PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Jaha. Pitäähän se kysyä, kun kiinnostusta on... Elikkäkön. Pc alkaa vituttamaan ja olisi kiva siirtyä kaikkien kehujen siivittämänä Omenaleiriin, kyselisin siis että onko Air riittävä vekotin tämmöseen perus netti ja koulukäyttöön, extrana kevyttä kuvanmuokkausta, lähinnä picasalla ja gimpillä. Olisi sopivasti parisataa halvempikin kuin MBP, joten kaipa tuo Air ainakin tehoiltaan riittää?

E: Kattelin tarkemmin, notta tuo 13" Air onkin jo kalliimpi kuin Pro...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaha. Pitäähän se kysyä, kun kiinnostusta on... Elikkäkön. Pc alkaa vituttamaan ja olisi kiva siirtyä kaikkien kehujen siivittämänä Omenaleiriin, kyselisin siis että onko Air riittävä vekotin tämmöseen perus netti ja koulukäyttöön, extrana kevyttä kuvanmuokkausta, lähinnä picasalla ja gimpillä. Olisi sopivasti parisataa halvempikin kuin MBP, joten kaipa tuo Air ainakin tehoiltaan riittää?

E: Kattelin tarkemmin, notta tuo 13" Air onkin jo kalliimpi kuin Pro...

Air on ihan hyvä, mutta minusta se on ainakin pienimmässä koossa liian pieni ainoaksi koneeksi. Jos et tarvitse välttämättä läppäriä, niin suosittelisin tuota perus-iMacia. Se sai juuri uudistuksenkin sisäosiin.
Mäkeissä on se hyvä, että pitävät arvonsa aika hyvin tietotekniikaksi kun vaihtaa uuteen. Itse olen saanut 1,5v käytön jälkeen omista vaihtaessa n. 70% ja markkinat käytetyille on hyvät. Tuli itselle ainakin positiivisena yllärinä.

Air on ihan hyvä, mutta minusta se on ainakin pienimmässä koossa liian pieni ainoaksi koneeksi. Jos et tarvitse välttämättä läppäriä, niin suosittelisin tuota perus-iMacia. Se sai juuri uudistuksenkin sisäosiin.
Mäkeissä on se hyvä, että pitävät arvonsa aika hyvin tietotekniikaksi kun vaihtaa uuteen. Itse olen saanut 1,5v käytön jälkeen omista vaihtaessa n. 70% ja markkinat käytetyille on hyvät. Tuli itselle ainakin positiivisena yllärinä.

Kyllä se läppäri pitäs olla, vaikka tulee vähän roijattua mukana, niin silti.

Jos ostaa ton Minin himaan, niin mikä on paras vaihtoehto siirtää kaikki dvd:t koneelle? Tarkoitus ois päästä lähes kaikista koteloista eroon ja keskittää koneelle kaikki.

Jos ostaa ton Minin himaan, niin mikä on paras vaihtoehto siirtää kaikki dvd:t koneelle? Tarkoitus ois päästä lähes kaikista koteloista eroon ja keskittää koneelle kaikki.
Manuaalisesti menee, lätty sisään ja menoksi. Tosin jos on leffoja, iskee kopiosuojaus.

Tulipa sitten heräteostoksena darrassa ostettua 27" iMac verkkokauppa.comista.

Tulipa sitten heräteostoksena darrassa ostettua 27" iMac verkkokauppa.comista.

Toivottavasti ostit valmiiksi SSD-levyn kanssa. Apple nimittäin päätti, että tässä uudemmassa ei saakaan enää käyttäjät vaihtaa itse kovalevyä. Muuttivat liittimet erilaisiksi ja ilmeisesti kovon vaihdon jälkeen koneen saa käyntiin vain käyttämällä sitä huollossa.

Toivottavasti ostit valmiiksi SSD-levyn kanssa. Apple nimittäin päätti, että tässä uudemmassa ei saakaan enää käyttäjät vaihtaa itse kovalevyä. Muuttivat liittimet erilaisiksi ja ilmeisesti kovon vaihdon jälkeen koneen saa käyntiin vain käyttämällä sitä huollossa.

En ostanut SSD:llä kun tuossa on pari SSD:tä ylimääräisenä. Odotan että siihen tulee jokun adapteri ratkaisu jne. että saa SSD system levyksi. Ainahan sellainen tulee.

Macrumoursilla joku oli ostanut uuden iMacin ja kysynyt sitten mitä vaatii SSD:n asennus koneeseen. Jos on tilannut iMacin alunperin ilman SSD:tä niin koneeseen joutuu asentamaan uuden kovalevytelineen, kaapelit(applen omat). Asennettavalle kovalevylle pitää myös asentaa ennen iMaciin laittoa huollossa Applen oma firmware, jotta iMac hyväksyy sen. Kovalevyliitintä on muokattu niin että siihen on saatu lämpöä valvova systeemi mukaan, jos tämä liitin ei ole kytketty niin tuulettimet alkavat puhaltamaan täydellä teholla.

Tyttöystävällä on vuonna 2008 ostettu Macbook, jossa on ilmeisesti maailman paskin näyttö tai sitten olen yliarvioinut osaamiseni tekniikan saralla. Ei nimittäin leffojen katsominen onnistu millään, koska vähänkin tummemmat kohdat näkyvät lähes täysin mustina. Oon koittanu kaikenlaisia ohjeita joita googlettamalla löytänyt mutta ei auta. Outoa on se, että esimerkiksi valokuvia katsoessa tai Youtubessa ongelmaa ei ole. Kuulostaa varmaan oudolta mutta näin on.

Voiko kone säätää näytön jotenkin automaattisesti päin persettä esim vlc:tä käytettäessä? En usko :rolleyes:

Eikö näytön kirkkauden säätäminen auta? Jos ei, niin koita säätää VLC:n asetuksista kuvan kontrastia ja kirkkautta. Kuvansäätö valikkoon pääset valitsemalla yläpalkin Ikkuna-valikosta kohdan "Laajennetut säätimet".

Huomaa myös, että oletusasetuksilla käyttöjärjestelmä säätää automaattisesti näytön kirkkautta valaistuksen muuttuessa. Käyttöjärjestelmä ei säädä näytön asetuksia automaattisesti VLC:tä käytettäessä, mutta huoneen valaistusta vähennettäessä kylläkin.

omistaako kukaan macbook pro:ta i5:sella prossulla? ihmetyttää hieman kun tuulettimet huutaa suht usein täysiä onkohan aivan normaalia :S

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom