Pakkotoiston venyttelyopas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis onko tarkoitus suorittaa kropan pyörittely nimenomaan ENNEN aerobista?
Voiko tällä nivelten pyörittelyllä olla jotain negatiivisia vaikutuksia?
Miten pyörittelyn voi tehdä mahdollisimman turvellisesti? Itsellä pukkaa noi paikat naksumaan aika pahasti...

Joo, ennen. Mä itse kyllä teen sen useimmiten aerobisen jälkeen, joten testaa mikä sulle sopii. Tee ne pyörittelyt tosi hitaasti ja kevyesti jos pelkäät että paikat rusahtelee.

ranac sanoi:
Pitääkö listan kaikki venytykset tehdä? Esim rinnalle on 6 eri venytysliikettä pitääkö ne kaikki tehdä vai vain yksi niistä? Eli onko ne 5 muuta vaan vaihtoehto liikkeitä?

Ne ovat vaihtoehtoisia liikkeitä.

millainen olisi esimerkki venyttely ohjelmasta? mitä liikkeitä noista kannattaa tehdä ja missä järjestyksessä. opas on minun mielestäni jotenkin epäselvä. esim nivuset ja sisäreisi (onko ne samat?).

onko noi kaikki vaihtoehtoliikkeitä esim niskalla on 3 liikettä ja yksi niistä on myös selän pienille lihaksille. Eli pitääkö minun periaatteessa tehdä 3 liikettä niskalle? Selälle on 3 liikettä tehdäänkö niistä vain yksi? Entä nilkalle jolle on kaksi liikettä tehdäänkö ne kumpikin? Tehdäänkö sekä nivusvenytys että sisäreisivenytys kumpikin?

Todella asiallinen threadi!

Tein lähes kaikki nuo venytykset. Meni aikaa 50 minuuttia. Enpä muista jolloinka olisin käyttänyt yhtäpaljon aikaa venyttelyyn..ehkä joskus teini-ikäisen Taekwondo treeneissä. Silloin opetettiin, että aloitetaan suurimmista lihaksista, kuten reisistä. Eli päinvastoin kun tässä thredissä??

Tuo kiertäjäkalvosin tuli täysin uutena venytyskohteena, kyllä huomaa ettei ole venytelty - ikinä.

Silloin opetettiin, että aloitetaan suurimmista lihaksista, kuten reisistä. Eli päinvastoin kun tässä thredissä??

Annettiinko siihen jotain loogista perustelua?

Jos lukaisette tuon aloituspostauksessa olleen linkin, niin tuolle järjestykselle annetut perustelut on mun mielestä ainakin varsin fiksut. Normaalille kuntotreenarille sillä järjestyksellä ei varmaankaan ole mitään merkitystä, riittää kunhan venyttelee. Sellaiselle treenaajalle, joka haluaa maksimoida venyttelystä saamansa hyödyn, voi tuo aloituspostauksen järjestys olla ihan pätevä.

Itse huomaan selkeän eron venyttelyn tehokkuudessa kun esim. venyttelee pakarat ja pohkeet ennen takareisiä. Eli täällä venytellään pienet lihat ennen suuria.

Myös lonkankoukistajien venyttely ennen vatsan venyttelyä toi lisää tehoa vatsavenytykseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ainiin, meitsil ei ole semmoista versiota että vois sen duunaa.

Voin pistää pdf:n tulemaan jos tarvit. Sain kaikki tekstit ja kuvat (37kpl) mahtumaan neljälle sivulle. A4 vaakana, neljä palstaa per sivu. 2.3Mt.
Yöllä duunasin, taisin lopetella seiskan maissa.

Voin pistää pdf:n tulemaan jos tarvit. Sain kaikki tekstit ja kuvat (37kpl) mahtumaan neljälle sivulle. A4 vaakana, neljä palstaa per sivu. 2.3Mt.

mä ainakin olisin kiinnostunut siitä PDF versiosta...

Toimiiko printtinä kun eivät ole printtikoossa? 300dpi kuvilla saisi tarkemman.

Toimiiko printtinä kun eivät ole printtikoossa? 300dpi kuvilla saisi tarkemman.

Laserilla (600dpi) tulostin, ihan hyvää jälkeä tuli. Osan kuvista on kuitenkin
aika pieniä, kun niitä on laitettu noin 10 per sivu. Joten tuskin noista 300 dpi kuvista olisi juurikaan hyötyä.

Siis jos laitan alkuperäiset 300dpi kuvat, niin onhan ne parempia kuin 72dpi kuvat muunnettuna. Mutta eipä sillä väliä. Vippaa mailiin mulle se pdf, niin laitetaan lataukseen ja kiitoksia vaivannäöstä. Jos tilailet kaupasta jotain, niin mainitse tämä pdf siinä, niin laitan kaupanpäällisiä.

Siis jos laitan alkuperäiset 300dpi kuvat, niin onhan ne parempia kuin 72dpi kuvat muunnettuna. Mutta eipä sillä väliä. Vippaa mailiin mulle se pdf, niin laitetaan lataukseen ja kiitoksia vaivannäöstä. Jos tilailet kaupasta jotain, niin mainitse tämä pdf siinä, niin laitan kaupanpäällisiä.

Laiton mailia. Katso tuota versiota, kyllä nuo kuvat on helppo vaihtaa tarvittaessa. Nuo numerot eivät näytä kovin hyviltä kuvien kulmissa, kun
jouduin laittamaan kuvat erikokoisina.

Aina olen venytellyt aika paljon, mutta on tästä oppaasta silti ollut iloa! Pari uutta niksiä ja tällaiselle laiskimukselle on hyvä olla valmis lista, missä järjestyksessä ja mitä venytyksiä tehdä... Muuten vaikka kotona venytellessä helposti luistan jostain.

:thumbs: :haart:

ps. Halo on ihQ

Höö, onko kellään tuota ohjetta sit PDF:änä(tai muu formaatti) nyt? Jos on, niin voisko laittaa sen liitteenä tähän ketjuun ladattavaksi? :)

Höö, onko kellään tuota ohjetta sit PDF:änä(tai muu formaatti) nyt? Jos on, niin voisko laittaa sen liitteenä tähän ketjuun ladattavaksi? :)

Mä tein itselle pdf:n (~7mb) noista siten että sivuja tuli kaikenkaikkiaan 12. muutama kuva per sivu. Klikkasin kuvat auki ja kopioin siitä. sitten vaan muutin kuvien kokoa ja asettelin hieman. Toisaalta olis ehkä parempi jos ne kuvat olis pienempiä mutta mulla ei oo väliä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom