Pakkislaisten omia treenivideoita

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
On tietenkin kun kyseessä on "pienempi" liike. Jalat punnerruksen takana vs ei jalkoja punnerruksen takana = kumpi vaatii suuremman voimantuoton? Olin itekin vielä kaks viikkoa sitten samaa mieltä. Että "kyllä kait noita pumppailee vaikka kuinka, aivan naurettavaa tommonen kyykkyhyppely." Mutta ei. Voin sanoa että oli nöyryyttävä kokemus, ja seuraavan kerran asennoidun tohon erillälailla ja pompautan vielä "huonommalla tekniikalla" painot ylös. Sama leuoissa, kippailen ihan saatanasti.

EDIT: Vielä tohon punnerteluun. Helpointa on vauhtipunnerrus. Toiseksi helpoin on normaali pystypunnerus ja vaikein on thrusteri. Tämä siis jos painoa on fiksattu määrä, vaikka 0.5 x kehonpaino.

Fran on "kilpailu." Tavoitteena ei ole maksimiykköset vaan aika.

Nuo etukyykky+vapu-yhdistelmät ovat sikäli vähän ikäviä, että hapoilla se kyykkyosuus voi tulla helposti väännettyä selkä vääränä?

Itse pidän takakyykky+vapu-yhdistelmästä enemmän, kiva tehdä välillä pystärin tai vauhtipunnerruksen sijaan. Tehdäänkö sitä crossfitissä, olisi ehkä helpompi pitää pakettia kasassa?

Vaikka en itse ole kertaakaan koittanut tempausta niin voisin sanoa tuosta tempauksesta että se on painonheittoa päänpäälle, tai ainakin näyttää siltä :D

Nuo etukyykky+vapu-yhdistelmät ovat sikäli vähän ikäviä, että hapoilla se kyykkyosuus voi tulla helposti väännettyä selkä vääränä?

Tämä oli toinen juttu mitä nauroin, että varmastikaan ei ole järkevää tehdä yli 10 toiston sarjaa etukyykyssä, mutta mulla ei itellä ainakaan alaselkä pyöristynyt kertaakaan, vaikka välillä näytti tuo pään asento aivan kamalalta. Alaselkä ei oikeastaan ole nyt yhtään jumissa. Etureidet, epäkkäät ja ojentajat ovat niin täydellisessä doms-helvetissä ettei oo tosikaan, en edes muista millon viimeksi on ollu näin kipeänä paikat.

Itse pidän takakyykky+vapu-yhdistelmästä enemmän, kiva tehdä välillä pystärin tai vauhtipunnerruksen sijaan. Tehdäänkö sitä crossfitissä, olisi ehkä helpompi pitää pakettia kasassa?

Ajattelin testata seuraavalla kerralla kahvakuulilla ton. 2x20kg kuulilla räkkiasennosta thrustereita, ja teen sen pihalla niin ei tarvi pelätä että pamautan kruunun kattoon ja saa rauhassa testailla perhosia.

Ja Gaf: 40kg on franin standardi.

EDIT: Tosiaan, pieni kannanotto vielä tohon huonoon tekniikkaan. En oleta että kukaan tietää mun treenifilosofiasta mitään paitsi sällit jotka aktiivisesti palloilee tuola kehonpainothredissä, mutta Wikke nyt ainakin treenikaverina osaa sanoa että olen 100% viimeisen päälle tekniikkanatsi. Sanon kyllä aivan varmasti jos tekniikka on huono ja asento on vähänkään vituillaan. Tämä siis aiheuttaa pienimuotoista painetta tehdä noita etukyykkyjä, ja olin itekin että "noniin, nyt ekasta vikaan toistoon vedän niin saatanan puhtaita toistoja ettei tosikaan." Toisin kävi, kuten huomaa. Kun tekee kuningas Aikaa vastaan, on aivan totaalisen mahdoton pitää "pakettia kasassa." Vastauksena ois tietenkin tehdä hitaammin, mutta kun aika on tavoitteena, niin täytyy keksiä ekonomisempi tapa tehdä liike niin ettei se hajota paikkoja.

Eikös tuossa Franissa pitäis olla painoa 95lbs, eli muutaman kilon yli tuon 40kg:n?

Tuo tempaus on kyllä viimesen päälle raaka tempaus :D Jos Lontoo taittuu nii lopussa on vähän vinkkejä tuohon tempaukseen miten pitäis mennä http://www.youtube.com/watch?v=9nc4DpIzns8 :)

pompautan vielä "huonommalla tekniikalla" painot ylös. Sama leuoissa, kippailen ihan saatanasti.

Lähinnä pohdin sitä, että mikä se idea sitten on tuossa esim. treenaamisen kannalta yleensä ottaen. Enintään tuossa voi käydä niin, että joku paikka hajoaa kun negatiiviset tulee vauhdilla alas eikä kontrollikaan välttämättä pelitä kovin hyvin eli loukkaantumisen riski kasvaa selvästi. Mutta jos on kivaa niin ei kai siinä mitään.

Tuo tempaus on kyllä viimesen päälle raaka tempaus :D Jos Lontoo taittuu nii lopussa on vähän vinkkejä tuohon tempaukseen miten pitäis mennä http://www.youtube.com/watch?v=9nc4DpIzns8 :)

Kiitti vinkeistä mut mä en kyllä uskalla tempailla ees puoliraakana. Luojan kiitos ettei ollu enempää painoa tos, pystäriä tehdes jo ennen tempausta mokasin kun paineet lähti unrackin aikana ja vammanen alaselkä vähän niksahti, ei tullu heti kipeeks vaan parin tunnin päästä. Vyöllä vois tietty tehdä mut se ei oo niin raakaa ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eikös tuossa Franissa pitäis olla painoa 95lbs, eli muutaman kilon yli tuon 40kg:n?

Eli saattais jopa mennä läpi ilman suurempia taukoja. Leuat ei varmaankaan menis myötäotteella, oikean käden hauiksen joku jänteistä on kipeä, etenkin myötäotteella tehdessä, vastaotteella ok. Ei oo päässy treenaamaan kunnolla aikoihin.

Leauanvedon otteella ei ole väliä fran:ssa, eikä kaikkia toistoja tarvi tehdä putkeen. Kunhan pitää tauot mahdollisimman lyhyinä. Eikä välttämättä kannata ekalla kerralla kokeilla heti 40kg thrustereita. Childintimekin kun olis tehny esimerkiksi 30kg thrusterit niin olis ihan erillainen harjoitus ottais keuhkoihin eikä hyytyis thrustereiden "painoon". Näissä kun ekaa kertaa kokeilee niin ehkä kannattaa joko pudottaa thrusterin painoa 40->30 tai jopa 20 kg, tai toistot 15-12-9, niin tulee ehkä toistekin kokeiltua crossfit:ä.

Sori offtopic täällä ketjussa. Jatketaan crossfitistä jutustelua omassa ketjussa.

Lähinnä pohdin sitä, että mikä se idea sitten on tuossa esim. treenaamisen kannalta yleensä ottaen. Enintään tuossa voi käydä niin, että joku paikka hajoaa kun negatiiviset tulee vauhdilla alas eikä kontrollikaan välttämättä pelitä kovin hyvin eli loukkaantumisen riski kasvaa selvästi. Mutta jos on kivaa niin ei kai siinä mitään.

Ohitit ihan totaalisesti että vastasin tähän jo. Jos tavoite on parantaa aikaa, niin mikä siinä kehittyy? Hidastuuko aika? Eikö nopeuden = kehoekonomian kehitys ole taito ja kehitystä? Mitä minä nyt missaan? Tämä siis "mikä idea treenaamisen kannalta."

Koska edelleen: Olen vielä 2vk sitten ollut sitä mieltä että crossfitissä ei ole tarpeeksi selkeitä tavoitteita, ja tavoitteethan on niitä joita varten ylipäätään treenataan. Voima, nopeus, kestävyys, joillakin urpoilla jopa rasvanpoltto.

Ja kivaa on. Voisin kuvitella että parin tommosen session jälkeen kehittyy myös henkinen kantti, joka mulla on aivan äärettömän heikko. Ei millään tee mieli hypätä kylmään veteen tai alkaa tekemään tabatasarjaa. Aina panttaa ja oottaa että jos se jossain välissä helpottuis.

Ja gaf: Edelleen, suosittelen kokeilemaan noita thrustereita. Kuvittelin mielessäni että ei oo isokaan homma käydä kyykyssä ja sieltä oikein ampua pelkillä jaloilla tuo paino ylös, mutta kuten videosta käy ilmi, punnertelin käsillä aikalailla kokoajan kun jalat sippas ihan totaalisesti.

Ja gaf: Edelleen, suosittelen kokeilemaan noita thrustereita. Kuvittelin mielessäni että ei oo isokaan homma käydä kyykyssä ja sieltä oikein ampua pelkillä jaloilla tuo paino ylös, mutta kuten videosta käy ilmi, punnertelin käsillä aikalailla kokoajan kun jalat sippas ihan totaalisesti.

On noita tehty, mutta sarjaa olen tehnyt vain (raaka)rive+työntö -yhdistelmällä, leuat normisti myötäotteella. Painoa on tosin ollut enemmän, 50-60kg. Voi olla, että thrusterit on vielä rankempia, vaikkakin pienemmällä painolla. Pitää testata, sen verran nautinnollista puuhaa tuo on :D

Aika helvetin moni. Varsinkin voimamiesten keskuudessa helvetin yleistä.

Jaa, enpä ole vain koskaan nähnyt. Olen kuullut yhdellä kädellä kerrallaan tehtävän, mutta sitäkään ei oikein voi verrata tuohon tankoversioon. Ja sitä tarkoitin myös tuolla että ettei voi verrata tankoon käsipainoja sitä, että jos Kalasen laskurilla katsot käyttäen käsipainojen yhteen laskettua kilomäärää niin ei tietenkään näytä oikein. Omasta mielestäni käsipainot pitää ajatella ihan omina kiloinaan eikä tehdä mitään suoraa vertausta tankoon, toimivathan kädet ihan erikseen kummiskin.

Onse Vastis vaffa! Hyvältä näytti!=)

Suositut

Back
Ylös Bottom