Palautusjuomien vaikutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu

Avv

Terveystiedon kirjassani, sanomalehdissä ja aikakausilehtien artikkelien mukaan palautusjuomien ja massanlisääjien vaikutuksista ei ole tieteellisiä todisteita. Ainoastaan kreatiinin sanotaan olevan jossakin määrin hyödyllistä.
Ainoat lähteet, joiden mukaan palautusjuomista olisi jotakin hyötyä ovat valmistajien omat sivut. Alkaa tulla semmoinen epäilys, että koko mömmöteollisuus on pelkkää huijausta, jonka ympärillä pyörii isot rahat. Asia voisi olla verrattavissa vaikka peniksenpidentäjiin.
Kaverini ei käytä bodauksen jälkeen mitään palautusjuomia ja on ihan lihaisassa kunnossa.
Itse olen ostanut palkkaria varmaan 300:lla eurolla sillä aikavälillä, kun olen bodausta harrastanut. Tulosta on tullut, mutta kyllähän lihakset kasvaa kun treenaa tarpeeksi kauan.
Olisi nyt kiva saada luottamuksellista tietoa siitä, mitä hyötyä palautusjuomista todella on? Miten ne vaikuttavat elimistössä ja miten käy jos en käytäkään niitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Montakohan kertaa tätäkin aihetta on tällä palstalla käsitelty? Noh, vielä kerran pojat:

Itse käytän palautusjuomaa, koska

- se on huomattavasti helpompi ja kätevämpi ottaa salille mukaan ja nauttia siellä, kuin vaikkapa purkillinen rahkaa ja kaurahiutaleita
- palautusjuomajauhe säilyy hyvin kuumallakin säällä
- kiinteä ruoka ei heti treenin jälkeen ainakaan minulle maistu, mutta palautusjuoman sen sijaan kyllä pystyn useimmiten juomaan suht ongelmitta

Lisäksi käytän proteiinijauhetta osana jokapäiväistä ruokavaliotani, koska

- se on kätevää, helppoa ja näppärää, myös eväänä (kts. ylläoleva vastaus)
- ruokahaluni on välillä huonohko, mutta proteiinijuoma menee alas silloinkin, kun kiinteä ruoka ei oikein maistuisi
- erimakuisia proteiinijuomilla saa mukavaa vaihtelua ainaiseen raejuuston ja rahkan lappamiseen
- jauheesta otettu proteiini on myös edullista verrattuna moneen kiinteään proteiininlähteeseen (edellyttäen tietysti, että ostaa suht edullisia jauhoja!)

Mitä "tieteellisiä todisteita" lisäravinteiden vaikutuksesta sitten ylipäätäänkään pitäisi olla? :confused: Lisäravinteethan ovat vain ja ainoastaan TIIVISTETTYÄ RUOKAA, eivät mitään ihmeaineita. Ja totta helkkarissa isoksi ja vahvaksi voi kasvaa ilman lisäravinteitakin, mutta yllä luettelemieni syiden takia olen itse kuitenkin nähnyt lisäravinteiden olevan minulle hyödyksi.

Ei varmaan ole kehityksen kannalta paljoakaan väliä vetääkö treenin jälkeen palautusjuoman vai esim. pari kinkkusämpylää. Toki palautusjuoman proteiinit imeytyvät nopeammin, joten palautuminen alkaa myös nopeammin. En kuitenkaan usko tällä olevan mitään merkittävää vaikutusta kehitykseen.

Mutta miksi ei vetäisi palkkaria? Perus hera+malto setti maksaa noin 1-1,5 euroa annos, eli ei sämpylät paljoa halvemmaksi ainakaan tule. Ja kumpi on helpompaa, vetää se palkkari naamaan vai roudata jotain safkaa mukana ja alkaa mussuttaa sitä treenin jälkeen. Tietysti voi syödä vasta kotona, mutta mulla on ainakin treenin jälkeen kova energiantarve ja palkkari on hyvä vaihtoehto. Kotona voi sitten syödä lisäksi jotain perus safkaa.

Toisaalta en pahemmin käy salilla vaan enimmäkseen vain thainyrkkeilytreeneissä, mutta vedän siis palkkarin yleensä aina treenin jälkeen oli se sitten thainyrkkeilyä, tennistä tai salitreeniä.

EDIT: Gilly ehtikin ensin, ja hänen postissaan asiat kyllä hyvin tiivistettynä.

Jaa-a... Lopetin palautusjuomien vetämisen pari kuukautta sitten. Alkuun seuraavana päivänä oli vähän jäykkä meininki, mutta keho sopeutui tuohon nopeasti ja viikon treenin jälkeen en huomannut palautumisessa sen ihmeempää eroa.

En menisi sitäkään vannomaan, että saisin mainittavaa lihasmassan lisäystä vuositasolla, vetelin sitten palautumisjuomaa tai en. En itse koe pakonomaista tarvetta syödä salilla, voin kyllä ihan hyvin pyöräillä kotiin ja käydä suihkussakin.

Gillyannen loistavaan postaukseen ei paljon lisättävää ole, mutta jotain kuitenkin. Eli mulla ainakin se perusheran käyttö lisäprotuna tuo myös säästöä ruokalaskuun, ainakin jos sen tilalle vetäisi jotain tonnikalaa ja raejuustoa. Eli jos ei nyt mitään kaikki hifihifijauhoja tribuluksineen osta, niin varmasti sen säästää ruokalaskussa mitä jauhoihin menee rahaa.

Gillyannen loistavaan postaukseen ei paljon lisättävää ole, mutta jotain kuitenkin. Eli mulla ainakin se perusheran käyttö lisäprotuna tuo myös säästöä ruokalaskuun, ainakin jos sen tilalle vetäisi jotain tonnikalaa ja raejuustoa. Eli jos ei nyt mitään kaikki hifihifijauhoja tribuluksineen osta, niin varmasti sen säästää ruokalaskussa mitä jauhoihin menee rahaa.

Gillyanne tuossa aikaisemmin sanoi:
jauheesta otettu proteiini on myös edullista verrattuna moneen kiinteään proteiininlähteeseen (edellyttäen tietysti, että ostaa suht edullisia jauhoja!)

;)

Nii se on kyllä ihan yks vittu rumasti sanoen mitä siellä terveystiedonkirjassa lukee.Omassa sanotaan,että maximi voima kasvaa 10 toistolla,eli näistä päätellen tuota kirjaa ei ole tehty kehonrakennus tarkoitukseen.
Ja oisko lisäravinne business todella pelkkää businesta,no tottakai rahan takia ne sitä tekee eikä sen takia,että niitä kiinnostais,että palaudutaanko me treeneistä.Mutta se,että ne pystyy tuollaista businessta tekemään,ni myös tuotteen pitää olla laadukas.U know eihän ikea myy tuolei sen takii et me saadaan istuu,mutta et tuolit tulee myydyks tuolin täytyy sopia tarkoitukseen,täähän pätee,joka asiaan.Eli kyllä mun mielest palkkari rules.
:rock:

hitmään kyllä pisti paskimman ja epäselvimmän perustelun miesmuistiin. Suurinta osaa kaikista myyntiartikkeleista ei myydä tarpeellisuuden perusteella.

Palautumisjuomasta, vaikka itse en sellaista käytäkään tällä hetkellä, on varmasti olemassa vertailuryhmätutkimuksia. Onko jollain muistikuvaa tällaisista?

hitmään kyllä pisti paskimman ja epäselvimmän perustelun miesmuistiin. Suurinta osaa kaikista myyntiartikkeleista ei myydä tarpeellisuuden perusteella.

Palautumisjuomasta, vaikka itse en sellaista käytäkään tällä hetkellä, on varmasti olemassa vertailuryhmätutkimuksia. Onko jollain muistikuvaa tällaisista?

Ja vastasit samalla mitalla,en tajunnut yhtään sun vastauksesta mulle.Nii siis tarkotus oli sanoa,kun threadin alussa kysyttiin olisiko mömmot pelkkää businessta.Niin vastasin siihe,että varmasti on businessta,mutta kyllä ne laadultaan varmasti on hyviä,koska muuten niitä ei ostettais(Lue ikea vertaus uudelleen)Ja koko viestin idea oli siis sanoa kyllä itse kannatan palautusjuomaa.

Ps:Jos tuo oli paskin perustelu miesmuistiin,ni kyllä miehellä on sitte helvetin huono muisti

Öh...
Jos vaikka aina katsoisit viestiesi kieliasun edes jonkinlaiseen kuntoon ennen kuin painat sitä vastaus-nappia.

Millä tavalla laatu sitten liittyy tarpeellisuuteen, joka yleensä on se pääasiallinen edellytys ostotapahtumalle? Vai tarkoitatko laatu-termillä nyt jotain muuta?

Ostatko tuotteita ihan vain sen takia, että ne ovat laadukkaita, vai siksi että tarvitset niitä?

Öh...
Jos vaikka aina katsoisit viestiesi kieliasun edes jonkinlaiseen kuntoon ennen kuin painat sitä vastaus-nappia.

Millä tavalla laatu sitten liittyy tarpeellisuuteen, joka yleensä on se pääasiallinen edellytys ostotapahtumalle? Vai tarkoitatko laatu-termillä nyt jotain muuta?

Ostatko tuotteita ihan vain sen takia, että ne ovat laadukkaita, vai siksi että tarvitset niitä?

Threadin aloittaja kysäisi,että onkohan tuo mömmö(lisäravinne teollisuus)huijausta,tähän kysymykseen vastasin,että ne ovat varmasti laadukkaita,koska niitä myydään.En siis missään vaiheessa ollut edes vastaamassa kyssään:mihin niitä tarvitset,koska muut jo vastasivat siihen:thumbs:

Mistäs lähtien se laadun/toimivuuden tae on ollut, että jotain myydään paljon? Samalla periaatteella luulis tribuluksenkin potkivan kovaa ja korkeelta.

Mistäs lähtien se laadun/toimivuuden tae on ollut, että jotain myydään paljon? Samalla periaatteella luulis tribuluksenkin potkivan kovaa ja korkeelta.

Koska yleensä ihmiset ostavat sitä sen takia paljon,että se toimii,mutta lopetetaan tää: meiän äiti tekee parempaa ruokaa ku teiän äiti,väittely ja jatketaan tätä threadia normaalisti:thumbs:

ne ovat varmasti laadukkaita,koska niitä myydään.
Koska yleensä ihmiset ostavat sitä sen takia paljon,että se toimii

Mä en ota kantaa siihen, kenen äiti kenenkin ruoat tekee, mutta nuo quottaamani pätkät ovat kyllä silkkaa :anssi::a.

Selvennys ylläolevaan: Tavaraa myydään siksi, että sitä ostettaisiin, eikä sillä ole vielä sinällään mitään tekemistä myytävän tavaran laadun kanssa; ihmiset taas ostavat pitkälti siksi, että jokin tuote - vaikkapa tuo Tribulus - on hyvin markkinoitu, eikä sillä taas ole useinkaan mitään tekemistä ko. tuotteen toimivuuden kanssa.

EDIT: Kohtishan oli tämän jo ehtinytkin sanoa...

Mutta markkinoilla pysyminen pitkään YLEENSÄ edellyttää hyvää hinta/laatusuhdetta ja/tai toimivuutta. Poikkeuksiakin toki on, kuten esim. tuo tribulus joka tuntuu sinnittelevän ja sinnittelevän.

^^ toki usein, muttei suinkaan aina ja automaattisesti (kuten siis tulkitsin hitmäänin luulevan).

missään vaiheessa en sanonut asian olevan näin aina vai?????

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom