Parhaimmat ojentajaliikkeet TOP 4

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
minun mielestä: 1.kapea penkki 2. lattiapenkki 3. taljapunnerrus 4.dippi :dance:

En jaksa lukea koko threadia, sorry, mutta pari kommenttia:

Itse sain aivan uuden ulottuvuuden ojentajatreeniin, kun tajusin miten taljapunnerrus kannattaa tehdä!

Valitaan ylätaljaan suora kapula, kannattaa sitä painaa alas kämmenen "alaosilla", eikä ottaa ns. normaalia otetta, jossa peukalo on siis eri puolella kuin muut sormet. Yläasennossa kädet ja kapula tulevat rinnan alle vartalossa kiinni ja kyynärpäät liikkuvat taakse, olkapäät alhaalla. Ala-asennossa kädet suoristuvat ja kahva kulkee siis koko liikkeen ajan lähes vartalossa kiinni. (Tajuskohan tästä kukaan mitään?) Ei siis vetkutella tankoa keukana vartalon edessa, kuten usein näkee tehtävän. Itsellä ainakin penkin ja pystypunnerruksen jälkeen tällä saa todella mojovan eristyksen käsivarren ojentajille.

Ja ojentajassa on nopeita lihassoluja (eikö?), joten liikkeen tulee olla nopea ja napakka. Valitaan siis painot siten, että pystyy tekemään reippaalla tahdilla. Ja vaihtelu on tietysti koko homman a & o, mutta itellä tällä hetkellä sanelee varsin hyvin edellämainittu metodi. Viimeistellä voi vaikka käsipainolla niskan takaa.

Pitääpä kokeilla tuota taljapunnerrusta joku kerta tuolla tavalla, itse ainakin ymmärsin kuvauksen ihan mainiosti :) Itsellä ojentajasuosikit seuraavanlaisessa järjestyksessä:
1) dippi (olen vasta nyt muutaman vuoden treenin jälkeen löytänyt liikkeen kunnolla)
2) ranskalainen punnerrus tangolla maaten
3) kapea penkki
4) taljapunnerrus seisten

Mä pidän tätä jokseenkin ihmetyksen aiheena, että "top 4 ojentajaliikkeistä" on saatu yheksän sivua paskaa jauhettua. Aika turhaa nostattaa tämmösiä tredejä etusivulle, eiköhän noi liikkeet ala pikkuhiljaa olemaan läpi käytyjä.

Mun top4:

1) Dippi
2) Ranskalainen 2 kädellä käsipainolla
3) Ranskalainen tangolla
4) Ojentajat taljassa

1. Kapea penkki
2. Dippi
3. Ranskalainen punnerrus
4. Lankkupenkki

1. Ojentajakone
2. Taljapainallus
3. Etunojapunnerrus
4. Dippi

Oman kehon painolla tehtävillä saa jo hyvää jälkeä.

Pitääpä kokeilla tuota taljapunnerrusta joku kerta tuolla tavalla, itse ainakin ymmärsin kuvauksen ihan mainiosti :) Itsellä ojentajasuosikit seuraavanlaisessa järjestyksessä:
1) dippi (olen vasta nyt muutaman vuoden treenin jälkeen löytänyt liikkeen kunnolla)
2) ranskalainen punnerrus tangolla maaten
3) kapea penkki
4) taljapunnerrus seisten
Juurikin näin :thumbs: Ei ole dipin voittanutta!

1. Dippi (Vaihtelun vuoksi vaihdoin ranskalaisten tilalle ja sikäli muuttui parhaaks ojentajaliikkeeks ku liikkui mies sekä lisäpainot luultua paremmin.)
2. Kapea penkki
3. Ranskalainen punnerrus
4. Ojentajat taljassa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Omat tulee tässä:
1.Dippi hyvällä dippitelineellä
2. kapea penkki vastaotteella
3. ranskalainen käsipainoilla
4. tate press, hyvä ja mukava vaihtoehto raskaammalle penkkipäivälle, jolloin ojentajat ovat aivan tiltissä, sopivan kevyt ja venyttää hyvin.

1. Kapea pena
2. Ojentajapunnerrus taljassa
3. Ranskalainen kulmatangolla
4. Ranskalainen käsipainolla niskantakaa

Tänään tein dippiä vasta toisen kerran lisäpainoilla,kun laiskana jättänyt dipit työntävät päivän vika liikkeeks,niin ei oo lisäpainoja tarvinnu penkin,pystäreitten jne.jälkeen,nyt aloin tekemään käsille oman treenin ja heti ekaks liikkeeks dippi 5-25kg lisäreillä.Eli top 4 on
-dippi
-ranskalainen mutkatangolla maaten
-yhden käden ranskalainen kässärillä niskan takaa
-pushdown

1. Dippi
2. Kapea pennkki
3. Punnerrukset lisäpainoilla
4. Ojentajapunnerrus taljassa

1. Dippi (en pysty rintalastan kipeytymisen takia hirveesti tekemään)
2. Kapea pena
3. Ristikkäistaljassa narulla
4. Ranskalainenpunnerrus

1. Dippi (en pysty rintalastan kipeytymisen takia hirveesti tekemään)
2. Kapea pena
3. Ristikkäistaljassa narulla
4. Ranskalainenpunnerrus

jeps, itelläkin dippi korkealla, mutta oikean puolen rintakipu estää niiden tekemisen, tai no ei estä mutta ei siinä pysty 100% lasissa niitä punnertamaan. Hassua kyllä itse rinta dipit eivät tuota ongelmia...

mutta joo..oma lista.

1.Kapea Penkki
2.Dipit
3.Taljassa
4.Kick Backsit :D

Tekeekö kukaan näitä ranskalaisia "Decline" asennossa? Eilen koitin ensimmäistä kertaa ja tuntui ottavan enemmän kuin norm.tasolla tehdyt.

Kapeeta penkkiä kaikki ylistää,itsellä saan ottamaan sen enemmänkin etuolkapäihin,olen koittanut myös smithissä n.10cm pysäytyksellä ennen rintaa,toimi ehkä vähän paremmin kuin normi kapee pena,oisko vinkkejä?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom