Pakkislaisten omia treenivideoita

Sen verran täytyy lisätä, että koittakaa hyvät ihmiset pitää ne jalat niin, että varpaat osoittaa suoraan eteenpäin.
Mikähän tää juttu oikein on? Kyllähän kyykyssä kannattaa pitää jalka terät hieman ulospäin auki, on parempi tehdä ja polvillekkin myös parempi. Kukin tietysti tyylillään, tyylejähän on yhtä paljon kuin tekijöitäkin mut ihan hyviä kyykkyjä mielestäni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikähän tää juttu oikein on? Kyllähän kyykyssä kannattaa pitää jalka terät hieman ulospäin auki, on parempi tehdä ja polvillekkin myös parempi. Kukin tietysti tyylillään, tyylejähän on yhtä paljon kuin tekijöitäkin mut ihan hyviä kyykkyjä mielestäni.

Tarkoitin etukyykkyä, unohtui tuosta mainita. Mielestäni etukyykyn idea on mennä etureisille ja polvethan seuraavat varpaita eli ehdottomasti polville parempi jos varpaat osoittavat suoraan. Ethän sä reisiojennustakaan tee viistoon, kyllä ne jalat melko suorassa on. Sama homma hack kyykyssä jos etureisille haetaan rasitusta, mutta kukin taplaa tyylillään, nää on vain mun aatoksia asiasta. : )

Tarkoitin etukyykkyä, unohtui tuosta mainita. Mielestäni etukyykyn idea on mennä etureisille ja polvethan seuraavat varpaita eli ehdottomasti polville parempi jos varpaat osoittavat suoraan. Ethän sä reisiojennustakaan tee viistoon, kyllä ne jalat melko suorassa on. Sama homma hack kyykyssä jos etureisille haetaan rasitusta, mutta kukin taplaa tyylillään, nää on vain mun aatoksia asiasta. : )

Meikästä tuo on vähän ontuva vertaus verrata johonkin ojennuksiin tai laiteliikkeisiin vapaalla tangolla tehtävää kyykkyliikettä. Paljon luonnollisempi liikerata saadaan aikaseksi (oikeastaan jokaisen nivelen osalta) jos jalkaterät osoittaa hieman sivuille ja tietenkin polvet niiden mukaisesti myös sivulle.

Missään tapauksessa jalkoja ei pidetä suoraan eteenpäin, vaikka joku fitnesmuija juutubessa niin näyttääkin. Etukyykky toimii samoin kuin takakyykky. Istut jalkojen väliin. Tällöin selkä voideen pitää mahdollisimman suorana. Jos varpaat sojottavat suoraan eteenpäin, on jalat pakko pitää yhdessä. Tällöin polvet karkaavat varpaiden yli ja alaselkä pyöristyy ala-asennossa. Jos jalkoja pidetään erillään mutta varpaat suoraan eteenpäin, et pääse mitenkään luonnollisesti ala-asentoon. Puolipyllistykset kyllä onnistuvat vaikka jalat olisivat aurassa.

Tarkoitin niin kuin näin yleensä tuota että hieman jalkaterät auki, voihan se tietysti olla että kun jalkaterät pitää suorasaa niin rasitus siirtyy enemmän etureisille mut sit kannattaa pitää suhteellisen kapea jalkaasentio muuten polvet varmasti hajoo. Itse teen ainakin samalla leveydellä eteen tai taakse..

Minä ainakin olen pitänyt jalkoja niin, että jalkaterät osoittavat aavistuksen verran ulospäin. Paljon luonnollisemmalta tuntuu kyykätä syvälle ku jalat on noin ja lisäksi pysyn paljon paremmin tasapainossa.

nuo tasapainoasiathan johtuvat lähinnä lihaskontrollin puutteesta. eli auttavat lihakset ovat liian heikot pitämään liikkeen tietyssä linjassa. itse teen etukyykyn kapeammalla jalkojen asennolla. kokeilkaapas hackissa seuraavan kerran laittaa jalat melko eteen (itse olen 188cm ja pottuvarvas tulee laudan yli) n. 20cm jalkojen väliin tilaa. Siitä kyykky syvälle ja koko liikkeen ajan puristus etureisillä. Ei tarvite tehdä kokonaisia nostoja koska yläpäässä puristus karkaa ja reisi pääsee levähtämään. Kertokaapas sitten tuntuuko enemmän etureisillä kuin tuollainen jalat vinossa tehty etukyykky.. : )

Missään tapauksessa jalkoja ei pidetä suoraan eteenpäin, vaikka joku fitnesmuija juutubessa niin näyttääkin. Etukyykky toimii samoin kuin takakyykky. Istut jalkojen väliin. Tällöin selkä voideen pitää mahdollisimman suorana. Jos varpaat sojottavat suoraan eteenpäin, on jalat pakko pitää yhdessä. Tällöin polvet karkaavat varpaiden yli ja alaselkä pyöristyy ala-asennossa. Jos jalkoja pidetään erillään mutta varpaat suoraan eteenpäin, et pääse mitenkään luonnollisesti ala-asentoon. Puolipyllistykset kyllä onnistuvat vaikka jalat olisivat aurassa.

Puhun nyt etukyykystä etureisille. Se että teet etukyykkysi jalat vinossa ja pito tulee takareisiltä ei ole minun asiani.

Puhun nyt etukyykystä etureisille. Se että teet etukyykkysi jalat vinossa ja pito tulee takareisiltä ei ole minun asiani.

No mutta ku itekki esimerkissä koneella tehtävää liikettä, joka ei vertaudu millään lailla vapaalla tangolla tehtävään etukyykkyyn. Lisäksi uskoisin olevan enemmän sellaisia treenaajia jotka hakee etukyykyn tapaisella kokonaisvaltaisella liikkeellä muutakin kuin mahdollisimman täydellistä etureiden eristämistä. Siksi tuo
Sen verran täytyy lisätä, että koittakaa hyvät ihmiset pitää ne jalat niin, että varpaat osoittaa suoraan eteenpäin.
kuulosti aika hölmöltä ja asiaankuulumattomalta kommentilta. Etureiden eristämiset on eri asia ku kovat etukyykyt.:piis:

Kertokaapas sitten tuntuuko enemmän etureisillä kuin tuollainen jalat vinossa tehty etukyykky.. : )

Miten se hack liittyy mitenkään tähän etukyykkyjuttuun? Pistäs nyt video missä vedät etukyykyn varpaat suoraan eteenpäin sojottaen niin tunnustan olevani väärässä.

Miten se hack liittyy mitenkään tähän etukyykkyjuttuun? Pistäs nyt video missä vedät etukyykyn varpaat suoraan eteenpäin sojottaen niin tunnustan olevani väärässä.

noniin arvasinkin, että nokkelana kaverina tartut tuohon koukkuun ja vastaushan on helppo. eli etukyykynhän voi tehdä tangolla samaan tyyliin kuin hackissa, se on vaan vähän vaikeampaa kuin tuo varpaat vinossa kyykkäily. monilla alkaa polvet heilumaan ja varpaat kääntyy ku jalat koittaa hakea sitä tuttua 10 vuotta väännettyä tyyliä joka on huomattavasti keveämpi tehdä ku pito haetaan sieltä takareideltä. vais videoo.. pitäisköhän jopa. :)

Etukyykky samalla tavalla kuin hackissa? :confused: Videota kehiin. Kysymys on siitä miten liike tehdään oikein. Ei siitä miten se voidaan tehdä hankalimmin. Tai voithan tehostaa liikettä tekemällä sen silmät sidottuna jumppapallon päällä. Yhdellä jalalla.

Etukyykky samalla tavalla kuin hackissa? :confused: Videota kehiin. Kysymys on siitä miten liike tehdään oikein. Ei siitä miten se voidaan tehdä hankalimmin. Tai voithan tehostaa liikettä tekemällä sen silmät sidottuna jumppapallon päällä. Yhdellä jalalla.

No okei ei ihan kirjaimellisesti onnistu vapaalla tangolla, eri asia sitten smithissä, mun moka. Idea on vain sama. Niin onko se helpoin tapa sitten se oikea? Miksi tehdä 'kokonaisvaltaisesti' etukyykkyä kun takakyykky on oikein mainio siihen? Miksi käyttää etureisille hyvin painottuvaa liikettä takakyykyn imitoimiseen? En sitten tiedä miten sun treeneissä nuo jumppapallot ja silmien siteet tehostaa noita 'yhden jalan etukyykkyä' vai ootko kenties jotain uutta speden spelit -lajia kehittelemässä?

No okei ei ihan kirjaimellisesti onnistu vapaalla tangolla, eri asia sitten smithissä, mun moka. Idea on vain sama. Niin onko se helpoin tapa sitten se oikea? Miksi tehdä 'kokonaisvaltaisesti' etukyykkyä kun takakyykky on oikein mainio siihen? Miksi käyttää etureisille hyvin painottuvaa liikettä takakyykyn imitoimiseen? En sitten tiedä miten sun treeneissä nuo jumppapallot ja silmien siteet tehostaa noita 'yhden jalan etukyykkyä' vai ootko kenties jotain uutta speden spelit -lajia kehittelemässä?

No miten se etukyykky nyt sitten pitäisi suorittaa sillä vapaalla tangolla? Älä nyt sano että nitkuttelee vaan siinä ees taas lyhyttä liikerataa, se ei oo oikea vastaus tässä tilanteessa. Puhe on etukyykystä, ei mistään etureiden eristämisestä. Miksei sitä voisi tehdä kokonaisvaltaisesti ja siten niinkuin se on tavattu tehdä, about niin syvältä kun menee luonnollisella jalkojen asennolla? Jos tekee kaikkien muiden ihmisten mielestä sillä oikealla ja järkevällä tavalla, niin pitäiskö sun mielestä, jos vaikkapa videon laittaa tuubiin, lisätä sinne että "etari on tehty helpommalla tavalla ja tavoitteena ei todellakaan ole ollut tehdä etukyykystä eristävää liikettä."

No miten se etukyykky nyt sitten pitäisi suorittaa sillä vapaalla tangolla? Älä nyt sano että nitkuttelee vaan siinä ees taas lyhyttä liikerataa, se ei oo oikea vastaus tässä tilanteessa. Puhe on etukyykystä, ei mistään etureiden eristämisestä. Miksei sitä voisi tehdä kokonaisvaltaisesti ja siten niinkuin se on tavattu tehdä, about niin syvältä kun menee luonnollisella jalkojen asennolla? Jos tekee kaikkien muiden ihmisten mielestä sillä oikealla ja järkevällä tavalla, niin pitäiskö sun mielestä, jos vaikkapa videon laittaa tuubiin, lisätä sinne että "etari on tehty helpommalla tavalla ja tavoitteena ei todellakaan ole ollut tehdä etukyykystä eristävää liikettä."

En mä ole tainnut missään välissä sanoa, etteikö se kyykky lähtis syvältä ja toi liikkeen pituushan riippuu ihan siitä miten sen on tahtoo tehdä, se hack oli vain esimerkki. Osa hakee sitä hirveää poltetta ja osa taas jotain muuta. Sehän siinä onkin, että yli 90% suomen punttijätkien ja -mimmien mielipiteet ja järkevät tavat tulee jonkun tusina-pt:n suusta jonka tiedot ja taidot on opittu jollain viikonloppukurssilla eikä oikeaa käytännön kokemusta ole vittujakaan.

En mä ole tainnut missään välissä sanoa, etteikö se kyykky lähtis syvältä ja toi liikkeen pituushan riippuu ihan siitä miten sen on tahtoo tehdä, se hack oli vain esimerkki. Osa hakee sitä hirveää poltetta ja osa taas jotain muuta. Sehän siinä onkin, että yli 90% suomen punttijätkien ja -mimmien mielipiteet ja järkevät tavat tulee jonkun tusina-pt:n suusta jonka tiedot ja taidot on opittu jollain viikonloppukurssilla eikä oikeaa käytännön kokemusta ole vittujakaan.

Taidat itse kuulua siihen 90 prosenttiin? Ne loput 10% onkin sitten täällä Pakkiksella.

Niiden tusina-personalrainereiden voisi juuri kuvitella opettavan etukyykyn tuolla kuvailemallasi varpaat eteen -tavalla. Yhdenkään kovan etukyykkääjän, painonnostajan, kehonrakentajan tai minkään muunkaan "sen näköisen sällin että tietää jostain jotain" en ole nähnyt tekevän etukyykkyä kuvaamallasi tavalla vapaalla tangolla. Enkä itse ikinä ole tusinatrainerien kanssa touhunnu, kun näkee jo ensisilmäyksellä ettei siitä mitään tulis kuitenkaan. Laitteet erikseen. Miksi niinkin hyvästä liikkeestä ku etukyykky on, pitää välttämättä yrittää tehdä eristävä liike? Minen ymmärrä. Enkä minä vieläkään ymmärrä oikein noita sinunkaan perusteluja. Ehkä me väännetään vähän eri asioista, sinä puhut etureiden eristämisestä ja minä etukyykystä.

Tein tässä eilen ja tänään uudet ennätykset dipissa ja leuoissa, ohjelmana tosiaan twenty pullups challenge ja kolmannen viikon ennätys yritykset.. Leuoissa toi kuva on vähän liian lähellä, koska salilla oli sen verran paljon väkeä ettei viittiny kaikkien naamaa ottaa kuvaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom