Pakkislaisten palautusjuomat

Onkos toi Star Nutritionin (fitnesstukku) gainer pro recovery hyvää palkkaria? Ei siis maultaan vaan muuten, esim proteiinipitoisuus aika matala 24%? Olis tarjouksessa 4kg + 1kg whey80 36,90e. Vai olisko kustannustehokkaampaa ostaa 5kg heraa 49e ja joku halpa maltopussi kylkeen?
hera ja malto pussi +1 ! Tuosta gainer prosta ei oo tarkempaa tieoo, mutta mulla on kestäny 5kg hera jo varmaan 2 kuukautta eikä oo vielä edes puolessa välissä(ja kyllä toimii!) sen lisäksi että käytän sitä palkkareihin, nii sitä menee joskus aterioidenkin jälkeen.(Ja melkeempä aina aamupalan yhteydessä) eli siittä on hyötyä muussakin ku palkkarissa
suosittelen. miinuksena vaan se, että tuo star nutritionin hera 80 ei sekotu hirveen helposti. Maku on taas makuasia eikä niistä voi kiistellä vai miten se oli.mutta joka tapauksessa, halvemaksi tulee!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos toi Star Nutritionin (fitnesstukku) gainer pro recovery hyvää palkkaria? Ei siis maultaan vaan muuten, esim proteiinipitoisuus aika matala 24%? Olis tarjouksessa 4kg + 1kg whey80 36,90e. Vai olisko kustannustehokkaampaa ostaa 5kg heraa 49e ja joku halpa maltopussi kylkeen?

Yhen pussin söin ja iha kelpo tavaraa kun iskee heraa jonku desin mukaan aina palkkariin ton kanssa.

Itellä on muutama vaihtoehto. Tuli prismasta ostettuu 18kpl lava maximin recoverya suklaan makusena, halvalla ku lähti (vajaa 20e/lava)ja hiilari/proteiinisuhde on 2:1 ja helvetin hyvän makusta vielä. Sit joskus taas mass wheytä malton kanssa 1:1 tai Sci-mx lean growta. Maultaan hyviä ja kyllä kovan treenin jälkeen tekee ihan höpöä. Ja kreaa heitän vielä sekaan sen viitisen grammaa.

Dieetillä nyt: 40g Optimum Whey 100%, 5g kreatiini, 20g malto
Bulkilla yleensä: 35g Whey 80, 5g l-glutamiini, 5g kreatiini, 50g malto

Optimumia dieetillä ihan vaan sen maun takia ja annoksessa on jo valmiiksi hyvä satsi glutamiinia, joten ei tarvetta lisäillä.

Mä olen vähän pettynyt tohon UFS R3 palkkariin.Tulee sellainen olo että joisi vettä.Muscle+ :ssa vissiin paljon enemmän rasvaa ja se oli hyvä mutta pakki meni sekaisin siitä....
Mitä muuta voisi kokeilla ?

Mä olen vähän pettynyt tohon UFS R3 palkkariin.Tulee sellainen olo että joisi vettä.Muscle+ :ssa vissiin paljon enemmän rasvaa ja se oli hyvä mutta pakki meni sekaisin siitä....
Mitä muuta voisi kokeilla ?
Mass Nutritionin recovery, jota myydään 5kg pöntöissä on ollu mun mieleen. Minttusuklaa, mansikka, suklaa ja vanilja on mun kohdalla pysyny sisällä ja turhilta irvistelyiltäkin on vältytty. Ja hiljattain muuttivat reseptiä mm. aspartaami vaihdettiin sukraloosiin, mikä kuuleman mukaan on parempi vaihtoehto. Itsellä tällä hetkellä kokeilussa Sci-mx lean grow mrf suklaana, jossa hiilari:proteiini 45:40 ja paljon mineraaleja lisättynä. Ihan hyvän makunen, tulee mukavan paksu koostumus ja sekottuu hyvin ainakin ritilän kanssa. Hintakaan ei ole pöllömpi Massilta tilattaessa. Mutta vaikka Massin tuotteet on halvempia niin voittaa imo makuelämyksissä jos vertailen lean grown kanssa. Ja jos fyrkkaa löytyy näinä vaikeina aikoina niin sitten ehdottomasti suosittelen BSN True Massia. Sekottuu hyvin ja maku kohdallaan. Mainospuheet päättyy tähän.

Kävin juuri hakemassa kaupasta maltoa, dextroosia ja kreatiinia. Palatusjuoma on erikseen. Miten noita kannattaa ottaa ja mihin aikaan/välissä ? Ennen treeniä vai treenin jälkeen ja mitä niistä?

Kävin juuri hakemassa kaupasta maltoa, dextroosia ja kreatiinia. Palatusjuoma on erikseen. Miten noita kannattaa ottaa ja mihin aikaan/välissä ? Ennen treeniä vai treenin jälkeen ja mitä niistä?
Dekstroosista ei ole kokemusta, mutta maltoa voi ottaa joko treenin aikana tai sen jälkeen palautusjuomassa. Itse kerran kokeilin juomaveden seassa, koska oli vähän heikosti syöty. Mutta jos syö hyvin 30-60min ennen treeniä niin ei tartte litkuilla itseään tankata. Palautusjuomaan malto ja kreatiini sopivat sitten mainiosti. Ilmeisesti dekstroosikin palautumiseen tarkoitettu. Kuitenkin pelkkiä hiilareita toi malto ja deks, eroja en sitten noiden välillä tiedä. Ja jos massaa haet niin sitten voi ottaa noista lisäkaloreita mihin aikaan päivästä vaan (itse olen kuitenkin tukevan ruokailun kannalla). Ehkä joku viisaampi kumoaa mun väitteitä, mutta tuli ainakin yritettyä :rolleyes:

Dekstroosista ei ole kokemusta, mutta maltoa voi ottaa joko treenin aikana tai sen jälkeen palautusjuomassa. Itse kerran kokeilin juomaveden seassa, koska oli vähän heikosti syöty. Mutta jos syö hyvin 30-60min ennen treeniä niin ei tartte litkuilla itseään tankata. Palautusjuomaan malto ja kreatiini sopivat sitten mainiosti. Ilmeisesti dekstroosikin palautumiseen tarkoitettu. Kuitenkin pelkkiä hiilareita toi malto ja deks, eroja en sitten noiden välillä tiedä. Ja jos massaa haet niin sitten voi ottaa noista lisäkaloreita mihin aikaan päivästä vaan (itse olen kuitenkin tukevan ruokailun kannalla). Ehkä joku viisaampi kumoaa mun väitteitä, mutta tuli ainakin yritettyä :rolleyes:

Dekstroosipaketin kyljessä ainakin lukee, että auttaa kreatiinin imeytymistä paremmin, kun ottaa samaan aikaan. Malton kyljessä, että 30-60min ennen treeniä ? Kannattaako noilla paketin ohjeilla mennä vai Akharin ehdotus parempi?

Malto taitaa vissiin imeytyä nopeammin tai nostaa verensokeria. Itse en ole huomannut mitään käytännön eroa noissa, tosin, ei minulla koskaan treenin jälkeen ole heikko olo, pl. jalkatreenin jälkeen, jolloin jalat vähän tärisevät. :)

Itsehän teen niin, että syön ennen treeniä vähän mitä sattuu, joskus en mitään, ja sitten heti (5min) treenin jälkeen raa-an 50g proteiinijuoman ilman mitään lisäaineita. Siitä sitten 10-15min päästä syön päivän raskaimman aterian, esim. 500g jauhelihaa ja paketti juustopastaa ja mahdollisesti juon sen kanssa esim. limua. Laihiksella tämä ateria muodostaa kaloreiltaan jopa 80-90% koko päivän energiantarpeesta.

Anteeksi hölmö kysymys mutta miten malto on parempi kuin esim. ruskea sokeri tai hunaja?

Lataa lihasglykogeenivarastoja parhaiten. Jos aletaan "hifistelemään" ja yleensäkin duunataan palkkarit itse, niin maltodekstriiniä puolet ja dekstroosia puolet. Molemmat on halpoja ku saippua. Dekstroosi on vielä nopeampaa hiilaria ja täyttää maksan varastot nopeasti.
Jos jotakuta kiinnostaa asia enemmän, niin laitan tähän tarkemman stoorin ja tummennan kiinnostavimmat kohdat.

Maltodextrin and Dextrose are both easily digested carbohydrates, commonly used in post workout (PWO) drinks.

Dextrose goes by many names, including glucose, d-glucose, or blood sugar. It occurs naturally in food, and is sweet. It is a simple carbohydrate.

Maltodextrin is moderately sweet, easily digested carbohydrate. It does not occur naturally, and is thus generally manufactured from rice, corn or potato starches. Maltodextrin is technically a complex carbohydrate, but the bonds that compose Maltodextrin are very weak and are readily broken apart in your stomach.

Exercise Recovery:

Maltodextrin and Dextrose are commonly combined in post workout (PWO) drinks. This is a critical time for athletes as hard training depletes energy supplies and creates a potentially catabolic (muscle burning) state in the body

This is primarily due to the release of cortisol; a catabolic hormone released during hard workouts.[1] Among the key functions of cortisol are the reduction of protein synthesis and the halting of tissue growth.

It is thus essential that cortisol release is controlled if you are to benefit from your workouts. So how do you do that? By prompting the body to release insulin. The easiest way to do this is to consume simple carbohydrates as soon as possible after your workout, during what is termed the “window of opportunity”.[2]

Post Workout

Getting the right nutrition Post Workout will therefore help you to:

1. Gain or maintain lean mass

2. Recover glycogen stores.

3. Increase anabolic hormone levels.

By consuming protein and simple carbohydrates as soon as possible following a workout, you will maximise the benefits of your hard work.

However, although there is a need to get carbs in quickly, most simple sugars are not ideal post-workout. Fructose, sucrose, and lactose all fail to fit the bill for differing reasons:[3]

Ironically, for PWO uses, fructose (fruit sugar) is too low on the Gycemic Index (GI) – it is thus not digested as quickly, and therefore does not significantly raise insulin levels,[4] a crucial factor in reducing the flow of cortisol. In addition, fructose is used by the body to restore liver glycogen – it does not, therefore restore muscle glycogen.[5],[6] Sorry but your banana just doesn’t cut it.

Sucrose (table sugar) is a disaccharide consisting of one molecule of fructose and one of glucose, and therefore half fructose, so again it will not restore muscle glycogen. Thus consuming products high in sugar (sucrose) is not beneficial PWO. Sorry, no excuse for junk here.

Lactose (milk sugar) has a moderate rating on the GI. It is also a disaccharide (one molecule of galactose and one of glucose), and again, galactose does not restore muscle glycogen.

As a result, the best options PWO are dextrose and maltodextrin. Both are absorbed directly through the gut into the bloodstream, and thus raise blood sugar and insulin levels faster than any other carb. In addition, because Maltodextrin and Dextrose are in the form the body requires, glucose, they can be used immediately to replace muscle glycogen.

There is a difference between the two though. Before the body can utilise maltodextrin for glycogen replenishment, it must pass through the liver. Therefore it breaks down slower than dextrose, meaning that when you combine the two you get the best of both worlds – the quick action of the dextrose, and a steady flow of blood sugar and insulin from the maltodextrin.

This has been supported by recent research that found that including two different forms of carbohydrates increased the rate of transportation out of the small intestine and into the blood. This had the additional benefit of increasing the flow of water into the blood (hydration), another key element of PWO recovery.[7],[8],[9]

Because of this fast absorption rate, dextrose is therefore the primary ingredient in many isotonic sports drinks. They are simply a 6-7% solution of dextrose, with a little added flavouring and some minerals added. However you can make your own with a pinch of sea salt added for mineral content.

http://professionalwhey.com.au/blog/maltodextrin-dextrose-for-post-workout-recovery/

Ok, ihan järkeenkäypää. Dekstroosikin taitaa olla mautonta, joten makeutta tarvitsee joka tapauksessa sokerista/hunajasta. Maltoa mulla onkin kaapissa, dekstroosia ei näköjään Fitnesstukusta saa, täytynee etsiä muualta :-)

Ok, ihan järkeenkäypää. Dekstroosikin taitaa olla mautonta, joten makeutta tarvitsee joka tapauksessa sokerista/hunajasta. Maltoa mulla onkin kaapissa, dekstroosia ei näköjään Fitnesstukusta saa, täytynee etsiä muualta :-)

Dekstroosi on kyllä helvetin makeeta. Eikös se ole ihan rypälesokeria mitä löytyy melkein joka paikasta, Prismasta urheiluravinne hyllyltä Fastilta alta kympillä ja varmaan toisestakin hyllystä toisella nimellä. Et kyllä tarvitse muuta makeuttamaan tai lentää laatta. Pitääkin ottaa dekstro käyttöön malton kaveriksi ja ruveta hifistelemään. :evil:

Ok, hyvä homma, täytyy tsekata Prismasta.

Tutkin myös tuota hunaja-asiaa, koska olen käyttänyt sitä aerobisen treenin jälkeen palkkarissa ja on toiminut tosi hyvin. Hunaja itseasiassa koostuu fruktoosista JA glukoosista (= dextroosi). Joten se saattaa olla ihanteellinen juuri palautusjuomaan, tsekkaa:

Honey is a mixture of sugars and other compounds. With respect to carbohydrates, honey is mainly fructose (about 38.5%) and glucose (about 31.0%),[1] making it similar to the synthetically produced inverted sugar syrup, which is approximately 48% fructose, 47% glucose, and 5% sucrose. Honey's remaining carbohydrates include maltose, sucrose, and other complex carbohydrates.[1] As with all nutritive sweeteners, honey is mostly sugars and contains only trace amounts of vitamins or minerals.[30][31] Honey also contains tiny amounts of several compounds thought to function as antioxidants, including chrysin, pinobanksin, vitamin C, catalase, and pinocembrin.[32][33][vague] The specific composition of any batch of honey depends on the flowers available to the bees that produced the honey.[30]

Lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/Honey#Nutrition

Eli toisin sanoen normihunajan hiilareista vähän alle puolet ovat glukoosia, eli dextroosia! Kaupan päälle vielä vitamiineja ja antioxidantteja :-)

BTW, täällä kiinnostavaa hippi-hifistelyä treenauksen (uinti), safkan ja palautusjuomien suhteen: http://www.jaakkohalmetoja.com/fi/?p=674#more-674

Mites noi palautusjuomajauheet vanhenee? Ku mulla on tommonen Fastin hera80, mistä on about puolet jäljellä mut päiväys menny viime helmikuussa, eli uskaltaako käyttää? Ei ulkoisesti näyttäs mitään kummallista olevan ja ku erehyin sitä jo kerran juomaanki ni maussakaan ei ollu mitään erikoista.

Mites noi palautusjuomajauheet vanhenee? Ku mulla on tommonen Fastin hera80, mistä on about puolet jäljellä mut päiväys menny viime helmikuussa, eli uskaltaako käyttää? Ei ulkoisesti näyttäs mitään kummallista olevan ja ku erehyin sitä jo kerran juomaanki ni maussakaan ei ollu mitään erikoista.

No kyllä voi käyttää ei ole mennyt miksikään.

Taidan ostaa star nutritionin pro gaineria palkkariks 77.80e/12kg eräästä paikasta :D Ei ainakaa hinta päätä huimaa (n.6.5e/kg) :thumbs: Toivottavasti ei jumaliste tarjous lopu ennenku ehin ostaa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom