Pakkiksen lapsettomat pariskunnat.

D.Yates sanoi:
Mä kanssa jaksan ihmetellä tätä. Ei tehdä lapsia kun niistä on niin vaivaa, mutta sitten hommataan jotain karvapalloja ja rapsitaan paskaa olkkarin matosta ihan onnessaan.
Ah mikä paikka maailma oliskaan jos olisi sinkku :kuola: . Vois hankkiutua johonkin Sao Paulon toimipisteeseen, asustella herroiksi ja naiskutella paikallisia tyttölöisiä.

Toiset ovat harrastuksia ja toiset ovat kuitenkin hieman eri vastuuluokassa...

Ja lapsia kun et vaan voi jättää työpäiväksi keskenään kotia....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huppe sanoi:
Onneksi jotkut tajuavat itse olla lapsettomia, kuten tämä kimmo1234 tjsp. :rolleyes: Älykästä sinänsä :thumbs:
Kiitos kiitos.:)
Pysyy paremmin meidän pienen kunnan budjetti tasapainossa,kun ei tarvitse
rakentaa uusia kouluja ja päiväkoteja(veroäyri silti nousee 19.5 valtion kiristysten takia).
Oikeastaan kunta voisi laskea pikkaisen meidän veroäyriä(tyydyttäisiköhän tämä ratkaisu)kun noita palveluja emme käytä.
Huppelle tiedoksi: kirkkoon en ole kuulunut kohta 20 vuoteen.
Ei ne veronmaksajat suomesta lopu. Sitä ei tarvi pelätä ja työvoimapulaa ei tule vaikka jotkut parit ei lapsia tekisikään.
Hiljainen hetki lopuksi meidän kunnan kirjailija Arto Salmiselle kuoli äkilliseen sairauskohtaukseen kotonaan 46-vuotiaana.

Lapsia kolme ja elän tyytyväisenä keskiluokkaista unelmaa. MUTTA, toisin kuin vaimo voisin elää onnellisena lapsettomanakin. Kaikille ei lapsien saanti ole itsestäänselvyys. Tiedän kokemuksesta. Ymmärrän kuitenkin täysin jos joku ei halua lapsia. Vaikka sitä rakastaa täysillä omia mukuloitaan niin täytyy rehellisyyden nimissä tunnustaa että joskus kaipaa niitä huolettomia aikoja kun rahat meni omiin harrastuksiin, harrastuksiin riitti aikaa, yöt oli nukkumista ja naimista varten ja sunnuntai tarkoitti lepopäivää.

Mikäs siinä jos parisuhteen osapuolilla näkemykset kohtaa. Kaverin suhdetta vierestä seuranneena voin sanoa ettei se näytä olevan herkkua jos toinen haluaa kybällä lapsia ja toinen ei sitten millään.

Mun mielestä jokainen joka pystyy olemaan lisääntymättä tekee palveluksen tälle planeetalle.

D.Yates sanoi:
Mä kanssa jaksan ihmetellä tätä. Ei tehdä lapsia kun niistä on niin vaivaa, mutta sitten hommataan jotain karvapalloja ja rapsitaan paskaa olkkarin matosta ihan onnessaan.

Ah mikä paikka maailma oliskaan jos olisi sinkku :kuola: . Vois hankkiutua johonkin Sao Paulon toimipisteeseen, asustella herroiksi ja naiskutella paikallisia tyttölöisiä.

Mä oon just samaa mieltä. Koiranki hommaat nii jokaikinen aamu sun pitää sitä paskalla käyttää yms. paapimista. Karvoja kämppä täynnä ja ei siitä valiteta ku tulee hirvee siivo. Auta armias jos jotai tenavan leluja on lattialla nii kauhee metakka pystössä :rolleyes:

Ei mulla itellä oo lemmikkejä tai lapsia mut sivusta seuranneena on pistänyt silmään. Ennemmin kuiteski tenavan hommaan ku eläimen :D

Uskaltaisin väittää, että yksikään ihminen jolla ei ole omia (tai tosi omiksi koettuja) lapsia ei voi tietää mitä loppujen lopuksi lapsi antaa! Tietysti se myös vaatii paljon kompromisseja, mutta usein plussan puolelle jää kuitenkin lasten kanssa.

Paljon on nyt tullut esille mitä haittaa lapsista on kun ne haitat on jokseenkin näkyviä, mutta ne hyvät puolet tahtoo usein jäädä huomioitta kun ne vaikuttaa enemmänkin näkymättömästi onnellisuuteen. Mä toivoisin, että ne ihmiset, jotka pyrkivät todistelemaan sitä kuinka mahtavaa niillä on ilman lapsia hyväksyisivät sen tosiasian, että ne on kuitenkin aika jäävejä sanomaan painavia mielipiteitä asiasta.

Onhan se kuitenkin totta, ettei kaikki halua lapsia, ja ihan OK niin.

Tuttuja (työ tai muuten vain) kun katsoo niin sinkkujen elämäntapa tuntuu fiksuimmalta, reissataan, juhlitaan, osa ulkomailla töissä.

Mutta lapsettomat pariskunnat sitten hissuttelee ja laittaa pikkusievää kotia. Ja totta kai koira/kissa.

Perheelliset on elää sitten perhe hel***tissä mutta elävät sentään.

Vähän harmittaa kun ei nuorempana elänyt kunnolla, vaikkapa lainarahalla.

Ruger sanoi:
Tuttuja (työ tai muuten vain) kun katsoo niin sinkkujen elämäntapa tuntuu fiksuimmalta, reissataan, juhlitaan, osa ulkomailla töissä.

Mutta lapsettomat pariskunnat sitten hissuttelee ja laittaa pikkusievää kotia. Ja totta kai koira/kissa.

Öh, tuota... pakko on nyt kysyä, että miksi ihmeessä sinua häiritsevät niin kovasti toisten pariskuntien valinnat? Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta jne., onko niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät halua mennä ja liehua vuosi toisensa jälkeen...?

Nyt täytyy vetää syvään henkeä ja yrittää olla kiehumatta muutamia kommentteja lukiessa :D

Muistan sanoneeni jo nuorena, ehkä kymmenen vuotta sitten, etten koskaan hanki lapsia. En ikinä. Vaikka enhän kovin vanha ole vielä nytkään. Kanta on säilynyt ilman pienintäkään halua hankkia lapsia, vaikka ollaankin nyt avokin kanssa asusteltu lähemmäs viisi vuotta yhdessä. Enkä usko, että sellaista halua tulee tulevaisuudessakaan.

Vaikka olemme lapseton pari, niin en koe mitenkään, ettemmekö "eläisi oikeasti". Niinkuin joku antaa ymmärtää. Olemme vapaita menemään ja tulemaan, kumpikin tekee töitä, tulevaisuudessa on tarkoitus jatkaa opintoja, yms.

En valitse lapsettomuutta siksi, että "lapsista on liikaa vaivaa" tai "lapset maksavat paljon". En ole asiaa ajatellut tuolla tavalla. Sitä on vaikea selittää, kun niitä ei yksinkertaisesti vain halua. Se asia vain on. Eniten ärsyttää tätien/setien hyssyttelyt, että "kyllä se mieli siitä vielä muuttuu" aaaarghhhh :curs:

Itse kuitenkin jokainen valitsee tapansa elää tätä elämää. Toinen ei voi kuvitella elämäänsä ilman lapsia, minä en voi kuvitella lapsien kanssa. Ja se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle. Ehkä olen sitten itsekäs, mutta ainakin olen onnellinen.

Joop, tällä viikolla onkin otettu paljon pulttia pikkuasioista. Kiitos, että sain avautua.

Niin, ja meillä on kaksi kissaa :lol2: Ja tosi ihania ovatkin!

Sundae sanoi:
En valitse lapsettomuutta siksi, että "lapsista on liikaa vaivaa" tai "lapset maksavat paljon". En ole asiaa ajatellut tuolla tavalla. Sitä on vaikea selittää, kun niitä ei yksinkertaisesti vain halua. Se asia vain on. Eniten ärsyttää tätien/setien hyssyttelyt, että "kyllä se mieli siitä vielä muuttuu" aaaarghhhh :curs:

Oot kokonaista 23 vee ja elät jossain teinirakkaussuhteessa. Tähän ei voi muuta sanoa kuin: kyllä se mieli siitä vielä muuttuu.

-Ronin- sanoi:
Oot kokonaista 23 vee ja elät jossain teinirakkaussuhteessa. Tähän ei voi muuta sanoa kuin: kyllä se mieli siitä vielä muuttuu.

Haista :lol2:

Ei kai, mielipiteensä kullakin. Kiitos tän päivän "kiehautuksesta" :D

Eikä musta oo saanut kyllä moneen vuoteen teiniä tekemälläkään...

Ruger sanoi:

Voi Ruger sinua... oletkohan nyt oikeesti katkera jostain.

Lapsettomana pariskuntana elämme varsin "elävää" elämää.... Ja elettäisiin lapsenkin kanssa, mutta kun ei vaan vielä kiinnosta...

Ja mikä helevetin "totta kai" koira tai kissa... taitaa iso osa olla lapsiperheillä noita lemmikkejä.

Niin kuin jo edellä todettiin.. niin tuntuu oudolta että pitää joidenkin avautua toisten elämänvalinnasta.

Ja todellakin... se mieli ei vältämättä kaikilla muutu. Ja ps. en elä missään teinisuhteessa :lol2:

-Ronin- sanoi:

Jep, niin saattaa muuttua - allekirjoittaneella oli elämänsä tähän asti ainoa todellinen vauvakuume 20-ja-risat -iässä, kun taas nyt, 10 vuotta myöhemmin, ajatus lastenhankinnasta ei tunnu olevan ainakaan tällä hetkellä ajankohtainen ;)

En silti sano "ei koskaan", vielähän tässä on tehokasta peliaikaa jäljellä...

Sundae sanoi:
Muistan sanoneeni jo nuorena, ehkä kymmenen vuotta sitten, etten koskaan hanki lapsia. En ikinä. Vaikka enhän kovin vanha ole vielä nytkään. Kanta on säilynyt ilman pienintäkään halua hankkia lapsia, vaikka ollaankin nyt avokin kanssa asusteltu lähemmäs viisi vuotta yhdessä. Enkä usko, että sellaista halua tulee tulevaisuudessakaan.
Mä vastaisin tähän hieman muunnellen, kyllä se mieli tuosta vielä VOI muuttua :) En todellakaan ole yhtä ehdoton lapsien saamisen suhteen, vaan lähinnä ajattelen niin, että vaikka vauvantekohommat ei nyt juuri kiinnostakaan, niin en todellakaan voi sanoa varmasti, ettäkö ajattelisin samalla tavalla vielä esim. vajaan 10 vuoden kuluttua.

Ainoa kantani asiaan on se, ettei lapsia hankita vain sen takia, kun ne "pitää" hankkia tai samoin jos se toinen muksu pitää tehdä, koska niin "kuuluu" tehdä. Jos syyt lasten hankintaan tuota luokkaa, niin ehkä sitten kannattaa jättää hankkimatta. En millään tavoin arvostele lapsettomia pariskuntia, valinta on jokaisen oma ja omilla perusteluillaan - on mullakin kavereita/ystäviä jotka eivät aika suurella todennäköisyydellä hanki lapsia (noin kolmekymppisiä) ja fine by me! Vaikka meillä on alle kolmekymppisinä kaksi lasta (4 ja 2.5v) en silti odota että muut seuraavat perässä esimerkin mukaan :) Lapset eivät ole pikku juttu, joten on ihan kypsää pohtia tarkkaan mitä elämäänsä haluaa, jos ei, niin sitten ei, kyllä sitä saa lapseton olla siinä missä lapsellinenkin ;)

Lapset eivät ole olleet ikinä este harrastuksille tai omalle ajalle, kaikki on järjestettävissä, kun molemmat osapuolet ovat mukana hommassa. Ehditään käymään salilla tai muissa harrastuksissa, hoitaa toisemme :love: (siis kaikin tavoin) sekä lapset (isommalla likalla on oma harrastus kerran viikkoon), käydään töissä ja hoidetaan kaikki normaalit arkipuuhat (ja omakotitalon hommelit kesät talvet). Veruke "ei pysty kun meillä on nuo lapset" on naurettava, kyllä sitä aikaa löytyy, järjestelykysymys ;) Tottakai asia on eri, jos toisella vanhemmista on täysin epäsäännöllinen työaika tai siinä sivussa on joku iso projekti, vaikkapa talonrakentaminen. Meille on iso apu kun mummut, ukit ja tädit asuvat lähellä, kerran viikkoon saadaan muksut salin ajaksi hoitoon ja samoin viikonlopuksi saa järjestettyä kahdenkeskistä aikaa :) Ei meillä parisuhde ole huonompaan suuntaan missään nimessä lapsien myötä muuttunut, sama viriili ja aktiivinen pariskunta ollaan kuin 4 vuotta sittenkin :love:

Kyllähän lapset varmaankin ihan kivoja olisi, mutta jos vaimokkeen kroppa menee siitä niin piloille kun osalla olen nähnyt käyneen, raskausarpineen ja muineen niin Ei kiitos meidän perheeseen.

PJR sanoi:
Kyllähän lapset varmaankin ihan kivoja olisi, mutta jos vaimokkeen kroppa menee siitä niin piloille kun osalla olen nähnyt käyneen, raskausarpineen ja muineen niin Ei kiitos meidän perheeseen.
Siinä on mies paikallaan :thumbs: Muista tossa treenin ohessa itsekin varoa syömästä, ettei tuu raskausarpia tai rumia lihaksia. Voi olla, ettei vaimoke tykkää ku meet ihan pilalle.

niin ja nopee lisäys vielä: enempää meille ei lapsia tule, kaksi on passeli luku meille...ja se on ihan varma juttu ;) kaikki tuumaa vaan et ei nyt niin varmaa voi olla, mut on se: mulla piuhat poikkeusluvalla kiinni toista vuotta...me vaan nyt jälkilämmitellään =P tällä pesueella saa sen oman ajan ja ei kuitenkaan haluta elää vain ja ainoastaan perheelle/lapsille, omaa aikaa on jäätävä - olkoon vaikka kuinka itsekkäästi ajateltu (mutta en nyt tarkoita että oma elämä nro 1 ja lapset nro 2..kyllä te hiffaatte;)

hih, ja vielä on kommentoitava! ei kaikille tule raskausarpia tai muuta, ei mullekaan tullut vaikka muksut oli yli nelikiloisia =) ja kaiken lisäksi molemmat on leikattu yläkautta, joten ei ole tarvinnut sitä ylimääräistä tikkiä isille ;) se on pitkälti itestään kiinni, miten raskaus vaikuttaa, mä olen paaaljon paremmassa kunnossa kuin ennen lapsia - kiitos tiukan treenin ja hyvien geenien(?) ei mulla kyllä koskaan ole paino-ongelmia ollutkaan, joten ei tämä nyt ole mikään suuri uroteko kuitenkaan...mut nyt syömään =P

Ruger sanoi:

Määrittele fiksu? Lienee mielipidekysymys. Ja kai sitä voi ei-sinkkunakin juhlia, reissata ja olla ulkomailla töissä?

No näinkin voi tehdä jos tuo yllämainittu meno ei miellytä.

Niiiiiiinkööö? Aha.

Huomaa kyllä että harmittaa, jopa PIENTÄ katkeroitumista on havaittavissa.

Spitium sanoi:
Ainoa kantani asiaan on se, ettei lapsia hankita vain sen takia, kun ne "pitää" hankkia tai samoin jos se toinen muksu pitää tehdä, koska niin "kuuluu" tehdä. Jos syyt lasten hankintaan tuota luokkaa, niin ehkä sitten kannattaa jättää hankkimatta.

Toisaalta, mikä on OIKEA syy hankkia lapsia? Periaatteessa luonnonlakien mukaan niitä hankitaan juuri sen takia, että niin "kuuluu" tai "pitää" tehdä. Onko sitten syvällisempää tai parempaa ajatella hankkivansa lapsia, koska haluaa geeniperimänsä, sukunsa tms. jatkuvan? Tai vaikkapa siksi, että vain yksinkertaisesti pitää lapsista? Tahi että haluaa nauttia turvallisemmista eläkepäivistä?
Mikä oli sinulle se syy?
En kysy tätä vittuillakseni, sillä kysymys on minullekin hyvinkin ajankohtainen, ja aloin oikeasti miettiä omia perusteitani lasten hankkimiselle. Ei niin, että olisin tullut asiassa toisiin aatoksiin.. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom