Palautusjuomien vaikutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu
Muistan joskus aikoinaan kun ei ollut varaa opiskelijana ostaa lisäravinteita vetäneeni palkkariksi treenin jälkeen pari ylikypsää banaania ja puolitusinaa kananmunanvalkuaisia päälle. Luin tuon niksin jostain 90-luvun bodaus lehdestä, en muista kuka guru tuosta silloin kirjoitti...nyttemmin vedän hienosti palkkaria;) Kehittyispä vielä niinkuin banaani+kananmuna aikoina.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko siitä nopsaa imeytyvästä kalliista hifiherasta KÄYTÄNNÖSSÄ mitään hyötyä verrattuna vaikka rahka + banaani komboon treenin jälkeen.

Toki olisi kiva kuulla lisää henk.koht. kokemuksiakin.

Omakohtaiset kokemukset kallistuu kyllä kunnon palautusjuoman puolelle.
Ennen käytin reenin jälkeen perus heraa/ maltoa. viimesen vuoden aikana
olen ottanut käyttöön 2 vaiheisen palautusjuoma systeemin joka
kyllä toimii vallan mainiosti ja palautumisessa huomaa selkeän eron.

Välittömästi reenin jälkeen Hydrolysoitu prot 30 g+ glutamiini 5 g.
Puolentunnin päästä isolaattia 50 g + malto 1 dl.

Perstuntumalla väittäsin että eroo on, erityisesti mitä tulee hyperhifipalkkariin vs. ei mitään. Mitä tieteellisyyteen tulee niin käsittääkseni ainakin hiilari reenin jälkeen on ihan yleisesti hyväksytty teesi urheiluvalmennuksen piirissä. Tuntuvat erot syntyy ja näkyy vuositasolla, ei välttämättä heti reenin jälkeen.

Niinkun joku sano joskus tässä taannoin, niin tollanen hifistely saattaa kasvattaa treenimotivaatiota jos vaihtelee eri tököttejä palkkarissa aika ajoin.

Omakohtaiset kokemukset kallistuu kyllä kunnon palautusjuoman puolelle.
Ennen käytin reenin jälkeen perus heraa/ maltoa. viimesen vuoden aikana
olen ottanut käyttöön 2 vaiheisen palautusjuoma systeemin joka
kyllä toimii vallan mainiosti ja palautumisessa huomaa selkeän eron.

Välittömästi reenin jälkeen Hydrolysoitu prot 30 g+ glutamiini 5 g.
Puolentunnin päästä isolaattia 50 g + malto 1 dl.

2-vaihteinen helkamapalautusjuomateoria on skeidaa.

Itse olen palautusjuomaa käyttänyt sitkeästi jo vuosia joka treenin jälkeen, ja tulen varmaan jatkossakin käyttämään.
Olen jo pidemmän aikaa kyseenalaistanut koko palautusjuoman hyödyn.Siis kun ei puhuta aivan huipulla olevista urheilijoista, joille tästä palkkarista voi olla marginaalinen hyöty, mutta ainoastaan marginaalinen.
Uskon, että suurin hyöty on sen n.400 ylimääräisen kalorin muodossa mikä palkkarista tulee.Vuosien varrella huomannut, että hyvä ja runsas ruoka säännöllisesti nautittuna on ravintopuolella koko juttu (varmaan suuri yllätys/uutinen...) .Proteiinilisät sinänsä ruoan jatkeena/lisänä erittäin hyviä, koska nauttiminen helppoa ja aina ei raejuustoa jaksa syödä.
Joskus palkkari jäänyt treenin jälkeen ottamatta syystä tai toisesta ja mitään haittaa tai ylimääräistä lihaskipua tai suurempaa jumia jne. en ole huomannut.
Joskus 10 vuotta sitten palautusjuoman proteiinin piti aivan ehdottomasti olla hydrolysoitua, muuten ei palautusjuomalla tehnyt suunilleen mitään.Nykyään kaikenlaiset gainerit tuntuvat ajavan saman asian.Näin varmaan myös on.
Itse siis käytän melko paljonkin lisäravinteita,lähinnä lisäproteiinia,ja uskon että niistä hyötyä.Tämä palautusjuoman palauttava vaikutus treenistä sen sijaan on mielestäni vähintään kyseenalainen.
Paras myynninedistämiskehu palautusjuomasta sattui joskus 10 vuotta sitten, kun Tai-Kanen aminodrink oli kova juttu.Fytonomi kehui mulle, että oli tehnyt todella kovan kyykkytreenin, mutta kun otti aminodinkkiä treenin jälkeen, niin ei tulleet jalat ja pakarat edes kipeiksi, kun on niin palauttava tuote tuo aminodrink.jee!

Ennen uskottiin vakaasti että maa on litteä. Myöhemmin kuitenkin saatiin selville että se on pallo.
Mihinkään tutkimukseen ei voi varmuudella luottaa. Usein on vuosien päästä todettu, että jokin tutkimus olikin :anssi: .
Tutkija uskoo aina omaan tutkimukseensa.

ps. Ei ole varmuutta, vain epävarmuutta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom