Parhaimmat hauisliikkeet TOP 4

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mappana sanoi:
Parhaat hauisliikkeet:

1. Suoratanko ja isot kiekot
2. Käyrätanko ja pienemmät kiekot
3. Käsipainot
4. Taljassa kaikenmaailman nilkutukset

Toimii. Kaikki liikkeet suoritetaan koukistamalla kättä niin että hauiksessa tuntuu, jos ei tunnu niin otetaan isommat painot! :D

Ay-ay sir!
Napakka esityslista. Jos saivarrella halutaan, leuanvedon (kapea vastaote) voisi lisätä.

No onhan se aika deividiä väittää jonkun maven kasvattavan suoraan hullut hanskat, mutta kyllä varmasti on yks parhaita liikkeitä sen PERUSTAN luontiin jollon ne hauvviskäännötkin saa jotain aikaan. Kyllä siinä kuitenkin hauiskääntölihakset vahvistuu ainakin. :D

Ja mulla on teoria, jota ajattelin joskus intin jälkeen kokeilla kun pääsee kunnolla bulkkaileen: eli korvaa kaikki hauisliikkeet leuanvedoilla kapeella vastaotteella niin varmasti tulee isompi ärsyke haboille kun pelkillä hauiskäännöillä. Vaikka joku 3x5 leukoja lisäpainoilla kolmesti viikossa sen normaalin selkätreenin (=mave ja kulmasoutu) lisäksi. Jos ei muuta niin ainakin selkä vahvistuu. ;)

Kovinkaan moni ei ole vielä mainostanut että onhan hauiksella muitakin tehtäviä kuin käden koukistus, esim. kyynärvarren supinaatio ja olkavarren koukistus n.60asteeseen ovat hauiksen tuottamia liikkeitä vielä...

Ja sitten itse asiaan.
1. leuanveto kapealla vastaotteella
2. ylätalja n. 60cm leveällä lapio otteella
3. kulmasoutu kapealla vastaotteella
4. hauis kääntö käsipainolla supinoiden ja olkaniveltä koukistaen

Mä olen kokeillut, vaikka mitä toisto määriä ja raskaita&kevyitä painoja ja sarjoja mun hauiksille. Mutta niiden kehitys on pysähtynyt, eikä ne edes kipeydy treenin jäliltä kuten mun ojentajat. Vaikka kuinka sielä salilla niitä vääntelis niin on vain sellainen tunne että mikään ei niihin auta.

JWO sanoi:
Kyllä minä maastavetoa tietenkin teen, mutta teen sen selälle, eikä hauikseni kyllä kädet suorana edes rasitu pätkääkään koko liikeestä.

Itse veikkaan että jos monet pakkislaiset ottaisivat päänsä pois rahkapurkista ja lopettaisivat iänikuiset 2-jakoiset perusvoimasupervääntögyper penkin maximihaku treeninsä, voisi kehitys olla parempaa. ;)

100% tehokkaampaa vääntää kunnon arska meiningillä (ehkei selkä nyt ihan yhtä käyränä) niitä hauiksia ja keskittyä siihen mitä tekee eikä yrittää tehdä ihmeentekevillä liikkeillä muka koko vartaloa kerralla. Tulos tälläisestä on taas yksi kädetön selkäpose muiden joukkoon pakkiksen kuvagaltsuun. :eek:

Toki jokainen tavallaan, mutta AINA näitä perusliikejuttuja...*huokaus*

Mä taas en jaksa ymmärtää miten tuo jako vaikuttaa siihen kasvaako tai saako kasvamaan lihat vai ei. Itse teen ainakin reilusti erilaisia liikkeitä, myös eristäviä, vaikka pääosin treenaankin 1-2 jakoisilla ohjelmilla. 2-jakoisella tein 2x3 hauisliikettä viikossa, 1-jakoisella 3x2 ja väitänpä että noin pätkissä tehtynä vedetään paljon isommilla romuilla (koko viikon setti) mitä esim. 3-jakoisessa 6 sarjaa kerralla tehtynä ja yli tuon alkaa olemaan jo aika tehotonta pumppailua tai sitten ne ekat sarjat on jotain satujumppaa. Hauiksen saa vähän kokeneempi takuulla tilttiin 6 kovalla sarjalla, menee jo 3-4 sarjallakin.

Siitä olen tosin samaa mieltä, että ei niitä käsiä pelkillä vedoilla kasvatella, kyllä sitä hauista pitää treenata suoraankin ja tässä nyt ei talja ole sen huonompi kuin tankokaan.

mappana sanoi:
Parhaat hauisliikkeet:

1. Suoratanko ja isot kiekot
2. Käyrätanko ja pienemmät kiekot
3. Käsipainot
4. Taljassa kaikenmaailman nilkutukset

Toimii. Kaikki liikkeet suoritetaan koukistamalla kättä niin että hauiksessa tuntuu, jos ei tunnu niin otetaan isommat painot! :D

:komp: :komp:

tähän mave on paras hauis liike keskusteluun:

totta munassa ne ottaa hauiksiin, mutta kehittyykö ne nopeemmin mavella vai hauiskäännöllä? -no totta munassa hauis käännöllä.

vaikka ootteki voimailijoita ja tykkäätte tehä semmosii moninivel liikkeitä joilla kropan kokonais voima kasvaa eniten ei se poista sitä asiaa että jos haluaa ison hauiksen, kannattaa tehdä liikkeitä suoraan sille hauikselle.

Kokeilin tossa viime viikolla tätä hauis treeniä missä tehään eka 7 toistoo niin et kädet on 90 kulmassa ja siitä sitten seuraavat loppuun asti mutta pysäytetään siihen 90 kulmaan ja tämän jälkeen 7 toistoo normia..Kyllä otti hauiksiin ja kunnolla:hyper:
Siltikin MIelstäni kovin hauis liike on ehdotomasti suoralla tangolla "isoilla" levyillä:rock:

Kova habaliike on kun menee tekemään sen kyykkytelineeseen niinkuin meiän salilla. Kai se on niin hankalaa muuten ladata niitä painoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1. Seisten suoralla tangolla
2. Scott-penkki käsipainolla
3. Istuen käsipainoilla (hammer- tai tavallisella tyylillä)
4. Scott-penkki tangolla kapealla otteella

Leuanveto kapealla otteella on myös kova, mutta otsikko on parhaimmat hauisliikkeet ja itse ainakin miellän leuanvedon (oli sitten mikä tahansa ote) selkäliikkeeksi.

Ruhli sanoi:
Mens healthi varmaan onkin mutta ei emg:t.

Topikkiin, mulle aika sama mitä liikettä käyttää, kunhan puhtaasti tekee.
Mietiskelin tässä hetkisen ja tulin tulokseen, että jos nämä kaksi tutkimuksen parasta emg -vasteen antavaa liikkettä kasvattais kaikilla hauista eniten, kaikki tekis vaan noita kahta liikettä (suurimmaks osaks). Mutta nyt kun katsoo näitä listoja, on siellä miljoonia muitakin liikkeitä näiden kahden lisäks.
Toisaalta taas, jos tuo tutkimus käsittää tarpeeks monta henkilöä, saattaa siinä jotain perääkin olla. Olis kiva nähdä ton lähde.

winnie the poo sanoi:
Kova habaliike on kun menee tekemään sen kyykkytelineeseen niinkuin meiän salilla. Kai se on niin hankalaa muuten ladata niitä painoja.

Kyykkytelineestä ja hauiskäännöstä puheenollen:

ÄLKÄÄ SAATANAN ÄÄLIÖT VÄÄNTÄKÖ HAUISTA KYYKKYTELINEELLÄ, SE ON HELPOSTI RAIVOSTUTTAVIN ASIA IKINÄ. Ei kukaan voi olla niin säälittävä nössö ettei jaksais vetää hauiskääntöpainojaan maasta. :curs:
Jättäkää telineet kyykkääjille ja menkää vaikka kotiinne tumputtaan.

Oikeesti päässä aina naksahtaa joku kun joku surkimus vemputtaa hauistaan 40 kilolla salin AINOALLA KYYKKYTELINEELLÄ ja saa sitten siinä jonottaa että pääsee kyykkimään. Ja toi painonlastaus ei ole mikään tekosyy, vai lastaatteko mavepainonnekin telineessä?

Sori :offtopic: ;) :D

Habankorppu sanoi:
ÄLKÄÄ SAATANAN ÄÄLIÖT VÄÄNTÄKÖ HAUISTA KYYKKYTELINEELLÄ, SE ON HELPOSTI RAIVOSTUTTAVIN ASIA IKINÄ
Tuo nyt on vähän kaksipiippuinen juttu. Esim. salilla jossa käyn on yksi kyykky- ja yksi maastavetopaikka. Näillä paikoilla on salin ainoat suorat tangot. Onko sitten parempi viedä salin ainoa mavepaikka jos haluaa tehdä hauista suoralla tangolla?

1.Hauis tangolla seisten.
2. Hauis taljassa seisten.
3.Hauis seisten käsipainoilla.
4.Hauis Istuen Scotissa ez tangolla.

1. Hauiskääntö seisten mutkatangolla
2. Hauiskääntö Scott-penkissä
3. Hauiskääntö taljassa
4. Leuanveto myötäotteella

mun mielestä parhaat hauikset saa silloin, et tekee kaikki hauisliikkeet mitä nyt vaan tulee mieleen niin 1x10 niin silloin tulee treenattua koko hauis

juha kkkk sanoi:
mun mielestä parhaat hauikset saa silloin, et tekee kaikki hauisliikkeet mitä nyt vaan tulee mieleen niin 1x10 niin silloin tulee treenattua koko hauis

kerro vaikka muutama yleisesti käytettävä hauis liike joka treenaa esim puolet lihaksesta ?

e: eipä tod tuu itellä mielee..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom