Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Lakimies/esimiestehtävissä. Työkokemus 16 v. Lakimieheksi ei mitenkään erityisen hyvä palkka, mutta tykkään työstä, työyhteistöstä ja on rentoa stressitöntä hommaa. Ei koskaan ylitöitä. Lomarahat vaihtamalla lomaa 10 vkoa ja 4 päivää vuodessa, muuten normaalisti 7 vkoa 3 pvää. En oikeastaan vaihtaisi hommaa mihinkään toiseen.

Maaliskuussa maksettava palkka:

Rahapalkka 7736.69
Verottomat korvaukset 52.29
Ennakonpidätys 2669.16
Pidätykset 491.28
Maksettava yhteensä 4628.54

Menikös tuo oikein? Miten sinun veroprosentti voi olla noin pieni?

Tämän vuoden palkka brutto 95.680,98 euroa, 55.092 netto. Veroprosentti tarkastettu viime kuussa. Maksoin siis veroja ym. maksuja keskimäärin 3382 euroa / kk.:kakka:

Tämän vuoden palkka brutto 95.680,98 euroa, 55.092 netto. Veroprosentti tarkastettu viime kuussa. Maksoin siis veroja ym. maksuja keskimäärin 3382 euroa / kk.:kakka:

Sulla jäi siis vuodessa käteen enempi kuin pääosa kansasta saa bruttona. Silti en peukuta tuota veroprosenttia, tää verojen maksaminen on suomessa ihan perseestä.

Ihan mukavan kuuloiset bruttotulot. Nettotuloista sen juuri näkee ettei hyvätuloisillakaan ole oikeasti varaa maksaa paljon veroja. 40k€ veroja alle 100k€ tuloilla on ihan helvetisti.

Eka vuosi töissä, pertti perusinsinööri ja 8kk töistä palttiarallaa 50te nettona, ja lisää pitäisi saada...Älä hirveesti pety jos tuo palkkakehitys jossain kohtaa vähän tökkää.

No mielellään sitä tekee 2kk enemmän töitä vuodessa kuin makaa tekemättömänä ansiosidonnaisella kotona. Työkokemustakin saa sen 2kk enemmän jota ei koskaan ole liikaa, varsinkaan tässä vaiheessa elämää. Vai onko tuossa jotain erikoista..?

.

Viimeksi muokattu:

Samoissa mennään. Viidessä vuodessa maksanut ~200 000€ veroja. Väkisinkin tulee mieleen, että talo olisi noilla jo maksettu pois. Noh, maksellaan nyt 10 vuotta sitten vielä, jotta yhteiskunta voi ylläpitää näitä aivan loistavan mahtavan hienoja tulonsiirto...siis länsimaisen hyvinvointiyhteiskunnan elementtejä yllä :(

Ja hyvätuloisten veroprosentti senkun kasvaa, kun nostellaan solidaarisuusveroa jälleen "väliaikaisesti". Pitäähän sitä nyt jonkun rahoittaa se, että osa väestöstä voi olla halutessaan kotona tekemättä mitään ja silti saada useempi satanen discorahaa vuokri päälle! Ja tiedän, ettei varmaan ainakaan vanhempi väestö oo omasta tahdostaan vaan kotona. Sensijaan mun tuntemista oman ikäsistä työttömistä suurin osa on sielä ihan omasta tahdostaan, eikä ees yritä löytää töitä/opiskelupaikkaa.

Ja tämä vuodatus on kauppatieteiden opiskelijalta jolla alle 10k€ brutto vuodessa ja silti mua vituttaa kun hyvätuloisten ja keskituloistenkin verotus on ihan kohtuuttoman suurta.

Viimeksi muokattu:
Niin, solidaarisuusveron alaraja siis laskee ensi vuonna ja siksi sen verotuotto kasvaa ja osalla nousee prosentit aika ikävästi. Verotuksen lisäksi työttömyysvakuutusmaksu on nousemassa aika reippaasti joten siinä syödään sitten niitä muihin veroluokkiin tehtyjä rajojen korotuksia ja sitä kautta tehtyjä kevennyksiä. Eipä työtulovähennyksen korotuskaan paljon tunnu jos ei satu olemaan pienituloinen. Noh, ainakin niitä tuloeroja ansiotuloluokassa tällä saadaan kavennettua. :rolleyes:

Kannattaako lukea ICT/eletroniikka asentajaksi? Iltakoulutus. Tarkoituksena olisi laittaa toiminimi pystyyn jossain vaiheessa. Olen vähän palkkoja katellut niin näyttää siltä että ei ainakaan muille kannata tehdä niitä hommia koska palkka on sen verran huono? Kokemuksia?
IT-alalla on menossa melkoinen keihästys tällä hetkellä. Työttömiä on eri arvioiden mukaan 10-20k. Kysyttyjä osaajia on mm devops, koodaajat ja analytiikka osaajat. Osaavat projektivetäjät on myös listalla. Itse olen tehnyt noin 16 vuotta ylläpitoa, projektia ja konsultointia. Jonkun verran esimies tehtäviä. Nyt työttömänä yli 6kk. Ikää tosin on jo 39 vuotta. Duunit on melko kivenalla nyt ollu. Jos oot nuori, niin opiskele, mutta jos ikää on lähellä mun ikää, niin suosittelen harkitsemaan. IT-ala on pikkasen ikärasisti. Palkat on kovia iäkkäämmillä ja se pudottaa helposti niitä TE-keskuksen jonoon, kun ala on niin nopea tempoista.

IT-alalla on menossa melkoinen keihästys tällä hetkellä. Työttömiä on eri arvioiden mukaan 10-20k. Kysyttyjä osaajia on mm devops, koodaajat ja analytiikka osaajat. Osaavat projektivetäjät on myös listalla. Itse olen tehnyt noin 16 vuotta ylläpitoa, projektia ja konsultointia. Jonkun verran esimies tehtäviä. Nyt työttömänä yli 6kk. Ikää tosin on jo 39 vuotta. Duunit on melko kivenalla nyt ollu. Jos oot nuori, niin opiskele, mutta jos ikää on lähellä mun ikää, niin suosittelen harkitsemaan. IT-ala on pikkasen ikärasisti. Palkat on kovia iäkkäämmillä ja se pudottaa helposti niitä TE-keskuksen jonoon, kun ala on niin nopea tempoista.

Okei no näyttää siltä että jään työttömäksi (hehe kiva kuin 5kk ollut töissä ja nyt on YT:t) eli ei ole ainakaan minulta pois mitään. Toisaalta en jaksaisi tuhlata aikaa mihinkään vitun bullshittiin niin kuin tein kuin merkonomiksi opiskelin

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Okei no näyttää siltä että jään työttömäksi (hehe kiva kuin 5kk ollut töissä ja nyt on YT:t) eli ei ole ainakaan minulta pois mitään. Toisaalta en jaksaisi tuhlata aikaa mihinkään vitun bullshittiin niin kuin tein kuin merkonomiksi opiskelin
IT-ala on tällä hetkellä kovassa murroksessa ja se tekee noita muokkauksia. Kyllä osaajille aina löytyy duunia. Itsellä on vaan, niin huono suvanto, että olen vaihtamassa alaa. Pari viimeistä vuotta ollu todella silppua. Mutta, jos uskot juttuus, niin anna mennä. Ei kannata luovuttaa. Toi ala ei ole vaan kovin helppo. Kokoaika pitää opiskella, koska tekniikka kehittyy valtavaa tahtia. Jos siitä tykkäät, niin anna mennä ihmeessä.

Tänä vuonna brutto 47 500€ lukiopohjalla, ilman koulutusta. 37,5h/vko, ei ylitöitä. Suomen paskinta duunia eli paljon paheksuttua puhelinmyyntiä pelkästään kuluttaja-asiakkaille. Sinänsä olen tyytyväinen kyllä, kun ottaa huomioon, että kyseessä olevan tuotteen kysyntä on ollut jo monta vuotta jyrkässä laskussa.

Vuodenvaihteen jälkeen onneksi uusiin kuvoihin b2b-myyjänä/myyntiedustajana. Kolme vuotta ehtinyt puhelinmyynnin parissa vierähtää ja rehellisesti voin sanoa, että tässä työssä ei muu mikään muu motivoi kuin raha ja oma lahjakkuus. Tuskin aion enää koskaan pelkkää puhelinmyyntiä tehdä, vaikka kohtalaisen helppoa rahaa omalla kohdalla ollutkin.

Viimeksi muokattu:
Jos tuote on ollut monta vuotta laskussa niin todennäköisesti lehtiä.
Sanomalehteä pelkästään tullut kaupiteltua. Saat toki Panda yrittää pistää paremmaksi, ammattisurkea-tutkintoinesi :D

Sanomalehteä pelkästään tullut kaupiteltua. Saat toki Panda yrittää pistää paremmaksi, ammattisurkea-tutkintoinesi :D

Itse en epäile summaa laisinkaan. 2000-luvun alussa tuli itekin pommitettua lehtimyynnissä. Lukion kesälomat mm. tuli vietettyä myynnissä.
SIlloin A-lehdillä oli vielä myyntitoimisto fredalla. Noh anyways 10 viikon aikana painettiin Fyrkmanit koko vuodeksi - tuntiansio oli jotain 25€ luokkaa.

e. Siis silloin 2001 - 2002 25€ / h. Vastannee rontti 30€ nykypäivänä. Ihan jees lukioklopille.

e2. Eipä se palkka muuten tänäkään päivänä paljoa kummempi ole. Ilmankos tuntui, että oli iso raha :)

Viimeksi muokattu:
e. Siis silloin 2001 - 2002 25€ / h. Vastannee rontti 30€ nykypäivänä. Ihan jees lukioklopille.

Samoina vuosina pesin ikkunoita ja tein muuta siivoushommaa. Tuntipalkka oli jotain 7 euron luokkaa ja se oli firman (siivoojien) palkkahaitarin yläpäästä :)
Kuitenkin hyvin tultiin toimeen tuolla ja opintotuella ja elämä oli aika ihanaa.

Samoina vuosina pesin ikkunoita ja tein muuta siivoushommaa. Tuntipalkka oli jotain 7 euron luokkaa ja se oli firman (siivoojien) palkkahaitarin yläpäästä :)
Kuitenkin hyvin tultiin toimeen tuolla ja opintotuella ja elämä oli aika ihanaa.

Pääasia, että jotain tekee opiskelun ohella IMO.
Tuolta se kipinä ainakin itelle sytty myyntiin - "jos mä teen tän verran läpällä, mitä mä teen tosissani myöhemmin?"
e. Pakko tuosta puhelimyynnistä sanoa vielä, että "kunto osui kohdalleen", jos olisin tehnyt tuota kalenterin ympäri ei varmasti olisi tulokset olleet samanlaisia.
feikkiedit. Siis ton 2.5kk jakso just painaa peräsuoli mutkalla, mut pitemmän päälle uskon, että tulokset olis tippunu - ellei potsku sit onnistumisista olisi radikaalisti muuttunu.

Toisin kuin esim. Timppa, mä tykkään lukea tätä ketjua kun osalla näkyy menevän taloudellisesti tosi hyvin :)
Ei se ole multa pois, jos joku ottaa +100k€ vuodessa. Ennemminkin tulee sellainen olo, että se on mahdollista itsekin saavuttaa.

Aika hyvin porukka kirjoitteleekin suunnilleen mitä tekee ja ymmärrän ettei kukaan kovin tarkasti sitä halua kertoa.

Samaa mieltä M_atti:n kanssa, positiivinen kateus motivoi ainakin itseäni. "jos toikin, niin kyl mäki sit"

Jos sulla on hyvä koulutus tai sitten olet päässyt paikkaan joka on antanut arvokasta työkokemusta sellainen että voit unelmoida joo. Olisi nuorena pitänyt hankkia kunnon koulutus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom