PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pitihän se kokeilla kun en myyjää uskonut. Eli 4v vanhasta MacBook Pro:sta heitin käyttislevyn uuteen Mac Prohon, ja niinhän se vain hörähti käyntiin ilman ensimmäistäkään virheilmoitusta tai ajureitten asennusta. Ja kaikki ohjelmat toimii niinkuin vanhassakin. Eka käynnistys kesti noin tuplat normaaliin verrattuna, joten jotain kone siellä taustalla raksutteli, mutta mitään mihin käyttäjän olisi pitänyt reagoida ei tapahtunut.

Limpusta sitten klooni takaisin läppäriin ja nyt on kaikki samat softat ja asetukset molemmissa ja aikaa meni tasan sen kloonauksen verran, eli pari kupillista kahvia siinä surffaillessa :)

Ei se nyt ihan näin kivutonta loppupeleissä kuitenkaan ollut, vielä piti PRAM ja SMC resetti tehdä, kone nopeutu niinkuin olis turbo lyöty vielä päälle :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt olisi HTPC-oston aika, mielessä on pyörinyt jos ostaisi sian säkissä ja siirtyisi apple-leiriin. onko kellään macminiä kotiteatteri koneena? mini on varmaan suht hiljainen? toimiiko mac:ssä spotify ja leffojen lataus torrentteina?

Nyt olisi HTPC-oston aika, mielessä on pyörinyt jos ostaisi sian säkissä ja siirtyisi apple-leiriin. onko kellään macminiä kotiteatteri koneena? mini on varmaan suht hiljainen? toimiiko mac:ssä spotify ja leffojen lataus torrentteina?

Siis nythän ei ole kyseessä sika säkissä :) Miniä itsekin kyseiseen touhuun olen ajatellut, mutta tällä hetkellä asiaa ajaa vielä MacBook Pro. Vallan hyviä softia siihen löytyy esim. Plexiä itse oon käyttänyt.

Spootifai ja torrentit toimii.

siinä mielessä sika säkissä että ei ole minkään näköistä kokemusta applen tietokoneista, kuullut vaan niin paljon kehuja näistä että pakko se on mini olohuoneeseen ostaa :)

Kertokaapa kokemuksia Macbook Airista, millaisessa käytössä se teillä on yms. Tarkoituksena liittyä omenakerhoon ja tässä mietin MBP:n ja Airin välillä. Perus Macbook ei oikein iske, mitä nyt lukenut kuoren kestämättömyydestä.

Mulla on Air ykkoslapparina (vanha lappari on jossain kaapissa ns. varalla) ja kaytan tata lahinna opiskelujuttuihin ja facebookissa roikkumiseen. Tama on pari vuotta vanha, mutta pelittaa silti ihan hyvin. Handlaa isotkin PDF-tiedostot ja tietokantojen selailu on helppoa. Journaaliartikkeleja on suorastaan ilo lukea helpon sivun skrollauksen ja suurentamisen/pienentamisen takia :) Olen ollut ihan tyytyvainen tahan, mutta vahan kaduttaa etten ostanut sittenkin Prota. Olisin saanut enemman tehoa samalla hinnalla ja vaikka tama tosiaan toimiikin, joitain ongelmia on ollut ja niista lisaa alla. Pro olisi varmaan ollut jarkeva sijoitus siina mielessa etta sita olisi ollut vielakin mukavampi kayttaa. Se tosin painaa vahan enemman, mutta en tieda onko silla sitten loppupeleissa niin kovasti valia. Matkustan paljon ja matkoilla tama Air on ollut kateva, mutta olisin ma varmaan sen parisataa grammaa enemmankin voinut kantaa.

Ongelmana tassa on ollut ajoittainen jumittelu. Saattaa johtua koneen iasta (ostin kaytettyna ja tosiaan joku 2v vanha. Hyvassa kunnossa tosin ja nakee ettei ole paljon kaytetty), mutta ei siltikaan mielestani saisi jumittaa nain usein. Aina valilla menee tosi hitaaksi ja Applen rinkula vaan pyorii parikin minuuttia kun lataa jotain isompaa juttua. En tajua mista se voi johtua, koska yleensa pelaa moitteettomasti.

Toinen Airin miinus on levyaseman, muistikorttilukijan ja ethernet-kaapelipaikan puuttuminen. Prossa ovat nuo kaikki ja uskokaa pois, ne helpottavat normaalikayttajan elamaa tosi paljon. Saahan Airiinkin lisaosia, mutta niita on vittumaista ostaa, kantaa mukana ja kayttaa.

Tosiaan kaduttaa vahan kun olin hatainen ja ostin Airin heti kun sopiva sattui vastaan enka odottanut tarjouksia Prosta. Noilla kun ei ole paljon hintaeroa. Mikali ei ihan aikuisten oikeasti tarvitse konetta jotai voi pidella kahdella sormella, en nae Airissa mitaan mika olisi Prota parempi.

Edit. Tai no onhan taa ihan pirun natti ja sopo :)

Ei paras mahdollinen valinta tuohon käyttöön. Ministä puuttuu blu-ray asema, digiviritin ja kovalevykin on pienenpuoleinen, jos on tarkoitus tallentaa ohjelmia ja latailla torrentteja. Ulkoinen blu-ray asema, digiviritin ja kovalevy taas vievät etuna olevan pienen koon ja siistin ulkonäön. Spotify ja torrentit toimivat kyllä.

ps3 hoitaa blu-rayt, digiviritin löytyy tv:stä, toi kovalevyn koko tietysti miinus. nyt olisi jo 500gb kovo täynnä leffoja, mites toimiiko nää vai onko applella omat formaatit jota käyttää?

onko niin, että early 2011 mallit esim. mbp:ssa on niitä i5 suorittemella olevia koneita. vanhemmassa mallissa sitä ei ole?

Pikkasen toimii kone nopeammin kun laittoi pari gigaa lisää muistia ja lumileopardin. Tyhjensin koko koneen ja heitin vain muutamat ohjelmat mitä tarvii koneelle. Kyllä nämä sinkun lauantai-iltamat ovat melko jänniä...

Toi time machine on kyllä uskomattoman vaikea laite. Jos haluat esim palauttaa Firefoxin kirjainmerkit, niin joudut kaivamaan sieltä varmuuskopioin juuresta kaikki tiedot esiin. Et voi esim. siirtää vaan sitä ohjelmaa koneelle ja kaikki toimisi. Niin ja jos palauttaa koko koneen Time Machinella niin se sitten kans palauttaa kaikki, ei oikein pysty valitsemaan mitä haluaa palautaa, mut ajankohdan kyllä. Noh.. nyt kaikki toimii ja se on pääasia.

Otin just Spacesin käyttöön ja täähän onkin aika mahtava juttu. En ymmärrä miks en oo tehny sitä jo aikasemmin :D

Otin just Spacesin käyttöön ja täähän onkin aika mahtava juttu. En ymmärrä miks en oo tehny sitä jo aikasemmin :D
Mullon 8 spacee tuplaruuduilla, silti ei meinaa mahtua kaikki. Ei tajua kyllä miten kukaan voi ilman tota veivaa mitään.

Mullon 8 spacee tuplaruuduilla, silti ei meinaa mahtua kaikki. Ei tajua kyllä miten kukaan voi ilman tota veivaa mitään.

Se riippuu siitä mitä tekee. Sä tarvit varmaan niin helvetisti ohjelmia ja ikkunoita kuvien duunamisessa, että pitää saada työpöytätilaa. Mulla taas harvemmin on niin paljon ohjelmia auki, nytkin otin vaan 2 spacea käyttöön.

Mä oon pari kertaa yrittänyt totutella spacesin käyttöön, mutta en oo osannut vielä. Oon laittanu esimerkiksi kokoruutuselaimen yhteen ja kokoruutuirkin toiseen, niin ärsyttää kun irkissä klikatut linkit aukee toisessa spacesissa jonka sitten saatan unohtaa. Haluaisin siis että selain aktivoituisi kun avaan linkin. Ehkä ton saisi konfattua jostain...?

Hieno toiminto tämä spaces. Mitä muita "softia" löytyy, mitkä helpoittavat/mukavoittamat normikäyttöä?

Nyt ollu macbook pro puoli vuotta ja otin nyt vasta tuon spacesin käyttöön. En varmaan osaa ottaa tuosta macista puoliakaan hyötyjä irti..

Hieno toiminto tämä spaces. Mitä muita "softia" löytyy, mitkä helpoittavat/mukavoittamat normikäyttöä?

Nyt ollu macbook pro puoli vuotta ja otin nyt vasta tuon spacesin käyttöön. En varmaan osaa ottaa tuosta macista puoliakaan hyötyjä irti..

No ihan ekana Dropbox jos yhtään liikuttelee tiedostoja, paras keksintö ikinä.

No ihan ekana Dropbox jos yhtään liikuttelee tiedostoja, paras keksintö ikinä.
Melkein niin hyvä, että joskus voisin kuvitella maksavani siitä jotta saa enemmän tilaa. Tosin tolla invite setillähän tosin pääsee peräti 8GB (?) asti, joka riittää aika rankkaankin filujen pyörittelyyn.

Koko eri kansiotyyppien käyttölogiikka (kuvakansio on automatic galleria netis jne.) ja kaikki on aivan härön hienosti keksitty.

Mobiiliversio vaan kruunaa.. kuitenkin se sitoo itsensä suoraan esim. puhelimen kameran kuvien jakoon jotta saa samantien nettiin ja public linkin.

Oon kuullu tuosta Dropboxista, mutta en oikein ole ymmärtänyt mitä sillä oikein tehdään... jos joku viitsii rautalangasta vääntä tuon niin olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää.

Dropboxin sivuilla on kyllä aika rautalanka-ohjeet :) lyhyesti suomeksi, ilmaiseksi 2-8GB levytilaa netissä, voit tallentaa mitä tahansa tiedostoja ja jakaa niitä halutuille henkilöille, pääset mistä tahansa selaimella tiedostoihin käsiksi tai mac/windows/ios/android/? -sovelluksella.

Suositut

Back
Ylös Bottom