Pakkislaisten omia treenivideoita

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Etukyykky, SJMV, julle ja kulmasoutu on kaikki mulle aika uusia, eli paljoa en oo vielä tehnyt. Etarissa otin eilen 5x90kg, suorinjaloinvetoa myös 5x90kg, julle muistaakseen 5x80kg, kulmasoutu 8x70kg. Normikyykky maksimi on ollut keväällä 180kg vyön ja siteiden kanssa. Vaikka painoa on hieman keväältä lähtenyt, niin uskon, että kyykkyyn saan vielä treenattua kiloja lisää.

Joo, huomasin saman jutun. Polvet ei jostain syystä ojentuneet riittävän nopeasti pois tangon tieltä. Laskiessa vielä vaikeampaa kun meinaa osua polviin. Täytyy miettiä miten ton sais korjattua.. ideoita?
Mahdollinen ratkaisu ois vetää vähän jalkaterät ulospäin leveämmällä asennolla jolloin polvet ei ois tiellä, mutta se kuulostaa vähän huijaukselta.

Jos vain selkä on kunnossa niin laita niin paljon painoa, että joudut oikeasti vetämään ajattelematta koko ajan suoritustekniikka, niin liike korjaa itse itsensä. Monesti pienillä painoilla maven tekniikkaa tulee liikaa hifisteltyä mutta isommilla painoilla pitää vaan keskittyä itse vetämiseen.

Jos vain selkä on kunnossa niin laita niin paljon painoa, että joudut oikeasti vetämään ajattelematta koko ajan suoritustekniikka, niin liike korjaa itse itsensä. Monesti pienillä painoilla maven tekniikkaa tulee liikaa hifisteltyä mutta isommilla painoilla pitää vaan keskittyä itse vetämiseen.
itse huomannut saman jutun
meinaa nimittäin olla pienillä painoilla saman näköstä mutta alkaa nostaa painoo niin se menee vaan kohdalleen.

Hammeri: Sä näät varmaan kovaa kehitystä noissa "apuliikkeissä" vielä kun mave on jo noin iso.
Möykkynen: ei oo ihan kunnos. Sitä varten täs hifistelenkin kun toi itsekorjaus kuulostaa vähän pelottavalta.. pitäis jotenkin löytää oikeet radat ilman et tarvii vetää naama irvessä. Lisäks tykkään siitä kun paino nousee vauhdilla ylös. Täytyy jatkaa harjoituksia.
e: ehkä toi reidet vaakasuorassa tyyli aiheuttaa sen et polvet on tiellä. tarvis kai vetää pystymmästä. selkä enemmän vaakasuorassa.

kokeile jos selkä on ongelma pistä vyö ittelle todettu lauta selkä joskus ala-asteella sanottu ettei kestä isoja painoja joten käytän aina vyötä nimittäin jos selässä jokin menee paskaksi niin se vaikuttaa koko elämään riippuu tietysti kohasta.

Joo, huomasin saman jutun. Polvet ei jostain syystä ojentuneet riittävän nopeasti pois tangon tieltä. Laskiessa vielä vaikeampaa kun meinaa osua polviin. Täytyy miettiä miten ton sais korjattua.. ideoita?
Mahdollinen ratkaisu ois vetää vähän jalkaterät ulospäin leveämmällä asennolla jolloin polvet ei ois tiellä, mutta se kuulostaa vähän huijaukselta.

Sä vedät kuin kyykkäisit. Lantio ylempänä aloituksessa kun vedetään, suunnillen puolikyykyn pohja asento. Polvien pitää ojentua ensin, kun tanko on vähän polvien alapuolella, lantio lähtee eteen selkä ojentuu. Alas päinvastaisessa järjestyksessä selkä taipuu sitten vasta polvet. Tuo tyylisi toimii kyllä sumovedossa, koetat varoa selkää liiaksi.

The correct sequence off the floor. A. Starting position, B. Knees extend, opening the knee angle.
C. Once the bar is above the knees, the hip angle opens, carrying the bar up to the finish position

Osta tai hanki muilla tavoin Rippetoe - Starting Strength 2nd Edition.pdf siinä on monia liikkeitä neuvottu, sekä analysoitu virheitä erittäin hyvin.

ittelle todettu lauta selkä joskus ala-asteella sanottu ettei kestä isoja painoja joten käytän aina vyötä nimittäin jos selässä jokin menee paskaksi niin se vaikuttaa koko elämään

IMO tyhmintä mitä voi tehdä. Vyö ei itsessään suojaa selkää, se vain auttaa jännittämään keskivartalon lihakset paremmin selän tueksi. Vyötä aina käyttäessä lihakset kuitenkin tottuvat toimimaan vyön kanssa, siis keräämään paineet pullistumalla vyötä vasten. Kun ajan myötä lihakset oppivat aina toimimaan näin etkä enää osaa jännittää niitä luontaisesti tiukaksi paketiksi keskivartaloa tukemaan, kuten ilman vyötä kuuluu, niin paskot sen selkäsi lopullisesti ihan auton rengasta vaihtaessasi tai jossain muussa arkipäivän askareessa, kun et osaa pitää selkää kasassa ilman sitä vyötä.

Jos tämä oli sinulle uutta tietoa ja olet vain käyttänyt vyötä edes tietämättä, miksi sitä käytetään, niin suosittelen ottamaan selvää, että välttyisit niiltä selkävaivoilta tulevaisuudessa.

Sori :offtopic:.

vedät kuin kyykkäisit. Lantio ylempänä aloituksessa kun vedetään, suunnillen puolikyykyn pohja asento. Polvien pitää ojentua ensin, kun tanko on vähän polvien alapuolella, lantio lähtee eteen selkä ojentuu. Alas päinvastaisessa järjestyksessä selkä taipuu sitten vasta polvet. Tuo tyylisi toimii kyllä sumovedossa, koetat varoa selkää liiaksi.

Tää on muuten totta, oon pelkkää kyykkyä harjoitellut ja se on jäänyt päälle samalla kun mave on unohtunut. Lukaisin tuota kirjaa ja hyvältä näytti. Miksei sitä sumovetojakin kokeilisi? Koitan todellakin välttää vetämästä selällä ja tuntuu paremmalta kun se on jo lähtöön enemmän pystyssä.
Vyötä en käytä. Joskus käytin mutta en varmaan osannut käyttää oikein.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sen verran vielä mavetekniikasta, että Hammerilla oli ainakin niska aika loppuun ojennettuna. Itse joskus olin siinä uskossa, että mavessa nostetaan leuka pystyyn ja katsotaan kattoa mutta Rippletoe:n kirjassa naama on alaviistoon. Mitä pystympänä selkä on niin sitä korkeammalle katse nousee jos niska on suorana. Ilmeisesti niskan yliojennus jotenkin helpottaa selän ojennusta, osa vetää myös niin että niska liikkuu paljonkin suorituksen aikana.

Etukyykyssä PR. Pistetään nyt huvin vuoksi näkyville, vaikka esitys kovin vaatimaton ketjun tasoon nähden onkin...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
IMO tyhmintä mitä voi tehdä. Vyö ei itsessään suojaa selkää, se vain auttaa jännittämään keskivartalon lihakset paremmin selän tueksi. Vyötä aina käyttäessä lihakset kuitenkin tottuvat toimimaan vyön kanssa, siis keräämään paineet pullistumalla vyötä vasten. Kun ajan myötä lihakset oppivat aina toimimaan näin etkä enää osaa jännittää niitä luontaisesti tiukaksi paketiksi keskivartaloa tukemaan, kuten ilman vyötä kuuluu, niin paskot sen selkäsi lopullisesti ihan auton rengasta vaihtaessasi tai jossain muussa arkipäivän askareessa, kun et osaa pitää selkää kasassa ilman sitä vyötä. :offtopic:.
kiitos mustutuksesta tosin oon käyttänyt mavessa aina vyötä kun ollaan menossa isompiin painoihin muuten en käytä,paitsi muissa vaaralisissa liikeissä.
ja tuun rajottamaan vyön käyttöä ja teen sopivalla painolla että selkä vahvistuisi eikä oppisi vain vyöhön mutta kiitos.
videon perusteella ei oo sulle paljoo vyö kelvannu :worship:

Kiitokset positiivisesta palautteesta kaikille :).

videon perusteella ei oo sulle paljoo vyö kelvannu :worship:

Mulla ei oo vyötä ollut salilla päällä kertaakaan varmaan about kolmeen vuoteen. Selkäongelmia on mullakin ollut ja tarpeeksi kokeiltuani ja mietittyäni totesin parhaaksi reseptiksi itselleni heittää se vyö lopullisesti mäkeen ja tehdä keskikropan eteen niin paljon työtä, että se kestää. Kun vyöttömyyteen tottuu, niin mielestäni keskivartaloon saa paljon paremman kontrollin ilman sitä ja nykyään mua varmasti pelottaisi enemmän tehdä mitään vyön kanssa kuin ilman sitä. Monille vyön käyttö raskaissa nostoissa on paikallaan, en siis missään nimessä kehota ketään tälle omalle linjalleni lähtemään, kunhan vain kerron omista kokemuksistani...

Kyllä tuolla etukyykyllä jo 130 työntäisi hehehe.

Puolet penkkituloksesta myisin heti jos tuohon pystyisi, mutta kun ei osaa ja on liian vanha ja hidas niin minkäs teet. Puolet tuosta voisi hyvänä päivänä tullakin hehe.

No oli hieno etukyykky! Tuosta vyön käytöstä täytyy itsenikin sanoa, että on lie ollut koko treenihomman fiksuimpia vetoja viskata vyö nurkkaan jo vuosia sitten. En käytä nykyisin edes maksimivedoissa enää.
Minkälainen ohjelma? Kovia nostoja!
5x5 pikkuisen sovellettuna. Joka viikko kun olisi ennätänyt tehdä vielä sen toisen penkin, niin luulen, että ruutia olisi tullut vieläkin enemmän. Tein tuon saman joskus vuosia sitten siten, että paukutin kaikki sarjat normaalia kapeammalla ja pelkkinä loppuojennuksina. Penkkiä tein sitten vasta kaksi viikkoa ennen varsinaisia maksimikokeiluita ja ykkönen parani sillä n.20kg.

SN152800
Mikään ei voita kesätreeniä kotona ja painot mallia retukivinen, kulkee taas penkki hienosti ku menee salille oikeelle penkille, leikkiin Leokolla.

Suositut

Back
Ylös Bottom