PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
mistäs muuten näkee lion päivityksen jälkeen kovalevyn tilan? paljon vapaana jne?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mistäs muuten näkee lion päivityksen jälkeen kovalevyn tilan? paljon vapaana jne?

Omppukuvaa yläpalkista ->tietoja tästä macista->lisätietoja->tallennus lehti

Kauan ton Lionin latauksen pitäs kestää?

Riippuu aika pitkälti latausnopeudesta. Jos en nyt väärin muista, niin sen koko oli 3,5Gb. Laske siitä.

Mitenkäs on tollaisen uusimman ipod nanon lataaminen iphonen laturilla. Kärähtääkö vai onko ok? mukana ei tullut kuin USB johto...?

USB kuin USB niin latauksen pitäis toimia. Latausaika voipi vaihdella lataimesta riippuen.
Ei nyt tule mieleen kuin ps2 jonka USB portti voi kyrvähtää jos siitä koittaa jotain ladata.

Mikäs on hyvä videoiden editointiohjelma? Tähän asti pärjätty Iphonen omilla ohjelmilla, mutta vois olla kätevämpää kokeilla ihan tietokoneella näprätä. Millä esim. Mike tekee?

Mikäs on hyvä videoiden editointiohjelma? Tähän asti pärjätty Iphonen omilla ohjelmilla, mutta vois olla kätevämpää kokeilla ihan tietokoneella näprätä. Millä esim. Mike tekee?

iMovie on hyvä aloittaa.

Itsekin tuli liityttyä mäkkiläisklubiin, kun ostin eilen iMacin. Vähän on totuttelua vajaan parinkymmenen vuoden windowskäytön jälkeen, mutta kyllä tämä tästä. Pitäisi opetella hyödyntämään tätä isoa näyttöä, nyt lähinnä toivotonta sähläystä ikkunoiden kanssa.

Nyt on Lion laitettu vaimon Airiin ja olipahan taas takkuamista NASsin kanssa. AFP toimii/ei toimi, CIFS toimii/ei toimi, Time machine toimii/ei toimi... OSX kun on niin helppokäyttöinen niin mitään manuaaliasetuksia tai informatiivisia virheilmoituksia ei tule vaan välillä levy ja/tai sen sisältö näkyy ja välillä ei. Prkl.

Jaa-a, taas on tullu aika himoita omenaa. Kohta on joulu, kaikki on mahdollista.

Mää vaan oon ruvennu miettimään että iMac vai MBP. Vanha kone on pakko kuitenkin tässä kohta korvata, niin sama se on taas aloittaa tutkimustyöt mäkkimaailmassa.
iMac vaikuttais mulle just täydelliseltä, mahtava design ja tehotkin tietääkseni riittäisi hyvin perus Photoshoppivääntöön? Mutta MBP olisi sitten mukaan otettavissa, mikä olisi erittäin hyvä homma.

Kuitenkin kun koneen tosiaan pitäisi pyörittää Photoshoppia hyvin, niin oon ruvennu miettiin että kuinka hyvin se pyörii tuollaisella halvemmalla 15" MBP:lla? Onko kenelläkään kokemuksia? Entä onko näyttö sitten liian pieni siihen hommaan? On mulla kuitenkin tämä 19" paska, minkä voisi siihen sitten liittää.

Argh, multa tulee melkeen sama posti 3kk välein :D kävin jo hiplaamassa iMacia kaupassa, ja kyllä mää haluaisin omppukerhoon liittyä :(

Pitäisi opetella hyödyntämään tätä isoa näyttöä, nyt lähinnä toivotonta sähläystä ikkunoiden kanssa.
Etenkin kun tuntuu olevan huomattavasti heikompaa kontrolloida ikkunoita OS X:n puolella vs. Windows 7.

Nyt on Lion laitettu vaimon Airiin ja olipahan taas takkuamista NASsin kanssa. AFP toimii/ei toimi, CIFS toimii/ei toimi, Time machine toimii/ei toimi... OSX kun on niin helppokäyttöinen niin mitään manuaaliasetuksia tai informatiivisia virheilmoituksia ei tule vaan välillä levy ja/tai sen sisältö näkyy ja välillä ei. Prkl.

Joskus viime vuonna kun vaihdon adsl:n kaapelimotuun, niin ilmeni vastaavia ongelmia. Jonkun kikan keksin tuohon, mutta enpä tietysti nyt muista millä tavalla asian sain hoidettua kuntoon.

Miksi powerPC ohjelmien tuki on poistettu?!? Hienoa kun saa taas kaivaa netistä ilmaista mp3 convertteriä... Switch ei ainakaan pelaa :(

Kopioidaanpa tänne oma viesti hompusta, jos joku täällä tietäisi asiasta:

hyrre sanoi:
Ostin tässä 27" mid-2010 iMacin ja olen tutkiskellut SSD-levyn asennusta. Olen ajatellut ostaa OCZ:n Vertex 2:sen (koska SATA3-liitäntäisen osto menee hukkaan, jos ei aio SSD:tä kyseisestä iMacista ikinä pois siirtää?). SATA-kaapelit jne. ovat itselle hiukan tuntemattomampia, joten kysymys: Tarvitsen seuraavat kimpsut ja kampsut?

Uusi virtakaapeli 922-9531
Uusi SATA-kaapeli 922-9538

Tarvitsenko vielä tällaisen SATA-adapterinkin?
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...SATA-adapteri-slim-SATA-7-6pin-f-SATA-22pin-m

Mistä olette muuten tilanneet noita kaapeleita, kun Applecomponents on ilmeisesti lopettanut? Tuppaa postikulut pyörimään yli 100 dollarin tienoilla jenkkisivustoilla Suomeen toimituksissa. Halvin mitä löysin, olisi Ebayssa käytettynä 29 + 12,49 postit (dollareita) - sama hinta molemmilla kaapeleilla.

Heitetään vielä toinenkin kysymys kehiin:

Mikä on mielestänne paras muistiinpano-softa Macille? Mielellään mahdollisimman kevyt/simppeli ja pitäisi olla sellainen, josta on myös iPhone-versio. Ilmaisuuskaan ei olisi pahasta.

Back
Ylös Bottom