Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niinhän sitä sanotaan, että paperimiehellä on paperirahaa ja metallimiehellä metallirahaa ;) Miten onnistu tommonen duunin vaihto käytännössä, mikä koulutus alla?
Alan vaihto oli helppoo kun hitsaria etittii tehtaalle. :D Elikkä levysepän koulutus pohjana ja nyt sitten kouluttaudutaan pikkuhiljaa paperipuolelle enemmän ja enemmän. Kuhan vaa vuoroon pääsis töihin niin sitten helpottuu elämä vielä vähä enempi.

Alan vaihto oli helppoo kun hitsaria etittii tehtaalle. :D Elikkä levysepän koulutus pohjana ja nyt sitten kouluttaudutaan pikkuhiljaa paperipuolelle enemmän ja enemmän. Kuhan vaa vuoroon pääsis töihin niin sitten helpottuu elämä vielä vähä enempi.

Enpä ois arvannut että kunnossapidon puolellakin on noin kovat liksat paperilla. Ja jos et vuorossa edes oo niin aika helvetisti on minun mielestä tuo 35te netto / 6kk.

Meinasin lähinnä että voit mennä kauppakorkeaan, hikoilla siellä kymmenen vuotta alimmassa neljänneksessä ja pyrkiä johonkin isompiin viskaalin hommiin (*tustakaan tiedä mitä ne olis, oon insinööri :) ) mihin et pääse kun fiksummat menee valinnoissa ohi, vs käyt sen amkin, sieltä nopeaan töihin johonkin nakkiputkaan yövuoroon ja siellä vuoropäälliköksi, piirijehuksi, maapäälliköksi jne jne jne. Saatat olla lopulta samoilla vuosilla kovempi luu kuin se kouluja käynyt. Tietty jos motivaatio on kova, niin hyvin varmaan menee, jos löytää sen alan jolle motivoituu tai vielä parempi jos kykenee motivoitumaan mistä tahansa sorvaamisesta.
Esim mulla on mielestäni jonkinlainen motivaatio, 15v työkokemusta ja silti 10v töissä olleiden mediaaniiin en pääse. Sille on toki omat syynsä mitä en nyt lähde avaamaan ellei erikseen pyydetä. :)

Noh jos on sen verran kyvytön ettei kauppiksessa meinaa pärjätä epäilen vahvasti että on sen verran kyvytön että on 10v päästäkin sen saman supermarketin samalla veikkaustiskillä. Ei se nyt mitään ihan kamalaa viisauden lahjakkuutta ja tälläistä vaadi vaan itsekuria että jaksaa edes jotain joskus tehdäkin. Sama joka paikassa. Ei ehkä 95% muistakaan sen ihmeellisempiä ole vaan erot on enemmän työmoraalissa ja motivaatiossa kuin lahjakkuudessa. On niitä sitten toki joitain ihan jäätäviä lahjakkuuksia..

En ole kyllä tollasia leuhottajia tavannut, voin kyllä kuvitella että joissain piireissä tuollastakin ilmenee.
mä olen, kerran.
Jtain it-alan insinöörejä Suomesta johon törmäsin Saksassa irkkupubissa. Jutut oli malliin a. Miten paljon rahaa tienasin joskus nuorena zürichissä b. Miten maailmassa on max 5 mun tasoista tekijää ja c. Kuinka oon niin hyvä etten ole Saksan sanaa puhunut kertaakaan 10 vuoden aikana ja silti oon paremmissa töissä ku muut. Ja näitä oli useampi ja ne kokoontui säännöllisesti mukavaan yhteistapaamiseen nauttimaan toistensa seurasta.;)

Bullshit-tutka hälyttää heti kun joku puhuu jostain top-jutuista. Kuulostaa taas kauppislaisten öyhötykseltä. Toki en ole koskaan ollut mikään kaikista briljantein vaan tähdännyt tarpeeksi hyvään. Stevejobsithan ja tapaisensahan aikoinaan huomasivat koulussa olevansa niin paljon fiksumpia ettei heidän kannattanut käyttää aikaansa tyhmien kanssa opiskeluun. Mulle ei koskaan tullut sellaista fiilistä, totesin hyvin nopeasti oman tyhmyyteni ja yritin rimpuilla virran mukana.
Mutta olemalla keskinkertainen, tulet pääsemään maksimissaan keskinkertaisille liksoille. Joskus joillekin toki käy vain munkki, olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan jne.

