jokseenkin sama millä ohjemalla esim Hulkki treenaa kun hän on niin lahjakas että kehittyy jokatapauksessa.
Yhdeksän treenivuoteni aikana olen kokeillut kaikkea 1-jakoisen ja 7-jakoisen väliltä, 2 treeniä viikossa v/s 10 treeniä viikossa, kaikki sarjat loppuun saakka v/s ei yhtään sarjaa loppuun saakka, kutakuinkin kaikki toistoalueet ja näiden yhdistelmät välillä 2-20, äärimmäisen matala volyymi v/s sairaan korkea volyymi, jne.
Aika harvaa treenisysteemiä en ole käyttänyt ja yrittänyt saada itselleni toimimaan, mutta käytännössä AINOASTAAN kropan treenaaminen useammin kuin kerran viikossa läpi perusliikkeitä painottavalla vähäjakoisella ohjelmalla on toiminut edes jossakin määrin. Monijakoiset ohjelmat ovat aloittelijavaihetta lukuunottamatta olleet oman kehitykseni kannalta aivan täyttä paskaa, jos nyt puhutaan "puhtaasta" monijakoisesta treenistä eli lihaksen rasittamisesta vain ja ainoastaan kerran kierron aikana ilman epäsuoria rasituksia muualla kierrossa, jne.
Jos et oikeasti tiedä kuinka asiat ilmiöiden taustalla oikeasti ovat, älä tee typeriä olettamuksia tai väittämiä. Olen niin lahjakas, että kehityn riippumatta siitä, miten treenaan? Voi kun tuo olisikin totta.
kyllähän esim ammattilaiset treenaa 4-5jakoisesti.itse pidän erittäin loogisena,että vain se on paras keino saavuttaa (useimmilla ihmisillä) lihasmassan kasvu.
Toki jos kemia on samalla tasolla kuin ammattilaisilla, voidaan ottaa myös treeniasioissa oppia ammattilaisista, mutta jos puhutaan aivan natutreenaajista, väitätkö oikeasti että maailman lahjakkaimpien ja varsin tehokkaasti kemiallisesti valmennettujen ammattilaisten ja normaalit geenit omistavien natutreenaajien tulisi treenata samalla tavalla?
jos haluaa treenata 2-3h salilla, 2-1 jakoisella ohjelmalla niin mikä jottei
Noin joutuu tekemään ainoastaan jos käyttää monijakoisesta ohjelmasta tuttua liikevalikoimaa: huomattava määrä hyödyttömiä nippeliliikkeitä, vain muutama perusliike. Kun treenistä karsitaan turhat nippeliliikkeet ja keskitytään lähes pelkästään niihin tehokkaimpiin perusliikkeisiin, menee 1-2-jakoisen treenit reippaasti tunnissa läpi.
ja hulkki nyt on aivan omaa luokkaansa.on näemmä ihmisiä, joille on aivan sama miten , koska jne treenaa niin aivan mielettömät lihat jokatapauksessa.ts. näitä ovat ne LAHJAKKAAT.huoh....
Ei ole todellista, jouduin nauramaan ääneen kun luin tämän :lol2:
Näkee ettet ole tosiaankaan kauheasti treeniasioita joutunut miettimään, vaan olet ulkoistanut tämän toiminnan valmentajalle. Itse olen omien treenieni miettimisen ja analysoimisen lisäksi seurannut muiden treenaajien kehitystä ja treenitapoja treenaamillani saleilla reilun 9 vuoden ajan. Lähes poikkeuksetta monijakoisilla ohjelmilla hyvin kehittyvät henkilöt kuuluvat vähintään yhteen luokkaan seuraavista treenajatyypeistä:
1. Aloittelija (joka tosiaan kehittyy melkeinpä millä tahansa ohjelmalla)
2. Geneettisesti todella lahjakas treenaaja (joka myöskin kehittyy melkeinpä millä tahansa ohjelmalla)
3. Roinaaja (joka yllätys yllätys kehittyy melkeinpä millä tahansa ohjelmalla)
Itse kehityin monijakoisella ohjelmalla vain ollessani aloittelija ja palatessani salille puolen vuoden treenitauon jälkeen vuonna 2000. Vuodet 2001-2003 treenasin monijakoisella ohjelmalla ja söin koko ajan tarkkaan vuorotellen bulkki- ja dieettijaksoja. Lopputulos kehityksen kannalta oli melkeinpä pyöreä nolla.
Aloittelijavaiheen jälkeen sain ensimmäisen kerran taas kunnon kehitystä aikaan kun otin käyttöön 2-jakoisen perusohjelman alkukesästä 2003. Tuon jälkeen olen saanut pikkuhiljaa jopa heikoimpia lihasryhmiäni kehitettyä tiheäfrekvenssisillä ohjelmilla, mutta sen yhden kerran kun tuona aikana erehdyin vielä kokeilemaan 4-jakoista treeniä, laskivat tulokseni ja painoni, mutta samaan aikaan rasvaprosenttini nousi!
Olen joutunut miettimään treenejäni ja hinkkaamaan esim. etureisiäni kaksi kertaa viikossa vuosikaudet saadakseni edes aavistuksen siitä kasvusta, mitä geneettisesti lahjakkaat treenaajat ovat saaneet murto-osassa samasta ajasta. Esimerkiksi aabeli, monien mielestä yksi Pakkotoiston ylivoimaisesti lahjakkaimmista naturaalitreenaajista treenasi meikäläisen kanssa etureisiä 3 kk ajan meikäläisen ohjelmalla. No, itse sain poikkeuksellisen hyvää kehitystä aikaan tuossa ajassa eli jotakuinkin jopa huomasin pientä kehitystä. Aabelilla etureidet kasvoivat samassa ajassa enemmän kuin meikäläisellä viimeisessä 3 vuodessa, vaikka olivat jo entuudestaan huomattavasti kovemmat kuin meikäläisellä.
Voisin ruveta listaamaan näitä esimerkkejä kyllästymiseen saakka tänne, mutta pointtini on tämä: on HUONO, jopa surkuhupaisan julma vitsi väittää minua poikkeuksellisen lahjakkaaksi treenaajaksi joka saisi muka kehitystä riippumatta siitä miten treenaan. Olen joutunut koluamaan treenityylit laidasta laitaan läpi vuosien aikana löytääkseni itselleni edes jossain määrin toimivan systeemin; monijakoisilla ohjelmilla en saanut kehitystä aloittelijavaiheen jälkeen moneen vuoteen, 2-jakoisilla perusohjelmilla kehitystä taas on tullut viimeisen 3 vuoden aikana kohtalaisen varmasti kunhan kesät talvet on vain tehty taukoamatta töitä niin salin kuin ruokapöydänkin puolella. Tosin kehitykseni tälläkin metodilla on edelleen vain murto-osa siitä mitä OIKEASTI lahjakkailla treenaajilla on treenimetodista riippumatta.
Älä siis Vilma ikinä enää väitä minua yhdeksi näistä geenifriikeistä, jotka kasvavat suurin piirtein salin suuntaan katsomalla. Kaiken vuosien varrella kokemani jälkeen otan tuon niin suurena loukkauksena, että on hankala pitää tämäkin teksti asialinjalla ylettömän raivoamisen sijaan. Mieti hieman tarkemmin asioita ennen kuin niitä seuraavan kerran rupeat näppäimistöltäsi ulos sylkemään. :curs: