Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Mun kirjoissa dippi on vähän sama ku leuanveto: on kauheen hankalaa määritellä mitään yhtä ja oikeaa tekniikkaa, kun ne on useimmiten kuitenkin enemmän tai vähemmän apuliikkeen roolissa (pl. voimaleuanvetäjät, mutta kyllä sielläkin näkee kovin erilaisia suoritustekniikoita mitä tulee esim. otteeseen, jalkatyöskentelyyn ja vedon rytmitykseen). Jos Vagi haluaa dipata noin ja kokee saavansa siitä ne hyödyt mitä liikkeeltä hakee, niin mikäs siinä.

Tämän videon jälkeen en epäile enää sekuntiakaan puuhun kiipeämistä, ei jumalauta :D

View: https://youtu.be/5Ptg1xUGYjU

Kansa vaatii lisää weird shittii!
Nää perusvoimailut selkä suorana saatikka jotku homehtuneet progresso ohjelmat ei sovi vagikselle!
Ensin puun latvaan ja sit sillalta liikuvan junan katolle ni alkaa tulemaan rispektiä ihan hulluna ja loppuu se vittuilu suoritustekniikasta.:LOL:

Mun mielest toi on taas tosi helppoa, mut ymmärrän miten ajattelet, ja moni ajattelee noin kyllä. Oikea tekniikka: saavutat sillä tavottees, oli se voiman kasvatus, lihan kasvatus, tai ???. Ja pysyt ehjänä. Rinta ottaa vitusti hittiä noissa dipeissä, olkapäät treenaantuu tietyllä tapaa jopa enemmän(vaatii planchen googlauksen ja sen asennon sisäistämisen, ja/tai kokeilun käytännössä), ja pysyvät turvallisemmassa asennossa. Pystysuorempi dippi--->suurempi vaatimus olkapäiden liikkuvuudelle, ja selän taakke viennille(ojennus). Ihan 1+1=2 logiikkaa.
Ainoo miten voit oikeesti dipissä kusettaa on vetää ittes palloks, ja pyöristää rankaa helvetisti alaselkää myöten. Sillon se liike ei tuu sielt yläkropasta, vaan juurikin rangasta. Niin iisejä juttuja kokeilla, et nyt ei riitä itellä kyllä ollenkaan ymmärrys näille huutelijoille. Yleensä näil on kuitenki vähintään joku totuuden jyvä ollu aina, vaikka ollaanki eksytty aiheesta lopulta.
Jos noissa dipeissä ois vähääkään järkeä niin miks tommosia ei näe porukan tekevän salilla? Eihän noissa ole yhtään mitään etuja oikeisiin dippeihin verrattuna, ei vaikka miltä kantilta katsoisi.

Toi nyt ei todista taas yhtään mitään. Keskiverto jantteri ei tee salilla muutenkaan mitään, paitsi penkkikyykkymavehauiskääntöä(yleistin, ei kyyneliä kiitos). Saati jtn dippejä.
Mä just luettelin tossa ylempänä aiiiiiiika monta etua kyseisessä tyylissä. Ei oletukseen perustuvaa, vaan dippejä paljon tehneenä, ihan käytäntöön. Aika mont viestiä tullu täs jo toki, ni ymmärrän jos missasit. Jos oot eri mieltä, ni kokeilematta asiaa, mielipiteesi on väärä mun silmissä. Älä oleta, tiedä.
Noille luettelemillesi "eduille" vaan kun ei ole mitään oikeaa järjellistä perustetta, ne on vaan jotakin mitä olet päässäsi kehitellyt perustelemaan/oikeuttamaan tuonkin omituisen heilumisen :D Semmonen fiilis mulle vaan tuli.

Tavallisen dipin pystyy kyllä pienillä asentomuutoksilla kohdistamaan enemmän niille rintalihaksille ilman että liike näyttää gymfail-videoiden suoritukselta. Mutta joo, kukin tyylillään. Toisilla on tarkoitus kehittää voimaa tai lihasmassaa ehjänä pysyen, toiset ilmeisesti haluavat vaan että salilla supatellaan selän takana ja katsotaan oudoksuen.

Minä en näe mitään syytä miksi minun kannattaisi moista edes kokeilla. En minä kullia hiirenloukkuunkaan laita vain siksi että joku muu on niin joskus tehnyt.

Viimeksi muokattu:
Se että suurin osa ihmisistä ei tee jotakin erikoista liikettä, tai liikkeen variaatiota, ei tarkoita sitä etteikö liike voisi olla ihan hyvä ainakin johonkin tarkoitukseen. Ei kaikki tee vain kolmea perusliikettä päivästä toiseen tähtäimenä voimanostokisat.
Ihan googleen kirjottamalla "tuck planche", käy aika nopeasti selväksi, ettei toi dippitekniikka varmaankaan ihan paska ole esimerkiksi tota liikettä kehittämään. Ja videoiden perusteella Vaginaattori näyttäisi harrastavan noita kehonpainoliikkeitä aika paljonkin, joten onko se nyt ihme jos niitä painojakaan ei nostele jollain bodarin mind muscle fiiliksellä.
Itseltä ainakin jäisi aika moni noista liikkeistä tekemättä, koska on vähän helvetin vaikeita. Vähän ehkä koomisia videoita välillä, mutta ei paljoa naurata kun yrittää itse.

Toi tekniikka näyttää vähän siltä, että osa liikkeestä tulee painonsiirrosta, eikä kuorman (keho + lisäpaino) liikuttamisesta olkanivelten lihaksistolta. Kyynärnivelet toki liikkuu ihan normaalisti.

Olisin aika varovainen ton anatomian arvioimisen kanssa. Se ei oo mitenkään yksinkertanen juttu eli kuvia ja videoita katsomalla ei tuu mitenkään päteväks anatomian osalta. Olkanivelet on hyvä esimerkki tosta, ku niitä tyyppejä on montaa sorttia. Jonkun ahtauden takia sä varmaan oot päätynytkin tohon tyyliin.

tldr; vähän sitä egoa sivuun ja kuuntele kokeneempia (itse en tässä asiassa tosin ole sellainen).

Menee jo niin eeppiseks nää savuverhokommentit et parempi vetäytyä tästä keskustelusta. Enää ois puuttunu "TUU TÄNNE SANOO!" -huudot tohon edelliseen kommenttiin jossa lainasit mun viestiä. Ja ei, sä et voittanut yhtään mitään, ei ollu mitään peliä jossa olisit voinu voittaa tai hävitä. Peace.

Yhä paljo turhaa puhetta, ja viel enemmän argumentointivirheitä. Ei jatkoon! Kiellätkö just avoimesti ton anatomisen 100% faktan, minkä mainitsin? Toivon mukaan sul on sit jossain siellä ne tulevat versiot, mitkä korvaa nää meiän nykyiset anatomian kirjat kuitenki ;D. Oikeesti nyt. Mä odotan enemmän teiltä! Jos lähetään päteen, ni pädetään kunnolla, eikä heitetä vaan jtn oletuksia, ja rinkirunkata muiden sanomisia. Heilumisella viittaat ilmeisesti siihen, ku mun perse käy takana, ja tulee sieltä takas normi linjaan. ''Terävä'' havainto, mut heiluminen on typerä termi kuvaan tota. Voit koittaa myös tota käytännössä, ja koittaa tulla siitä perse takana asennosta täysin samassa asennossa ylös. Not gonna happen.

''Minä en näe mitään syytä miksi minun kannattaisi moista edes kokeilla''. Mä nään: sitte tiiät enemmän. Nyt et tiiä mitään käytännön tasolla, vaan oletat, ja vetoot johki ''no mut eiks kaikki tekis noin sit?'' Ja edelleen, en ota kunniaa tästä, ja kyllä samaa formia on käyttäny monet muutki, ku vähän viittii videoita katella, omien piirien ulkopuoleltaki. Tai mikä helpointa: vittu kokeilee Saatana asiaa :Dd! Mäkää en nää täst lähin tarvetta perustella kenellekkään mitään. Ai miks? No se on vaa nii kätevää.

Ite sanon btw päin naamaa kaikille asiat. Ihan sama kuka. Jos sä kuulut noihin supattelija akkoihin, ni oisko tossa hyvä uudenvuoden lupaus, missä vähän skarpata? Toihan on aika heikkoa toimintaa kuitenki. Muut ihmiset salilla on mulle statisteja. Puhukoot ihan mitä haluu. En oo mitenkää riippuvainen heistä. Suurin osa kuitenki salikavereita tuolla, ja juttu lentää oikeen hyvin.

Oon saattanut missata jotain, mutta oliko näin että äijä ei harrasta mitään kilpaurheilua?

Jos niin on, niin tuleeko ikinä kyseenalaistettua omaa tekemistä ku ei oo mitään ulkopuolista, objektiivista arvioijaa sun tekemisen tasosta? Vai oliko niin ettei tollaset asiat vaan kiinnosta sua?

vagi.webp

@Vaginaattori

1) Etunoja ei ole dipissä mikään ongelma, ja pystysuorassa dippaaminen vaatii tosiaan olkapäiltä anatomisesti suotuisaa rakennetta, hyvää hallintaa ja liikkuvuutta. Tässä asiassa olet siis täysin oikeassa.
2) Tuo vartalolla suoritettava delfiinipotku puolestaan on potentiaalinen "road to snapcity". Liikkeen painopiste siirtyy äkkinäisesti ja aiheuttaa nykäyksiä kesken suorituksen. Jos ottaa tuolla tavalla vauhtia dippiin, menettää myös tukea keskivartalosta, jolloin paine siirtyy vartalon passiivisille rakenteille – ne sitten kestävät mitä kestävät. Täysin sama juttu kuin se, että rykäistään maastaveto liikkeelle ja annetaan selän elää matkan varrella. Moni saa tällä tyylillä isoimmat raudat ylös, mutta hinta voi pitkässä juoksussa olla kova.

Haluan vielä valottaa omia motiiveitani kommentoida videoita täällä foorumilla, koska sulla tuntuu välillä olevan sellainen näkemys, että täällä auotaan päätä lähinnä pään aukomisen riemusta. Itse en ainakaan tunnista tällaista eetosta omista kommenteistani. Mä kommentoin täällä tasan sen takia, että haluan auttaa muita. Sanon siis sellaisia asioita, joita olisin toivonut itselleni sanottavan saliurani aikana; sellaisia asioita, joista ajattelen olevan hyötyä muille.

Omat kommenttini sisältävät usein pelottelua paikkojen hajoamisesta. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että oma näkemykseni nostelun harrastamisesta on se, että paikkojen ehjänä pysyminen pitäisi olla aika lailla prioriteettilistan kärjessä. Tästä syystä en juuri kommentoi täälläkään kilpanostajien tekniikoita. Vaarallisen tekniikan käyttäminen tavoitteellisen kilpailun voittamiseksi on niin eri asia kuin itsensä rikkominen huvin vuoksi. Jotenkin myös toivoisin, että ihan jokaisen nostajan ei tarvitsisi oppia kantapään kautta, että oma kroppa ei ole adamantiumia (paitsi jos on Wolverine) – ihminen on kuitenkin sillä tavalla kehittynyt eläinlaji, että meillä on mahdollisuus opettaa toisiamme.

Loppuun vielä suositus: dippaa etunojalla, mutta ilman kippiä.

Lisääppä etunojaa dippiin, mut pidä silti lavat, olkapäät yms. tiukkoina ja aktivoituina.
Mitäs tapahtuu? Oh wow, pääsee syvemmälle helpommin, ja rintaa pääsee käyttään enemmän.
En ymmärrä logiikkaa rinnan osalta. Etunojaan vieminenhän tuolla sinun tyylilläsi (lantiota enemmän taakse, jolloin selkä lähempänä vaakatasoa) tuo kyynärpään lähemmäs kylkeä, jolloin olkavarren ojennuskulma pienenee. Tämä on fakta. Jos mietitään dynaamista lihastyötä, niin rintalihaksen työhän vain vähenee, koska rintalihaksen osalta liikerata pienenee (venytys jää pois). Toki rinta tekee sitten enemmän staattista lihastyötä samoin kuin etuolkapäät ja hauiksen pitkä pää, mutta tuskin tällä perustelet tuota rinnan parempaa käyttöä. Vähän sama kuin jättäisit penkkipunnerruksessa tangon 20cm irti rinnasta alhaalla.

Tää ketju kun on mennyt jo muuksi kuin omien treenuviteoitten jakamiseksi niin jaan tässä OMIA TREENIVIDEOITA niin on vaihteluksi muuta kuin mitä se nyt tällä hetkellä on.

Tässä aluksi video missä teen 2*105 kg penkkauksen osana treeniä heinäkuussa. Silloin oli ollut sairastelua ja kulki ihan jees.

View: https://www.youtube.com/watch?v=L2rz2Ao98Mk

Elokuussa 12. päivä alaselkä revähti, kylki venähti ja kesken kuntoutuksen polvi muljahti ja täs kohtaa melkoisen kehnosta asennosta johtuvasta surkeasta askelluksesta johtuen nilkka kipeytyi. Ei muuta kun paljon jumppaa ja kuntoutusta. Ja fyssari antoi syyskuun loppupuolella vihreetä valoo tyyliin lasten tangolla treenaamiseen... että ihan hyvin siitä on edetty, kun selkä on kerran kestänyt ja nuin. Mutta onhan tämä videolla oleva 100 kg paljon rumempi kuin ylläoleva rauta 105 kglla kakkonen. Mutta elämä on ja näillä mennään.

View: https://www.youtube.com/watch?v=Pdx2hLiGxOo

Treenaan 24.11. nääshallin penkkikarhujen 10 v kisoja varten plus ihan oikeesti fpo:n kansallisia Tatu Avola Memorial -kilpailuja varten, jotka pietään tampereella 02.12. Bullfarmilla. Kuten videolla näkyy, niin rumaahan tuo on, mutta onneksi voimanosto ei ole järin kauheesti ulkonäkölaji, vaan se ratkaisee meneekö sääntöjen ja tuomarikäskyjen mukaan... Knobbitietona todettakoon, että kyyyyllä, taustalla hääräävä "hivenen" yli-innokas varmistaja ON timo "pode potikka" poutiainen....

View: https://youtu.be/67kUhPUkZvs

Vähän vetoa viime viikolta puolentoista viikon kipeenä olon jäljiltä, ok kulki siihen nähden. Dieetti alkaa vähän ehkä jo treeneissä näkyä, tarkoitus ois 82-83 kiloon hiljalleen paino pudotella.

Tiistaina ois tarkoitus videoida lisäpainoleuanvedossa maksimikokeilu.

harvinaisen nätti salivideoksi. kulkee.

Tehkää jo se oma ketju näille lässytyksille! Treenivideoita, ei treenilässytystä. Onko vaikea käsittää?

Tää on kuitenkin aika lailla helpoin ketju suodattaa offtopicia. Senkun selaat alaspäin ja pysähdyt vain niiden postausten kohdalle, jotka sisältävät videoita. Mitään tekstiä ei tartte pysähtyä lukemaan jos on kovin epämiellyttävää. Toinen vaihtoehto on, että perustat ketjun "Keskustelua Pakkislaisten omia treenivideoita -ketjun videoista", mikäli arvelet että porukka ottaa sen hyvin vastaan.

Tää keskustelun herättäjä ja aktiivisin "lässyttäjä" on kuitenkin myös aika aktiivinen videoiden postaaja, vaikka itsekin olen sitä mieltä että vähän liikaa tulee tekstiä välillä.

Back
Ylös Bottom