Palautuminen dieetillä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Yhtä#Hauista

V.I.P.
Ikä
39
Juu oon ollu tässä dieetillä nyt pari viikkoo alotin n.2500 kalorista ja nyt tän viikon alusta on ollu 2300-2400. Tuntuu että on aivan pirun vähän ku massakaudel oli tosiaan yli 3000. Hiilareita tulee päivästä riippuen 150-300g, ja olo ei tosiaankaan ole virkeimmästä päästä. Teen istumatyötä 8-16 joka ikinen päivä, joten sen jälkeen on reenit neljänä päivänä viikossa. Nyt jos koskaan oon saanu itteni jumiin ja lihakset kipeeks reeneissä, huomaa että palautuminen on tosi tosi hidasta. Aamulla herätessä tuntuu ettei jaksais nousta ylös ja yöllä heräilen puolen tunnin välein kun hikoiluttaa ihan pirusti. Kahvia tulee juotua päivän mittaan liikaa jotta pysyis ees vähän työvireessä mutta sit pumppu ei tykkää ja illalla hakkaa hirveesti kun pitäis mennä unten maille. Onneks tapaan tänään valmentajaa ni jos tulis jotain järki neuvoa... Mut kertokee työ muutki miltä on tuntunu, etenki jotka tähtäätte syksyn kisoihin. Onneks mulla on pudotettavaa vaan pari hassua kiloa mutta tiukassa tuo paino on. Tällaiselle ruuan rakastajalle tekee toooosiii tiukkaa näköjään dieetata.... :itku:

Ettei vaan olis kyse ylikunnosta tuossa kun puhut sydämentykyttelystä, väsymyksestä ja palautumisesta. Itsekin tässä dieettailen, palautumisen kanssa ainakin samaa ongelmaa, tuntuu ettei jaksa kävellä edes rappusia ylös vaikka edellisestä jalkatreenistäkin jo viikko aikaa, vieläkin lihakset jumissa. Öisin sydän pamppailee ja hiki virtaa, johtaa vain paskempaan jamaan kun jäävät yöunet sit vähälle, monesti pyörin 2-3h sängyssä ennenku nukahdan sit joskus 2-3 maissa yöllä :( . Ilmeisesti tuo liika pihtaaminen safkoissa + normaali treeni saanut mut ainaki moiseen jamaan :jahas: . Vaan kokeneemmat valaiskoot lisää :david:

dietillä ollaan ja ei hätä päivää jaksamisen kanssa,hstllä teen

EDIT viesti nro 666 :rock:

kyllähän se palautuminen vähän tökkii dieetillä, varsinkin pidemmällä tai rankemmalla sellaisella. Yksin vaihtoehto on treenata vähän havemmin, eli jättää enemmän lepopäiviä. Löysäilemään en kovasti dieetillä rupeasi, lihat kun kuitenkin on tarkoitus säilyttää.

jees, eli liikakofeiini ei hyödytä ollenkaan.. päinvastoin, eli kannattaa varmasti hieman vähentää, koita mennä salille mahdollisimman pian töiden jälkeen. Ja illalla sun täytyy vaan yrittää kaikella mahdollisella tavalla ottaa relax. Ja ehkä lisäät hiukan kaloreita, kun tuo ei kyllä kuullosta kovin terveeltä, tota menoa, meet täysin metsään.
Yksi on että olet tulossa kipeeksi, johonka myös voisi auttaa pieni kalorien nosto, ja pariin ylimääräiseen lepopäivään et kuole, saati joudut makaamaan viikon kaksi vuoteessa.

Edit: Paljonko sulle tulee proteiineja ja rasvoja ilman palkkareita yms.?

Dieetin pitääkin olla yhtä tuskaa.... :whip: Ei sitä muuten kuntoon pääse jos se olis liian helppoa. Aika kovilla kaloreilla olet vielä mutta jos toimii niin mikä ettei. Tuntuu vaan hurjan isolta määrältä istumatyötä tekevälle tytölle. Mutta jokainen kuluttaa omalla tavallaan ja aineenvaihdunta on yksilöllistä.
Muistelen itse vedelleeni samoilla kalorimäärillä vimeksi dieetillä ja painoa oli 90 hujakoilla... :rolleyes:
Saattavat nämä helteetkin vetää olon aika heikoksi, joten nestettä kannattaa tankata reilusti :kippis1:
Itse olen nykyisin enemmän makkarapitoisella dieetillä, tippuu se paino näinkin... Tsemppiä vaan kohti syksyä!

Jaa juu, jäi profiili tsekkaamatta. Mutta ei sen dietin pidä niin tuskaa olla että sydänjyskyttää, eikä pysty nukkumaan kunnolla.
Se on fakta, että jos ei pysty lepäämään, menee homma metsään.

RANKAISIJA sanoi:
Dieetin pitääkin olla yhtä tuskaa.... :whip:
Muistan kun Rankaisija sanoi aikanaan Mansen Wolffilla seuraavasti "ei se ole mitään dieettiä jos se ei ole ihan helvettiä". Olen tätä toistanut aika monelle vaikka itse en ole vetänyt kisakuntoon asti koskaan. Pitänee kuitenkin paikkansa kun vierestä olen katsonut kärvistelyä.

Niin ja alkuperäiseen kyssään, keskitä vähät hiilarit aamulle ja palkkariin, muuten et palaudu ikinä jos palautusjuomasta karsii miinuksella oltaessa.

Vähennä hiilaria ja lisää proteiinia. Itse en ainakaan ole niinkään huomannut haittaa hiilarien jättämisestä pois palkkarista dieetillä, mutta proteiinin vähyyden huomaa heti. Nyt proteiinin määrät jossain 250-300g päivässä, hiilarit koitan pitää alle 100g.

edit. treenaan kaksijakoisella, eli en kurita aivan loppuun asti niitä lihoja. Failureen välillä, pakkotoistoja ei ikinä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla on ihan normi palkkari, HT-R jauhoja 1,5dl tai sit pro gaineria. Eilisen lepopäivän jälkeen nukutti melkosen hyvin kun ei ollu illalla ylimäärästä vauhtia:D Ja valmentajien tapaaminen tietty motivoi tosin meininki on vähentää noita kaloreita lisää. Tänä aamuna tein lenkin sauvakävellen ja nyt ei oo mikään yliväsy olo, varsinki ku aamupala ei ollu mikään hiilaripommi (300g rahkaa+0,5dl whey3+1/2 banaania+hunajamelonia hieman) Yleensä vedän aamul topakkaakin topakamman protskupuuron banaanilla höystettynä ja sen jälkeen kyllä maittais uni taas.

Lepokulutus mulla on jo 1750kcal, rasvaprosentti oli huhtikuussa 12,4 ja lihasta on reippaasti joten kovin paljoo alle kahen tonnin ei pysty pudottaa. Järkyttäviä määriä sais kyllä vetää kasviksia illalla lihan kaverina jotta tulis mukavan kyllänen olo yöks, on tosi levotonta yrittää nukkua jos maha on tyhjän tuntuinen (oma moka kun oon kasvattanu massun tilavuuden niin valtaisaks:D).

Treeneistä ei kyll tosiaan mielellään viiti tinkiä :whip: mutta kolmee päivää putkeen ei pysty reenaa vaikka olosuhteet vaatiskin, aika hyvältä tuntus varmaan pari treenipäivää-lepo-pari treenipäivää-kaks lepoo.

Btw. Ihme että menkat tulee vielä, ehkä ne osaltaan on lisänneet paskaa oloa kun ovat just päällä? :nolo:

Nämä on taas näitä kysymyksiä, joihin on hyvin vaikea antaa opastusta netin välityksellä, kun todellisesta tilanteesta kokonaisuudessaan ei saa tarpeeksi kattavaa kuvaa. Et niinkään puhunut sietämättömästä näläntunteesta, vaan vetämättömästä olosta. Edellisten vastaajien mukaisesti, ensimmäisenä tulee mieleen levon ja treenien(ravintoa unohtamatta) mahdollinen epätasapaino. Rankaisija jos kuka varmasti tietää miltä kisadietin pitääkin tuntua, tuo sinun tilanteesi vain ainakin kertomasi pohjalta kuulostaa vähän muulta. Ehdottaisin minäkin niiden lepopäivien säännönmukaista lisäämistä treenien väliin. Kofeiini ei tosiaan helpota näitä hermostollisia(?)oireita, päin vastoin.

Mitä ravintoon tulee, on tietysti treeni huomioitava ravinnon ajoittamisessa, mutta yleensä iltaa kohti sietämättömäksi kasvava näläntunne kertoo yksinkertaisesti siitä, että päivän alkupuolen ravinto on yksinkertaisesti liian vähäistä. Keskitä siis hiilareistakin suhteellisen suuri osuus aamupäivälle, sitä palautusjuomaa kuitenkaan unohtamatta. Näin ollen "siirrät" näläntunnetta eteenpäin ja todennäköisesti kuittaat sitä helpommin proteiinipainotteisilla ilta-aterioilla esimerkiksi niillä kasviksilla höystettyinä. Aamupalassa en lähtisi karsimaan kovin paljoa ja voisi myös miettiä, onko tarpeellista syödä aivan noin paljon protskua tuolla aterialla ja voisiko osan kaloreista siirtää hiilarien (tai rasvan)puolelle.

Toisaalta voit miettiä kiinteän ja nestemäisen ravinnon suhteita, nauttia esimerkiksi palautusjuomassa tavallista pienempi määrä nopeita hiilareita ja syödä niistä osa seuraavalla tasapainoisella aterialla harjoituksen jälkeen kiinteän ravinnon muodossa. Näläntunteeseen tuolla pitäisi ainakin olla jo pienoinen positiivinen vaikutus. Mikäli keskeiseksi ongelmaksi muodostuu tuo kylläisyyden saavuttamattomuus, kannattaa tarkkailla tällä alueella olennaisinta tekijää - energiatiheyttä. Tuohon taas vaikuttaa suurimmilta osin elintarvikkeiden vesipitoisuus, joten niitä kasviksia ei todellakaan kannata unohtaa. Kylläisyyden saavuttaminen tuota kautta on huomattavasti vaivattomampaa, kuin pelkästään vettä itsessään juomalla, jolla on jopa usein oletettua heikompi vaikutus.

Tää menee taas vähän arvailuksi, joten päivitäpä tilannettasi täällä jatkossakin niin katsotaan josko meistä olisi mitään apua.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom