PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja aika siistiä Magic mousella selata nettiä kun yhdellä sormen swiippauksella historiassa ees taas. Apple vain osaa.

Kyllä mulla toi toimi chromessa jo snow leopardissa. Nyt piti käydä Lionissa säätämässä noi gesturet uudestaan kun dashboard tuli sweepillä.

Olikos tämä hiiren vierityksen kääntö nyt sitten se tulevaisuuden juttu? Vai oliko jo edellisissä versioissa mahdollisuus vaihtaa scrollaussuuntia. Vähän on vielä vammaisen oloista.

Tällä pädillä surffaaminen on nyt jotenki paljon takkuisempaa kun aiemmin :D no ehkä siihen tässä kohta tottuu. Ihme juttu kun haluaa skrollata alaspäin esim. jollain nettisivulla niin sormia vedetään ylöspäin eikä alaspäin niinkun ennen, no kaitpa tuon saa jostain säädettyä ja vaihdettua?
Ite en ainakaan huomaa sillee eroa tuohon safarin nopeuteen...
Mutta kaikinpuolin vaikuttaa kyllä hyvältä päivitykseltä :)

Juu huomasin kans että sen saa sieltä vaihdettua... Mietin tässä vaan että kannattaako tuo vaihtaa, vai pitäiskö tähän totutella. Vai onko siinä nyt joku juttu muuttunu sulavammaks tai jotain ku se muuttu tässä päivityksessä? itse en ainakaan oo mitään parempaa tuossa huomannu.

Ja aika siistiä Magic mousella selata nettiä kun yhdellä sormen swiippauksella historiassa ees taas. Apple vain osaa.

Ainahan toi on toiminut.. Mutta vaan kahdella sormella swiippaamalla. Mitäs muuta uutta ja ihmeellistä. Pistin kans juuri pätsin imeytymään.

Kivan näköisiä nuo uudet Airit, mutta epäilyttää tuo Sandybridge. Onko jollain uutta MBP:tä, joka olisi voinut verrata edellisiin, erillisellä graffakiihdyttimellä varustettuihin esim. videoeditoinnissa? Edellisen generaation Air tuli jo hankittua, jossa siis on Geforce 320M. PC-puolella ainakin on olleet ihan vammaisia nuo Intelin graffapiirit ja -ajurit ja siksi tätä ihmettelen...

Tulen taas kysymään neuvoa omenamiehiltä, koska veikkaan että omppujen käyttäjiä on eniten tässä ketjussa... Eli siis, mun MacBook Air jumittaa edelleen. Olen tarkastanut käynnissä olevat ohjelmat (activity monitorista), muistin jne. ja niiden pitäisi olla ok, muistia/tilaa on vain pieni siipale käytössä. Silti kone jumittaa vähän väliä, pahimmillaan 5-10min välein. Mäkkipallo vaan alkaa pyöriä eikä mitään tapahdu pariin minuuttiin. Välillä jumittaa niin ettei edes hiiri liiku. Joskus vaatii käynnistämään uudelleen ja käynnistys jumittaa, tulee vaan ompun kuva ruutuun ja on muka avaamassa konetta mutta mitään ei tapahdu. Viimeksi odotin 15min ennen kuin painoin napista koneen kokonaan kiinni ja laitoin takaisin päälle.

En yhtään ymmärrä mistä tämä voi johtua. Onko jotain kotikonsteja mitä voi koittaa vai vienkö suosiolla korjaajalle? Kone on pari vuotta vanha, itselläni ollut puolisen vuotta (ostin käytettynä).

Kovalevy luultavasti paskana.

edit. Tietysti jos siinä on SSD-kovalevy, niin eipä ole tietoa kuinka se käyttäytyy hajotessaan. Kantsii varmaan kokeilla ensi alkuun Ohjelmat --> Lisäohjelmat --> Levytyökalu ja korjata oikeudet. Kai.

Elämäni helpoin käyttöjärjestelmän asennus tämä Lion. Muutama klikkaus ja kone hoitaa loput. Käteväähän moni asia on Maceissä ollut ennenkin, mutta tähän voi liittää yhden uuden adjektiivin. Itse nimittäin pidin 24 euron hintaa todella halpana.

Lionissa on pari juttua, joita olen ehtinyt kaivata. Nyt ikkunoita voi säätää joka nurkasta ja reunasta. Aikaisempi yhden nurkan käyttö tuntui aina hankalalta. Tämä siis tervetullut lisä Windowsista. Samoin 13 tuuman läppäriin olen kaivannut mahdollisuutta käyttää koko näyttö hyväksi ilman mitään reunoilla esillä olevia koristeita. Uusi mahdollisuus käynnistää ohjelma koko näyttöön vastaa tähän tarpeeseen mainiosti. En myöskään koskaan oikein oppinut pitämään Macin tyylistä suurentaa ikkunoita. Ohjelman käynnistäminen koko näyttöön korjaa tämänkin puutteen. Vähän Windowsin suuntaan tämäkin menee.

Safarin uusi nopeus tuntuu toisin paikoin uskomattomalta. Tässä surffailen pian kolme vuotiaalla läppärillä rupista kahden megan yhteyttä pitkin, mutta näistä huolimatta monien tapahtumien nopeus on aivan uudella tasolla. Vaikuttavaa.

Tulen taas kysymään neuvoa omenamiehiltä, koska veikkaan että omppujen käyttäjiä on eniten tässä ketjussa... Eli siis, mun MacBook Air jumittaa edelleen. Olen tarkastanut käynnissä olevat ohjelmat (activity monitorista), muistin jne. ja niiden pitäisi olla ok, muistia/tilaa on vain pieni siipale käytössä. Silti kone jumittaa vähän väliä, pahimmillaan 5-10min välein. Mäkkipallo vaan alkaa pyöriä eikä mitään tapahdu pariin minuuttiin. Välillä jumittaa niin ettei edes hiiri liiku. Joskus vaatii käynnistämään uudelleen ja käynnistys jumittaa, tulee vaan ompun kuva ruutuun ja on muka avaamassa konetta mutta mitään ei tapahdu. Viimeksi odotin 15min ennen kuin painoin napista koneen kokonaan kiinni ja laitoin takaisin päälle.

En yhtään ymmärrä mistä tämä voi johtua. Onko jotain kotikonsteja mitä voi koittaa vai vienkö suosiolla korjaajalle? Kone on pari vuotta vanha, itselläni ollut puolisen vuotta (ostin käytettynä).

Oletko kokeillut "oikeuksien korjaamista" levytyökalulla? http://docs.info.apple.com/article.html?path=DiskUtility/10.5/fi/duh1008.html

Jos se ei auta, niin kokeile ajaa hardware test. http://support.apple.com/kb/ht2644

Elämäni helpoin käyttöjärjestelmän asennus tämä Lion. Muutama klikkaus ja kone hoitaa loput.

Olen samaa mieltä mutta sen verran pitää korjata että kyseessä oli upgrade eikä täysi asennus ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom