Pakkotoiston venyttelyopas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Loistavaa! :5:

Pieni kommentti noista viimeisistä bonusliikkeistä - niiden yhteydessä voisi olla maininta, että niiden jälkeen on hyvä tehdä vastaliike, eli pyöristää selkä. Muuten voi vetää helposti kramppiin ja selän "muistiin" jää sellainen ylinotko asento. Ihanan epätieteellistä, mutta itse olen kokenut sen vastaliikkeen hyväksi tehdä siltojen jälkeen ja näin on myös käymilläni SVoLi:n voimistelunohjaajan peruskursseilla neuvoskeltu vuonna nakki.

Olet aivan oikeassa, ns. 'kissanselkävenytys' on ainakin sillan jälkeen äärimmäisen suositeltava. Tuntuu myös hyvältä :thumbs:

todella siisti juttu!
tosin ihan kaikkia ei uskalla kokeilla vielä tässä vaiheessa,varmaan tappaisin itseni jos kokeilisin.paljon oli tuttuja mutta myös paljon uusia juttuja,jospa sitä pakottaisi itsensä opettelemaan ton venyttelyn,mä olen aina ollut hävyttömän laiska siinä

Tollaista se meidän lehden kokenus voimailufysiologi väitti.. itse en ole näihin juttuihin paljoakaan perehtynyt.. pitää tsekata ne viitteet

Voimantuottoa pienentää juurikin staattiset venytykset, erityisesti pitempikestoiset. Dynaamisia, suoritukseen valmistavia venytyksiä kannattaa kuitenkin tehdä.

Kiitokset Halolle (+Mikelle kuvista) oppaasta, en varmaan ole ainut pakkislainen jolla venyttelytietämys laahaa punttitietoa perässä. Pitää laittaa bookmarkkiin ja katsoa jos saisi omankin rautakanki kropan siihen kondikseen että ei tarvitse jättää lompakkoa kadulle jos se sattuu taskusta tipahtamaan :thumbs:

Voimantuottoa pienentää juurikin staattiset venytykset, erityisesti pitempikestoiset. Dynaamisia, suoritukseen valmistavia venytyksiä kannattaa kuitenkin tehdä.

Juuri näin olen sen itsekin käsittänyt. 5 sekunnin venytykset eivät varmaan paljoa hallaa tee ja jos kovasti voimien katoamista pelkää niin tekee kunnon lämmittelyn jälkeen dynaamisia venytyksiä sen sijaan.

Odottelemme Anssilta lisätietoa aiheesta :D

Olipas vaikea toi kiertäjäkalvosin, varmaan kankeutta.
En pysty edes venyttelemään kiertäjäkalvosinta tuolla venytyksellä, mahdotonta taivuttaa kättä edes tuota muistuttavaan asentoon...pitää kai lisätä tuota notkeutta ensin muilla venytysliikkeillä.:lol2:
Pitää kyllä lisätä noiden olkapäiden venyttelyä. :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En pysty edes venyttelemään kiertäjäkalvosinta tuolla venytyksellä, mahdotonta taivuttaa kättä edes tuota muistuttavaan asentoon...pitää kai lisätä tuota notkeutta ensin muilla venytysliikkeillä.:lol2:
Pitää kyllä lisätä noiden olkapäiden venyttelyä. :(

Vastaava liike johon jokaisen pitäisi pystyä on laittaa käsi vyötärölle (otat ikäänkuin jenkkakahvasta kiinni) ja toisella kädellä varovasti vetää kyynärpäätä eteenpäin. Älä anna olkapäiden nousta.

Olkapäiden ja hartioiden kireys itelläkin ongelmana. Yksi hyvä venytys tosin löytyy siihenkin ja helppo tehdä vaikka olis laiskakin: Nosta käsi suoraksi ja ota sillä ylhäällä olevasta oven listasta kiinni, samalla voit saman puolen jalan viedä eteenpäin ja koukistaa niin tehostuu venytys.

Vastaava liike johon jokaisen pitäisi pystyä on laittaa käsi vyötärölle (otat ikäänkuin jenkkakahvasta kiinni) ja toisella kädellä varovasti vetää kyynärpäätä eteenpäin. Älä anna olkapäiden nousta.
Joo tuo on hyvä venytys, olen käyttänyt itsekin kyseistä venytystä ohjatessani joskus noita venytyssessioita.:thumbs:

Kiitokset täältäkinpäin asianosaisille!

God knows-tarpeeseen menee neuvot:)

Parista liikkeestä tuli vaan mieleen -"kuin mä en tota itte tajunnu"

Niinpäniin.;)

Olipa hyvä opas, kannattaa jokaisen tutustua! Liikevalikoima on kyllä kattava, käytän itsekin lähes samoja venytyksiä. Kannattaa tosiaan pyrkiä pitämään selkä suorana noissa venytyksissä, eli esim takareisiä venyttäessä ei paineta päätä polveen, vaan alavatsaa reittä kohti(tämä fysion mulle antama neuvo, tuli ilmi oppassakin).

Tuolle kiertäjäkalvosimelle on olemassa myös ulkokiertoon suuntautuva venytys, joka on varsin tehokas. Vähän hankala selittää ilman kuvaa, mutta koitetaan.
1. Vie oikea kyynärpää vasemman kyynärtaipeen päälle niin, että kädet ovat ristissä.
2. Tartu vasemmalla kädellä kiinni oikean käden peukalosta niin, että oikea kämmen osoittaa ylöspäin.
3. Kierrä vasemalla kädellä oikeaa ulospäin, jolloin oikean olkapään sivu- ja takaosissa tuntuu venytys.

Tämä on aluksi varmasti hankala hahmottaa ja saada tehtyä, varsinkin jos omaa jäykät olkapäät. Kannattaa aloittaa varovaisesti, ettei riko kalvosinta.

Back
Ylös Bottom