SUPERCARB 1kg -40%

Paljonkos leukoja menee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Ido Portalilta hyvää asiaa roikkumisesta. Idon mukaan roikkuminen on vetotyölle (kuten leuanveto) sama kuin taito seisoa ennen kuin voi oppia kävelemään:

Hanging - a basic movement pattern

Onhan tässä omankin kokemuksen mukaan perää. Kävin vuosia puntilla, leukoja nolla. Aloitin kiipeilyn, puntti jäi (nykyään kehonhuollollisista syistä lähinnä työntävää treeniä puntilla 1xvko), vuodessa leukoja 8, kahdessa 12 ja kolmen vuoden jälkeen 14 toistoa. Ja aika vähällä lajispesifillä harjoittelulla.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Vastaotteella yksi. :D Toista ei vaan millään mene. Painoa on se 64kg. Aloittelin joskus noilla negatiivislla leuoilla harjotteleen ja sitten pääsikin lopulta sen yhen. Nyt en ole noita negatiivisiä leukojakaan tehnyt ollenkaan. Kuminauhan ajattelin hommata kaveriks. :)

Itse olen roikkunut tangossa samalla periaatteella kuin tuo Ido Portalin homma. Alkuun oli tuskaa roikkua pidempää aikaa, mutta nykyään (n. 3vko tullut apinoitua) menee jo niin keposasti pidempikin aika että oikein hymyilyttää. Ehkä niitä leukojakin voi kohta alkaa vetelemään, tällä hetkellä kun tulos on tasan 0... :D

Tämä YLEN toimittajan haaste oli kyllä mielenkiintoinen! 3:ssa kuukaudessa nollasta 21:een leuanvetoon!? Ja vielä oudointa on se, että tyypille ei ollut tullut ilmeisesti lihasmassaa yhtään lisää, ja painokin pysynyt samassa. Mä olen fysiikaltani juuri samanlainen laiha rääpäle kuin tuo toimittaja... Mitä mieltä te olette? Miten voi tulos parantua noin huimasti ilman lihaskasvua? Voimaa tulee, ja tekniikka kehittyy? Sitkeyttä ja motivaatiota tietysti ainakin. Hieno tulos joka tapauksessa!

Paljastus: Näin toimittaja kehittyi leuanvetohaasteessa | Tiede | yle.fi

- - - Updated - - -

ja toinen linkki: 22-vuotias Sini pystyy vetämään 30 leukaa - katso video | Yle Urheilu | yle.fi

- - - Updated - - -

PS. Hmmm.... Mähän voisin olla tuossa aika hyvä... Painoa vähän, luikut jalat ja suhteessa huomattavasti paljon enemmän voimaa yläkropassa, varsinkin naiseksi... ;) Jos alkais treenaamaan.. Vois olla hauska laji.

Montako leukaa teillä ny siis menee? Mulla ei nyt varmaan yhtään, kun en ole treenannut. Viimeksi nousi aika helposti nollasta neljään.

Täältä löytyy toinen esimerkki siitä kuinka lihasmassa ei kasva treenatessa maksimivoimaa leuanvetoon. Tossa kuvassa toukokuussa lisäpainoenkka oli 32 kg ja kulmasoudussa tangolla meni 5x10 53 kg. Heinakuussa takana oli jonkun verran perusvoimatreeniä ja kestovoimaa toistoleuanvetokisoja varten. Nyt syyskuussa lisäpainoenkka leuanvedossa on 37 kg ja kulmasoudussa menee 62,5 kilolla kaseja. Painoa on nyt reilu kilo vähemmän mitä toukokuussa. Mun kokemukset ovat tän perusteella on, että siellä puntilla saa ihan huoletta käydä eikä pelkoa lihasmassa kasvusta ole -ainakaan mulla tosin en kyllä laittaisi pahaksi vaikka muskelitkin kasvaisivat. Tiedä sitten kuinka pitkälle tällä tyylillä treenaten saa maksimivoimaa lisättyä. https://heli69.files.wordpress.com/2013/01/2014-07-234.jpg

Täytyy kyllä vähän kommentoida noita 21 ja 30 leuan suorituksia, että ne on tehty voimakkaasti heijaamalla eikä puhtaasti. En tarkoita, etteikö noin monta leukaa tuollakin tekniikalla olisi ihan hyvä suoritus, mutta puhtaita leukoja saattaa mennä puolet vähemmän, jolloin ehkä se lihasmassan kasvun vähäisyys ei ole niin ihme juttu enää. Uskoisin, että tuossa heijaamisessa on valtava apu siitä, että oppii käyttämään momenttia hyväkseen, jolloin tietenkin lihastyö on vähäisempää joten onko se ihme jos ei kehonkoostumus muutu.

Nyt iski haasteen: eilen salilla vedin treenin alkun leukoja (10-6-9) sarjan, jonka päätteeksi puolituttu mieshenkilö tuli haastamaan leuanvetokisaan. Päivämääräksi sovittiin 19.12. Panoksena oli, että häviäjä tarjoaa voittajalle jotain motivoivaa (!!). Saas nähdä miten mun käy. Nyt siis kova treeni päälle, kaveri saa tällä hetkellä tuon saman kympin mutta minä vedän puhtaammin. Ongelmahan on se, ettei voi tietää, paljonko tulee olemaan riittävästi eli töitä nyt sitten tiedossa, leikkimielellä ja verenmaku suussa.. Mun tähänastinen ennätys on muistaakseni 11 puhdasta vastaotteella, nyt menee tuo 10. Katotaan mihin pystyn, pitäkäähän peukut pystyssä että niittaisin tuon kaksilahkeisen

Kolmisen viikkoa haasteen vastaanottamisesta. Tilannepäivitystä: Vastaotteella 10-> nyt 13. Puhtaita, kyynärnivel täysin ojentuneena lähdössä ja lopussa leuka yli tangon. Jalat ja vartalo aavistuksen parissa viimeisessä toistossa mukana, mutta ei mitään crossfit-vemputusta ja iloista, iloista: Lisäpainoleuat aiemmin 1x10kg, nyt 2x15kg jiihaa!!katotaan nyt mitä tuleman pitää. Elopaino kyllä vankasti nousussa myös..

Karmit "lupaavasti" rutisten leukoja... vastaotteella ruhtinaalliset 3, myötäotteella hätäiseen 1. Kyllä tavoitteena saada ens kesään mennessä paljon enemmän, jos vaan noi karmit kestää.:nolo:

Jännä juttu, että crossfittiä kritisoidaan suuresti kippileukojen vuoksi. Kummassakin noissa videoissa (21 ja 30 toistoa) kumpikin leuanvetotekniikka on juuri tätä "kippaamista". En ole tiennytkään, että noissa toistoleuanvedon SM-kisoissa saa käyttää tuota tekniikkaa. Olen aina ajatellut, että ne pitäisi tehdä puhtaalla tekniikalla.

Edellisen kerran kun kokeilin meni vastaotteella 14-16. Osa katsojista oli sitä mieltä, että kaksi viimeistä vetoa eivät olleet enää täysin puhtaita, joten tulos jäi vähän ristiriitaiseksi.
Olen kevyt ruipelo, joten tulosta pitää arvioida siinä valossa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Eilen tuli testattuu, 9 meni vastaotteella. Tapahtunu yhtäkkinen kehitys, vaikken leukoja olekkaan pahemmin vedellyt. Hyvä fiilis kyl, viel kun sen 10 menee rikki niin voi olla tyytyväinen. :)

Mulla sama tavoite! :) Nyt siis menee 12.

Jee!:) Tähän mennessä mulla ei oo leuanveto kuulunut vielä treeniohjelmaan, oon vaan huvikseni sitä aina välillä testaillut. Ens ohjelmassa se on mukana ja mielenkiinnolla odottelen tuloksia... Tänä aamuna lenkin jälkeen kokeilin ja sain vain 7, mutta ei pidä lannistua, 10KK aikaa tehä ihmeitä :) :)

Jahas, just viime viikolla otin leuanvetelyt osaks selkätreeniä ja mietin saakohan koko muu maailma niitä enemmän kuin meikä vedeltyä... Muutamaan vuoteen ei oo siis tullut yhtään tehtyä, nyt menee vastaotteella joku kuus ja leveällä myötäotteella kolme. Heh, määrä vaan varmaan vähenee, kun paino ei oo tästä ainakaan laskemassa hetkeen :D

Back
Ylös Bottom