No just joo. Ne jotka ei tajua paniikkihäiriöstä ja muista ni vois pitää mun puolesta turpansa kii aiheesta. Koska tää just kuuluu sarjaan asioita joita, jos ei tajua ni ei tajua.
http://www.introspekt.fi/artikkelit/paniikki.html
Kyllä sen paniikkiHÄIRIÖN tunnistaan jos semmonen on. Mutta mua itteä vituttaa kun tavistallaajat sekottaa sen tavalliseen masennukseen tai ahdistuneisuuteen. Paniikkihäiriö on paljon pidemmälle mennyt ja oikeesti JO SAIRAUS.
Itellä todettiin tosiaan lekurissa paniikkihäiriö viime huhtikuun kieppeillä (olipas kiva synttärilahja :jahas: ) ja se oli selvää kun pläkki. Mulle tuli joka saatanan oire tosta listasta (ks. linkki). Ja siitä on kiva kaukana!
Paniikkihäiriö, siis ihan se sairaus on tosi vittumainen. Kun monet sekottaa sen tavalliseen ahdistukseen/stressiin. Meikälläkin oli sama, ja tyhmänä ruoskin itteeni vaan että mitä mä nyt tälleen ja mites vitus mä oon näin heikko. No se kostautu, homma kasaantu ja kasaantu. Ja siinä vaihees kun todettiin olin jo KUSESSA.
Monta monta vuotta on itänyt, ja vähintään saman verran menee parantua. Ne jotka ei tajua asiasta mitään, ni ne ei oikeesti tajua, eikä siten ole mitenkään oikeutettuja IMO asiaa kommentoimaan varsinkaan tyyliin "mitä sä lääkkeitä vedät, kasaa nyt vaan ittes eläkä oo noin heikko".
Mä pyydän anteeks et kirjotan nyt vähän mitä sylki suuhun tuo. Itelle arka aihe ja näen punaista kun joku selvästi ei ymmärrä mistä puhuu ja sekoittaa asioita. Paniikkihäiriön kun tietää ja tunnistaa ni siinä on aika helvetin selvä raja "normaaleihin" masennuksiin, ahdistuksiin ja stresseihin.
Sairaus on sairaus, ja vakavasti otettava juttu. Ei niitä lääkkeitä hyvin vuoks syödä.
-bottom line- saatanan vittumainen sairaus, jota ei pidä aliarvioida. Siitä ei tuu kun haittaa. Ne jotka tietää, tietää oikeesti ja ne jotka ei on yhtä pihalla kun lumiukko Saharassa. Ne on onnellisia, jotka ei tiä mitä toi on pahimmillaan (been there, done that, got the scarves to prove it). Mutta jos ei tiä, ni älkää tulko opettamaan isäänne naimaan :D.
-edit-
Nii ja
Mike. Se että kehittyy SAIRAUS on fyysistä. Kone keittää, leikkaa kii. Se on ihan fyysistä. Mutta se mistä se lähtee kehittyy (itellä se on ni kaukana etten osaa ees ajatella mistä tää paska on lähteny kasaantumaan) on toki pään juttu. Stressi, ahdistuneisuus ja masennus. Ekaks ne voi olla normaaleita, mutta jos aivot ei saa "jäähdytysnestettä" ni kone leikkaa kii. Toi on hyvä vertaus, autoon siis. Jos ei oo jäähdytysnesteettä, kone leikkaa kii. Ja sit ei oo kivaa enää, eihän?
Jos oikeesti kiinnostaa tietää tosta ni netistä löytyy kyl helvetisti tietoo just tosta, sitä on tutkittu paljon ja ei se oo kaikki sitä että "keksitään" vaan kyllä kroppa ja pää tosiaan reagoi. Paniikkihäiriö sairautena on just sitä että sitä ei vaan omalla järkeilyllä/ajattelulla/päällä saa kuntoon vaan on menty jo niin yli että ei vaan riitä paukut enää. Ei ihmisen kroppa oo luotu tiettyihin juttuihin, saatika sit pää. *ttu! Mä en osaa selittää. Ja tuntuu turhauttavalta koittaa selittää ihmisille jotka ei tajua, ja ei taida ees haluta tajuta.
Paniikkihäiriö ei todellakaan ole mitään semmosta, mitä ite aiheutetaan. Ei sairauksia kukaan halua, miks niitä sit tulee? Koska niille ei vaan mahda mitää. ÄÄÄÄH! Koittakaa tajuta SAIRAUDEN ja normaalin ajattelun/yms. ero. Sairaus on SAIRAUS! Perkele, mulla rupee keittämään, lopetan tähän. Ne jotka ymmärtää, ymmärtää ja ne jotka ei , ni älkää lähtekö tosiaan vänkäämään asiasta josta ette ymmärrä. "Älä opeta isääs naimaan!"