Mites esim. 6h, 10h, tai vaikka 12h tms. työvuorojen mahdollistaminen? Oma tyttöystävä on myös hoitaja, joten ainakin hänen kanssaan keskustellen työajan mahdollisuude/uudistukset voisivat merkittävästi lisätä työhyvinvointia?
Eli että tehtäis jotain esim. 10h-12h vuoroja, jolloin ois aina vaikkapa 3pv vapaa putkeen työrupeaman jälkeen. Käsittääkseni 12h työajassa on 10pv sisällä 6pv vapaata. Ainakin itse olisin todella mielissäni, jos voisin tehdä nykyisessä työpaikassa vaikka 4x10h päivä nykyisen 5x8h sijaan - koska vapaapäivät lisääntyisivät.
Ainakin itse ihmettelen, miksi 12h vuoroja käytetään niin vähän - vai onko se sitten niistä kuuluisista ammattiliittojen työsopimuksista kiinni.
http://www.ttk.fi/files/3524/Toni_Laiho_TEAM_141113.pdf . 12h vuorot nimittäin ovat erittäin suosittuja omassa lähipiirissä klassisen virastotyöajan suhteen..*
Oon muuten seurannut sekä omaa, että amk-hoitsuni tutkinnon suorittamista. Aivan törkeen paljon nopeammin vois tuottaa porukkaa ulos esim. lomia järkeistämällä nykyisestä (4kk lomaa mulla, kivaa muttei järkevää).. Omakin tyty aina naureskelee, että miten voikaan olla näin paljon vapaata.. Koko koulutusjärjestelmä vaatisi melkoista remonttia..