Kuinkahan iso osa loppujen lopuksi on menestyneitä siksi että niillä on onnea ja tai siksi että niiden isi on kuollut ja ne on saanu helvetin ison head startin. Ihmiset ketä menestyy keksii n+1 syytä miksi ne on niin vitun hyviä ja asiantuntevia ja osaavia ja johtajia ja ne on niin mainioita ja muita parempia ihmisiä. Kuinka monen sä olet koskaan tavannut joka on hyvin menestyvä ja sanoo että mulla on ollu lähinnä perkeleen hyvä onni..
Kun sitä osaamista ei oikeasti voi edes mitata luotettavasti ja yleisesti ottaen koko organisaatioteorioilla sun muilla voidaan heittää vesilintua. Jos siis onkin niin että voi vaan katsoa että tolla on toi ja toi ominaisuus ja toi on menestyjä kun se on niin hyvä. Sit vaan palkkaa pelkästään niitä ja instant profit.

Kääntäen kuinkahan monta pieni/keskituloista ja oikeasti kyvykästä kaveria on jotka ei ole koskaan oikeasti päässeet näyttämään kykyjään ja niillä on ollut vaan huonoa tuuria. Vaikka ominaisuudet olisi oikeasti hyvät..
Saatikka niitä ketkä on olleet joskus sillä vihreällä oksalla ja puu kaatui yt-neuvotteluiden muodossa ja sen jälkeen mennytkin huonommin.
Onnea elämässä tarvitaan aina ja menestystä ei mun mielestä kannattaisi laskea vain oman itsensä ansioksi sillä se on vähän sellaista itsepetosta. Jokaista rikasta ja menestynyttä kohden on 10 ei-menestynyttä joista suurin osa ei ole sen takia niin huonoja että ne olisi itse niin huonoja vaan niillä ei ole ollut samalla lailla onnea..
Toisaalta osa (en tietenkään tiedä kuinka iso) köyhistä on kyllä ihan omaa syytään siellä missä ovatkaan.

Ihan hyvä analogia. Olen rimpuillut salilla sen 20 vuotta, mutta pakkiksen nuoret sankarit penkkaa enemmän vuoden treeneillä. Joskus pitää vaan hyväksyä tosiasiat ja mennä sillä mitä on saanut.

Ja tuttu kuvio..;) anonyyminä netissä voi huudella mitä tahansa
Epäilen vähän tuota palkkakeskusteluthreadia että sielläkin saattanee olla tekijöitä jotka on unohtanu jakaa sen vuosiansionsa 12.5:llä ja luulee että se isoin numero vuoden lopussa viivan alla on kuukausipalkka..

Toi 6kk netto 35te kuulostaa ihan vitun kovalta, levyseppä vai mikä lie paperimies. Mitä se tekee kuukaudessa? yli kymmenen tuhatta brutto? Itsellä on tuttuja mitkä on levyseppiä ja heidän palkka on jotain 14-14,5e tunti.

Kun puhutaan menestyminen vs. todellinen osaaminen -kuvaajasta, niin usein iso osa ihmisistä on kyvyiltään sitä suurta harmaata, keskinkertaista massaa. Ääriäpäissä on tietysti superlahjakkaat ja muuten kyvyttömät, jotka yleensä tippuvat kelkasta tai jäävät häntäpäähän. Siitä harmaasta massasta, johon suuri osa kuuluu, löytyy niitä pyrkyreitä, jotka rohkeudella ja motivaatiolla kipuavat akselinsa kärkeen. Taidoissa erot ovat loppujen lopuksi pieniä ja opittavissa, kun oikeaan positioon työelämässä pääsee. Se, joka uskaltaa ottaa vastuuta, sanoa mielipiteensä, nostaa kätensä ylös kokouksessa, olla sosiaalinen tiimipelaaja ja uskaltaa oppia uutta, pääsee usein pitkälle. Pidemmälle kuin substanssissa älykäs talentti, joka on hiljaa ja uskoo vastuun ja vallan tulevan luokseen vetovoiman lain myötä. Kärjistäen.

Tarvitaanko tuuria? Totta kai sitäkin tulee ihan puhtaana tilastotieteenä; mitä enemmän ajaudut haastaviin tilanteisiin, joista mahdollisuus päästä voittajana ulos, sitä enemmän onnistumisia tulee. Korkealle kipuavat yleensä pystyvät diilaamaan epäonnistumisten kanssa ja jatkamaan eteen päin.

Eniten harmittaa niiden puolesta, jotka ovat lahjakkaita, mutta jäävät sinne omalle mukavuusalueelleen - vaikka kärkeen haluaisivat. Uliseminen vielä siitä, kun kurssikaverit joilla oli ''vain'' 3,1 keskiarvo, menevät ohi, on täysin turhaa. Tätä näkee ihan lukion yo-kirjoitusten viiden L:n tytöistä (anteeksi yleistys) sinne työpaikkojen entry-level hommiin poteroitumiseen asti.

Kaikki, mitä kirjoitin, on ihan oma (abstrakti) näkemykseni korkeakoulumaailman ja asiantuntijaorganisaatioiden välisestä putkesta.

Kun puhutaan menestyminen vs. todellinen osaaminen -kuvaajasta, niin usein iso osa ihmisistä on kyvyiltään sitä suurta harmaata, keskinkertaista massaa. Ääriäpäissä on tietysti superlahjakkaat ja muuten kyvyttömät, jotka yleensä tippuvat kelkasta tai jäävät häntäpäähän. Siitä harmaasta massasta, johon suuri osa kuuluu, löytyy niitä pyrkyreitä, jotka rohkeudella ja motivaatiolla kipuavat akselinsa kärkeen. Taidoissa erot ovat loppujen lopuksi pieniä ja opittavissa, kun oikeaan positioon työelämässä pääsee. Se, joka uskaltaa ottaa vastuuta, sanoa mielipiteensä, nostaa kätensä ylös kokouksessa, olla sosiaalinen tiimipelaaja ja uskaltaa oppia uutta, pääsee usein pitkälle. Pidemmälle kuin substanssissa älykäs talentti, joka on hiljaa ja uskoo vastuun ja vallan tulevan luokseen vetovoiman lain myötä. Kärjistäen.

Tarvitaanko tuuria? Totta kai sitäkin tulee ihan puhtaana tilastotieteenä; mitä enemmän ajaudut haastaviin tilanteisiin, joista mahdollisuus päästä voittajana ulos, sitä enemmän onnistumisia tulee. Korkealle kipuavat yleensä pystyvät diilaamaan epäonnistumisten kanssa ja jatkamaan eteen päin.
Lahjakkuutta on montaa eri lajia. Itse lasken uskalluksen, ulosannin, sosiaalisuuden ja oppimiskyvyn hyvin tärkeiden lahjakkuuksien joukkoon. Tuo jako lahjakkaisiin ja lahjattomiin on melko ongelmallinen. Monesti lahjakkuudet menevät pahasti ristiin, mutta kokonaisuus ratkaisee. Lahjakas laskutikun käyttelijä voi olla tosi tylsää seuraa illallisella ja matemaattisesti lahjakas voi olla kielellisesti täysi nolla. Niitä tyyppejä, joilla lahjakkuutta löytyy laaja-alaisesti ilman selviä heikkouksia, ei tunnu riittävän edes isoimpien suomalaisten pörssifirmojen ylimmälle pallille.

Tuuria tarvitaan, mutta syytä on miettiä myös sitä, missä pyödässä pokeria kannattaa pelata. Omilla korteillani en edes halua kokeilla tuuriani Suomessa. Vihreämmällä ruoholla laiduntaessa pötsi täyttyy makoisammin.

Viimeksi muokattu:
Korkealle kipuavat yleensä pystyvät diilaamaan epäonnistumisten kanssa ja jatkamaa eteen päin.

Tää oli jotenki lohduttava lause. Mua on vaivannu pari päivää yksi työmöhliminen, joka johtui tietämättömyydestä ja kokemattomuudesta. Märehtimisen ja harmittelun sijaan pitää vain oppia virheistä ja ens kerralla olla parempi ja komeempi.

Lahjakkuutta on montaa eri lajia. Itse lasken uskalluksen, ulosannin, sosiaalisuuden ja oppimiskyvyn hyvin tärkeiden lahjakkuuksien joukkoon. Tuo jako lahjakkaisiin ja lahjattomiin on melko ongelmallinen. Monesti lahjakkuudet menevät pahasti ristiin, mutta kokonaisuus ratkaisee. Lahjakas laskutikun käyttelijä voi olla tosi tylsää seuraa illallisella ja matemaattisesti lahjakas voi olla kielellisesti täysi nolla. Niitä tyyppejä, joilla lahjakkuutta löytyy laaja-alaisesti ilman selviä heikkouksia, ei tunnu riittävän edes isoimpien suomalaisten pörssifirmojen ylimmälle pallille.

Tuuria tarvitaan, mutta syytä on miettiä myös sitä, missä pyödässä pokeria kannattaa pelata. Omilla korteillani en edes halua kokeilla tuuriani Suomessa. Vihreämmällä ruoholla laiduntaessa pötsi täyttyy makoisammin.
Kyllä, on monenlaista ja eri tilanteissa edukseen olevia lahjakkuutta. Lahjakkuudella tarkoitin tässä yhteydessä ja keskustelussa sellaista ominaisuutta, joka perustuu lähinnä tietoon, taitoon ja kirjaviisauteen opiskeluista. Gaussin käyrällä keskinkertaiset pääsevät erottumaan juuri sosiaalisilla taidoilla, ennakkoluulottomuudella ja kunnianhimolla. Näitä taitoja on taas ehkä hankalampi yhdenvertaistaa toisin kuin esim. kurssiarvosanat. Tässäkin keskustelussa se epäoikeuden tunne vaikuttaa usein kumpuavan siitä, että ollaan / oletataan olevan parempia itse tiukassa substanssissa, mutta ihmetellään, miksi osa painaa urakehityksessä vasenta kaistaa ohi.

Suosittelen kuitenkin käymään koulut kunnolla ja olemaan töissä huolellinen, vaikka kuinka supliikki ja isokikkelinen olisikin.

Tää oli jotenki lohduttava lause. Mua on vaivannu pari päivää yksi työmöhliminen, joka johtui tietämättömyydestä ja kokemattomuudesta. Märehtimisen ja harmittelun sijaan pitää vain oppia virheistä ja ens kerralla olla parempi ja komeempi.

Siis tämähän on just hienoa matalasti tai kohtalaisesti palkatuissa hommissa - virheet ei loppupeleissä ole kovin kalliita ja sellasen pienen koheltamisen voi ottaa ihan hyvin huumorilla, työtähän se vain on. Jos kikkailu ei suoraan vaikuta negatiivisesti alaisiin/vertaisiin, niin mikäs siinä sitten. Menee vaan sillä asenteella että on valmis joskus paikkailemaan toistenkin möhläilyjä. Hutejahan silloin tällöin vaan tulee.

Kuinkahan iso osa loppujen lopuksi on menestyneitä siksi että niillä on onnea ja tai siksi että niiden isi on kuollut ja ne on saanu helvetin ison head startin. Ihmiset ketä menestyy keksii n+1 syytä miksi ne on niin vitun hyviä ja asiantuntevia ja osaavia ja johtajia ja ne on niin mainioita ja muita parempia ihmisiä. Kuinka monen sä olet koskaan tavannut joka on hyvin menestyvä ja sanoo että mulla on ollu lähinnä perkeleen hyvä onni..

Kyllä näitä on useitakin. Esimerkiksi Kahneman (taloustieteen Nobel + tämän hetken arvostetuin psygologi) mainitsee monta kertaa että hyvin paljon hänen menestyksestään perustuu onneen (kirja Thinking Fast and Slow).
https://hbr.org/2014/01/life-is-luck-heres-how-to-plan-a-career-around-it/

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
...
Eniten harmittaa niiden puolesta, jotka ovat lahjakkaita, mutta jäävät sinne omalle mukavuusalueelleen - vaikka kärkeen haluaisivat. Uliseminen vielä siitä, kun kurssikaverit joilla oli ''vain'' 3,1 keskiarvo, menevät ohi, on täysin turhaa. Tätä näkee ihan lukion yo-kirjoitusten viiden L:n tytöistä (anteeksi yleistys) sinne työpaikkojen entry-level hommiin poteroitumiseen asti.

Kaikki, mitä kirjoitin, on ihan oma (abstrakti) näkemykseni korkeakoulumaailman ja asiantuntijaorganisaatioiden välisestä putkesta.

Jatketaan offtopiikissa ...

Mun kokemusmaailma ei vaan täysin istu tähän ja pariin muuhun vimosimpaan viestiin. Se mitä olen seuraillut omaa lähipiiriä ja tuttuja koulu vs. työelämässä ei millään lailla tue ajatusta että menestys koulussa korreloisi menestykseen työelämässä. Viiden L:n tytöt ovat tästä hyvä esimerkki. Sitten ihmetellään kun ei työelämä kulje ja ruvetaan puhumaan kaiken maailman lasikatoista, kun ei sikariportaaseen pääsekään lukemalla vaan niin p€rkeleesti.

No mulla nyt on muutenkin vähän eri näkemys jo pelkästä "menestys"-käsitteestä, eli tiedän olevani oppositiossa tässä asiassa.

Muista, että "Mistake is a mistake only if you do it twice" tai "Make a mistake once, its a lesson. Make a mistake twice, its a choice."

Minkälaisia sitten on virheet, mitä ei saa tehdä ja paljonko tämmösestä työstä pitäis saada liksaa? Jos siis matalapalkkasien virheet voi ottaa huumorilla, eikä oo kovin kalliita, eikä vaikuta oikein negatiivisesti mihinkään?

Jaa.

Vaikkapa eräs tutuntuttu, se meni työterveyteen pitkittyneen yskän takia. 30+ ikäisenä eli ei vanha tai mitään.
Lääkäri ajatteli että toi on varmaan joku pinnari ja ei kirjoittanut sairaslomaa ei määrännyt tutkimuksia

No. Yskä ei sitten parantunut ja se meni uudelleen ja ei otettu taaskaan todesta

No meni Mehiläiseen / terveystaloon --> syöpä
Ja menikö 4 kk kun oli hautajaiset

Ja palkkaa tuosta saa ~ 10 000 euroa kuukaudessa

Eli virheet minkä takia potentiaalisesti joku voi kuolla
Ja palkan on syytä olla siis lääkäriluokkaa
Oli sitten virheiden tekijä lääkäri tai ei.

Jatketaan offtopiikissa ...

Mun kokemusmaailma ei vaan täysin istu tähän ja pariin muuhun vimosimpaan viestiin. Se mitä olen seuraillut omaa lähipiiriä ja tuttuja koulu vs. työelämässä ei millään lailla tue ajatusta että menestys koulussa korreloisi menestykseen työelämässä. Viiden L:n tytöt ovat tästä hyvä esimerkki. Sitten ihmetellään kun ei työelämä kulje ja ruvetaan puhumaan kaiken maailman lasikatoista, kun ei sikariportaaseen pääsekään lukemalla vaan niin p€rkeleesti.

No mulla nyt on muutenkin vähän eri näkemys jo pelkästä "menestys"-käsitteestä, eli tiedän olevani oppositiossa tässä asiassa.
Lukisitko viestini uudestaan? Mistä olimme eri mieltä?

Voin purkaa tuon tekstini quotestasi:
1. Koulussa lahjakkailla ja tiedoiltaan hyvillä on paljon potentiaalia ja he uskovat pärjäävänsä tämän myötä myöhemmin
2. Oikeassa elämässä ei usein riitä hiukan paremmin pärjäämiseen 1. kohdan edellytykset ja heikoimmillakin pohjilla on hyvät mahdollisuudet pärjätä
3. Edellisten premmisien perusteella kympin oppilaiden (ja muuten vain kaikessa hikkyjen) odotukset eivät kohtaa siihen, mitä uraputkessa tulee vastaan

Jokaiselle menestys on varmaankin yhtä kuin onnellisuus, mikä on todella subjektiivista näin yleensä elämän laajassa kirjossa. Yhteismitallistin menestyksen tässä kontektissa kehityksellä työelämässä, minkä ilmaisin tällä:
vaikka kärkeen haluaisivat

Mielestäni tässä threadissa voisi keskustella muutenkin työelämästä, kun yleensä keskustelua herää porukan ansiotasoista ja aiheet liittyvät yksi yhteen.

Se mitä olen seuraillut omaa lähipiiriä ja tuttuja koulu vs. työelämässä ei millään lailla tue ajatusta että menestys koulussa korreloisi menestykseen työelämässä. Viiden L:n tytöt ovat tästä hyvä esimerkki. Sitten ihmetellään kun ei työelämä kulje ja ruvetaan puhumaan kaiken maailman lasikatoista, kun ei sikariportaaseen pääsekään lukemalla vaan niin p€rkeleesti.
Tämä ongelma varmaankin kumpuaa siitä, että kympin oppilaan / viiden ällän kirjoittaneelta vaaditaan koulussa sellaisia ominaisuuksia, joista on lähinnä haittaa työelämässä. Nimittäin omien kokemusten perusteella peruskoulu/lukiotasolla ysin ja kympin ero arvosanassa ei oikeastaan perustu osaamiseen tai tietämykseen vaan pikkutarkkaan hiomiseen tunteja säästämättä. Työelämässä tällainen powerpointtien/laskelmien hierominen äärimmäisyyksiin asti näyttää helposti muiden silmissä siltä, että kaveri on vähän yksinkertainen tai ei muuten vain tajua mikä on olennaista ja mistä työnantaja saa rahaa.

Lisäksi tietysti arvosanoissa olevat "aktiivisuuslisät" yms palkinnot aktiivisesta viittaamisesta ja tyhmien kyselemisestä rohkaisevat käyttäytymismalliin, joka on monessa työpaikassa lähinnä haitallista.

Sinänsä tämä ei olisi ongelma, jos koulussa opetettaisiin, että työelämässä sitten asiat on toisin. Tosin aika harvalla opettajalla taitaa olla mitään oikeaa työkokemusta, josta oppilaille kertoa, jos kesätöitä jäätelökioskilla parikymppisenä ei lasketa.

Varmaankin kouluarvosanat kuvastaisi paremmin mahdollisuuksia työelämässä menestymiseen, jos mitattaisiin käytettyä aikaa ko. opetellun tietotaidon saavuttamiseen.

Lukisitko viestini uudestaan? Mistä olimme eri mieltä?

Voin purkaa tuon tekstini quotestasi:
1. Koulussa lahjakkailla ja tiedoiltaan hyvillä on paljon potentiaalia ja he uskovat pärjäävänsä tämän myötä myöhemmin
2. Oikeassa elämässä ei usein riitä hiukan paremmin pärjäämiseen 1. kohdan edellytykset ja heikoimmillakin pohjilla on hyvät mahdollisuudet pärjätä
3. Edellisten premmisien perusteella kympin oppilaiden (ja muuten vain kaikessa hikkyjen) odotukset eivät kohtaa siihen, mitä uraputkessa tulee vastaan

Jokaiselle menestys on varmaankin yhtä kuin onnellisuus, mikä on todella subjektiivista näin yleensä elämän laajassa kirjossa. Yhteismitallistin menestyksen tässä kontektissa kehityksellä työelämässä, minkä ilmaisin tällä:

Mielestäni tässä threadissa voisi keskustella muutenkin työelämästä, kun yleensä keskustelua herää porukan ansiotasoista ja aiheet liittyvät yksi yhteen.

Lähinnä vaan tuota ykköskohtaa tarkoitin. Eikö tosiaan sun viestissä ollut kouluhommia hehkutettu. Parissa muussa ehkä vahvemmin.

Aika useinhan menestyksellä tarkoitetaan juuri työelämää ja pelkästään työelämää. Itse lasken siihen mukaan kaiken muunkin.

Lähinnä vaan tuota ykköskohtaa tarkoitin. Eikö tosiaan sun viestissä ollut kouluhommia hehkutettu. Parissa muussa ehkä vahvemmin.
Ei. Totesin, että koulumenestys - tai vahva substanssiosaaminen itse töissä - ei ole autuaaksi tekevä asia organisaatiossa etenemisessä.
Aika useinhan menestyksellä tarkoitetaan juuri työelämää ja pelkästään työelämää. Itse lasken siihen mukaan kaiken muunkin
Niinhän tuossa tarkensin, mikäli aiemmin ei tullut ilmi, että 1) keskustelu on nyt työelämästä 2) ja menestys on tässä kontekstissa työuralla etenemistä. Joku voi tyytyä siihen ensimmäiseen harjoittelupaikkaansa loppuiäkseen ja tuntea itsensä elämässään menestyneeksi kokonaisvaltaisesti, mikä on minulle täysin ok, mutta ei liity mitenkään aiheeseen uraputken upgradettamisesta.

Tiedä sitten onko organisaatiossa kiipeäminen se paras menestyksen merkki. Tavallaan toki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom