Pari kysymystä kyykystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Draig0
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Oletko koskaan @Predatori käynnyt fyssarilla ym tutkituttamassa jos löytyisi hermopinteitä tai jotain muuta. Itseltä sellainen löytyy niskasta ja vasen ojentaja lähes voimaton vaikka siinä koko onkin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oonko väittänyt ettei ole? Lajissani on doping sallittu. Jos oot katkera mikä estää sinua douppaamasta.
Et ole väittänyt. Tuo kyykkymax yhtälö tuntuu vain kaksin verroin hullummalta, jos on kyseiset avut mukana ja ei ole rakenteellista vikaa tai toinen jalka amputoitu.

Mutta ei kai sille mitään voi.

Toi on totta, koska se toimii netissä kierosti. Mä en voi esim penkissä Pakkotoistolla neuvoa ketään, koska penkkasin 220kg. Se oli se syy. Jos taas ei kyykkkää kuin 115kg, niin ei voi silloinkaan neuvoa ketään. Mä veikkaan, että tuloksia ei saa Pakkotoistolla sanoa laisinkaan, muuten menetät kaikki oikeudet neuvoa ketään.
Porukka kuvittelee että mitä kovemmat tulokset, sitä fiksumpi treenaaja. Hyvä geeninen on aina vahva, oli treeni millaista sontaa tahansa. Lahjaton ei pääse koskaan lähimainkaan samaan lukemiin. Olkoot vaikka miten tieteellisesti laadittu ohjelma.

Et ole väittänyt. Tuo kyykkymax yhtälö tuntuu vain kaksin verroin hullummalta, jos on kyseiset avut mukana ja ei ole rakenteellista vikaa tai toinen jalka amputoitu.

Ei pidä olettaa että kevyt horkkakuuri tekee jokaisesta ison ja vahvan härän. Ei se douppi ole mikään jumalten rohto. 10-15% saan itse doupilla lisää voimaa. Samaa luokkaa monella muullakin. Enempi se horkka vaikuttaa ulkoiseen fysiikkaan.

Mä haluaisin kyllä silti jonkinasteisen mielenrauhan tosta kyykystä. Mä nyt olen kelannut skenaarioita tästä.

1. Kaksi nimimerkkiä ja vahingossa tuli väärällä viesti
2. Kaikki viestit valetta, jossa ei mitään järkeä olisi, tähän vähiten uskon
3. Se, että kisaa voimamieskisoissa, ei tarkoita että on voimamies. Eli sinne voi mennä kuka tahansa kisaamaan ja 310kg renkaanpyörityksessä koko jalka paskaksi kertois että siellä ollaan tosiaankiin turistina.

Mä en saa mitään muuta loogista selitystä tolle, että aikuinen aktiivisesti voimamieslajeja treenaava kuurit päällä oleva mies ei saa kyykyssä 115kg.

No mutta mitä maailman huippua lajissa olen seurannut, niin kaikki ne aktiivisesti kyykkää. Ja vaikka vetäis pelkästään, niin väkisin siinä kyykkytuloskin nousee edes jonnekin. 115kg maksimi vain kuulostaa absurdilta. Miten ihmeessä se voi olla noin alhainen jos kisaa voimamieskisoissa? Mä en taida vain jotain nyt ymmärtää. Ohan se nyt yleisvoiman kannalta kova liike. Jos sä nyt katot itse tota yhtälöä objektiivisesti, niin toi on todella absurdi tilanne.
Miten voit verrata maailman vahvin kisaajia kyläkisojen perus ukkoihin? Sama kun vertaat Usain Boltia piirin mestari sprintteriin. Kyläkisoissa on lajipainot paljon kevyemmät ja ukot pienempiä. Oma sarjani on alle 90kg, jos edes kisassa on painoluokkia. Jos otan vertailukohdaksi oman painoiset kyläkisaajat, siellä on ehkä 2/3 reilusti alle 200kg kyykkääjiä. Esimerkkinä Masters 105kg sarjan MM 2 tältä vuodelta. Kyykky painot luokkaa 130-150kg. Tiedän, kun on treenikaverini. Aina ollut ohutreisinen ja paska kyykkääjä. Niin vain ollut joka kisassa tänä vuonna mitaleilla ( SM, MM, ja kyläkisoja ). Omista Lajituloksistani parhaimpia 123kg atlaskivi, 110kg salkkuja kannan, merkkari 280kg, 122kg säkki helposti kantoon + lavalle lastaus. 9000kg rekanveto ei mitään vaikeuksia. Ja kaikki nuo 110-115kg jalkakyykyllä. Etukyykky alle 100kg. Voit miettiä itseksesi kuinka se on mahdollista. Ja hei, en ole väittänyt etten kyykkää. 2-3x viikossa ollut ohjelmassa jo vuosia. Kyllä mä sitä yritän kasvattaa, mutta lajitulokset nousseet 4 vuotta putkeen vaikka kyykky ei yhtään.

Mä haluaisin kyllä silti jonkinasteisen mielenrauhan tosta kyykystä. Mä nyt olen kelannut skenaarioita tästä.

1. Kaksi nimimerkkiä ja vahingossa tuli väärällä viesti
2. Kaikki viestit valetta, jossa ei mitään järkeä olisi, tähän vähiten uskon
3. Se, että kisaa voimamieskisoissa, ei tarkoita että on voimamies. Eli sinne voi mennä kuka tahansa kisaamaan ja 310kg renkaanpyörityksessä koko jalka paskaksi kertois että siellä ollaan tosiaankiin turistina.

Mä en saa mitään muuta loogista selitystä tolle, että aikuinen aktiivisesti voimamieslajeja treenaava kuurit päällä oleva mies ei saa kyykyssä 115kg.
3. Samalla logiikalla voimanoston jämäsijoilla olevat eivät ole voimanostajia? Eikä bodauksen viimeisellä sijalla olevat bodareita? Eikä piirin tason kilpahiihtäjä ole hiihtäjä? Kyllä, vahvinlaji kisoihin on vapaa pääsy jokaiselle. Käypä joskus katsomassa, tavan ihmisiä siellä on. Olitko katsomassa Juuassa 2019 vahvinkisojani vai mistä vedät noita oletuksia että loukkaannuin huonon kyykkymaximin takia? Yritä tajuta että vettä satoi kuin saavista ja asfaltti piha oli lammikoilla. Sekä rengas täysin pyöreä, ei mitään tarttumapintaa. Eikun tervemenoa kokeilemaan. Renkaan pyöritys on kaikista lajeista riskialttein. Siellä on useita hauis, jalka ja selkävammoja kyseisestä lajista huippumiehiä myöten. Toki voit mennä heillekin huutelee että huonon kyykyn vika.

Zone-sarja -42%

Ja tämäkin johtuu siitä, että jotkut omakohtaista kokemusta omaamattomat kuvittelevat, että joku mietokin dopingkuuri tekee kenestä hyvänsä aika vahvan tai lihaksikkaan. Vaan se ei kyllä käytännössä niin mene, lahjakkaat tyypit on kovia ilman ja vielä paljon kovempia aineilla, sitten muilla on laidasta laitaan sitä vastetta, että jotkut eivät hyödy paljoakaan ja jotkut enemmän. Ite sain useilla kuureilla punnerrusvoimaa 10% lisää ja varmaan perusteet sen treenaamisesta tiedän, kun natunakin ehti mennä yli 200kg penkkipunnerruksessa ja vielä melko nuorena. Jos 100kg penkkaaja tai kyykkääjä saa tuon 10%, niin eipä se tulos silloin kovin kummoiseksi nouse. Tietysti yleensä siinä 100kg kyykyssä tai penkissä rajoittaa treenihistorian puute eikä lahjattomuus, mutta kyllä niitäkin henkilöitä, joilla on tutkitustikin todella heikko vaste voimaharjoittelulle. Jopa ihan non-respondereita on löytynyt tutkimuksissa. Tämmösellä henkilöllä se 100kg tulos voi olla pitkänkin työn takana, jonka poikkeuksellisen lahjakas saa kylmiltään. Jos pelkän tuloksen perusteella analysoidaan harjoitusmenetelmiä, niin pahasti menee metsään. Se huippulahjakas kaveri voi nostaa tuplat treenaamalla tyhmemmin kuin se keskimääräistä heikomman harjoitteluvasteen omaava tyyppi. Tietenkin sitten se harjoittelumetodien merkitys kasvaa kun lähestytään sitä oman geneettisen potentiaalin ylärajaa. Mutta sitä on melko mahdoton määrittää, missä se kenellekään kulkee. Kymmenen vuotta fiksusti ohjelmoitua harjoittelua yksilölle sopivalla tavalla, niin saavutetaan ainakin 90% siitä voimaharjoittelussa. Mutta käytännön esimerkkejä on hankala löytää, kun mitään teoriassa täydellistä systeemiä voi olla mahdoton tosielämässä hyvänkään valmentajan löytää urheilijalle. Minä en ole koskaan noista omista kuureistani huomannut voimaharjoittelussa selkeitä hyötyjä, vaan pidän sitä maksimivoiman kehittämiseen tähtäävässä harjoittelussa sitä viimeisenä oljenkortena/taustavaikuttajana. Kaikkeen muuhun pitää perustua eli sopivaan ravitsemukseen ja eritoten harjoittelun ohjelmointiin. Ehkä siitä johtuen hidasta kehitystä tulee edelleen, jos vaan on motivaatioita voimailla tavoitteellisesti. Peilikuvassa kyllä ero on jo selkeä ja lihakset on aina paineisemmat. Mutta tuolla viittasin suorituskykyyn, että mulla ei ole siinä isoa eroa oli kuurilla tai jopa pitkään ilman, luontaisia viitearvoja matalemmilla androgeenitasoilla. Mutta en onneksi voiman takia niiden käyttöön aikanaan ajautunutkaan. Siitä huolimatta yllätti se miten ne omalla kohdalla vaikuttaa. Ja on tietysti luultavasti vähän eroa käyttääkö niitä aineita tonnin edestä kuussa vai viidellä kympillä. Joillain hörhöillä tuntuu olevan tapa, että aineiden ympärillä pyörii koko harrastus. Ei ole minkään tekijäksi ilman ja tulokset jäävät heikonlaisiksi, kun perusasiat eivät koskaan ole kunnossa tai todellista motivaatiota koko treenaamiseen. Pitää lyödä rekkalasti ja olla olevinaan alfa-urosta. Ei niinkun käsitetä koko urheilemisen pointtia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitos selvennyksestä @Predatori ja @_MrSiima

Ei ole kokemusta eikä tarvista kokeilla douppia, joten tarttumapintaa ei asiaan ole, myöskään ei tutut douppaa. Hattua pitää nostaa kun moisista kyykkyhaasteista huolimatta on oma laji löytynyt voimamiespuolelta.

Voit miettiä itseksesi kuinka se on mahdollista
En mä keksi mitään järkevää loogista syytä tuohon. Mun mielestä toi taistelee fysiikanlakeja vastaan, en voi ymmärtää miten toi voi olla mahdollista. Alle 100kg etukyykyssä ja vetää 9000kg rekkaa. Sori vain, mutta toi kuulostaa täysin älyttömältä. Jaloilla sitä rekkaakin vedetään. Älä nyt suutu, toi vain on täysin mielipuolinen yhtälö.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En mä keksi mitään järkevää loogista syytä tuohon. Mun mielestä toi taistelee fysiikanlakeja vastaan, en voi ymmärtää miten toi voi olla mahdollista. Alle 100kg etukyykyssä ja vetää 9000kg rekkaa. Sori vain, mutta toi kuulostaa täysin älyttömältä. Jaloilla sitä rekkaakin vedetään. Älä nyt suutu, toi vain on täysin mielipuolinen yhtälö.

Kyllä se tyhmältä tuntuu niistä luonnonoikuista itsestäänkin, joilla nuo kehon voimasuhteet on täysin vituillaan luontaisesti. Muistan kun 72,5kg lähti penkistä 16-vuotiaana salihommia aloitellessa, mutta kyykyssä vielä vuoden salilla käynnin jälkeen (treenannut, mutta ihan päin helvettiä) 60kg oli sopiva sarjapaino. Vedin ite sitten 200kg maasta jollain 120kg takakyykyllä. Etukyykky oli 115kg kun penkki 170kg. Se tosin oli aika kylmiltään nostettu tai etten säännöllisesti treenannut sitä liikettä, mutta silti. Nivelkulmathan tuollaisessa rekanvedossa tai vastaavassa eivät ole yhtään samat kuin syväkyykyssä. Jos on lantion hallinnassa ongelmaa ja liikkuvuudessa, niin kyllähän moni heikkojalkainen puolikyykkynä sen 200kg nostaa, mutta pohjasta voi olla asia erikseen. Minä en hirveesti noista voimamieshommista ymmärrä, mutta muistan lukeneeni, että Niko Vesterinen kun oli Suomen Vahvin mies, niin punttituloksia/ennätyksiä oli esim. 200kg etukyykky ja 195kg kapea penkki. Silti tukista taisi punnertaa 155kg. Riku Kiri ei tainnut aikanaan 160kg enempää tukissa saada. Vaikka penkki oli 300 luokkaa. Aika spesifistä tuo homma. Mika Törröllä 220kg etukyykky ja 2x190 kapea penkki, 350kg veto. Painoa kuitenkin 180kg miehellä. Pakkiksen rigert88:lla tais olla etukyykky huomattavasti enempi 90-100kg painonnostajana. Et ei nuo voimamiehien punttitulokset ole vertailukelposia voimanostajiin tai painonnostajiin monestikaan Suomen tasolla. Kansainvälisesti tietysti kyllä on.

Ja tämäkin johtuu siitä, että jotkut omakohtaista kokemusta omaamattomat kuvittelevat, että joku mietokin dopingkuuri tekee kenestä hyvänsä aika vahvan tai lihaksikkaan.
Ei tähän yhtälöön tarvita edes dopingia. 115 kg kyykky on joka tapauksessa tosi vähän. Treenikaverikin otti sen muutaman kuukauden treenillä ja on luonnostaan heikko ja laiha. Penkki oli silloin 60.

Ei tähän yhtälöön tarvita edes dopingia. 115 kg kyykky on joka tapauksessa tosi vähän. Treenikaverikin otti sen muutaman kuukauden treenillä ja on luonnostaan heikko ja laiha. Penkki oli silloin 60.

No ei se treenikaverisi kyllä täysin lahjaton ole kyykkäämään. Minä kai treenasin kaksi vuotta, että 100kg kyykkäsin. Tietysti olisi varmasti vähintään puolittunut tuo aika, jos olisi ollut valmentaja(treenaamisesta ymmärtävä kaveri neuvomassa). Mutta siitä huolimatta ei muutamassa kuukaudessa olisi ollut todennäköisesti mahdollista. Minulla on tälläkin hetkellä valmennettavissa nähtävissä nuo ääripäät. Toisen kanssa pusketaan kohti 200kg penkkiä parin vuoden katkonaisilla on/off treenitaustoilla ja toisessa ääripäässä pyritään penkkitulos nostamaan edes 80-90kg välille, vaikka salitaustaa on enemmän. Molemmat aikuisia miehiä.

Suosittelemaan kokeilemaan lajeja. Et tunnu ymmärtävän punttivoimien ja lajivoimien eroa. Rekanveto ei mittaa millään tapaa kyykkyvoimia. Treeneissä voitin tänä kesänä 340kg kyykkääjän. Hänen vetoasento oli todella huono. Voima karkasi pilviin. Olen myös kilpaillut traktorinvedossa. 2. Sija tuli ja taakse jäi esim voimanostotulokset 240-210-300 omaava tyyppi. Treeneissä vedetään kahta pakua kerralla eli 6000kg. Alta 60kg mimmit vetivät ongelmitta. Mietipä mitä he kyykkäävät. Videot löytyy todisteiksi jos epäilet. Rekanvedon aloitus lähtee 100% lantiosta ja itse veto pakarat+takareidet osastolta. Etukyykky ei merkkaa yhtään mitään tuohon lajiin valitan.

Treenikaverisi on huomattavasti normaalia lahjakkaampi. Siinä selitys. Ei todellakaan luonnostaan heikko jos kahden kk treenillä 115kg kyykky. Tosin jos hän painaa itse 130kg niin sitten ymmärrän.

Treenikaverisi on huomattavasti normaalia lahjakkaampi. Siinä selitys. Ei todellakaan luonnostaan heikko jos kahden kk treenillä 115kg kyykky. Tosin jos hän painaa itse 130kg niin sitten ymmärrän.
Ei saatana, ei se kyllä ole. Älytön siima ja tulokset aloittaessa lähes naurettavat. Muutaman kuukauden treeni muuten on eri asia kuin kahden kuukauden treeni. Muistin muuten väärin ja se oli 110 kg, mutta kuitenkin, ei se paljoa heitä. Kyllä mä pidän 115 kg kyykkyä sellaisena, että se tulee ihan heittämällä keneltä tahansa jos tietää mitä tekee eikä ole lahjattomuuden ääripää.

Et tunnu ymmärtävän punttivoimien ja lajivoimien eroa
Ei tässä nyt ole siitä kyse, vaan siitä, että miten on mahdollista että kyykky on vain 115 jos aktiivisesti aikuinen mies treenaa ja vielä käyttää lääkkeitä. Siis etkö nyt itse tajua, että se kyykky on korkeemmalla vaikka et edes kyykkäisi, pelkkä vetokin nostaa sitä jo edes ton verran. 115kg ei ole helvetti yhtään mitään. Että mitä tässä nyt jää kertomatta, mä alan jo epäilemään, että me puhutaan eri liikkeestä. Mä en ole eläissäni nähnyt yhtään jätkää joka aktiivisesti treenaa eikä saa 115kg kyykystä ja olen treenannut yli 20 vuotta.

Siis koko voimamieslaji suorastaan huutaa kolmea vahvaa perusliikettä, kyykky, veto, penkki. Ne on olennainen osa voimaharjoittelua ja yleisvoimaa. Etsitään ihan mikä tahansa voimamiesohjelma, niin siellä on kyykky mukana. Ja vaikka genetiikka olisi susipaska, niin 115kg ei ole yksinkertaisesti mitään. Sen pitäisi tulla kenellä tahansa.

Viimeksi muokattu:
Ei saatana, ei se kyllä ole. Älytön siima ja tulokset aloittaessa lähes naurettavat. Muutaman kuukauden treeni muuten on eri asia kuin kahden kuukauden treeni. Muistin muuten väärin ja se oli 110 kg, mutta kuitenkin, ei se paljoa heitä. Kyllä mä pidän 115 kg kyykkyä sellaisena, että se tulee ihan heittämällä keneltä tahansa jos tietää mitä tekee eikä ole lahjattomuuden ääripää.
Ei ne aloitustulokset ratkaise, vaan kuinka nopeasti voimat kasvavat. Paljonko se muutama kuukausi sitten on? Sano suoraan. Oletin että kaksi. Hiukka eri juttu jos se onkin 9kk

Ei tässä nyt ole siitä kyse, vaan siitä, että miten on mahdollista että kyykky on vain 115 jos aktiivisesti aikuinen mies treenaa ja vielä käyttää lääkkeitä. Siis etkö nyt itse tajua, että se kyykky on korkeemmalla vaikka et edes kyykkäisi, pelkkä vetokin nostaa sitä jo edes ton verran. 115kg ei ole helvetti yhtään mitään. Että mitä tässä nyt jää kertomatta, mä alan jo epäilemään, että me puhutaan eri liikkeestä. Mä en ole eläissäni nähnyt yhtään jätkää joka aktiivisesti treenaa eikä saa 115kg kyykystä ja olen treenannut yli 20 vuotta.

Siis koko voimamieslaji suorastaan huutaa kolmea vahvaa perusliikettä, kyykky, veto, penkki. Ne on olennainen osa voimaharjoittelua ja yleisvoimaa. Etsitään ihan mikä tahansa voimamiesohjelma, niin siellä on kyykky mukana. Ja vaikka genetiikka olisi susipaska, niin 115kg ei ole yksinkertaisesti mitään. Sen pitäisi tulla kenellä tahansa.
Väitinkö etten tee kyykkyä? Juurihan kirjoitin että on ollut pääliikkeeni puntilla aina. Se on sun häpeä jos jos liikut vain geenihirviöiden saleilla etkä ymmärrä kuinka heikkoja tavikset voi olla. Voin mainita omilta saleilta +20 tyyppiä joilla treeniä yli 20 vuotta ja kyykky rapiat yli satkun. Niin se 115 kg onkin ihan paska tulos. Olenko muuta väittänyt. Mikä asiassa on ongelma sulle? Tuleeko parempi mieli jos lähden sille linjalle että valehtelen tulokseni ylöspäin 50 kg? On se kumma kun kertoo rehellisesti tuloksensa niin ei uskota. Ps. Penkki punnerrus ei ole vahvin lajien liike. Jotkut sitä tekevät, mutta suurin osa ei. Tukki/pystypunnerrus on voimamiehen tärkein punnerrusliike. Voisin heittää tähän suomen kärki nimiäkin joilla on vauhtipunnerrus kovempi kuin penkki. Unohda voimanosto. Ei mitään tekemistä vahvinlajien kanssa.

Väitinkö etten tee kyykkyä? Juurihan kirjoitin että on ollut pääliikkeeni puntilla aina. Se on sun häpeä jos jos liikut vain geenihirviöiden saleilla etkä ymmärrä kuinka heikkoja tavikset voi olla. Voin mainita omilta saleilta +20 tyyppiä joilla treeniä yli 20 vuotta ja kyykky rapiat yli satkun. Niin se 115 kg onkin ihan paska tulos. Olenko muuta väittänyt. Mikä asiassa on ongelma sulle? Tuleeko parempi mieli jos lähden sille linjalle että valehtelen tulokseni ylöspäin 50 kg? On se kumma kun kertoo rehellisesti tuloksensa niin ei uskota. Ps. Penkki punnerrus ei ole vahvin lajien liike. Jotkut sitä tekevät, mutta suurin osa ei. Tukki/pystypunnerrus on voimamiehen tärkein punnerrusliike. Voisin heittää tähän suomen kärki nimiäkin joilla on vauhtipunnerrus kovempi kuin penkki. Unohda voimanosto. Ei mitään tekemistä vahvinlajien kanssa.
Eikun mä koitan ymmärtää mitä helvettiä siellä teilläpäin tehdään jos yli 20 tyyppiä tekee kyykyssä tommoisia tuloksia. Puhutaanko me nyt samasta liikkeestä? Toi ei ole mahdollista oikeesti, ei vain ole. Siis sä voit sieltä kyykystä tulla vaikka väärällä tekniikalla perse taakse, jalat suoraksi ja julle perään. Sen ei pitäis olla noissa painoissa YHTÄÄN MIKÄÄN ongelma. Eli puhutaanko nyt jostain muusta kuin kyykystä? Onko sulla mitään videota sun kyykystä, koska tässä on joku megaluokan väärinymmärrys nyt?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom