Pakkotoiston venyttelyopas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis tässä on aivan loistava ohje! Monet kerrat oon miettinyt että miten pystyn jotain tiettyä lihasta venyttämään, niin nyt tiedän :) Kiitos!

Tämän ku nyt luki niin on aivan pakko mennä venyttelemään :)

Tuosta ennen suoritusta tehdyn venyttelyn vaikutuksesta suorituskykyyn...

Tein tuossa keväällä opinnäytetyön fudisjunnujen venyttelyharjoittelun vaikutuksesta lihaskireyksiin. Useissa tutkimuksissa osoitettiin, että notkeudella ei ole yhteyttä suorituskykyyn. Toiset tutkimukset taas osoittivat, että notkeudella on yhteyttä...Eli ei oikein tullut selkeetä vastausta siihen.

Kuitenkin jos asiaa miettii niin, että oikein suoritettuna ns."avaavat" venytykset ennen suoritusta mahdollistaa laajemmat liikeradat itse suorituksessa ja edelleen paremman teknisen suorituksen. Jos liikkeissä käytetään hyväksi koko liikerataa, merkitsee lisääntynyt liikkuvuus suorituskyvyn parantumista. Eiks jeh?

Hyvältä näytti noi ohjeet mitä Halo oli laittanut.:)

Oho! Oletpas Halo melkoisen kaunis tyttö!

...ja pitääpä vielä katsoa itse venytykset paremmin, neuvoista tulee varmasti olemaan apua.

Hyvin kattavasti kuvitettu opas! :thumbs:
2. Salitreenin aikana sarjojen välissä
Salitreenin aikana tehdyistä venytyksistä voidaan olla montaa mieltä, ja voit koittaa niitä omassa treenissäsi. Ideana on venyttää lihasta takaisin täyteen pituuteensa ja tehostaa alueen verenkiertoa niin, että maitohappo poistuu lihaksesta. Tee kevyehköjä max. 10 sekunnin mittaisia venytyksiä.
Melko yleinen tarkoitus treenin aikana tehtävillä venytyksillä nimenomaan kehoilijoiden keskuudessa on lihaskalvon voimakas venyttäminen vastapumppiin, jolloin sitä kalvoa pitäisi saada kaikkein tehokkaimmin revittyä hieman tilavammaksi. Itse venyttelen esim. etureisiä pumppitreenin aikana vastapumppiin juurikin tästä syystä.

Jumankekka, nuo lonkankoukistaja venytykset tuli kyllä just hyvään aikaan ;)
Kiitos :worship:

Bookmarkseihin meni, ehkä tätä voi käyttää apuna siinä vaiheessa kun joskus innostuu jumppailemaan. Kiitokset tekijöille. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mike, pistäs ekaan postiin vielä että millä salilla nää on otettu.

Sporttikuja

Edit:
Melko yleinen tarkoitus treenin aikana tehtävillä venytyksillä nimenomaan kehoilijoiden keskuudessa on lihaskalvon voimakas venyttäminen vastapumppiin, jolloin sitä kalvoa pitäisi saada kaikkein tehokkaimmin revittyä hieman tilavammaksi. Itse venyttelen esim. etureisiä pumppitreenin aikana vastapumppiin juurikin tästä syystä.

Jep, siinä vielä yksi hyvä syy venytellä sarjojen välissä, Hulkkikin tekee niin :D

Done, tuo unohtui. Sporttikuja muuten antoi eväitä kuvauksiin, voin kuvata salilla kisaajia, kunhan vain ajoissa ilmoitan. Eli keväällä on tarvista kuvauksille ja se on hyvä, että tämä sali suostuu. Herttoniemessä asustelevat, käykääs zekkaamassa sali.

Hvä opas.. etsinkin jotain tämäntyyppistä.

Sen sijaan toi väite, että ennen treeniä tehtynä venyttely olis OK on vanhentunut. Se selvästi vähentää voimantuottoa, joten sitä ei enää suositella.

Onko tietoa, miten (kevyt) venytteleminen ennen treeniä vaikuttaa loukkaantumisriskiin?

Hvä opas.. etsinkin jotain tämäntyyppistä.

Sen sijaan toi väite, että ennen treeniä tehtynä venyttely olis OK on vanhentunut. Se selvästi vähentää voimantuottoa, joten sitä ei enää suositella.

Mutta jos vetää alkuun pienen lämmittelyn(kuten minulle on aina opetettu(alkuhiki)), niin silloinhan venyttely ei haittaa? Alkulämpö->venyttely->varsinainen suoritus. "Kylmien" lihasten venyttelyä ei minulle ole koskaan opetettu.

Oiva opas. Tuosta on varmaan hyötyä, kun rupean taas punttaamaan tammikuussa.

Olen itse vältellyt numeroa 9 (jalat), kun olen jostain (M. Yessisin juoksuopus) lukenut, ettei se välttämättä ole polven kannalta "turvallinen".

Tää opas kyllä kruunas tämän vuoden!
Tossa ei juurikaan ollut ihan tuntemattomia liikkeitä, mutta ei noita muista/älyä tehdä kaikkia jos niistä ei ole selkeää ohjetta ja kaikenlisäksi hyvillä kuvilla. Kiitos tästä!

Uutta tuossa oli tuo liikkeiden tekojärjestys. Sellasta en kyllä tiennyt.
Nyt tiedän ja otan heti käyttöön.

Taidan tulostaa tuosta wordin kautta jo jonkun version, paitsi jos miken lupaama pdf tulee jo ennen joulua!

Hyvää työtä! :thumbs:
:5:

Kiitos Halo ja Mike! Huonosti alkanut päiväni parani juuri runsaasti. Kiitoksena annan teille... hymiöitä: :worship: :kuola: :thumbs:

Back
Ylös Bottom