Pakkotoisto Podcast

Joo eihän se sulla mahdollista ole, varmaan kisarasvoissa oleminen auttaisi vähän, lääkäri tais mulle puhua jotain että 1kg painoa alas on 0,5cm lisää tilaa ylähengitysteissä.
Tuota logiikkaa kun miettii niin ei oikeen käy järkeen että ihan noin paljon tulisi, tai ei se ihan joka painoon voi käydä tai ainakin luulen.
Kisarasvoissa oleminen sitten tuo ne omat ongelmansa, uni kärsii itse suoranaisesti jo siitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuota logiikkaa kun miettii niin ei oikeen käy järkeen että ihan noin paljon tulisi, tai ei se ihan joka painoon voi käydä tai ainakin luulen.
Kisarasvoissa oleminen sitten tuo ne omat ongelmansa, uni kärsii itse suoranaisesti jo siitä.
En oo vielä podcastia kuunnellu, mutta tohon uniapneaan voisin kommentoida. Kyllä se painon pudotus on avaintekijä. Mullakin on se 35kg "ylipainoa" ja sheldonilla vielä paljon enemmän. Ylipaino vaan ei tämmösissä tapauksissa juurikaan kehon koostumusta katsele. Mulla on käytössä tommonen uuden sukupolven c-poplaite, joka on jo kyllä tosi hiljainen ja "huomaamaton". Se datan mukaan poistaa katkokset miltei kokonaan, mutta ite en näiden uusienkaan maskien kansa vaan pysty nukkumaan. Harmi sinänsä, kun se taitas olla ainoa vaihtoehto just vähän "isommille tyypeille"(n)

Kysyit Mike tosta hapenotosta,nii yks iha mielenkiintone juttu on sellanen ku Wim Hof method. Löytyy tubestakin usea video, mutta voi olla vähän haasteellisempi suunnitella jalkareenien sarjatauolle mutta esim ennen reenin alkua tehtynä voisi ehkä tuoda jotain apua

Puhuit @Mike kohisen podcastissa tuosta hapenotosta ja sen harjoittamisesta. Tutustuppa voisko olla tästä mitään hyötyä. Itse olen tätä harkinnut. WellO2 Care hengitysharjoituslaite - Hyvinvointi - Gigantti

Ei siihen hapenottokykyyn taida kuitenkaan olla mitään poppakonsteja. Eiköhän se ainoa metodi sen parantamiseen ole aerobinen harjoittelu. Se hapenottokyky kun on paljon muutakin kuin vain keuhkojen kyky ottaa ilmaa sisään. Eli kyllä mä lähtisin tuota hapenottokykyä reisissä parantamaan ihan kuntopyörällä 30-45 min. keskitehoisella polkemisella. Todennäköisesti voisi parantaa myös ihan yleistä palautumista tuosta kyykkyproggiksesta muutenkin. Sen jälkeen kun sinne lihakseen on saatu rakennettua parempi hapen kuljetus- ja käsittelymekanismi niin sitten voi kokeilla tällaisia poppakonsteja.

Ei siihen hapenottokykyyn taida kuitenkaan olla mitään poppakonsteja. Eiköhän se ainoa metodi sen parantamiseen ole aerobinen harjoittelu. Se hapenottokyky kun on paljon muutakin kuin vain keuhkojen kyky ottaa ilmaa sisään. Eli kyllä mä lähtisin tuota hapenottokykyä reisissä parantamaan ihan kuntopyörällä 30-45 min. keskitehoisella polkemisella. Todennäköisesti voisi parantaa myös ihan yleistä palautumista tuosta kyykkyproggiksesta muutenkin. Sen jälkeen kun sinne lihakseen on saatu rakennettua parempi hapen kuljetus- ja käsittelymekanismi niin sitten voi kokeilla tällaisia poppakonsteja.

Wim hof metodi on jo tieteen avulla todistettu toimivaksi jutuksi ettå en enää lähtis poppakonstiksi sanomaan.

Ok. Laitatko linkkiä tähän tieteelliseen tutkimukseen.

Science Explains How the Iceman Resists Extreme Cold | Science | Smithsonian
Brain mechanisms that give The Iceman unusual resistance to cold: The findings suggest that his method could be relevant for management of some autoimmune and psychiatric disorders -- ScienceDaily
ScienceDirect

Tossa nyt muutama juttu, google ja youtube antaa lisääkin jos kiinnostaa enempi. Ja painotan nyt heti että toi on paljo muutaki ku hapenottokykyä mutta kyllä toi siihen hapen laatuun ilimeisesti joltai tasolta vaikuttaa

Science Explains How the Iceman Resists Extreme Cold | Science | Smithsonian
Brain mechanisms that give The Iceman unusual resistance to cold: The findings suggest that his method could be relevant for management of some autoimmune and psychiatric disorders -- ScienceDaily
ScienceDirect

Tossa nyt muutama juttu, google ja youtube antaa lisääkin jos kiinnostaa enempi. Ja painotan nyt heti että toi on paljo muutaki ku hapenottokykyä mutta kyllä toi siihen hapen laatuun ilimeisesti joltai tasolta vaikuttaa

Ei noissa kyllä käsitellä yhdessäkään mitään hapenottokykyä. Lähinnä herran itsensä kehon adaptoitumista kylmään. Herra itse vaan haluaa kovasti tyrkyttää tätä syyksi omaan kylmänkestävyyteensä. Väittää myös tämän metodin parantavan syövästä ja aidsista. Itse metodiahan testattiin jossain yliopiston tutkimuksessa, jossa puolet porukasta käytti tätä hengitystekniikkaa ja puolet ei. Sen jälkeen koko sakki altistettiin ripulia aiheuttavalle bakteerille, koska herra Hof oli vakuuttunut, että bakteeri ei vaikuta niihin jotka em. tekniikkaa käyttää. Sen jälkeen koko tutkimuksesta ei kuulunutkaan mitään.

Edelleenkään, missään noissa tutkimuksissa ei oteta kantaa mitenkään tämän metodin parantavan hapenottokykyä. Yritetäänkö uudestaan? Löytyykö nyt tieteellisiä perusteita tälle väitteelle, että tämä metodi parantaisi hapenottokykyä? Tai aidsia, tai syöpää, tai yhtään mitään? Ja pyytäisin tällä kertaa itse ensin tutustumaan artikkeliin ja sen takana olevaan tutkimukseen, sekä asiaan, mitä siinä oikeasti käsitellään, ennen kuin tykität tänne internetin täydeltä linkkejä, kiitos!

p.s. youtubesta löytyy myös todisteet sille, että maailma on litteä.
p.p.s. olen melko vakuuttunut, että ko metodi ei kuitenkaan hapen laatuun vaikuta mitenkään

Ei noissa kyllä käsitellä yhdessäkään mitään hapenottokykyä. Lähinnä herran itsensä kehon adaptoitumista kylmään. Herra itse vaan haluaa kovasti tyrkyttää tätä syyksi omaan kylmänkestävyyteensä. Väittää myös tämän metodin parantavan syövästä ja aidsista. Itse metodiahan testattiin jossain yliopiston tutkimuksessa, jossa puolet porukasta käytti tätä hengitystekniikkaa ja puolet ei. Sen jälkeen koko sakki altistettiin ripulia aiheuttavalle bakteerille, koska herra Hof oli vakuuttunut, että bakteeri ei vaikuta niihin jotka em. tekniikkaa käyttää. Sen jälkeen koko tutkimuksesta ei kuulunutkaan mitään.

Edelleenkään, missään noissa tutkimuksissa ei oteta kantaa mitenkään tämän metodin parantavan hapenottokykyä. Yritetäänkö uudestaan? Löytyykö nyt tieteellisiä perusteita tälle väitteelle, että tämä metodi parantaisi hapenottokykyä? Tai aidsia, tai syöpää, tai yhtään mitään? Ja pyytäisin tällä kertaa itse ensin tutustumaan artikkeliin ja sen takana olevaan tutkimukseen, sekä asiaan, mitä siinä oikeasti käsitellään, ennen kuin tykität tänne internetin täydeltä linkkejä, kiitos!

p.s. youtubesta löytyy myös todisteet sille, että maailma on litteä.
p.p.s. olen melko vakuuttunut, että ko metodi ei kuitenkaan hapen laatuun vaikuta mitenkään
Rakastan sua:heart: sanoinhan ettei niin taidakkaan suoraan hapenottokykyyn vaikuttaa ja kuuluihan siitä yliopistotutkimuksesta että kukaan ei altistunu bakteerille hänen metodilla. Ja vice dokkari tehtiin jossa opetti tota tekniikkaa dokumentin tekijälle jonka kanssa sitten kiipesi jonkun matalan vuoren pelkissä sortseissa. Sua mun ei tarvi tähä asiaa käännyttää, Mikelle vinkkasin ku kysyi apuja. Itse ainakin empiiristen tutkimusten avulla tuplasin etunojapunnerrusten määrän sarjassa tuolla metodilla ja ilman hengitystä sarjan aikana. Se vakuutti minua hieman asiasta. Kaikkeahan voi itse kokeilla jos epäilyttää. Ei tää elämä nii vakavaa oo ku ei tästä hengissä kuitenkaan selviä, ruumis ainakaan :love:

Ps. Maahan on litteä taso:heart:

E. Tässäkin niinkuin kaikessa tärkeintä taitaa olla placebo. Dr. Joe Dispenza on hyvin kirjottanut kirjoja ja tutkimuksia placebon vaikutuksesta jonka tärkein katalyytti on ihminen itse ja hänen mielensä.

Ja myönnetään nyt vielä erikseen tässä että oli hieman harhaanjohtavaa "mainostaa" metodia hapenottoa parantavana. Kuvittelin vain itse sen siihen auttavan kun olen hieman metodiin tutustunut. Ei mitään sen vakavempaa.

Kyllähän ilman vehkeitä sukeltavat käyttävät hyvin samantapaista hengitystä kuin wim hof. Lisää hapen määrää veressä ja voi pitää hengitystä pitempään. Se on tosin sitten ihan eri asia auttaako se punttienkolistelussa. Mulla ainakin pistää hof hengittely elimistöä semmoiseen tilaan ettei kyykkytangon alle lähteminen ole ensimmäisenä mielessä.

Lieköhän maskeista, joilla aiheutetaan happivaje olisi iloa... Pakottaa elimistöä adaptoitumaan. Tosin lopputulos lienee lisää punasoluja ja se ei ehkä ole tavoitteena punttihommissa.

Mä kokeilisin tuohon tarkoitukseen laatikkohengitystä(box breathing). 4s sisään nenän kautta, 4s pitoa, 4s ulos nenän kautta, 4s pitoa ja sit uusiksi. Toi on paljon käytetty tekniikka esimerkiksi kriisitilanteissa, jos pitää paineen alla suorittaa ja tehdä päätöksiä. Ei tuo ehkä hapenottoon niin vaikuta, mutta sydämenlyönnit/mielen saa kontrolliin.

Kestävyysjutuissa paljon painotetaan, että nenän kautta hengittäminen on tehokkaampaa kuin suun kautta. Jos saa sitä rajaa siirrettyä missä nenä ei riitä niin se lienee hyvä asia. Paljon painotetaan myös hengitystekniikkaa.

Mulla toi syväänhengittely/hyperventilaatio auttaa just kyykkyreenissä, eli ku syvähengittää ja alkaa pistelemään naamassa ni siitä vaa kyykkää. Muuten pumppu hakkaa sen verran että vaikuttaa väkisinkin sarjakestävyyteen. Jos en ois laiskapaska niin aerobisen kunnon kohottaminen auttaisi varmaan eniten :D

Enemmän miettisin mikä olisi paras tapa akuutisti hengityksen palautumiseen nopeampaa. Mikä asento, istuminen, makaaminen, syväänhengittely? Lihaksethan siellä happea huutaa, mutta miten saisi sen pulssin mahd nopeeta alenemaan.

Tätä kannattaa ehkä kokeilla sarjojen välissä.
Opi oikea hengitystekniikka - selkokielinen | Terve.fi

Itse käyttänyt paljonkin astman takia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom