Paljonkos leukoja menee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Voe mahoton mikä kehitys noin nopskaan. Hienoa!
Se johtui siitä, että kokeilin aina ennen treenin loppuvaiheessa jolloin olen ollut jo väsynyt, lisäksi 1v nukkuu nykyään suuremmin heräilemättä joten itsekin jaksan enemmän. Nyt leukatreenien takia penkki junnaa, mutta taidan ottaa penkin kunnolla työn alle vasta kun 10 leukaa menee.

Minä teen leuat aina ensin tai yhdessä ensimmäisen liikkeen kanssa. Toki se sitten heikentää voimia esim. juuri penkistä. Ja vaikka ennen kaikkea selällä yritän vetää, niin kaikki painojen käsissä pitäminen tuntuu hankalalta useampien leuanvetojen jälkeen, eli esim. sjmv ja askelkyykkykävelyt jne., tuntuvat hankalilta, kun kädet ovat ihan väsyneet (vaikka siis näissä liikkeissä remmejä käytänkin).

Minä teen leuat aina ensin tai yhdessä ensimmäisen liikkeen kanssa. Toki se sitten heikentää voimia esim. juuri penkistä. Ja vaikka ennen kaikkea selällä yritän vetää, niin kaikki painojen käsissä pitäminen tuntuu hankalalta useampien leuanvetojen jälkeen, eli esim. sjmv ja askelkyykkykävelyt jne., tuntuvat hankalilta, kun kädet ovat ihan väsyneet (vaikka siis näissä liikkeissä remmejä käytänkin).
Mulle on tullut tavaksi kokeilla aina ekaksi leukaennätys ja sen jälkeen vuorotellen kyykkyä ja leukaa:)

Mulla ei mene edelleenkään yhtään. Avustettuja -5kg menee n. 6 putkeen. Onkohan se miten paljon tekniikkalaji? Jos on, niin ei varmana mene vielä pitkään aikaan. Tarttis varmaan treenata enemmän yläkroppaa:oops:
Minä en kaksi vuotta sitten saanut omin avuin yhtään leukaa. Cross fit- ohjaajan neuvoilla sain saman tien neljä leukaa (alla kaksi kuukautta satunnaista haahuilua salilla). Nyt omin neuvoin treenannut vähän miten sattuu leuanvetoa muun treenin ohessa ja juuri meni omalla painolla 17 :) ja nämä puhtaita, kyynärnivel ojentuneena ala-asennossa ja ilman heijaamista vartalolla. Eli ei cross fit-vemputuksia. Mutta kyllä siis, tekniikka- ja voimalaji ehdottomasti. Alkuun vaati ohjeet ja ulkopuolista apua mulla ainakin.

Tervehdys..Neuvoja kyselisin.
Mitkä olisi hyviä nimenomaan selkälihas liikkeitä jotka tukisi leuanvetoa. Itsellä on voimaa aika paljon noin yleisesti, mutta leukojen tekniikassa on ongelma. Tällähetkellä yritän vetää itseäni lähinnä käsillä enkä selällä. Hartiat korvissa irvistäen.;) Tiedän, että selänpuolen lihakset ovat heikot. Saman huomaan tempauksessa ja rinnallevedossa eli lapatukea en saa.
Kaikki apu ja vinkit tervetulleita. Omalla painolla tehtävä, painoilla tehtävät ja voimakumeilla tehtävät liikkeet..
Saan yhden puhtaan leuan ja vauhdilla (kippaamalla) noin 5-8kpl.

En koko talvena uskaltanut harjoitella leuanvetoa yhtään, koska oikean puolen solisluu-olkapää-lapa -osasto oli niin huonossa kunnossa. Nyt kun se alue on rauhoittunut ja olen varovaisesti aloitellut, niin ihan alkutekijöissään taas koko liike. 3 toistoa menee, mutta ei kyllä yhtään enempää. Vaikeinta on päästä alhaalta liikkeelle ja ennen liikkeen puoliväliä tuntuu rintarangassa ikävä vihlaisu/polte, joka on sen verran ärtsy, että joutuu vähän kokoamaan itseään henkisesti etukäteen. Juuri siinä kohtaa rangassa on yksi nikama "pois linjasta".

Yksi juttu joka auttoi minua leuanvedon harjoittelussa oli roikkuminen. Olen tehnyt sitä silloin tällöin sarjoina eli roikkunut esim. 3 * 1-2 min. Yllättävän rankkaa aluksi jos ei ole tehnyt. Ja lapatuki päällä koko ajan.
Tästä kirjasta sain idean: Kehonpainoharjoittelu - movement, kirjoittaneet Jukka Rajala ja Jarno Härkönen
Nii ja leukoja teen suunnilleen kerran viikossa otetta vaihdellen välillä niskan taa, välillä eteen, sarjapituudet 3-5 ja 5-6 toistoa. Tuntumalla siis.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Oma ennätys (10) viime vuoden lopulta jää kenties mun parhaaksi. Tähtäsin silloin yksiin helmikuisiin leukakisoihin mutta kuukauden saikkuilut ja päälle massanlisäysprojektia tämän vuoden alusta ei oikein innostaneet leukatuloksen parantamiseen, joten vähän niin kuin luovuin yrityksestä. Treenasin silloin usein paljon lisäpainoilla, sekä pienemmillä että isommilla (ylös hyppäämällä, alas mahd. hitaasti), mutta pitääpä testata huvin vuoksi tuota roikkumista. Kiitos vinkistä! :rolleyes:

Uskomaton kestävyys sinulla Helka! Mahtavaa! :)
Kiitos. Lahjat taitaa olla just tällä kestävyys puolella kun varsinaisesti en treenannut toistoleuanvetoa vaan alla oli perusvoima ja maksimivoima kaudet. Josko SM-kisoihin, jotka ovat 2 kuukauden päästä yrittäisi myös tota kestovoimaa treenata.

Onko kukaan lukenut uusinta Fit-lehteä? Siinä oli treeniohjelma ensimmäisen leuanvedon saamiseen. Jotka on lukenu, mitä arvelette toimivuudesta? Pystyisköhän tota tekemään normaalien treenien ohessa niin, että tekis leukasetin aina ennen treeniä (crossfitia harrastan)?

EDIT: poistettu. Enpä huomannu linkkiä väsyneenä klikatessani että oli "mimmien treeni" -osio kyseessä. Ellei sitten tässä ole yllättäen tapahtunu itelle sukupuolenvaihdos huomaamattani. :oops:

6 menee, suorilta käsiltä mutta heijaamalla vauhtia viimeisissä. Fuskausta ehkä, mutta eiköhään se puhtaidenkin väärä joskus vielä nouse :D

Ja sain pari viikkoa sitten hyvän vinkin erityisesti viimeisten senttien tiristykseen: leuanvetopidot. Eli pidetään itseä siellä yläasennossa leuka tangon päällä niin kauan kuin suinkin pysyy. Voin kerota että kolmen sarjan jälkeen se aika ei enää ole kovin pitkä mitä siellä pysyy.... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom