SUPERCARB 1kg -40%

Paljonkos leukoja menee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
En ole koittanu, paljonko menee maksimissaan toistoja, mutta 4 teen. Uskoisin, että menisi 5, mutta ei viitti ihan finaaliin heti vetää, koska pitää säästää paukkuja seuraaviin sarjoihin. Meidän salilla käy yks tyttö, joka vetää leuoissa ykköset 20 kilon lisäpainoilla. En ole ihan varma, saattoi sillä olla siinä 1,25 tai 2,5 kiekko vielä mukana. Onpahan siinä itellekin tavoitetta.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mitenkä muuten toteuttaisitte progression kevennettyjä leukoja tehdessä? Ennalta määrätyt sarjat vai niin monta kun tulee X kevennyksellä? Missä kohti siirtyä aina ohuempaan kuminauhaan?

Korkeintaan 2 leukaa saa vedettyä, tavotteena saada 10 kesään mennessä mut kattellaan... :D Kuminauhan kanssa tulee pumppailtua vielä niin saa avustettuja ;)

Sain viime viikolla kuminauhan avulla elämäni ensimmäiset kolme leukaa! Wuhuu! :D
Tällä viikolla tein 3x3
Tavoitteena on saada kesään mennessä yksi leuka ilman kuminauhaa. :)

Sain viime viikolla kuminauhan avulla elämäni ensimmäiset kolme leukaa! Wuhuu! :D
Tällä viikolla tein 3x3
Tavoitteena on saada kesään mennessä yksi leuka ilman kuminauhaa. :)
Tuo on hyvä keino oppia se tuntuma, että missä sen pitäisi tuntua ja miten liikerata menee. Tuosta on lyhyt matka oikean leuan saamiseen, koska se on hyvin pitkälti tekniikka laji :thumbs:

Minä saan 10 puhasta leukaa vedettyä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Tuo on hyvä keino oppia se tuntuma, että missä sen pitäisi tuntua ja miten liikerata menee. Tuosta on lyhyt matka oikean leuan saamiseen, koska se on hyvin pitkälti tekniikka laji :thumbs:

Minä saan 10 puhasta leukaa vedettyä.

Toinen, ainakin itse hyväksi kokemani keino oli harjoitella leuanvetoa niin, että tein yhden leuan kerrallaan, ns. negatiivisia osatoistoja. Eli en siis tehnyt sitä työntövaihetta ollenkaan, vaan aloitin leuanvedon siitä asennosta, kun olen ylhäällä, ja laskeuduin hitaasti alas suoristamalla käsivarteni. Mulla oli tuoli leuanvetotangon alla, mihin aina laskeuduin, ja kun jalat osui tuolille niin hyppäsin taas takaisin ylös ja aloin hitaasti laskeutumaan uudelleen... Ja noita semmoinen 10x1 toistoa ja kolme sarjaa. Vähän vaikea selittää, mutta todella tehokkaaksi osoittautunut tapa. En saanut aloittaessani yhtään leukaa, mutta jo muutaman kuukauden jälkeen leukoja tuli kahdeksan. (leuanvetoa oli tullut harjoiteltua noin kerran viikossa, eli ei todellakaan mikään verenmaku suussa niitä hinkattu) Kuminauhaa en ole koskaan kokeillut mutta oon kyllä kuullut että sekin on tehokas tapa. :)

Toinen, ainakin itse hyväksi kokemani keino oli harjoitella leuanvetoa niin, että tein yhden leuan kerrallaan, ns. negatiivisia osatoistoja.
Negatiivisten avulla itsekin sain sitten toistomäärät nousuun kun kumpparin avulla ensin opettelin sen tekniikan miltä leuaveto pitäs tuntua. Tosi hyvä keino tehdä just noin kun kuvaat.

Mulla välillä jää pidempää sarjaa tehdessä viimeset kuminauhavedot vähän vajaiksi (siis siinä kohti kun todella alkaa väsyä). Onko hirmu paha virhe jos viimesillä toistoilla menee ehkä nenä yli tangon muttei leuka? :D Vai pitäiskö laittaa alunperinkin paksumpi kuminauha?

Mulla välillä jää pidempää sarjaa tehdessä viimeset kuminauhavedot vähän vajaiksi (siis siinä kohti kun todella alkaa väsyä). Onko hirmu paha virhe jos viimesillä toistoilla menee ehkä nenä yli tangon muttei leuka? :D Vai pitäiskö laittaa alunperinkin paksumpi kuminauha?

Vähän myöhässä vastailen... Se riippuu ihan siitä, oliko sun tarkotus vetää absoluuttiseen maksimiin asti vai tehdä tietyn pitunen sarja niin, että jää ehkä vielä toistoja varastoon. Jos leuka ei mene tangon yli, se on failure, ja sillon oot siis vetänyt sarjan ihan loppuun asti. Ja niitä vajaita toistoa ei siis voi laskea :)

EDIT: Eli paksumpi kuminauha kehiin, jos oli tarkotus vetää tietty määrä toistoja mutta vikat jäikin vajaiksi.

Brynja, joo ymmärrän sun pointin. Se kuminauhahan kaiketi keventää sitä vähemmän mitä ylempänä itse on (venyy vähemmän??) - vai kuvittelenko vaan? Pitää siis jatkossa varata paksumpi kumppari viereen tai vaikka pilkkoa pidemmät setit osiin.

Tämä "ongelma" on siis tullut vastaan lähinnä crossfitissa jos leukoja tehdään jonkun kuntopiirin seassa, omissa treeneissä on helpompi arvioida vastus/kevennyksen tarve oikein. Se tuntuisi myös auttavan, jos vaihtelee vasta- ja myötäotetta vaikka joka toiseen sarjaan.

Minä teen tällä hetkellä kumpparilla (violetilla sellaisella, leveys 2-2,5cm) parhaimmillaan 10-10-8-10 toistoa...tavoite olisi saada 4x10 toistoa, mutta ei oo kuulkaa helppoo :D Kun nyt saisin tuon 4x10 täyteen, niin alan duunata ilman kumia yhden sarjan, sen mitä menee ja jatkaa loput 3x10 kumilla. Tavoitteena on saada joskus hamassa tulevaisuudessa 10 toistoa ilman kumia...matkaa on, viimeksi kun olen kokeillut maksimi oli 3 :P

Treenipäiväkirja by Johanna

nonn_a: teetkö aina vain tuon neljä sarjaa ja niissä sen verran lähelle 4x10 kuin menee, eikö luulis tulevan lisäkehitystä jos välillä kiskaisisit tuohon perään viidennen sarjan vaikka sitten vähän kevyemmin eli 4-6 toistolla? :)

tankopippuri: toistaiseksi joo olen tehnyt vain tuon 4 sarjaa, maaliskuun alkupuolelta asti olen näitä treenaillut, lähtötilanne oli 6-6-6-10. Ei hassumpi idea tehdä toisinaan vielä tuo viideskin sarja sinne perään, kaikki lisäkehitys on tarpeen, varsinkin kun kyseessä on leuanveto :D Pistän kokeiluun heti huomenna!

Roikutteko siinä alussa kädet kuinka suorana? Onko se enemmän roikkumista vai (jännityksessä) pitämistä siellä alhaalla? Mä pystyn tekeen kolme, mutta olkavarsi noin kello viiden kohdalla ja pidän itseni jännityksessä enkä uskalla aloittaa roikkumalla. Fuskaanko??

Roikutteko siinä alussa kädet kuinka suorana? Onko se enemmän roikkumista vai (jännityksessä) pitämistä siellä alhaalla? Mä pystyn tekeen kolme, mutta olkavarsi noin kello viiden kohdalla ja pidän itseni jännityksessä enkä uskalla aloittaa roikkumalla. Fuskaanko??

Jokainen toisto lähtee alhaalta, jolloin päästetään hartiat ja lavat rennoiksi. Sitten kun tämä sujuu (pystyy tekemään esim. 10 toiston sarjoja staattisesti) voi varioida erilaisia leuanvetoja tarpeiden mukaan.

Sitä alkuosaa pystyy harjottelemaan ihan erikseenkin, jos se tuntuu vaikeelta. Aloita roikkumalla ihan rentona ja lähde siitä vetämään vain lapoja alaspäin, ilman että koukistat käsiä. Nouset lattiaan nähden tällä ehkö 2cm, mutta siinä pitäis tajuta se idea mitä vedon alussa tapahtuu.
Ainakin kuminauhalla vetäessä saa just paremman vauhdin kun pudottautuu alas asti. :D

Back
Ylös Bottom