Pakkotoisto Podcast

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos olisi olemassa käteviä "kikkoja" palautumisen edistämiseksi sarjataukojen välillä, niin ne olisivat jo käytössä mm. ammattinyrkkeilyssä, missä sellaisella voisi tehdä miljoonatiliä. Tärkeintä tässä on lähinnä syvä hengittäminen ja psyykkinen rentoutuminen.

Merkittävää edistystä asiaan saa vain parantamalla peruskestävyyttä tasasykkeisellä aerobisella harjoittelulla.

Aerobinen harjoittelu ja bodaus tehokkaasti eivät vain ole kavereita. Jotta aerobisella harjoittelulla saisi merkittäviä etuja, niin se taas siinä vaihessa söisi pois voimatasoja. Toki hapenotto ja koko systeemi adaptoituu tämmöiseen treeniin ja ohan tässä tehty kaikenlaista ilkeempää treeniä joka saa lihakset happea huutamaan.

Mä nyt etsin vain akuuttia tapaa sarjojen välissä hillua, viimeksi istuin lattialla jalat suorana ja siinä oli hyvä rauhassa hengitellä, mutta se taas ei auta reisiä. Anyways jutella siinä ei kannata sarjojen välissä ollenkaan.

Tänään olis taas kykkyy tossa 1400 jälkeen ja striimaan sen taas. Jos joku haluaa tulla katsomaan mitä tuskaa se on nyt tämän jännetulehduksenkin kanssa, niin siellä ollaan Twitchissä.

Aerobinen harjoittelu ja bodaus tehokkaasti eivät vain ole kavereita. Jotta aerobisella harjoittelulla saisi merkittäviä etuja, niin se taas siinä vaihessa söisi pois voimatasoja. Toki hapenotto ja koko systeemi adaptoituu tämmöiseen treeniin ja ohan tässä tehty kaikenlaista ilkeempää treeniä joka saa lihakset happea huutamaan.

Mä nyt etsin vain akuuttia tapaa sarjojen välissä hillua, viimeksi istuin lattialla jalat suorana ja siinä oli hyvä rauhassa hengitellä, mutta se taas ei auta reisiä. Anyways jutella siinä ei kannata sarjojen välissä ollenkaan.

Tänään olis taas kykkyy tossa 1400 jälkeen ja striimaan sen taas. Jos joku haluaa tulla katsomaan mitä tuskaa se on nyt tämän jännetulehduksenkin kanssa, niin siellä ollaan Twitchissä.
Itellä on toiminu parhaiten se että sarjan jälkeen ottaa musiikit pois, vähän köpöttelee vaihtaa levyt jne ja sen jälkeen istuskelee jalat rentona. Kunnes on noin 30 sekuntia ja iskee musiikit päälle.

Ei se ihan noinkaan mene. Kyllä sillä aerobisella harjoittelulla on ihan positiivisia vaikutuksia moneen asiaan bodauksessakin. Se, että onko ne loppujen lopuksi miten merkittäviä vai ei on sitten eri asia. Sen ongelman olen vain monen punttirepan aerobisessa harjoittelussa huomannut, että siinä yritetään vetää kaikki mehut itsestä irti. Kun punttien kanssa mennään aina sinne oman suorituskyvyn äärirajalle niin se jää vähän päälle sinne aerobiseenkin. Kiskotaan sitä kuntopyörää niin, että kituset repee kun yrittää saada happea. Kun se ei juuri ole sen idea ja silloin kyllä tehdään jo haittaa sinne lihaskehityksellekin. Aerobisen idea on nimenomaan pysytellä siellä peruskunnon sykealueella, joka on taas varmasti bodausta tosissaan harrastavalle hyvin tylsää, koska siitä ei tule sellaista ääriraja feedbackiä kuin kovasta kyykkysarjasta. Mutta se siitä, koska varmaan olisi helpompi opettaa kala ajamaan polkupyörää kuin sut suostutella tekemään aerobista. :LOL: Eikä se kaikille vaan sovi.

Mut ei tohon tosiaan varmaan mitään poppakonstia ole. Ehkä syvähengitys ennen sarjaa voisi jeesata jotain? Niin, että siellä verenkierrossa olisi jo hieman ylimääräistä happea valmiina reservissä kun keho alkaa sitä huutamaan.

Olen nähnyt suhteellisen isoja bodareita tekemässä peruskuntoharjoittelua, joten ei se kai saman tien muuta kynikseksi. Mutta en ole bodausvalmentaja, enkä todellakaan osaa sanoa, miten pk-harjoittelua kannattaisi puntinnostoon yhdistää ja milloin se on haitallista.

Mutta tosiaan mitään erityisen tehokkaita kikkoja palautumisen akuuttiin nopeuttamiseen ei valitettavasti ole olemassa. Jos olisi, niin ne olisivat yleisessä käytössä mm. nyrkkeilyssä, vapaaottelussa ja monissa muissakin intervallilajeissa, kuten jääkiekossa.

Olen seuraillut jonkin verran ottelijoiden syketason palautumista minuutin aikana (erätauon pituus). Itse sain kaikkein parhaat palautumiset ihan vaan selällään maaten. Oleellisia juttuja on henkinen rentoutuminen, fyysinen rentoutuminen (lihaksia ei ole jännitysasennoissa) ja syvä hengitys. Mutta mitään mahdottoman suuria vaikutuksia näillä ei ole, vaikka tekisi mitä.

Perustuuko tämä väite oikeasti mihinkään muuhun kuin jonkun Arskan heittoon siitä, ettei bodari saa juosta linja-autoakaan kiinni?

Muistakaas nyt se Arskan alkuperäinen ohje ja huoneentaulu bodarille, joka haluaa kasvattaa lihaksiaan, eikä tulla maratoonariksi.

1. Älä koskaan juokse, jos voit kävellä.
2. Älä koskaan seiso, jos voit istua.
3. Älä koskaan istu, jos voi maata.

Onko Make ainoa bodari, joka otti Mestari Arskan ohjeet tosissaan ja sai myös tavallista kovempia tuloksiakin. (y)

"...Mä yritin saada kaikista mifuista ja stna nyhtökaurasta ja ties mistä paskasta.." (tarvittavat proteiinit)
Repesin ihan huolella, kun kuulin ton pätkän, jossa Mike kertoi kasvisruokavaliokokeilustaan varsin värikkäin sanankääntein. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

"...Mä yritin saada kaikista mifuista ja stna nyhtökaurasta ja ties mistä paskasta.." (tarvittavat proteiinit)
Repesin ihan huolella, kun kuulin ton pätkän, jossa Mike kertoi kasvisruokavaliokokeilustaan varsin värikkäin sanankääntein. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Pahoittelut jos olen liian maanläheinen aina :D

Hienoa kun Markus oli vieraana!
Itse olen ollut muutamien kiropraktikkojen asiakkaana ja aikamoista vaihteluvuutta on ollut käsittelytapojen suhteen. Sain kuulla reilu kuukausi sitten, että olen ollut kauan sitten asiakkaana henkilön luona, joka toimi kiropraktikkona, mutta ei ole ollut suorittanut koulutusta loppuun tai jotain sellaista. Käsittelyn kohteena oli mm. niska.
Kiitti Podcastista!

Muistakaas nyt se Arskan alkuperäinen ohje ja huoneentaulu bodarille, joka haluaa kasvattaa lihaksiaan, eikä tulla maratoonariksi.

1. Älä koskaan juokse, jos voit kävellä.
2. Älä koskaan seiso, jos voit istua.
3. Älä koskaan istu, jos voi maata.

Onko Make ainoa bodari, joka otti Mestari Arskan ohjeet tosissaan ja sai myös tavallista kovempia tuloksiakin. (y)
Tuossa kolme tärkeää elämänohjetta, mitä olen noudattanut aina kun massaa tehnyt :)
Ja myös Tom Plaz:in sanat olen muistanut
"Don't feel quilty, if you eat one Bic Mac. Feel quilty, if don't eat two Bic Mac, if the mass is what you want"

On kyllä hemmetin mukavaa, kun Mike, Renne ja satunnaisemmin Utti & Wilenius-duo väsäävät näitä suomenkielisiäkin podcasteja. Ulkomaisista Joe Roganin podcasteja eniten tullut kuunneltua, mutta kyllä on ilo kuunnella myös kotimaisia podcasteja. Kiitos näistä ja yksikään ei kyllä nykyään jää kuuntelematta (y)(y)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom