Pakkislaisten omia treenivideoita

Omasta mielestä niskan asento ei ole mitenkään erityisen merkittävä juttu vetotekniikassa, vaan enemmänki yksilöllinen juttu. Kunhan ei ihan katossa tai munissa pidä katsetta, niin ei varmaankaan mitään merkittävää etua tai haittaa tee. Itellä tuppaa nousemaan katse sitä ylemmäs mitä tiukempi veto on.

Jees. Itselle varmaan optimein kohta katseelle on, että katsoo noin rinnan kohdalla.

Katsotaas, josko sitä laittaisi vaikka vielä kyykkypätkän. Joko kuvataan uusi pätkä tiistaina tai sitten lisäilen tuosta yhden vanhan klipin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämän päivän penkkiosuus. Alla oli kolme lyhyempää sarjaa ja sitten tuli tuo 15x70 ja lopuksi 8x80. Penkissä otetaan kyllä tekniikkaneuvoja vastaan, sillä siitä oon ollut epävarma tässä kuluneen vuoden aikana......

Toi on ihan kamala kuvakulma tekniikan arvosteluun. Sun aloitusasento näyttää olevan ihan hyvä, lavat vaikuttaisi olevan tiukasti yhdessä ja kyynärpäät liikkuvat ihan mallikkaasti. Asento kuitenkin elää aika paljon sarjan aikana joten veikkaisin että hengitystekniikassa olisi parantamisen varaa. Katsoin videot ilman ääniä kun lapsi yrittää nukahtaa tossa vieressä eli en kuullut miten hengität.

Toi on ihan kamala kuvakulma tekniikan arvosteluun. Sun aloitusasento näyttää olevan ihan hyvä, lavat vaikuttaisi olevan tiukasti yhdessä ja kyynärpäät liikkuvat ihan mallikkaasti. Asento kuitenkin elää aika paljon sarjan aikana joten veikkaisin että hengitystekniikassa olisi parantamisen varaa. Katsoin videot ilman ääniä kun lapsi yrittää nukahtaa tossa vieressä eli en kuullut miten hengität.

Joo, funtsin vähän miten ton kameran sais laitettua silleen suht hyvin. Lavat saan omasta mielestäni hyvin vedettyä taakse ja selän treenaamiseen oon pyrkinyt myös panostamaan. Alaslaskun suhteen tulee varmaan hätiköityä, mutta kehittynyt ton suhteen ihan hyvin.

Tulee tehtyä useampi toisto usein jopa yhdellä hapella. Ennen tangon nostoa telineestä keuhkot täyteen ja vielä ennen sarjan alkua uudestaan. Sitten useampi toisto yhdellä hapella, breikki, ilmat pois, uudet hapet ja jatkuu. Näin siis kun tekee pidempää sarjaa.

Hetken tuli pohdittua, että kehtaako sitä omia ähellyksiä ääntelyllä maustettuna pistää tänne, kun tuntuu niin hurjan suurilta teidän isompien sällien raudat. Mutta aina olen pyrkinyt muistuttamaan itseäni, että jokainen aloittaa jostain....

Maastairrotuksessa vähän liian edessä tanko ja tästä johtuen polvet liian edessä ->lantio liian alhaalla. Jos katsot niin välittömästi lattiasta irrottuaan tanko liikkuu vähän taaksepäin ku painovoima korjaa sen suoraan olkanivelten alle. Koita ilman rollausta alottaa veto, tuo rollauksen ajottaminen ja tekeminen oikein on yllättävän vaikeeta. Yks tosi hyväksi havaittu keino tsekata lantion korkeus on alotusasento, jossa polvet on tasan käsivarsien tasalla. Eli polven etupinta ei jää yhtään käsivarsien etupinnan etu- eikä takapuolelle. Huomaat tuossa sun videossa polvet on selvästi edempänä. Muuten aivan hyvännäkösiä.
Tuosta pään asennosta niin itse oon huomannu, että suurin osa isoista vetäjistä (Eddie Hall ja kumppanit) pitää koko noston ajan leuan vaakatasossa. Sittenhän on näitä vanhanliiton venäläisvetäjiä jotka tuijottaa kulmasoudussaki suunnilleen pystysuoraan ylös :D
Edit: niin ja siis aloitusasennossa tanko keskellä jalkaa

Tuota noin...Selästä tekisi mieli jotakin kommentoida. Sehän on kuin vihaisella kissalla ekasta toistosta lähtien? :unsure:
Vai hämääkö kuvakulma sitten jotenkin, en tiedä.

Saattaa hämätä tai olla hämäämättä. Väittäisin kuitenkin vihaisen kissan asentoa liioitelluksi, vaikka kyllähän se tuossa vähän pyöristyy. Tehdessä kuitenkin tuntu hyvältä, eikä jälkeenpäinkään ilmoitellut itestään. Tossa linkistä jos vetää taaksepäin, ni vilkasin kyl sivupeilistä et alotusasento ois kondiksessa, mut kyllähän se alaselkä vähän pyöristyy.

Tuohon selän pyöreyteen en ota muuten kantaa, mutta olen ymmärtänyt että selän luonnollinen pieni notko on noston aikana ok, eikä kroppaa kuulu vääntää epäluonnollisen suoraksi.

Vähän myös offtopic, mutta itsellä vetäminen helpottui huomattavasti kun vedon oppi ajattelemaan työntönä. Kuvittelee, että työntää jalat lattiasta läpi. Näin itse opin käyttämään reisiä huomattavasti paremmin ja veto lähti kehittymään.

E. Itsellä selkä on kutakuinkin noin.

Screenshot_20200108_201014.jpg

Viimeksi muokattu:
Selän luonnollinen notko vaan on alaselän kohdalla just toiseen suuntaan kuin mihin se vedossa haluaa mennä.

Kyllähän moni voimamiesurheilijakin kiskoo aika kyseenalaisella tekniikalla mutta vielä kulkee. Eipä se satu ennen kuin sattuu, mutta en suosittele kyllä kenellekään ehdoin tahdoin leikkiä selän terveydellä. On paskamainen homma kun kusahtaa.

@Mason ota suoraan sivulta video ja tarkista meneekö omiin standardeihin.

Selän luonnollinen notko vaan on alaselän kohdalla just toiseen suuntaan kuin mihin se vedossa haluaa mennä.

Kyllähän moni voimamiesurheilijakin kiskoo aika kyseenalaisella tekniikalla mutta vielä kulkee. Eipä se satu ennen kuin sattuu, mutta en suosittele kyllä kenellekään ehdoin tahdoin leikkiä selän terveydellä. On paskamainen homma kun kusahtaa.

Totta tuokin. Mutta musta tuo mun selän asento ei ole vielä mitenkään huono, vaiko?

Totta tuokin. Mutta musta tuo mun selän asento ei ole vielä mitenkään huono, vaiko?

No ei mun silmään, mutta mä en oo toisten selkien suhteen kovin kriittinen :sneaky:. Kuten sanoin, monenlaista asentoa näkee ihan huipputasollakin ja toisen tuntuu vaan sietävän pyöristymistä paremmin. Paras olis toki ettei se asento kovasti muutu sarjan aikana.

Minäkin luulen että toisilla veto vaan lähtee luonnostaan pyöreämmällä selällä. Varsinkin kovissa mavettajissa näkee paljon niitä. Eivätkä ole välttämättä rikkoneet koskaan selkää. Se on paha jos selkä pyöristyy kesken noston. Jos taas kokoajan hieman pyöreä mutta jämäkkä, ei ole ongelmaa. Atlaskivien nosto esimerkki asiasta. Se on pakko nostaa suorin jaloin ja selkä pyöreänä. Näyttää pahalta, mutta en tunne ketään joka on atlaskivissä selkänsä särkenyt.

Pittää ottaa. Kyl mä tohon selän asentoon oon koittanu ainaki panostaa, enkä sen kustannuksella oo pyrkiny leikkiin, esim. tossa maksimitoistotestissäkin jätin testaamatta, oisko se 9. vielä tullu. Ei oo varaa paskoo paikkoja yhtään enempää :D

Minäkin luulen että toisilla veto vaan lähtee luonnostaan pyöreämmällä selällä. Varsinkin kovissa mavettajissa näkee paljon niitä. Eivätkä ole välttämättä rikkoneet koskaan selkää. Se on paha jos selkä pyöristyy kesken noston. Jos taas kokoajan hieman pyöreä mutta jämäkkä, ei ole ongelmaa. Atlaskivien nosto esimerkki asiasta. Se on pakko nostaa suorin jaloin ja selkä pyöreänä. Näyttää pahalta, mutta en tunne ketään joka on atlaskivissä selkänsä särkenyt.

Mulla esim. tuo johtuu osittain liikkuvuudesta. Sumolla tuli joskus kesällä vedeltyä maasta ja tekniikka toki kärsi muuten liian suurista kuormita (perse pinkaisee ylös omia aikojaan) mutta selän formi oli aina hyvä. Normi vedossa taas selkä pysyy aina noin miten kuvassa, eli pientä notko muodostuu, vaikkei huolestuttavasti.

Mulla on pitkät apina kädet. Veto asento on luonnostaan niin että perse on ylempänä mitä oppikirjat neuvovat. Takareidet tekevät paljon työtä. Yritin joskus vetää perse alempana, mutta koko paketti hajoaa silloin. Kädet jäävät koukkuun ja alaselkä pettää.

Mulla esim. tuo johtuu osittain liikkuvuudesta. Sumolla tuli joskus kesällä vedeltyä maasta ja tekniikka toki kärsi muuten liian suurista kuormita (perse pinkaisee ylös omia aikojaan) mutta selän formi oli aina hyvä. Normi vedossa taas selkä pysyy aina noin miten kuvassa, eli pientä notko muodostuu, vaikkei huolestuttavasti.
Voi johtua liian jäykistä/heikoista takareisistä. Sillon helposti selkä lähtee pyöristyyn. Jos jo lähtöasennossa on pyöreenä selkä, niin luultavasti liia jäykät takareidet. Jos taas vedon alkaessa pyöristyy niin liian heikot. Romanian mavella, hyvää huomenta yms hyvä keino sekä vahvistaa, että venyttää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom