Parhaimmat hauisliikkeet TOP 4

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
JWO sanoi:
Ei jeesus...maastavetoa hauiksille...kaikkea paskaa sitä saa välillä lukea kun pakkista selailee :lol2:
niin no eihän se hauis liike ole, mutta kyllä sekin jossain määrin hauiksiin ottaa vaikkei ihan heti uskoiskaan, ei tietysikkään samassa määrin kuin kulmikset ja leuanvedot. ottaahan penkkikin mm latseihin vaikkei se selkä liike olekaan :)

lyhyt tai pitkä hauislihas

Eri hauisliikeiden tehoavuuteen vaikuttaa, ainakin minun mielestä hauiksen lyhyys tai pituus, ja muoto. Jos hauislihaksen alaosan ja kyynärvarren väli on pitkä kuin minulla itsellä, eli hauis lihas on lyhyttä mallia. On hauisliikkeen valinta todella vaikeaa, kun yrittää saada hauikseen huippua, ja pallomaista muotoa. Hauislihaksella on myös kaksipäätä lyhytpää ja pitkäpää, ja eri liikkeet vaikuttavat niihin erilailla. Kenties paras hauistreeni olisi sellainen, jossa olisi liikkeet hauiksen lyhyelle, pitkälle päälle, ja molemmille päille yhtä aikaa.

neutraali sanoi:
niin no eihän se hauis liike ole, mutta kyllä sekin jossain määrin hauiksiin ottaa vaikkei ihan heti uskoiskaan, ei tietysikkään samassa määrin kuin kulmikset ja leuanvedot. ottaahan penkkikin mm latseihin vaikkei se selkä liike olekaan :)

Minä ainakin ymmärsin että threadissä käsitellään PARHAITA LIIKKEITÄ HAUIKSILLE, eikä liikkeitä jotka ottavat hieman hauiksiin.:rolleyes:

On pakko kirjoittaa viellä että onhan se ihme tosiaan jossei juniorit kehity kun on 1-jakoinen ohjelma jossa hauiksille ensin maastaveto ja kulmasoutu, ja rinnalle sekä selälle tehdään kyykkyä. :rock:

Musta parhaat hauisliikkeet ovat:

- Levytangolla kunnon painoilla hauiskääntö
- Keskitetty hauiskääntö käsipainolla (ei tukea)

Meah sanoi:
Minä ainakin ymmärsin että threadissä käsitellään PARHAITA LIIKKEITÄ HAUIKSILLE, eikä liikkeitä jotka ottavat hieman hauiksiin.:rolleyes:
totta. mutta kyllä mää sanon että leukoilla aktivoituu hauikset enemmän mitä jossain vitkutus liikkeessä vaikka vitkutuksessa pumppi oiskin järjetön. myönnetään että onhan tuo silti aika koomista että mave on 1liikkeenä hauikselle:D

1. Leuanveto :rock:
2. Kulmasoutu
3. Maastaveto ym. vetoliikkeet
En treenaa hauista mitenkään erityisesti, kyllähän se noissa vahvistuu. Turha siihen hauikseen on keskittyä, yhdellä vahvalla lihaksella ei tee mitään jos muu kroppa on ihan velliä. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1. Scott käsipainoilla täydellä liikeradalla
2. Perinteinen hauiskääntö tangolla hieman huijaamalla
3. Taljassa
4. Käsipainoilla kulmassa, eli vähän samaan malliin kuin kulmasoudussa, ja toisella kädellä otetaan tukea jostakin

No ei nuo mulla missään ihmeemmässä järjestyksessä ollut, kunhan lätkäisin. Jos järjestykseen laittaisin niin leuat ois ykkönen, kulmasoutu kakkonen. Itseäni ei siis kiinnosta mikä liike tuntuu hauiksessa eniten vaan millä saan sitä kuormitettua parhaiten. Ja tokihan leuat ja kulmasoutu, käden koukkuasennon takia, rassaa haukkaa enemmän kuin mave. Esim. kulmasoudussa itselläni hyytyy hauikset ennen selkää. Itselleni nuo riittää hauikselle varsin hyvin. Monesti näkyy, että tehdään ensin 2 sarjaa kyykkyä, jonka jälkeen siirrytäänkin ottamaan tunti hauista.

JWO sanoi:
On pakko kirjoittaa viellä että onhan se ihme tosiaan jossei juniorit kehity kun on 1-jakoinen ohjelma jossa hauiksille ensin maastaveto ja kulmasoutu, ja rinnalle sekä selälle tehdään kyykkyä.

:rolleyes: Veikkaan, että aika moni ei-aloittelijakin voisi huomata suorastaan yllättävää kehitystä, jos vaihtaisi sen viisi-ja-puoli-jakoisen eristys-pumppailu-hifi-treeninsä perustreeniin, jossa tehdään kyykkyä, maastanostoa, kulmasoutua yms. Tekee sitten vaikka muutaman sarjan hauiskääntöä lisäksi, jossei jaksa leukoja vetää ;)

Taisi olla Pakkiksen nicki Cartman74, joka taannoin kertoi havainneensa suorastaan yllättävää kasvua tumpuissaan, kun oli ottanut maastanoston takaisin treeneihinsä. Ja kylläpä aika monella huippuvoimailijallakin ihan kunnioitettavat hanskat on, vaikka hauiksen eristävä treenaus varmasti jää heiltä monelta aika vähälle.

Pointti: Perusasioita ei kannata hyljeksiä, vaikka kuinka kokenut treenari olisi kyseessä.

Gillyanne sanoi:

Kyllä minä maastavetoa tietenkin teen, mutta teen sen selälle, eikä hauikseni kyllä kädet suorana edes rasitu pätkääkään koko liikeestä.

Itse veikkaan että jos monet pakkislaiset ottaisivat päänsä pois rahkapurkista ja lopettaisivat iänikuiset 2-jakoiset perusvoimasupervääntögyper penkin maximihaku treeninsä, voisi kehitys olla parempaa. ;)

100% tehokkaampaa vääntää kunnon arska meiningillä (ehkei selkä nyt ihan yhtä käyränä) niitä hauiksia ja keskittyä siihen mitä tekee eikä yrittää tehdä ihmeentekevillä liikkeillä muka koko vartaloa kerralla. Tulos tälläisestä on taas yksi kädetön selkäpose muiden joukkoon pakkiksen kuvagaltsuun. :eek:

Toki jokainen tavallaan, mutta AINA näitä perusliikejuttuja...*huokaus*

JWO sanoi:
100% tehokkaampaa vääntää kunnon arska meiningillä (ehkei selkä nyt ihan yhtä käyränä) niitä hauiksia ja keskittyä siihen mitä tekee eikä yrittää tehdä ihmeentekevillä liikkeillä muka koko vartaloa kerralla. Tulos tälläisestä on taas yksi kädetön selkäpose muiden joukkoon pakkiksen kuvagaltsuun. :eek:

Mutta jos haetaan voimaa niin sitä saa parhaiten näillä perusliikejutuilla...*huokaus*

JWO sanoi:
Kyllä minä maastavetoa tietenkin teen, mutta teen sen selälle, eikä hauikseni kyllä kädet suorana edes rasitu pätkääkään koko liikeestä.

Itse veikkaan että jos monet pakkislaiset ottaisivat päänsä pois rahkapurkista ja lopettaisivat iänikuiset 2-jakoiset perusvoimasupervääntögyper penkin maximihaku treeninsä, voisi kehitys olla parempaa. ;)

Onko selätön rintahauispose sitten parempi? :D

Mur-Mur sanoi:
Onko selätön rintahauispose sitten parempi? :D

Ei, mutta ei mave ole silti hauisliike. Mielestäni sinä voit sitä hauisliikkeenä tehdä ihan silti kaikessa rauhassa. :lol2:

Ei ole hauisliike mutta kyllä se hauiskin vaan siinä vahvistuu. Nyppääppä 200 kg käsille, ei taida painot pelkkien luiden varassa olla. :D

Minä Itse sanoi:
Ei ole hauisliike mutta kyllä se hauiskin vaan siinä vahvistuu. Nyppääppä 200 kg käsille, ei taida painot pelkkien luiden varassa olla. :D
Totta helvetissä ne kädet nyt vahvistuu, mutta itse ajattelenkin asiaa kehonrakennusmielellä. Mitäs jos ronnie ei tekisi enää hauiksia yhtään ja vetäis vaan mavea hauiksille? :lol2:

Muistakaa että tämä topiikki koski parhaita hauisliikkeitä, ei parhaita voimaliikkeitä. Ja kyllä hauiksiinkin saa raskailla painoilla suuremman ärsykkeen ja voimaa keskittäessään liikkeen pelkille hauiksille hauista supistavassa liikkeessä, kuten hauiskäännössä levytangolla. Tämä on mielipiteeni. Mavella hauiksiaan kasvattavat rahkapurkit voivatkin postata kuvia omista hauiksistaan sitten todisteeksi maven toimivuudesta hauisliikkeenä että uskon. :worship:

JWO sanoi:
Ei, mutta ei mave ole silti hauisliike. Mielestäni sinä voit sitä hauisliikkeenä tehdä ihan silti kaikessa rauhassa. :lol2:
Eihän se nyt mikään suoraan kohdistuva hauisliike ole mutta takuulla vahvistaa hauista paremmin kuin joku taljassa hirveän pumpin tuova nykytys.

Suositut

Back
Ylös Bottom