Parhaimmat ojentajaliikkeet TOP 4

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
1) Lankkupenkki pysäytyksellä ja kapealla otteella
2) hang bar penkki
3) lattiapunnerrus

:thumbs:

Kerrakin listaus, joka ei sisällä "nysväystä"! (Mulla tuntuu, ettei mikään eristävämpi ranskiksen lisäksi tuo ruutia/kokoa ojentajaan. Vetokumit pitäs vaan ostaa ku Majörssilla reenaa, vois kokeilla tota hang bar penaakin.)

Tohon lisäisin vielä dipin. Kyllä raskaat dipit on noiden raskaiden tankopunnerrusten ohella parhaita liikkeitä ojentajalle..

1. Dippi, kyynärpäät lähellä kylkiä
2. Penkkipunnerrus, kapea ote
3. Ranskalainen punnerrus
4. Joku muu

Kolme liikettä oli helppo löytää. Lopuista en osaa valita. Jos nyt jotain pitää sanoa, niin se köydenpätkän puristelu taljassa (engl. pushdown) antaa lyhyillä pidoilla aika jännän tuntuman.

1. Ojentajapunnerrus kapealta taljassa
2. Taljassa punnerrus köydellä pään takaa
3. Ranskalainen z-tangolla makuulta
4. Kapea penkki z-tangolla

1. dippi
2. kickback
3. ylätaljalla
4. kapea penkkipunnerrus

nevahood sanoi:
Lankkupenkki pysäytyksellä ja kapealla otteella

teetkö tuota lankkupenkkiä paitanostoja varten? olen itse kokeillut ko. liikettä kapealla otteella nyt muutamassa treenissä. mitenhän lankulta nostaminen toimii raakanostoissa? millaisia prosentteja ja toistomääriä tuossa kannattaisi tehdä?
tarkoituksena siis hankkia ojentajiin voimaa.

ranskalainen tangolla
ranskalainen käsipainoilla
pushdown tangolla
narulla pääntakaa taljassa

Samat kun neutriksella ja mukaan vielä dippi lisäpainoilla ja jos viimesten joukossa tekee ojentajat niin dippikone.

1. Dippi
2. Kapea penkki (teen nykysin smitissä)
3. Ranskalainen suoralla tangolla
4. Vastaote penkki smitissä ja ranskalaiset ez tangolla vinopenkillä.

tällä hetkellä käytössä 1,2 ja 3. jos jossakin kehitys stoppaa otan varmaan mukaan vastaote penkin.

1. Kapea penkki
2. Ojentajapunnerrus taljassa
3. Dipit
4. Ranskalainen punnerrus

Kapeaan penkkiin tykästyin vasta viimeaikoina, mutta tolkuttoman kipeäksi sillä näyttää saavan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
1. Ojentaja punnerus taljassa
2. Kapea Penkki
3. Ranskalainen punnerus
4. Pään takaa veto köydellä taljassa

Ranskalainen punnerrus maaten
Dippi lisäpäinoilla (jos kärsis tehdä vielä)
Lattiapenkki (jos ei juili liikaa)
2-käden ojentajapunnerrus käsipainolla niskan taakse
Pään yli veto ylätaljassa

..kapea pena juilii yleensä olkapäässä. Ekat "massat" (siis kunnon kehityspyrähdys) aikoinaan tuli istuen tehdystä 1-käden ojentajapunnerruksesta käsipainolla. Mutta tämä oli sellainen variaatio: tein yhdellä kädellä, mutta käytin reilusti yli 100% max. painoja ja autoin hieman toisella kädellä joka toistoa. Muistaakseni jotain max. 10 toistoja ja joitain 45kg kässäreitä.

...tein yhdellä kädellä, mutta käytin reilusti yli 100% max. painoja ja autoin hieman toisella kädellä joka toistoa. Muistaakseni jotain max. 10 toistoja ja joitain 45kg kässäreitä.

autoit HIEMAN ?? ;)

- ranskis kahdella kädellä istuen niskantakaa käsipainolla
- dippi lisäpainoilla
- ranskis maaten mutkatangolla jota käytetään melkein pään takana
- ojentajapunnerrus taljassa suoralla tangolla

Tohon postaukseeni: Juu, autoin "hieman". Kuitenkin sillai, että pääasiallisella kädellä tuli tehtyä mahd. paljon (ehkä 2/3 ja loput auttoi toisella kädellä).

Ote muistaakseni sillai, että pääasiallisen käden kyynerpää osoitti eteen ja avustavan käden kyynerpää taas osoitti sivulle (en ole tehnyt vuosiin).

Kerrakin listaus, joka ei sisällä "nysväystä"! (Mulla tuntuu, ettei mikään eristävämpi ranskiksen lisäksi tuo ruutia/kokoa ojentajaan. Vetokumit pitäs vaan ostaa ku Majörssilla reenaa, vois kokeilla tota hang bar penaakin.)

Tohon lisäisin vielä dipin. Kyllä raskaat dipit on noiden raskaiden tankopunnerrusten ohella parhaita liikkeitä ojentajalle..
Noi vetokumit voit tehdä itsekin. Käys hakeessa etolasta kilon pussi isoja kuminauhoja ja teet niistä semmosia settejä, joissa on 4 rinnakkain ja 2 tommosta peräkkäin. Tommonen pari lisää/keventää vastusta suurinpiirtein 10kg/10cm.

Hang bar on ihan pirun hyvä ojentajalle imo. Kannattaa kokeilla myös suht. kapealla otteella niin, että pysäyttää pari senttiä rinnasta.

Mun olkapää ei anna tehdä dippiä. Muuten ois varmaan hyvä liike.
mitenhän lankulta nostaminen toimii raakanostoissa? millaisia prosentteja ja toistomääriä tuossa kannattaisi tehdä?
Kannattaa ottaa ainakin se pysäytys lankulle, muuten tuon idea jää lankkupompottelun varjoon.. Riippuu ihan mihin kohtaan tanko pysähtyy. Kyllä tolla ojentajaan saa reilusti voimaa ja oppii isompiin rautoihin. Raakanostoja varten kannattais tehdä ainakin matalalta lankulta.. Ojentajaa se kehittää, mutta jos sulla nosto jää lankun alapuolelle, ei siitä varmaan suurta hyötyä sitten ole sen hetkiseen maksimiin.

1.) Ranskalainen otsalta (kannattaa laitta pehmuste)
2.)Kapea lankku penkki
3.)Ranskalainen seisten, joko käsipainolla, tai tangolla.
4.Taljaojentaja, joko tangolla, tai köydellä(köydellä levitys)

Mitkään muut liikkeet ei minusta ole niin tehokkaita, normaali taljaojentajakin on lähinnä sellainen lopetusliike...mutta ku piti neljä olla:)

En ymmärrä ketään, kuka tekee kick backejä....varsinkin aloittelijat...
Täysin turha liike. Jotenkin tuntuu, että sitä tehdään sen takia, ettei tarvitsisi tehdä raskaita perusliikkeitä.
Aivan sama juttu kuin nämä "Mä en treenaa jalkoja, kun mulla oli viimeviikon torstaina säbätreenit"

Minähän muka perustelin sen jo, tosin en fiksusti..mutta mitä muutakaan tyhmä voi?;)

No katos vaan, niinpä taisitkin tehdä -en vain tunnistanut itseäni perusteluista-.:D Hehe.

Itse kun pidän kickbackiä hyvänä liikkeenä, silla saan siinä hyvän poltteen ojentajaan. Tuntee myös seuraavana päivänä tehneensä ojentajia. :rolleyes: Mutta siihenhän tämä top-gallupin listaus kai perustuukin; minkä kukakin kokee hyvänä liikkeenä. *heureka*:kippis1:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom