Pakkotoiston venyttelyopas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mukava oli kyllä tämän oppaan avulla venytellä - vaikka välillä huomio karkasikin malliin. Tulen kyllä jatkossakin venyttelemään tämän avulla. ;)

hieno homma!

minä olisin myös erittäin kiinnostunut siitä .PDF tsydeemistä.

itellä ollu aina venytteleminen nollatasolla, mielenkiinnolla lähen kokeilemaan varsinki noita olkapään venyttelyjä, kun on vähän ongelmia olkapäiden kanssa :(

Venyttelin tuossa äsken noin yhden tunnin. Aluksi lämmittelin tekemällä,vatsoja,selkiä sekä kyykkyjä jne. Venyttelin 1min. mittaisia venytyksiä aloittamalla etureisistä, tämän jälkeen pohkeet,takareidet,pakarat,nivuset,lonkankoukistajat. Olisiko parempaa järjestystä olemassa ja onko tuo 1 minuutin venytys sopiva aika?

jalan nousu korkealle.

nii mitenkäs ton jalan sais esim. potkutilanteessa nousemaan tuonne pään korkeuksille, kun on nyt niin kankea ettei ole lähelläkään.
millaista koipien venyttelyä tää vaatis, tärkeimmät venytysliikkeet jne. ja tarviiko muutakin? :)

jalan nousu korkealle.

nii mitenkäs ton jalan sais esim. potkutilanteessa nousemaan tuonne pään korkeuksille, kun on nyt niin kankea ettei ole lähelläkään.
millaista koipien venyttelyä tää vaatis, tärkeimmät venytysliikkeet jne. ja tarviiko muutakin? :)

Takareidet (ja vähän pakaratkin). Jos takareidet jumittaa, ei jalka nouse.

Pitäisi kehittää notkeutta kun olen tällainen rautakanki. Ajattelin että hoituuko homma vetämällä tuo Halon venyttelyoppaan mukaan ja 2min venytyksillä? Miten nopeasti tulee tuloksia? Treenailen vaparia ja siellä tulee aina venyteltyä 4-5 kertaa viikossa.

Pitäisi kehittää notkeutta kun olen tällainen rautakanki. Ajattelin että hoituuko homma vetämällä tuo Halon venyttelyoppaan mukaan ja 2min venytyksillä? Miten nopeasti tulee tuloksia? Treenailen vaparia ja siellä tulee aina venyteltyä 4-5 kertaa viikossa.

Sanosin omasta kokemuksesta, että kohtuullinen muutos tapahtuu melko nopeesti. Kun vaan venyttelee säännöllisesti ja kunnolla. Ite ainakin karatessa käydessä huomasin (jossa venyteltiin paljon), että yläkropan taipuisuus punttivenyttelyn lisäks tuotti nopeesti tulosta. Ainoo vaan, että spakaatista saa uneksia, kun on tuo alakroppa niin saatanan jäykkä :) Varmaan kannattas olla ihan kunnon venyttelyohjelma...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä on selän liikkuvuus kasvanut aivan sikana. Minulla on olkapäät ja takareidet aivan sika jäykät ja vaikka treeneissä tuleekin venyteltyä niin eipä noi paikat mitenkään notkistuneet. Jotain liikkeitä olen koittanut katsella joilla liikkuvuus paranisi.

Kysytäänpäs vielä uudestaan neuvoa. Tavoitteena olisi saada kädet lattiaan jalkojen ollessa suorana. Nykyään saan kädet hieman säären yläpuolelle:D. Ehkä suurimapana ongelmanani on taka- ja etureisien sekä lonkankoukistajien jäykkyys. Myös rintakehän liikkuvuus on melko heikko. Näillä taitaa kuitenkin olla vaikutusta omaan ryhtiini, joka on huono. Olkapäät painuvat eteen( syynä heikot selkälihakset?) ja selkäni on kaarella eteenpäin, miten nyt tämän selittäisi, noh perse pitkällä. Ja sitten vielä nilkoistani, niitä vaivaa ylipronaatio. Olisiko tähän ongelmaan jotakin venytystä joka lieventäisi pronaatiota ? (Jalkapohjalliset on osto listallani)
Mielessäni on ollut jotakin tämän tapaista. Lämmittelyksi pieni hölkkä ja/tai hyppynarulla hyppimistä. Tämän jälkeen tuo "ohjelman" läpikäyminen 1-2 minuutin venytyksillä, oikeassa järjestyksessä tietenkin.

Vinkit olisivat enemmän kun hyödyksi!!

Mikäs on, pitäisikö pohkeet jotenkin venyttää, jos ne kiristävät yrittäessä suorin jaloin saada kädet varpaisiin? Huomasin pystyväni tähän kerran selänojennusten jälkeen, vapaalla kun kokeilin, ottaa nihkeästi pohkeisiin, ettei kehtaa mennä alas.

Vai onko se vain se, että ennen noita joku lämmittely saa lihakset aktivoitumaan?

Onko väliä, jos ei tätä cool downia tee jollain pyörällä tai juoksumatolla, mutta venyttelee kuitenkin?

On muuten saakelin hyvä FAQ! Kaikki tiiviisti ja kerralla.

Suuri kiitos Halolle ja Mikelle!:) Näistä venytyksistä tulee olemaan todella paljon apua, sillä
lihakseni kipeytyvät lähes aina treenaamisen jälkeen, ja se johtuu juuri liian vähäisestä venyttelystä.

Ois tämmönen kysymys.

Elikkä oon jo pitempään ollu salibandyssa maalivahtina ja semmonen ongelma että en saa spagaattia. Miten kannattas venytellä että tuo spagaatti joskus menis;)

Ois tämmönen kysymys.

Elikkä oon jo pitempään ollu salibandyssa maalivahtina ja semmonen ongelma että en saa spagaattia. Miten kannattas venytellä että tuo spagaatti joskus menis;)

pitkiä venytyksiä (60sek tai yli) ja malttia sekä tietenkin säännöllistä venyttelyä

On paljon puhetta lonkankoukistajista, mitkä nämä oikeastaan ovat, ja kuinka kiinnittyvät jnejne..?

Voisko joku vähän valasta ton Olkapää ja kädet osion 2. venytystä?
Tuntuu mahottomalta, kun yritän niin tuntuu lähinnä kyynerpään menevän paskaks tossa :D

Niin ja tossa mitä nyt jotenkin yritin edes väännellä niin enppä ees tuntenut hirveesti olkapäässä tota venytystä vaikka en sitä oikeen onnistunutkaan tekemään:P latsissä lähinnä tuntui.

Back
Ylös Bottom