Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Elisiä räpellyksiä.

https://www.dropbox.com/s/4ltc5868milwqb4/Clean&Jerk_110kg.avi?m

https://www.dropbox.com/s/vho6egz5tgd9tly/Snatch_75kg.avi?m

https://www.dropbox.com/s/hfmvpnai3q639w9/Etari_135kg.avi?m

Sokerina pohjalla... Nooh kaitpa sitä pitää joskus opetallakkin. Periksi ei anneta :)

https://www.dropbox.com/s/v1ozlelgq3s9pgu/Snatch 77_5_5krt_.avi?m

Hyvää joulua koko pakkiksen väelle. Tää jätkä lähtee nyt kinkun syöntiin nii ehkäpä noi tempauksetkin rupee sitten luonnistumaan :)

Tässä vähän paksun pojan räpellyksiä tältä päivältä. Helvetin vajaita, mutta tarkoituksena on saada vähän enemmän voimaa ojentajiin. Ylivoimaisesti heikoin lenkki penkissä. Selityksenä voin sanoa että tossa oli alla 10 sarjaa penkkiä ja yks kova sarja dippiä. Yhteispaino vaatteet päällä, ketju ja painot noin 185kg.

Hyvää settiä, itse teen hyvin samantyyppisesti. Se joka nillittää vajaasta liikeradasta, niin voi heittää tuon 60 kg munien alle ja ruveta kokeilemaan... ;) Ei noita tehdä enää pohjaan asti jos vähänkään omia paikkojaan arvostaa. Tosin itse en ymmärrä miksi dippiä on edes pakko yrittää tehdä ns. pohjaan asti vaikka ei tekisi lisäpainoillakaan.S iellä pohjalla jos joku epäonnistuu, niin tulee rumaa jälkeä. Siinä ei ehdi mitään jalkoja tuelle laittamaan enää...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
...Alaselän vahvistamiseen oon tehnyt räkkivetoa...

Kyykkyä ajatellen (ja muutenkin) pelkkä alaselän vahvistaminen ei riitä, vaan tarvitsee ottaa koko keskitorso käsittelyyn. Vahvalla alaselälle ei tee mitään jos etupuoli pettää kuitenkin... voimaepätasapaino ennemminkin altistaa loukkaantumisille.

Minun mielestäni parhaat liikkeet tähän tarkoitukseen on etukyykky (ilman vyötä, 10-15 toiston sarjaa), hyvää huomenta liike, maastaveto maasta asti... räkkiveto toki keskivartaloon ottaa, mutta lyhennetystä liikeradasta johtuen se on enemmän yläselän/epäkkäiden liike. Treeniään voi sitten näiden lisäksi vielä täydentää eristävillä vatsarutistuksilla / sit-upeilla.

Jalkojen, lonkan alueen ja selän venyttely auttaa liikkuvuuteen kyykyssä, mutta sitä täytyy tehdä säännöllisesti ja tarpeeksi (loppuu tuo puolikyykyistä vittuilukin :)).

5x130kg takakyykky. Miltä näyttää tekniikka ? Vastaavalla tyylillä parhaat sarjat tähän asti 3x5x150kg. Tuo kyykyn syvyys on itelle sellanen, että jos vien alemmas niin selkä helposti tuntuu pettävän ( varmaan rektumista loppuu voima ? ) ja tulee polvikipuja. Antakaas vähän risuja/ruusuja :P
Tekniikka kuntoon ensin, ja sitte vasta lisää rautaa tankoon.

Yrititkö edes nostaa sitä 250? Ihan ilmaahan toi nosto oli :O

Samaa mieltä olisi tullut tuolla painolla ainakin 3-5 toistoa

Kyllä kokeilin, tein nousut ykkösiä 200, 210, 220, 230, 240 ja 250 Fail. Kun kyseessä on koko kropan aktivoiva liike ja lähestytään voimatasojen rajoja, on henkisellä puolella erittäin iso rooli. Mulla oli ylivoima kaikkia painoja kohtaan paitsi 250. Muut olivat lämmittelyjä ja valmistautumista rikkoa 250 ja triple bodyweight. Ens kerralla aion olla vahvempi myös henkisellä puolella ja kyllähän se sitten nousee. Kohti yt 600 :rock:

Pari videoa tän päivän jalkatreenistä. Videot tarkoituksella otettu sarjoista missä painoa oli "liikaa" tai ukko jo vähän väsynyt niin tekniikka alkaa pettämään. Olisi mukava kuulla mitä virheitä ja korjattavaa pakkislaiset löytää noista. Varsinkin mavessa tuntui, että loppui keskivartalosta pito, mutta ei ehkä tuosta kulmasta niin hyvin näe, että aika paska toisto oli.

Maveen oli pohjalle 10x60, 10x70, 3x10x80, 6x90, 6x100, 6x110, 4x120, 2x130, 2x135 ja sit toi 142.8kg. Painot pyöristettyinä poislukien toi 142.8kg. Salin levyt on tasapaunoina eikä kiloina(45lbs, 25lbs, 10lbs ja 5lbs kiekkoja tuli käytettyä ja olettaisin että tanko on 45lbs).

Eli tän vuoden ainoo mavetreeni missä 3 numeroisia painoja liikuteltu. olen armahtanut selkää, kun se ei ole tuntunut ihan maailman parhaalta. Nyt tuntuu kuitenkin, että hyvä tosta tulee ja vois vielä joskus ihan ok. romujakin saada liikkeelle.

Vedon päälle tein rinnallevetoa raakana. Rivet tuntu sen verta hyvältä, että kelasin vielä heilua vähän lisää ja otin 6x70kg etukyykkysarjan videolle.

Jos ei silmäni petä niin sulla on geeli-vaimennetut lenkkarit, suosittelen kokeilemaan mavea paljain jaloin tai esim. Chuck Tayloreilla, jos löytyy kaapista. Merry Christmas!

Back
Ylös Bottom