Palautusjuomien vaikutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu
Marjakarhu, mä sanoisin, että ns.normaali palautusjuoma voisi sisältää vaikka: 40 grammaa heraproteiinia,60grammaa maltoa. Joku lisää vielä esim. 5 g kreatiinia ja 5g glutamiinia.Tuo antanee viitteitä mikä käsitetään "normaaliksi" palautusjuomaksi.
Edelleen on kyllä jännä juttu tuo palkkari. Tänäänkin uskollisesti treenin jälkeen vedin palkkarin naamaariin. Kuitenkin, kuten jo aikaisemmin sanoin, käytännössä mitään eroa ei ole ollut vaikka tuo palautusjuoma on joskus jäänyt ottamatta.
Olen nähtävästi,kuten moni muukin, mainosmiesten uhri.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Proteiinilaatuja... Noh, heraproteiini on se käytetyin, ja sen ryhmän sisällä käytännön eroja ei juuri ole. Hiilihydraattejakin on monenlaisia, maltodekstriini yleisimpänä, ja niissäkään ei hirveämmin ole vaikutuksessa käytännön eroja. Sekoitussuhde vaihtelee 30-60 - 60-30 yleisimmin. Tossa on se normaali palautumisjuoma, joka kulautetaan kerralla naamaan.

Ja onko sulla nyt oikeasti joku tarve alkaa saivartelemaan? Verrattuna kaksivaiheiseen palautumissysteemiin taitaa toimia aivan yhtä hyvin, mutta en ala siitä tappelemaan ilman parempaa tietoa. Tappele vaikka Anssin kanssa.

Marjakarhu, mä sanoisin, että ns.normaali palautusjuoma voisi sisältää vaikka: 40 grammaa heraproteiinia,60grammaa maltoa. Joku lisää vielä esim. 5 g kreatiinia ja 5g glutamiinia.Tuo antanee viitteitä mikä käsitetään "normaaliksi" palautusjuomaksi.
Edelleen on kyllä jännä juttu tuo palkkari. Tänäänkin uskollisesti treenin jälkeen vedin palkkarin naamaariin. Kuitenkin, kuten jo aikaisemmin sanoin, käytännössä mitään eroa ei ole ollut vaikka tuo palautusjuoma on joskus jäänyt ottamatta.
Olen nähtävästi,kuten moni muukin, mainosmiesten uhri.

Tai sitten et treenaa tarpeeks kovaa..

Siis hei haloo!!!

Eihän yks treenikään mitään vaikuta samoin kuin yks palautus juomakaan!

Se kyllä auttaa. Tee 2 vuoden tutkimus:
1 vuos palautusjuoman kanssa ja 1 ilman. melkovarmasti huomaat eron.:rock:

Prayer, jos energiansaanti on vakio ja treeneistä ehtii palautumaan ennen seuraavia, niin paljonko uskoisit puhtaan lihasmassan lisäyksessä olevan eroa?

JOS treeneistä ehtii palautua ennen seuraavaa...

En osaa nyt laskea mitään määrää mutta kai sen voi todeta kun kokeilee.

Itse en sitä tee koska heittäsin vuoden kovaa treeniä turhaan!

Uskotko siis tosissasi, että ilman palautumisjuomaa ei voi kasvaa? Onko sinulla itselläsi edes kokemuspohjaista näyttöä siitä, että palautumisesi ilman palkkaria olisi jotenkin heikompaa? Miten perustelet itsellesi palautumisjuoman tarpeen?

Ja nämä ovat siis vain Prayerille, älkää muut sekaantuko tähän juttuun.

80 -luvulla palautumiseen käytettiin normaalia ruokaa / soijaa/ sokeri, ja niistä ajoista
kyllä palautusjuomat on kehittyny valtavasti.
Itse olen kokeillut kaikki mahdolliset yhdistelmät ja tämä viimeinen 2 vaiheinen
palautumis systeemi on vain paras näistä.

Näissä palautumiskeskusteluissa ainakin mua välillä kiinnostaa mihin mahtanee perustua voimakkaat väitteet palkkarin vaikuttamisesta omaan palautumiseen. Liittyisiköhän se treenin jälkeisen verensokerin nousun tuottamaan tunteeseen palkkarin juomisen jälkeen jolloin kyllä huomaa heti, että jonkinlaista vaikutusta tuntuu?
Varsinaisen palautumisen mittaaminen onkin sitten jo aikalailla mutkikkaampi juttu kuin pelkkä tunnetaso. Lihaskipeyden pituudellakaan ei välttämättä ole mitään tekemistä varsinaisen palautumisen kanssa, joillakin on jopa onnistuneen treenin mittari miten saa lihakset kipeytymään.
Itse komppaisin palkkarin hyödyllisyyttä jo kertaalleen sivutulla asialla, eli palkkari treenin jälkeen+ateria myöhemmin päälle yhdessä tuottavat varmaankin monelle huomattavasti enemmän kaloreita elimistön käyttöön kuin se pelkkä ateria. Puolesta tunnista tuntiin palkkarin jälkeen kun yleensä ruoka maistuu ihan yhtä reippaasti kuin ilman palkkaria. Kehon anaboliaan kun tahtoo tärkein ravintoaine olla kuitenkin ennenkaikkea se kalori, sivuvaikutuksista huolimatta.
Hifistely palkkarin suhteen onkin sitten aivan toinen juttu, omasta mielestäni heramalto on aivan riittävän nopea juuri tähän tarkoitukseen. Terveysvaikutteisuutta lisäravinteilla haettaessa en osaa ajatella olevan mitään hyötyä ajoituksella juuri treenin yhteyteen, tosin näppärähän esim. sitä glutamiiniakin on sinne palkkariin sekoittaa, siis jos tuntee siitä hyötyvänsä. Mutta uskoisin tuottavan saman hyödyn ihan mihin aikaan päivästä vain.
Ja kaikki tämä ylläoleva on tietysti vain omaa mutuilua :)

Tai sitten et treenaa tarpeeks kovaa..

Siis hei haloo!!!

Eihän yks treenikään mitään vaikuta samoin kuin yks palautus juomakaan!

Pitkällä aikavälillä yhdellä treenillä ei tosiaan ole merkitystä, niinkun ei yhdellä palautusjuomallakaan.
Mutta jo yksikin kova treeni vaikuttaa siten, että paikat ovat kipeinä tietyn ajan, enemmän tai vähemmän.Juuri tässä tilanteessa tuon palautusjuoman vaikutus pitäisi näkyä jos siitä suuri hyöty olisi. Eli kun jättää palautusjuoman ottamatta pitäisi samalla treenillä(käytännössä vaikea tehdä kahta identtistä treeniä,mutta kuitenkin) olla paikat enemmän ja pidempään tukossa tai jumissa.Tämä on asia mitä tarkoitin, en tosiaan ole huomannut mitään eroa ottaako palkkaria vai ei.Eikä tuon toteamiseen tarvita 2 vuoden tutkimusta, riittää kun käyttää tervettä järkeä.No, itsehän en sitä tervettä järkeä ole käyttänyt, koska palkkaria säännöllisesti käytän.Jos ette usko niin kokeilkaa.Kova treeni,palkkari pois,kotona paljon hyvää ruokaa,seuraava treeni saman ajan päästä kun ennenkin ja yllätys yllätys treeni kulkee niinkun ennenkin.
Uskon edelleen palautusjuoman suurimman hyödyn tulevan lisäkalorien muodossa.

Näissä palautumiskeskusteluissa ainakin mua välillä kiinnostaa mihin mahtanee perustua voimakkaat väitteet palkkarin vaikuttamisesta omaan palautumiseen. Liittyisiköhän se treenin jälkeisen verensokerin nousun tuottamaan tunteeseen palkkarin juomisen jälkeen jolloin kyllä huomaa heti, että jonkinlaista vaikutusta tuntuu?
Varsinaisen palautumisen mittaaminen onkin sitten jo aikalailla mutkikkaampi juttu kuin pelkkä tunnetaso. Lihaskipeyden pituudellakaan ei välttämättä ole mitään tekemistä varsinaisen palautumisen kanssa, joillakin on jopa onnistuneen treenin mittari miten saa lihakset kipeytymään.
Itse komppaisin palkkarin hyödyllisyyttä jo kertaalleen sivutulla asialla, eli palkkari treenin jälkeen+ateria myöhemmin päälle yhdessä tuottavat varmaankin monelle huomattavasti enemmän kaloreita elimistön käyttöön kuin se pelkkä ateria. Puolesta tunnista tuntiin palkkarin jälkeen kun yleensä ruoka maistuu ihan yhtä reippaasti kuin ilman palkkaria. Kehon anaboliaan kun tahtoo tärkein ravintoaine olla kuitenkin ennenkaikkea se kalori, sivuvaikutuksista huolimatta.
Hifistely palkkarin suhteen onkin sitten aivan toinen juttu, omasta mielestäni heramalto on aivan riittävän nopea juuri tähän tarkoitukseen. Terveysvaikutteisuutta lisäravinteilla haettaessa en osaa ajatella olevan mitään hyötyä ajoituksella juuri treenin yhteyteen, tosin näppärähän esim. sitä glutamiiniakin on sinne palkkariin sekoittaa, siis jos tuntee siitä hyötyvänsä. Mutta uskoisin tuottavan saman hyödyn ihan mihin aikaan päivästä vain.
Ja kaikki tämä ylläoleva on tietysti vain omaa mutuilua :)

Tässä oli hyvää mutuilua ja yhdyn ajatukseen omalla mutullani ihan täysin. ;)

Ja itse vedän palkkarina Mass Blastia johon lisään vähän heraa ja kreatiinia, en sitten ole huomannut mitään eroa johonkin vitun kalliiseen hifihifi palkkariin. Ja itse mittaan eroa nimenomaan siinä että onko samalla tavalla palautunut seuraavaan treeniin jne jne.

Eli väittäisin minäkin, että suurin merkitys on sillä, että saa niitä kaloreita kätevässä muodossa heti treenin jälkeen ja sitten vielä tuntipari sen jälkeen kunnolla normaalia sapuskaa koneeseen. Itseltä jäis kiinteä ruoka syömättä heti treenin perään, ei vaan maistuisi kuin väkisin nielemällä. Tässä nyt varmasti tulisi jo havaittava ero.

Alkaa pikku hiljaa ärsyttämään tämä palautumisen jankuttaminen. Itse uskon, että kroppa tottuu, ja sen voi totuttaa moneen asiaan. Jos treenat lihasryhmän läpi kerran viikossa ja monta sarjaa, niin varmasti tulee kipeäksi. Ajan myötä ei tule enää niin kipeäksi. Palautusjuoma on ollut käytössä koko ajan. Sitten vaihdetaan 1-jakoiseen ja treenataan kroppa 3 kertaa läpi viikossa. Onko lihaksesi sitten aivan mösönä sen ensimmäisen viikon jälkeen? Varmasti on. No parin viikon sisään keho alkaa taas pikkuhiljaa tottumaan ja lihakset eivät tule niin paljon kipeiksi. Palautusjuoma ollut käytössä näissäkin treeneissä. Mutta silti tuli lihakset kipeiksi, vaikka oli palkkari? Eipä se mikään ihmeaine ole vähentämään kipeyttä lihaksissa treenin jälkeen. Kyllä varmasti tulee lihakset kipeiksi, jos palkkarin jättää pois ( mutta ei vähennä energian saantia ), mutta keho tottuu siihenkin, ja kipu hellittää parin viikon sisään.

Itellä oli pitkään 3-jakoinen ja lihakset olivat kipeät treenin jälkeen. Nyt ollut dieetti päällä jo 3 viikkoa ja 2-jakoinen ohjelma 8kk, lihaskivut dieetilläkin minimaaliset. Uskon, että ne alkavat taas kipeytymään, kun tulee vaihto 4-jakoiseen. Palautusjuoma ollut käytössä koko tuon 8kk. Ainoa, milloin palautusjuomasta voi olla panostavalle treenarille todella hyötyä, on dieetti. Muuten uskon vain energian ja ravinnejakauman tehoon.
Palkkari on hyvä kalorien antaja + pistää nälättämään todella paljon 1-2h päästä, jolloin voidaan nauttia vielä enemmän kaloreita.

En tiedä, tuliko epäselvää tekstiä vai ei, mutta koittakaa nyt saada selvää...

Tunnen itseni nyt aika :david: , mutta kun otan palkkarin treenin jälkeen, niin milloin olisi suotavaa syödä kunnon ruoka ?? :joulu7:

Mitä "hifituotteita" olet kokeillut..?

Fastin HT-T ja itse sekoitettu palkkari jossa protskuna joku hydrolysoitu saatanan pahanmakuinen hera, lisänä tässä vielä gltua ja krea tottakai. Varmaan on vieläkin hifimpää, mutta tossa jo oheni lompakko ilman mitään huomattavia vaikutuksia suuntaan tai toiseen, joten totesin turhaksi, ainakin omalle kohdalleni.

EDIT: En sitten tiedä onko tuo HT-R mitenkään kovin hifiä, mutta sikahintasta nyt ainakin. ;)

Uskon, että suurin hyöty on sen n.400 ylimääräisen kalorin muodossa mikä palkkarista tulee.

Mä mututtaisin samaa. 400 kcal joka ei "tunnu missään" verrattuna pariin kinkkusämpylään. Onhan nestemäisillä palkkareilla ihan hitosti tutkimusta ja dokumentaatiota toimivuudesta, eipä siinä mitään eikä niitä voi kyseenalaistaa, mutta jotenkin KISS-periaate laittaisi suurehkon osan vaikutuksesta vaan lisäkalorien syyksi.

:rock: Palautumisjuomilla on vain positiivinen vaikutus, koska se auttaa kehoa palautumaan kovasta rasituksesta ja korjaa aminohappo vajeen mikä kehossa on, antaa rakennusaineita lihaksille ja ehkäisee katabolian eli proteiinisynteesiä hajottavan tilan :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom