PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä onko Mac puolella sama (luulis), mutta ainakin Windowsin kanssa tuo Dropbox kansio on täysin samanlainen kuin mikä tahansa muu kansio. Eli voi vaikka tallentaa tavaraa suoraa sinne, ja se on sitten aina saatavilla. Käyttänyt todella aktiivisesti nykyään kun tiedostoja tulee käytettyä 4-5 eri koneella/laitteella.

Itse teen esim. niin, että jos muulla kuin omalla koneella (tai sitten omalla läppärillä) teen jotain töitä, niin tallennan suoraan Dropboxiin jolloin heti kotona koneen käynnistettyä ne on siellä.

Voishan tohon todeta että miten se eroaa muistitikusta kun vain tietokoneilla käytetään, mutta onhan se tuon pikkuisen verran kätevämpi kun on niin automatic.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko tietoa miten onnistuisi windows-läppäristä tiedonsiirto macbookille? Macci ei suostu juttelemaan NAS-Kovalevyn kanssa ja pitäisi musiikit siirtää.

Nyt on itseäkin alkanut omenalogo kiihottamaan, mutta koska olen köyhä lapsi, niin yli 100e ostokset pitää suunnitella/säästää vähintään vuoden etukäteen...

Jotenka jos joku kokenut viitsisi pienen esitelmän kirjoittaa? Pari juttua haluaisin tietää:

-Miksi Mac?
-Mikä Mac? Kannattaisiko ostaa läppäri, vai ihan pöytäkone? Tarkoituksena lähinnä nettiselailu, ja kouluhommia, ja valokuvien kanssa läträämistä (Photoshop).
-Mitä huonoja puoli näistä löytyy?
-Tuleeko paljon soveltuvuuseroja, tai siis että onko se "ihan normaali tietokone"? Siihen käy normaali näppäimistö, hiiri ym? Kovalevyt, tukee Canonin kameroita jne :D

Anteeksi tyhmistä kysymyksistä, tekisi vain niin mieli siirtyä omenaleiriin. Vaikuttaa paremmalta, mitä on tätä ketjua lukenut. On mul rikkinäinen iPod shuffle.

Miksi Mac?
- Mac on virusvapaa, ei tarvitse enää uhrata ajatustakaan asialle.
- Mac on suunniteltu raudan osalta yhdelle käyttikselle, se rullaa pitkään hyvin ja toimivasti.
- Mac nyt vain on coolimpi, sille ei voi mitään.

Mikä Mac?
- iMac jos teet yhtään raskaampaa duunia kuten Photoshoppia. Mutta Macbook pro kykenee myös samaan hommaan ja siitä saa samalla kannettavan. iMac taas on isommalla paremmalla näytöllä.

Macin huonot puolet?
- Pelaaminen ei ole Macillä paras juttu, PC:lle saa enemmän pelejä.

Yhteensopivuus?
- Kaikki toimii about out of the box. Ei tartte kikkailla ajureiden kanssa, eikä plug and pray ongelmaa.

Kiitti Mike vastauksesta!

Enhän minä nyt PC:lläkään pelaa, PS3 on siihen tarkoitukseen...

Voisipa sitä melkein alkaa kerään kolehtia ja ostaa Macbook Pron, sellainenhan sitten kestää monia vuosia?:D
Sillä kikkailisi kyllä varmasti ihan hyvin sen aikaa että saisi rahat Mac Prohon.

Vielä sellainen, että jos nyt oletetaan että tilaisin tyyliin Applen nettisivuilta Macbook Pron. Se tulisi minulle, aukaisisin boxin, läppäri pöydälle ja piuha seinään. Mitä siis siihen vielä tarvitsisi? Erikseen hiirtä, näppäimistöä tmv? Vai onko se vaan niin perkeleen täydellinen, ettei tarvitse ostaa muita härpäkkeitä?
Ja ofc mokkula kiinni ;)

E: Vielä tuli sellaista mieleen, että onko tuo 13" hirveän pieni? Vai kannattaako vähän enemmän sijoittaa, ja hommata 15"?
Ja onko tuo oikeasti TEHOKAS, siis siinä mielessä että nykyinen koneeni pyörittää CS5 Extendediä juuri ja juuri, prosessori on paska, AMD 3400+ 2,01GHz ja RAMia 3GB, näyttis Radeonin HD4850. Tämmöiseen jos vertaa tuota 15" Macbook prota, niin osaisiko kukaan sanoa jotenkin jotta junttikin ymmärtäisi, onko näillä millaisia eroja, siis minun koneella ja macbook prolla, 15-inch: 2.0 GHz

2.0GHz quad-core
Intel Core i7
4GB 1333MHz
500GB 5400-rpm1
Intel HD Graphics 3000
AMD Radeon HD 6490M with 256MB GDDR5

En tiedä onko Mac puolella sama (luulis), mutta ainakin Windowsin kanssa tuo Dropbox kansio on täysin samanlainen kuin mikä tahansa muu kansio. Eli voi vaikka tallentaa tavaraa suoraa sinne, ja se on sitten aina saatavilla. Käyttänyt todella aktiivisesti nykyään kun tiedostoja tulee käytettyä 4-5 eri koneella/laitteella.

Itse teen esim. niin, että jos muulla kuin omalla koneella (tai sitten omalla läppärillä) teen jotain töitä, niin tallennan suoraan Dropboxiin jolloin heti kotona koneen käynnistettyä ne on siellä.

Voishan tohon todeta että miten se eroaa muistitikusta kun vain tietokoneilla käytetään, mutta onhan se tuon pikkuisen verran kätevämpi kun on niin automatic.

Tuo dropbox on kyllä sairaan kätevä missä käytössä tahansa. Vetästiin töissäkin tuotannon pc:t keräämään tietoja kahdessa maassa samaan dropboxiin niin loppu se ikuinen verkkojen kanssa taistelu ja tiedonvarmennus ongelmat...

Kiitti Mike vastauksesta!

Enhän minä nyt PC:lläkään pelaa, PS3 on siihen tarkoitukseen...

Voisipa sitä melkein alkaa kerään kolehtia ja ostaa Macbook Pron, sellainenhan sitten kestää monia vuosia?:D
Sillä kikkailisi kyllä varmasti ihan hyvin sen aikaa että saisi rahat Mac Prohon.

Vielä sellainen, että jos nyt oletetaan että tilaisin tyyliin Applen nettisivuilta Macbook Pron. Se tulisi minulle, aukaisisin boxin, läppäri pöydälle ja piuha seinään. Mitä siis siihen vielä tarvitsisi? Erikseen hiirtä, näppäimistöä tmv? Vai onko se vaan niin perkeleen täydellinen, ettei tarvitse ostaa muita härpäkkeitä?
Ja ofc mokkula kiinni ;)

E: Vielä tuli sellaista mieleen, että onko tuo 13" hirveän pieni? Vai kannattaako vähän enemmän sijoittaa, ja hommata 15"?
Ja onko tuo oikeasti TEHOKAS, siis siinä mielessä että nykyinen koneeni pyörittää CS5 Extendediä juuri ja juuri, prosessori on paska, AMD 3400+ 2,01GHz ja RAMia 3GB, näyttis Radeonin HD4850. Tämmöiseen jos vertaa tuota 15" Macbook prota, niin osaisiko kukaan sanoa jotenkin jotta junttikin ymmärtäisi, onko näillä millaisia eroja, siis minun koneella ja macbook prolla, 15-inch: 2.0 GHz

2.0GHz quad-core
Intel Core i7
4GB 1333MHz
500GB 5400-rpm1
Intel HD Graphics 3000

Mä en käytä mäkpookin kanssa ulkoista näppistä/hiirtä, toisaalta käytän konetta 90% verkkoselaukseen ja loput sitten iTunes/Spotify pyörittelyä. Kyllä tuohon silti pitää käytännössä asentaa samat softat mitä esiasennettuun wintoosaan, siinä suhteessa ollaan melkein samalla viivalla. Omassa MBP 13" pyörii hermostumiseen asti "rantapallo". En tiedä mitä on vialla, koneella ikää 1,5 vuotta.

Jos sä nyt oikeasti meinaat kuvankäsitettelyä tuolla tehdä niin 13" on varmasti liian pieni. Erillisellä näytöllä tuon tietenkin voi kuitata. Itse tuohon käyttöön ottaisin kovemmalla prossulla. Mahdollinen lisämuisti kandee ostaa muualta, jos haluaa helpolla säästää satasen pari (ja ruuvimeisseli pysyy edes auttavasti kädessä).

Jeps, se on vaan se hintakysymys... Tuokkaampi 15" on jo yli 2000e :S Kalliiksi tulee, ja kauan menee kerätä rahoja kasaan :D
Mutta pakko kait se on nyt jo aloittaa, nimittäin tämä kone alkaa jäädä jo vanhaksi. Jos sitä saisi vanhemmat rahoittamaan hieman :rolleyes:

Ja ofc mokkula kiinni ;)

2.0GHz quad-core
Intel Core i7
4GB 1333MHz
500GB 5400-rpm1
Intel HD Graphics 3000

Suurin ero nykyiseen koneeseesi verrattuna tuossa on huomattavasti nopeampi prosessori. Muistia on myös enemmän, joten photosopin kanssa kone on huomattavasti nykyistä konettasi nopeampi. Vastaavasti näytönohjain on sitten paljon nykyistä konettasi hitaampi, samoin kovalevy. Pelaamisessa tuo ei siis pärjää edes nykyiselle koneellesi.
Jos kuvankäsittelyä aiot tuolla harrastaa tai vaikket aikoisikaan, kannattaa ottaa tuo tarkemmalla näytöllä. Hintaa tulee satanen lisää, mutta lisääntynyt tila työpöydällä on aina hyväksi. Lisäksi kannattaa ostaa omaan käteen sopiva hiiri ja sopiva adapteri, jolla saat sinulla jo olevan näytön käyttöön.

Ja jos tehoa haluaa, niin C5 photari osaa käyttää jo rammia niinpaljon kuin sille antaa. 64 bittisenä on varsin nopsakka tekele, itsellä 16 gigaa photarille, joten luistelee ihan kivasti. Voi kun saman voisi tehdä FCP:lle, mut ei. Aikaisemmissa photareissa max 4G rammi.

Vittu tulee kallis ostos tuosta, 1900e jos ottaa 15" huonommalla prossulla ja tarkemmalla näytöllä :F
Onko se sen arvosta, vaiko ylihinnoteltua? Olisiko joku muu läppäri hinta/laatusuhteelta parempi?

Olisiko joku muu läppäri hinta/laatusuhteelta parempi?
Onhan noissa Macbuukeissa tietenkin materiaalin laatu, akkukesto, ja joillekin mieleinen OS X... mutta jos teho/hintasuhdetta etsitään niin halvemmalla saa jopa tehokkaamman laitoksen PC puolelta ja mukana vielä Full HD tarkkuus. Väärä ketju tosin jos tuota ruvetaan pyörittää enemmän. Itse juuri ostin moisen, hinnaksi jäi 900€, ja speksit oli 2.0 GHz (turbo 2.8 GHz) Intel i7-2630QM / 4GB / 640 GB / 1GB NVIDIA GT540M / HDMI / 15,6" 1920x1080... tosin tuossa oli ehkä vuosisadan paras hinta/teho. Harvemmin noin hyvään hintaan saa. En tiedä mikä mielenvikaisuus aiheutti tuon mun ostaman koneen hinnan. Se on nyt loppunut tietääkseni joka liikkeestä Suomessa ja lisää ei ole tulossa. Noita i7 koneita alkaa vasta nyt valumaan kunnolla, että jos odottelee hetken niin löytyy kyllä mistä valita. Nyt löytyy hyvin niukasti uuden sukupolven i7:aa...

Moro,

Fujitsun kannettava kuoli käsiin tossa muutama päivä sitten ja nyt olis viimein aika siirtyä omenamiesten kerhoon.

Tarkotus on hakea kestävää ja luotettavaa konetta nettiselailun ja musiikinkuuntelun lisäksi kouluhommia varten (powerpointit yms.)
Eli millasia kokemuksia teillä on noista iMaceistä? Ja etenkin 27" i3 -malleista.
Suorituskykyä toho tarkotuksee taitaa löytyä enemmän ku tarpeeks (?)

Vittu tulee kallis ostos tuosta, 1900e jos ottaa 15" huonommalla prossulla ja tarkemmalla näytöllä :F
Onko se sen arvosta, vaiko ylihinnoteltua? Olisiko joku muu läppäri hinta/laatusuhteelta parempi?

Työkäyttöön suosittelen Mäkkiä, mutta jos suurin osa käytöstä on surffailua sekä kyse on omasta lompakosta, niin suosittelen katsomaan muitakin vaihtoehtoja. Varsinkin MBP:n 2ke hinta on aika riski läppäriksi, joka ei normaalissa viihdekäytössä käytännössä eroa mitenkään muista pc-vehkeistä. IMO Mäkkiä ei kannata ostaa siksi, että se on cool.

Itsellä on sen verran raskasta työkäyttöä, että hommasin(työpaikan piikkiin tietty) juuri uusimman MBP:n. Jos oikeasti tehoja tarvii, niin sitten kannattaa siirtyä pöytäkoneisiin.

Käyttääkö joku Automator-ohjelmaa ja onko joku keksinyt oikeasti hyödyllisiä funktioita sille joka päiväiseen käyttöön?

Käyttääkö joku Automator-ohjelmaa ja onko joku keksinyt oikeasti hyödyllisiä funktioita sille joka päiväiseen käyttöön?

Mulla vanhan Macbookin tuuletin alkaa välillä turhaan laulamaan 6200rpm, joten oon Automatorilla tehny skriptin jolla rajoitan kierrokset neljääntuhanteen, jolloin melu pysyy kirjastossakin suhteellisen vähäisenä.. Saahan tuolla varmasti vaikka mitä tehtyä, googlella varmaan löytyy iso kasa vinkkejä.

Mä yhdistelen sillä pdf:iä toisiinsa ja joskus usean tiedoston samanaikaiseen uudelleennimeämiseen käytin.

Eli kätevä apu sellaisiin yksinkertaisiin hommiin mihin ei luulisi tarvitsevan erillistä ohjelmaa. :D

Mulle on koneena MacBook ja vanhempi näyttö kiinni tässä. Kaksi näyttöä siis käytössä samaan aikaan.

Mä en kuitenkaan saa millään tän lisänäytön kirkkautta säädettyä. Lisänäytössä itsessään on semmonen kirkkausnappi, mutta siitä ei käy mitään. Mikään F-näppäimistä lisänäppäimistössä ei tee mitään kirkkaudelle, ja läppärin F-näppäimet säätävät vain läppärin kirkkautta. Järjestelmäasetukset -> Näytöt avaa ikkunat molemmille näytöille, mutta vain läppärin ikkunassa on se vedin, josta voi hiirellä vetämällä säätää kirkkautta.

Ois kiva iltaisin vetää kirkkautta alaspäin, mut ei vaan tajua mistä.

Ei kai sitä ulkoisen näytön kirkkautta voikaan säätää sillä kannettavalla. Poikkeuksena varmaankin Applen omat näytöt. Ei sitä ulkoisen näytön kirkkautta voi säätää muuten kuin sen näytön omista valikoista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom