asioista "niiden oikeilla nimillä", sellaisina kuin ne on.

Tai sellaisina kuin muutamat tahtoisivat niiden olevan. Syrjintä on kyllä silti ihan syrjintää (jos puhutaan asioista taas oikeilla nimillä). Se tarkoittaa esim. ihmisten asettamista eriarvoisiin asemiin esim. rodun, uskonnon, etnisen taustan, tms. seikan perusteella (jos edelleen puhutaan asioista taas oikeilla nimillä). Niinikään esim. nimittely, vääristely, ym lietsonta voidaan lukea moiseen. Tätäkö et ole havainnut?

Ois hauska kuulla moden tai kahden näkemys asiaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom