Pakkislaisten omia treenivideoita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vuoden 2019 kovimmat nostot ja Hyvää uuttavuotta 2020 minun puolesta kaikille :)

En missään nimessä dissaa tuloksiasi, mutta uudenvuoden lupaus voisi olla pistää tekniikat kuntoon. Tuo pystäri varsinkin on merkillinen. Pystärissä on keskivartalo avain asemassa. Tuossa se on kuin vieteri. Miten tuota kuvailisi...Vauhtipunnerrus selällä. Tee joko puhtaasti paketti kasassa, tai oikeaoppisena vauhtipunnerruksena jalkapotkun kanssa. Oli tyyli kumpi tahansa, keskikropan on pysyttävä kasassa. Potku jaloista suoraan ylös. Ei lantion työntöä eteen kuten tuossa tulee. Mavessa samat ongelmat. Keskikroppa pettää.

Katselin viikonloppuna tekniikkavideoita pystäristä, ja Rippetoe opettaa juuri tuota samaa voimakasta lantion eteen työntöä kuin mitä TomppaH94 tekee yo. videolla. Onko täällä yleinen mielipide ettei sitä kannata tehdä? Vaikuttaa tosiaan hieman riskiltä.

Monta kertaa yritetty joo. Vastauskin on tainnut usein olla että "Joo nää oli näitä kauden viimeisimpiä maksimeja. Vähennetään painoa ja aloitetaan puhtaalla tekniikalla uutta kiertoa." No toivotaan, että tälläkertaa onnistuisi tuo ennen kuin paikat hajoaa. Voimaa on kyllä sitä ei ole kieltäminen.

Apua mitä tekniikoita. Malttia niiden romujen kanssa niin et riko itseäsi.
En missään nimessä dissaa tuloksiasi, mutta uudenvuoden lupaus voisi olla pistää tekniikat kuntoon. Tuo pystäri varsinkin on merkillinen. Pystärissä on keskivartalo avain asemassa. Tuossa se on kuin vieteri. Miten tuota kuvailisi...Vauhtipunnerrus selällä. Tee joko puhtaasti paketti kasassa, tai oikeaoppisena vauhtipunnerruksena jalkapotkun kanssa. Oli tyyli kumpi tahansa, keskikropan on pysyttävä kasassa. Potku jaloista suoraan ylös. Ei lantion työntöä eteen kuten tuossa tulee. Mavessa samat ongelmat. Keskikroppa pettää.
Kuinkakohan monta kertaa/vuotta tota Tomppaa on täällä yritetty neuvoa siistimään tekniikoita... :D
Aivan hirveitä nuo ns. pystypunnerrukset. Vähennä painoa.
Nostelu ei ole enää hetkeen ollut tavoitteellista, lähinnä silloin tällöin tulee huvikseen käytyä salilla eikä mennä juuri maksimaalisiin nostoihin. Päätarkoitus liikunnalla on vain pysyä terveeenä näinä päivinä, se ettei keskivartaloon ala liikaa kertyä löysää. Tuollaisia rautoja mitä videoissa oli ei ole tullut enää otettua eikä kyllä lähellekkään. Ehkä sitä alkaa vielä joskus taas aktiivisemmin punttia nostelemaan. Tekniikat ovat olleet mitä olivat, eivät parhaita tosiaankaan aina. En mä tiedä oikein että onko tänne mitään videoitavaa puntin osalta tällä hetkellä, jostain muista aiheista mutta ne ei taida tänne palstalle kuulua. Jotenkin tuntuu että puntinnostelu on aikaisemmin liikaa vienyt keskittymistä muista asioista niin sen vuoksi sitä ei oikein jaksa tällä hetkellä tehdä kuin vaan silloin jos oikein on pakko eli kun tuntuu siltä. Hyvä harrastus ja laji jokatapauksessa. Pitkään olen jo tällä foorumilla/threadilla oleskellut mutta omat videopostaukset ovat tainneet tulla tiensä päähän. Tulipa kirjoitettua tarina mutta menkööt. Jokatapauksessa, mä toivon ihan kaikille hyviä treenejä jatkoon :)

Nostelu ei ole enää hetkeen ollut tavoitteellista, lähinnä silloin tällöin tulee huvikseen käytyä salilla eikä mennä juuri maksimaalisiin nostoihin. Päätarkoitus liikunnalla on vain pysyä terveeenä näinä päivinä, se ettei keskivartaloon ala liikaa kertyä löysää. Tuollaisia rautoja mitä videoissa oli ei ole tullut enää otettua eikä kyllä lähellekkään. Ehkä sitä alkaa vielä joskus taas aktiivisemmin punttia nostelemaan. Tekniikat ovat olleet mitä olivat, eivät parhaita tosiaankaan aina. En mä tiedä oikein että onko tänne mitään videoitavaa puntin osalta tällä hetkellä, jostain muista aiheista mutta ne ei taida tänne palstalle kuulua. Jotenkin tuntuu että puntinnostelu on aikaisemmin liikaa vienyt keskittymistä muista asioista niin sen vuoksi sitä ei oikein jaksa tällä hetkellä tehdä kuin vaan silloin jos oikein on pakko eli kun tuntuu siltä. Hyvä harrastus ja laji jokatapauksessa. Pitkään olen jo tällä foorumilla/threadilla oleskellut mutta omat videopostaukset ovat tainneet tulla tiensä päähän. Tulipa kirjoitettua tarina mutta menkööt. Jokatapauksessa, mä toivon ihan kaikille hyviä treenejä jatkoon :)

Voimanosto on kyllä henkisesti kuluttavaa, sitä en kiellä. Treeneihin ja painoihin valmistautuminen henkisesti on kova taakka. Kannattaa ehkä harjoittelussa tehdä muutos bodailutyyppiseen treeniin yläkroppa-alakroppa jaolla ja sitten käydä välillä salilla tekemässä vain jotain kivaa ja helppoa, kuten olkapäitä tai käsiä. Treenaamista ei kyllä kannata lopettaa, vaan muuttaa suhtautumista siihen kevyemmäksi. Päättää matkalla salille mitä treenaa ja antaa vain virran viedä. Jos jossain vaiheessa kipinä taas löytyy, niin tie takaisin ei ole niin vaikea ja kivinen. Harjoittelu tekee myös hyvää päälle, eli omaa aikaa ja itsensä voittamista ja onnistumisia. Tollasesta pumppailusta tulee aina hyvä mieli, ainakin itselle. Mihinkään ei ole kiire, koska treenissä tärkein asia on pitkäjänteisyys ja sen opettava tietynlainen nöyryys. Näistä opeista on hyötyä myös elämän muillakin osa-alueilla. Ei treenin tarvitse aina olla kauhean ohjelmoitua tai saatanan kovaa, yksinkertaisemmallakin reseptillä saa huomattavasti parempia tuloksia kuin sohvalla makaamalla. Enemmän sali onkin jopa elämäntapa, kuin varsinainen harrastus. Eli ei paineita! :rock:

Hetken tuli pohdittua, että kehtaako sitä omia ähellyksiä ääntelyllä maustettuna pistää tänne, kun tuntuu niin hurjan suurilta teidän isompien sällien raudat. Mutta aina olen pyrkinyt muistuttamaan itseäni, että jokainen aloittaa jostain.

Vuosi on tullut nyt aherrettua puntilla aika ahkeraan. Toki on monia aiemmin hyvin aloitettuja jaksoja jo takana, mutta aina ne ovat johonkin kaatuneet. Tekniikan pitäisi vedossa olla aika hyvin kunnossa, mutta mitähän mahtaa täällä raati olla mieltä. Yksi asia, minkä itse huomaan on niskan asento, sitä pitäisi pyrkiä pitämään enempi linjassa selän kanssa. Muita mietteitä?

Tuossa siis 160 kilolla kolmonen, mikä on tämän hetkinen sarjaennätys.
Tyttöjen painojahan tässä vielä nostellaan ja kyllähän tuo tälle vähän yli 77 kiloiselle tytölle aika paljon painoikin:

View: https://youtu.be/lMxXIjv7Hvc

Viimeksi muokattu:
Hetken tuli pohdittua, että kehtaako sitä omia ähellyksiä ääntelyllä maustettuna pistää tänne, kun tuntuu niin hurjan suurilta teidän isompien sällien raudat. Mutta aina olen pyrkinyt muistuttamaan itseäni, että jokainen aloittaa jostain.

Vuosi on tullut nyt aherrettua puntilla aika ahkeraan. Toki on monia aiemmin hyvin aloitettuja jaksoja jo takana, mutta aina ne ovat johonkin kaatuneet. Tekniikan pitäisi vedossa olla aika hyvin kunnossa, mutta mitähän mahtaa täällä raati olla mieltä. Yksi asia, minkä itse huomaan on niskan asento, sitä pitäisi pyrkiä pitämään enempi linjassa selän kanssa. Muita mietteitä?

Tuossa siis 160 kilolla kolmonen, mikä on tämän hetkinen sarjaennätys.
Tyttöjen painojahan tässä vielä nostellaan ja kyllähän tuo tälle vähän yli 77 kiloiselle tytölle aika paljon painoikin:

View: https://youtu.be/lMxXIjv7Hvc

Tuohan on ikuinen väittely pitääkö niskan olla linjassa selän kanssa. Itse pidän katseen alaspäin. Saan niin hartiat ja yläselän rennommiksi. Eli toisin sanoen kädet pidemmiksi. Aika moni kilpaileva voimanostaja tekee samoin. Joku vetospesialisti voisi tarkentaa asiaa.

Omasta mielestä niskan asento ei ole mitenkään erityisen merkittävä juttu vetotekniikassa, vaan enemmänki yksilöllinen juttu. Kunhan ei ihan katossa tai munissa pidä katsetta, niin ei varmaankaan mitään merkittävää etua tai haittaa tee. Itellä tuppaa nousemaan katse sitä ylemmäs mitä tiukempi veto on.

Tuo pään asento taisi hieman vaikuttaa lihasten aktivaatioon. Pää takana takareidet toimisi paremmin, ja pää edessä etureidet.
Noin yksinkertaistettuna siis. Jotakin pientä hermostollista vaikutusta, en tiedä onko paljoa oikeasti väliä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom