Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näinhän se on. Suomessa on vielä se huono homma, että verotus iskee aika nopeasti kasvoille, jos tähtää tienaamaan isosti. Uskoisin, että aika monella lahjakkaallakin loppuu etenmishalut liian nopeasti, kun seuraava positio vaatii enemmän henkisesti, mutta vaikutus nettotuloon ei kompensoi sitä. Harmi, koska tuo rajaa firmojen mahdollisuuksia kehittyä.

Näinhän se on. Suomessa on vielä se huono homma, että verotus iskee aika nopeasti kasvoille, jos tähtää tienaamaan isosti. Uskoisin, että aika monella lahjakkaallakin loppuu etenmishalut liian nopeasti, kun seuraava positio vaatii enemmän henkisesti, mutta vaikutus nettotuloon ei kompensoi sitä. Harmi, koska tuo rajaa firmojen mahdollisuuksia kehittyä.

Aika hyvin kiteytät miksi itsekkin jätin nuo raksainssin duunit muiden hoidettavaksi. Keskimäärin aina kiire ja siitä seuraava stressi, paremman liksan eteen joutuis tekeen suurimman osan vuodesta ympäri pyöreetä ja lopulta ainoa palaute jota työstään saa, on vittuilua milloin mistäkin. Sitten kun siitä muutamasta ylimääräisestä tonnista verottaja vie 40-50% niin ei maksa vaivaa.

4100 e/kk esimies/osaston johtaja yksityisellä terveyspalvelualalla.

Jos jotain neuvoa pystyisin antamaan nuorelle jambolle 15 vuoden taakse niin "älä pyri esimiesasemaan ja jos pyrit niin sitten aivan huipulle". Itse olen nyt reilun kymmenen vuotta heilunut duuneissa jossa olen suoraan esimiehenä ilman "suodattavaa" väliporrasta ja kyllä mitta alkaa olla täysi. Kaikki pienimmätkin ruikutukset ja valitukset joutuu ottamaan vastaan ja ratkomaan mitä ihmeellisempiä ongelmia, mitkä ei edes kuuluisi itselle. Mutta kun ei voi delegoida tai jättää huomiotta. Voitte uskoa että naisvaltaisella alalla sitä ongelmaa riittää :D. Välillä ihmettelen että olenko minä juuri se oikea henkilö korjaamaan tulostimen, jumittavan puhelimen jne...Ongelma saattaa tietysti olla juuri tuo naisvaltaisuus.

Pitäisi päästä sellaiselle pallille missä olisi työnjohto välissä ja itse vaan delegoisi asioita muille. Rahallinen korvaus tosin jää heikoksi, koska verottaja. Mielenrauhan suhteen homma saattaisi kannattaa, en tiedä.

4100 e/kk esimies/osaston johtaja yksityisellä terveyspalvelualalla.

Jos jotain neuvoa pystyisin antamaan nuorelle jambolle 15 vuoden taakse niin "älä pyri esimiesasemaan ja jos pyrit niin sitten aivan huipulle". Itse olen nyt reilun kymmenen vuotta heilunut duuneissa jossa olen suoraan esimiehenä ilman "suodattavaa" väliporrasta ja kyllä mitta alkaa olla täysi. Kaikki pienimmätkin ruikutukset ja valitukset joutuu ottamaan vastaan ja ratkomaan mitä ihmeellisempiä ongelmia, mitkä ei edes kuuluisi itselle. Mutta kun ei voi delegoida tai jättää huomiotta. Voitte uskoa että naisvaltaisella alalla sitä ongelmaa riittää :D. Välillä ihmettelen että olenko minä juuri se oikea henkilö korjaamaan tulostimen, jumittavan puhelimen jne...Ongelma saattaa tietysti olla juuri tuo naisvaltaisuus.

Pitäisi päästä sellaiselle pallille missä olisi työnjohto välissä ja itse vaan delegoisi asioita muille. Rahallinen korvaus tosin jää heikoksi, koska verottaja. Mielenrauhan suhteen homma saattaisi kannattaa, en tiedä.

Näin kanssa näkisin. Asiantuntijapuolelta vaan yrittää puskea mahdollisimman korkealle, vaikka sillä puolella katto (palkka) tuleekin aika paljon nopeemmin vastaan kuin esimiespuolella.

Jaaha, ne on taas palkkaneuvottelut käyty. Itse ajattelin että sellainen 500e korotus olisi tässä kohtaa ollut pienin mitä lähtisin pyytämään, pomo ilmoitti heti alkuun että on 200e/kk esittänyt, ja sekin täytyy vielä maajohtajan hyväksyä. Vittu mikä firma kun tuollaiset pikkurahat menee jonkun maajohtajan hyväksyttäväksi.
Duunipaikan vaihto ois ihan paikallaan, harmi vaan kun oman alan paikat on kiven alla...

Täältä myös päivitystä.

5 vuoden työkokemuksella (joista 2v oppisopimusharjoittelijana) 2950e/kk. Insinööritoimistossa projektipäällikkö/vanhempi suunnittelija.

Työ on mielestäni leppoisaa toimistoduunia jossa joustavat työajat.

Taskusta löytyy datanomin paperit. Ikää 25v

Ansiotulo myös 2015 taasen karvan alle 60 k€, sisältää tulospalkkiota n. 1/3. Kuluvalle vuodelle peruspalkkaan hyvä korotus, joten tuskin ainakaan alle tuon jäädään tulevaisuudessakaan. Työkohteet energia- ja selluteollisuudessa ympäri maailman, reissupäiviä arviolta n. 60 vrk/vuosi ja kasvamaan päin. Sekä toimisto- että haalarihommia, välillä fyysisesti kuormittaviakin. Ylityöt pidän kaikki vapaana, joita joutaa etenkin talvella ja keskikesällä hyvin pitämään pois. Koulutus energiatekniikan DI, työkokemus 7 vuotta. Muutaman hengen firma. Sekä hyvät että huonot puolensa ja tällä hetkellä hyvät painaa vaakakupissa enemmän, vaikka välillä kismittääkin ihan huolella.

Kaupan ala, pian 3 vuotta täyteen. Ekan vuoden olin pääasiassa kassalla, mutta pääsin vuorotteluvapaan sijaiseksi ja sitä kautta keskilattialle ja lihatiskille puuhailemaan. Maaliskuun nettopalkka on n. 1550e ja bruttona on noin 2000e. Jos en olisi ollut sunnuntaita tai pyhää töissä, olisin noin 300 euroa köyhempi. Harmi että oon vähän harvemmin sunnuntaivuorossa. Nyt kuitenkin saan ostettua onneksi pesukoneen, katotaan sitten mitä ensi kuussa pitää ostaa uuteen kämppään.

(Miestä etsimään siis *köh*)

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kai hän meinas et 1700e kk, mut siitä puolet tulee jokatoinen perjantai. Tai pitää itekkin vaihtaa takaisin raksalle...

Joo minä ymmärsin että 1700e/2vkoa. Kai nykyään jokaisella parikymppisellä raksajätkälläkin pitää yli 3te kuukausiliksa olla.

Kyllä kuukausiliksa lähes 3,5 kiloa, työkokemusta on enemmän, mutta tästä hommasta sen pari vuotta, itseäni voin sanoa alottelevaksi ammattilaiseksi, joten kertoo jotakin ettei ihan helppo homma. Haastava työ missä työkokemus on mittaamattoman arvokasta, minimi tuntiliksa tessin tulkinnan mukaan 18.5€ siihen pekkaset 7,7% viel päälle, jos ne maksetaan rahana. Vuoden lomakorvaushan on 18,5% bruttotuloista ja 6 viikkoo saa pitää lomaa. Hyvä ja osaava tienaa tässä hommassa 20-28€ tunnilta ja hyville hommia riittää, ei ehkä työmaa ole aina oman kämpän vierestä mikä on tällä alalla miinus. Erikoishomma, mutta siisti sisätyö, puolen vuoden koulutus, jonka maksoin omasta pussista. Vaihtoehdot oli mulla amk tai joku spesiaali homma, joten päädyin tähän, kun ei lukuhommat nappaa. 17 vuotiaana päätin, että tää on mun juttu, kun olin tutustumassa alaan. Kun en lautaa jaksa jäädä naputtelemaan kahden tonnin kuukausituloilla.

Eiköhän se noissakin hommissa niin mene, että ne jotka vain painavat päivästä toiseen ilman kehityshalua sitten tienaavatkin sen pari tonnia kuussa ja he, jotka haluavat jotain muutakin ja tekevät duunia kunnolla tienaavat enemmän.

Nooo sellaset ei töitä saa tai ainakin jäävät pian ilman hommia Tässä hommassa jatkuva itsensä kehittäminen on tärkeää, ainakin siihen asti että saavuttaa tietyn perustason, jonka arvelen olevan noin viiden vuoden työkokemuksella plakkarissa. Näistä hommista ei ketään saa 2 tonnia kuussa koska tes.

Viimeksi muokattu:
Nooo sellaset ei töitä saa tai ainakin jäävät pian ilman hommia Tässä hommassa jatkuva itsensä kehittäminen on tärkeää, ainakin siihen asti että saavuttaa tietyn perustason, jonka arvelen olevan noin viiden vuoden työkokemuksella plakkarissa. Näistä hommista ei ketään saa 2 tonnia kuussa koska tes.

Niin, sun hommissa pitää olla sitä kehityshalua. Lautojen naputtelussa ei.

Joo minä ymmärsin että 1700e/2vkoa. Kai nykyään jokaisella parikymppisellä raksajätkälläkin pitää yli 3te kuukausiliksa olla.

Kyllä kannatti olla nuorena ahkera koulussa ja käydä korkeakoulut, kun tälläi kolmekymppisenä yli 5 vuoden työkokemuksella vetää saman ku 22v raksajanari.

Joo, jaloillaan voi äänestää, mutta tykkään työstäni liikaa. Silti olen välillä vähän katkera.

Onkos lolletti palkassa mukana ylityökorvauksia tmv? Hyvä että osaamisesta maksetaan.

edit-

Oma liksa 3,5k. AMK käyty ja DI-paperit saan hoidettua loppuun jossain vaiheessa. Esimies- ja suunnittelutyötä teollisuudessa. Enemmän rahaa on luvattu, mutta ajankohta vielä epäselvä.

Suositut

Back
Ylös Bottom