Kertokaapa kokemuksia Macbook Airista, millaisessa käytössä se teillä on yms. Tarkoituksena liittyä omenakerhoon ja tässä mietin MBP:n ja Airin välillä. Perus Macbook ei oikein iske, mitä nyt lukenut kuoren kestämättömyydestä.
Mulla on Air ykkoslapparina (vanha lappari on jossain kaapissa ns. varalla) ja kaytan tata lahinna opiskelujuttuihin ja facebookissa roikkumiseen. Tama on pari vuotta vanha, mutta pelittaa silti ihan hyvin. Handlaa isotkin PDF-tiedostot ja tietokantojen selailu on helppoa. Journaaliartikkeleja on suorastaan ilo lukea helpon sivun skrollauksen ja suurentamisen/pienentamisen takia
Olen ollut ihan tyytyvainen tahan, mutta vahan kaduttaa etten ostanut sittenkin Prota. Olisin saanut enemman tehoa samalla hinnalla ja vaikka tama tosiaan toimiikin, joitain ongelmia on ollut ja niista lisaa alla. Pro olisi varmaan ollut jarkeva sijoitus siina mielessa etta sita olisi ollut vielakin mukavampi kayttaa. Se tosin painaa vahan enemman, mutta en tieda onko silla sitten loppupeleissa niin kovasti valia. Matkustan paljon ja matkoilla tama Air on ollut kateva, mutta olisin ma varmaan sen parisataa grammaa enemmankin voinut kantaa.
Ongelmana tassa on ollut ajoittainen jumittelu. Saattaa johtua koneen iasta (ostin kaytettyna ja tosiaan joku 2v vanha. Hyvassa kunnossa tosin ja nakee ettei ole paljon kaytetty), mutta ei siltikaan mielestani saisi jumittaa nain usein. Aina valilla menee tosi hitaaksi ja Applen rinkula vaan pyorii parikin minuuttia kun lataa jotain isompaa juttua. En tajua mista se voi johtua, koska yleensa pelaa moitteettomasti.
Toinen Airin miinus on levyaseman, muistikorttilukijan ja ethernet-kaapelipaikan puuttuminen. Prossa ovat nuo kaikki ja uskokaa pois, ne helpottavat normaalikayttajan elamaa tosi paljon. Saahan Airiinkin lisaosia, mutta niita on vittumaista ostaa, kantaa mukana ja kayttaa.
Tosiaan kaduttaa vahan kun olin hatainen ja ostin Airin heti kun sopiva sattui vastaan enka odottanut tarjouksia Prosta. Noilla kun ei ole paljon hintaeroa. Mikali ei ihan aikuisten oikeasti tarvitse konetta jotai voi pidella kahdella sormella, en nae Airissa mitaan mika olisi Prota parempi.
Edit. Tai no onhan taa ihan pirun natti ja sopo